Gå til innhold

Om dere fikk 22000 i mnd utbetalt, hadde dere sluttet i jobb?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Så feil kan kan ta. Jeg har kjent på kroppen hvor kjipt og ekskluderende det er å ikke ha jobb. Og beholdt forstanden fordi jeg klarte å holde meg i gang på en måte. 

Anonymkode: c2b38...f23

Jeg har hatt to perioder uten jobb (selvvalgt, hadde pengene), og elsket det. Reiste masse, trente masse, traff venner, jobbet frivillig rundt omkring i Asia :)

Anonymkode: 690c0...000

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja

Og hvorfor vil folk gå hjemme? Hadde reist verden rundt jeg da 😊 

Anonymkode: 911b1...740

 

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, jeg og stusset på denne selvpålagte hjemmegåingen det har blitt nevnt😂

Anonymkode: 205aa...a0f

Folk har forskjellige situasjoner. For min del så har vi 1 barn snart 2, hus, 2 biler og 2 katter å ta oss av. Da innebærer det  å få 22000 i mnd hjemmegåing og oppfølging av barn. Med tanke på at jeg også får utbetalt 7000 mer i mnd er valget enkelt. Selv om jeg gjerne skulle hatt litt lenger permisjon da. 

Anonymkode: 8b7b1...260

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Litt dumt å måtte prioritere bort husleie, strøm, mat og klær til barna osv.

Anonymkode: b53cb...aae

Men da er du jo der at du ikke har så store valgmuligheter, da😄. Uten at det får store konsekvenser, altså😁

Anonymkode: 205aa...a0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Litt dumt å måtte prioritere bort husleie, strøm, mat og klær til barna osv.

Anonymkode: b53cb...aae

Ikke sant, noen som ikke forstår at andre ikke leier en leilighet og er student med deltidsjobb lenger. 

Anonymkode: 8b7b1...260

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PallePalle skrev (9 minutter siden):

Jeg liker jobben min men tror kanskje jeg hadde sluttet. Jobber også mye frivillig, pluss barneidrett osv, da kunne jeg gjort mye der av det ingen rekker. Kunne blitt sånn serviceperson for venner og slekt, det hadde vært helt nydelig. 

Dette hørtes fantastisk ut😃. En gir av egen tid🥳🥳

Anonymkode: 205aa...a0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ikke sant, noen som ikke forstår at andre ikke leier en leilighet og er student med deltidsjobb lenger. 

Anonymkode: 8b7b1...260

Man tar forskjellige valg😁. Dette tror jeg nok alle er klar over☺️

Anonymkode: 205aa...a0f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Blir kjedelig hjemme da

Anonymkode: 52172...fe4

Desto større grunn til ikke å sitte hjemme😂

Anonymkode: 205aa...a0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha vært hjemme i over tre år med den summen utbetalt, så hadde jeg heller kutta halve lønna mi nå for å få fortsette jobbe... Jeg håper virkelig aldri mer jeg må gå hjemme før jeg blir pensjonist... Noe mer meningsløst og kjedelig kan jeg ikke tenke meg... 

Anonymkode: 51c76...662

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei takk, mye mindre lønn og hadde kjeda meg ihjel hjemme dag ut og dag inn. Er veeeldig glad i fritiden min, men hadde blitt deprimert av å bare gått hjemme. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har vært arbeidsledig i noen mnd for en del år tilbake, og vet at jeg stortrives med å ha en jobb å gå til! 
Og jobbene jeg har hatt har bare blitt kulere og kulere siden.

(Dessuten ville vi måttet kuttet mye utgifter for å få det til å gå opp.) 

Anonymkode: e75a5...858

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Jeg har hatt to perioder uten jobb (selvvalgt, hadde pengene), og elsket det. Reiste masse, trente masse, traff venner, jobbet frivillig rundt omkring i Asia :)

Anonymkode: 690c0...000

Supert for deg! Lurt å gjøre sånt mens man har muligheten!

Men alle er ikke i en situasjon der de bare kan prioritere seg selv og egne ønsker/behov (lenger). 
Med et hus man har investert tid i, barn som har et miljø de er en del av, partner som har jobb, foreldre som trenger støtte og oppfølging osv, så er det ikke så lett å "bare reise dit man vil". 
Spesielt ikke om det valget man tar gjør at økonomien til hele familien blir dårligere. Da er det kutting av utgifter som gjelder, ikke å trene masse, eller reise på tur. 

