Gå til innhold

Om dere fikk 22000 i mnd utbetalt, hadde dere sluttet i jobb?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

altflyter skrev (Akkurat nå):

Elendig betalt, men drømmejobben likevel 😊 etter mange år med jobber jeg mistrives i, så lærte jeg viktigheten av å ikke bare ha en jobb man tror på, men at å kunne dra fra jobb med en følelse av at man har bidratt til å gjøre verden bittelitt bedre…. Det kan ikke måles i kroner og øre 😊

Helt enig😍. Det handler om å realisere seg selv🥳

Anonymkode: 205aa...a0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei. Får utbetalt det tredobbelte netto nå. Har en jobb uten stress, med flexitid, hjemmekontor om jeg ønsker, seks ukers ferie og en klekkelig bonus hvert år. Hadde vært uaktuelt å bytte det ut med 22.000 for å trø hjemme. 

Anonymkode: 27c27...8ea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei. Får utbetalt det tredobbelte netto nå. Har en jobb uten stress, med flexitid, hjemmekontor om jeg ønsker, seks ukers ferie og en klekkelig bonus hvert år. Hadde vært uaktuelt å bytte det ut med 22.000 for å trø hjemme. 

Anonymkode: 27c27...8ea

Fullt forståelig, men trø hjemme trenger du da ikke☺️

Anonymkode: 205aa...a0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten å nøle. Tjener rundt det samme i et  psykisk og fysisk tungt yrke, og har en 3 årig bachelor (som kreves).🥴 Begynner nye studier til høsten heldigvis, men trist å tenke på at studielånet fra utdannelsen som førte til en jobb som knuste meg, kommer til å hjemsøke meg i 22 år til. Aldri bli dyrepleier, sier jeg bare.

Anonymkode: 9a0fc...407

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja hadde nok gått med på det. Hadde solgt det lille jeg hadde, registrert adresse hos mor eller far, flyttet ut av leiligheten jeg leier og dratt på reise i verden i et parr - 3 år. Busset fra land til land, bodd så billig jeg kunne og overlevd på 22k i måneden. Etter jeg følte meg ferdig med å reise/oppdage hva verden har å by på, hadde jeg flyttet til norge igjen og hoppet rett i jobb (helsevesenet). Tjener ikke så mye mer enn 22k/netto. Men med overtid/helligdagstilegg osv blir det fort 8-11k mer utbetalt, så ville lønne seg å jobbe videre. 🙂

Anonymkode: 235b7...43d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde fint klart meg på det selv om jeg får utbetalt nesten 3 ganger så mye i dag, men hadde slitt med å fylle dagen. Liker egentlig godt å jobbe og bruke hodet. Sparer til tidlig pensjon, men er faktisk usikker på om jeg vil gå av når den dag kommer. 

Anonymkode: 822d9...bbd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Nei! Jeg tjente en million i årslønn da jeg jobbet i turnus i Nordsjøen. Byttet jobb fordi jeg kjedet meg sånn i friperiodene. Jobb er langt mer enn bare lønn

Anonymkode: 6367e...128

Holdt det ikke å si at du jobbet i nordsjøen? Finnes vel ikke de som ikke har en million i året der.... 😏

Anonymkode: cb4ef...a23

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, hadde leid ut leiligheten og reist jorden rundt. Tilslutt ville jeg bosatt meg i et billig land og vært rik. 

Anonymkode: 690c0...000

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, bare 2000 mindre enn hva jeg har utbetalt i mndi full jobb, så hadde glatt «gått hjemme» for den summen. Hadde ikke hatt behov for bil heller så da er den summen uansett borte. Åh som jeg skulle ha reist! 

Anonymkode: 2445e...cf4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en bindende avtale? Hvor lenge varer den? Hva skjer om denne hyggelige personen dør eller går personlig konkurs? Sparer han opp til min pensjon også? Vil beløpet justeres på linje med kosumprisindeksen?

Når man ikke er i lønnet arbeid mister man mange fordeler i folketrygden. Det er utelukket å miste disse for et så slapt scenario.

Anonymkode: e8dc4...106

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da hadde jeg sagt opp på dagen.

Dersom jeg hadde kunnet si opp barnehageplassene til barna så hadde det ikke vært langt unna hva jeg tjener i full jobb uansett (men det hadde jo ikke gått siden barna liker å leke med vennene sine i barnehagen) Men når barna begynner på skolen så kunne jeg ha droppet SFO og dermed hadde jeg ikke vært langt unna å ha samme økonomi som nå. Hadde også spart inn på transport og klær til jobb, så det hadde absolutt vært verdt det for å slippe tidsklemma i småbarnsperioden. 

Anonymkode: 59ba3...594

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt klart! Hadde dratt på små og store fjellturer året rundt, reist litt utenom og rett og slett bare kost meg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Nei. Får utbetalt det tredobbelte netto nå. Har en jobb uten stress, med flexitid, hjemmekontor om jeg ønsker, seks ukers ferie og en klekkelig bonus hvert år. Hadde vært uaktuelt å bytte det ut med 22.000 for å trø hjemme. 

Anonymkode: 27c27...8ea

Er det lov å spørre om hva du jobber med? 

Anonymkode: c24c2...610

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis uføretrygd telles som jobb så hadde jeg lett sluttet for å få så mye utbetalt i måneden😂 Det jeg ville gjort da var å reise tror jeg🤔 Men helt ærlig så ville jeg heller vært i jobb for 22000 i måneden enn hjemme, om jeg hadde kunnet velge.

Anonymkode: 53749...275

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Værre skrev (8 timer siden):

Du trenger jo ikke motorsykkel, barnehage eller SFO om du ikke trenger å jobbe. 

Nei, men jeg vil jo ikke slutte å jobbe. Det er jo hele poenget. Da skulle jeg ha hatt langt mer en 22 000.-. 

spørsmålet var om vi ville tatt i mott 22 000.- for å slutte å jobbe, ikke om vi hadde klart å leve på 22 000.-. Alle hadde klart det, men færre vil det.

Livet jeg har i dag er jo livet jeg ønsket, og har jobbet målrettet mot. Hvorfor i all verden skulle sagt fra meg alt det for å leve billigere og enklere💁🏼

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det jeg har utbetalt i måneden, så ja, det hadde jeg. 

Anonymkode: 0b8d0...7dc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er vel ca det jeg vil få i uføretrygd,så ja... Tvert. 

Anonymkode: 9a13b...dc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde jobbet med det samme selv om lønnen var 0.

Liker jobben min, og har full fleks, ellers ville jeg jo gjort noe annet. 

Anonymkode: b291f...be7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...