Det ville nok blitt mer "bruke tid på å dra fra butikk til butikk og handle billig", "lage mest mulig mat billig fra bunnen av", "Tråle nett, butikker og loppemarked etter billige klær og sko" og "legge ned en haug med dugnadstimer i nærmiljøet". 

Anonymkode: e75a5...858

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Etter å ha vært hjemme i over tre år med den summen utbetalt, så hadde jeg heller kutta halve lønna mi nå for å få fortsette jobbe... Jeg håper virkelig aldri mer jeg må gå hjemme før jeg blir pensjonist... Noe mer meningsløst og kjedelig kan jeg ikke tenke meg... 

Anonymkode: 51c76...662

Jeg forstår fortsatt ikke hvorfor en "må gå hjemme"😂?

Anonymkode: 205aa...a0f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tuttifrutt skrev (18 minutter siden):

Nei takk, mye mindre lønn og hadde kjeda meg ihjel hjemme dag ut og dag inn. Er veeeldig glad i fritiden min, men hadde blitt deprimert av å bare gått hjemme. 

Måtte du bare gått hjemme😂?

Anonymkode: 205aa...a0f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Nei, har vært arbeidsledig i noen mnd for en del år tilbake, og vet at jeg stortrives med å ha en jobb å gå til! 
Og jobbene jeg har hatt har bare blitt kulere og kulere siden.

(Dessuten ville vi måttet kuttet mye utgifter for å få det til å gå opp.) 

Anonymkode: e75a5...858

Å ha kul jobb vil nok være noe som drar opp, ja😁

Anonymkode: 205aa...a0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, overhodet ikke. Det er ikke så mye egentlig. Også ikke minst, jeg hadde blitt kokko av å ikke ha innhold i livet det jeg følte jeg bidra til noe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De som jobber i Staten har så mye lønn:

https://www.regjeringen.no/no/tema/arbeidsliv/Statlig-arbeidsgiverpolitikk/lonn-og-tariff-i-staten/lonnstabellen/id438643/

Jeg hadde 8000 mer i mnd utbetalt når jeg sluttet på grunn av sykdom. ca. 30 000. Og det var for en beinhard jobb, gå og stå på betonggulv hele arbeidsdagen, løfte, bære, slite og dra. For ikke å snakke om alle omstillingene, konsulenter som kom og gjorde om på systemer, folk gikk av med pensjon og ble ikke erstattet. Man skal ikke jobbe mer, bare smartere. Jo takk, det høres jo fint ut....

Det er endel man kan spare inn når man har nærmere 9 timer ekstra på en dag. Ikke glem busskort, eller kanskje man må ha to biler, forsikring og bensin, slitasje på bil. Stress, stress, stress og til slutt kanskje en ødelagt kropp på grunn av belastninger.

Endret av ops2
skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, ødelagt arbeidsmiljø etter år med omstillinger. Gode kollegaer slutter eller går av med pensjon. Det sosiale limet forsvinner i stress. Skuldrene opp til ørene hele tiden. Tilkallingsvikarer som man aldri blir kjent med. Nye på opplæring hele tiden. Så slutter de fordi de får noe bedre.

Man var dum og begynte å jobbe direkte uten å ta utdannelse, og nå er man fanget i en utmattende jobb hvor avisoverskriftene skriker mot deg at nordmenn aldri har tjent bedre.

Det hadde ikke vært så ille hvis man følte at man ble lyttet til, og ikke hadde konsulenter med millionlønner rive ned alt det kjente en gang i året, og så må en lære nye rutiner.  Før kunne en person samle inn penger på fredag, stikke bort til nærmeste Big Bite og kjøpe mat til alle sammen. Så tok man en litt lengre lunsj og pratet. Nå er det ikke snakk om å ha tid til en slik kos.

Alle som gikk av med pensjon de siste ti årene sier at de aldri har hatt det så godt som etter at de kunne slutte å jobbe.

Endret av ops2
la til siste setning
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo veldig lite penger utbetalt i mnd. Antar det er etter skatt, for om det er før skatt, hadde jeg ikke hatt råd til å bo 😅😂

 

Anonymkode: 1d66e...4e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er jo veldig lite penger utbetalt i mnd. Antar det er etter skatt, for om det er før skatt, hadde jeg ikke hatt råd til å bo 😅😂

 

Anonymkode: 1d66e...4e8

Japp, etter skatt😁

Anonymkode: 205aa...a0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...