Gå til innhold

Usikker på om jeg skal takke ja eller nei til vaksine. Noen sagt nei?


Svennis

Anbefalte innlegg

Folk som tok svineinfluensa vaksina fikk vel bivirkninger først noen år etterpå? Veldig alvorlige og.

Begge er hastegodkjent, så ser likheter med pfizer sin.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest DEN NAKNE GARTNER
Svennis skrev (18 timer siden):

Har fått innkalling til vaksine, er under 20 år, og usikker på om jeg skal takke ja eller nei.

Nei, fordi jeg er usikker på langtidsbivirkningene og fordi covid-19 vel i svært liten grad ødelegger unge, friske mennesker, men finnes unntak. 

Ja, fordi alle andre gjør det og pga man vel må ha tatt vaksine for å reise ut.

Noen her som har takket nei?

Det er noe grunnleggende feil dersom du gjør ting fordi "alle andre gjør det". Det er også grunnleggende feil dersom du sier ja for å kunne reise på ferie - da var det ikke så viktig like vel. 

Les deg opp på hva du går til - ikke vurder det utfra om du skal kunne reise på ferie eller hva alle andre gjør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimo
Svennis skrev (1 time siden):

Folk som tok svineinfluensa vaksina fikk vel bivirkninger først noen år etterpå? Veldig alvorlige og.

Begge er hastegodkjent, så ser likheter med pfizer sin.

Hvis du tenker på narkolepsi etter Pandemrix så fikk man mistanke om det noen måneder etter at massevaksineringen startet. Større likhetstrekk med AstraZeneca sånn sett. Og den stoppet vi jo. 

Endret av Guile
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guile skrev (19 minutter siden):

Hvis du tenker på narkolepsi etter Pandemrix så fikk man mistanke om det noen måneder etter at massevaksineringen startet. Større likhetstrekk med AstraZeneca sånn sett. Og den stoppet vi jo. 

Ahh. Så du føler deg trygg på at pfizer er helt trygg?

Har jo vært rapporter om hjertemuskelbetennelse bla.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimo
Svennis skrev (12 minutter siden):

Ahh. Så du føler deg trygg på at pfizer er helt trygg?

Har jo vært rapporter om hjertemuskelbetennelse bla.

Tryggere enn å få viruset. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guile skrev (Akkurat nå):

Tryggere enn å få viruset. 

Spørs aldersgruppa. Er vel uhyre sjeldent at 20-25 åringer blir særlig syke av covid.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Guile skrev (4 timer siden):

 

https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/vaccines/different-vaccines/mrna.html

Dere som takker nei gjør det på magefølelsen, det "føles" ikke trygt. Er det ikke da lurere å lese seg opp på hvordan dette virker (offisielle kilder som f.eks cdc, ikke Facebook og blogger) i stedet for å la magen bestemme?

Er det virkelig det du tror om oss uvaksinerte? 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villfisker
Værre skrev (11 timer siden):

https://www.sintef.no/siste-nytt/2021/hvor-sikre-er-koronavaksinene/

Hvordan mRNA som blir brutt ned i løpet av uker skal gi senvirkninger må du gjerne forklare?

Pfizer eller Moderna kan ikke gi noen andre senvirkninger enn de å gjennomgå koronaviruset uten vaksine kan gjøre. Da kan man faktisk få alvorlige senvirkninger.

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/60-prosent-av-coronasyke-sliter-med-senvirkninger.yCOGQF6KI

Jeg tenker ikke bare på mRNA, men vaksinen i sin helhet. Ingen av oss vet hva som er oppi, og hva det gjør med kroppen over tid. Vi vet alt for lite, før det har gått noen år. Da kan det være for sent for mange. Senvirkninger er skumle, nettop fordi de viser seg først etter en tid.

Jeg vet ikke hva dere andre tenker, men jeg skulle gjerne visst hva alle ingrediensene var. 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Villfisker skrev (10 minutter siden):

Jeg tenker ikke bare på mRNA, men vaksinen i sin helhet. Ingen av oss vet hva som er oppi, og hva det gjør med kroppen over tid. Vi vet alt for lite, før det har gått noen år. Da kan det være for sent for mange. Senvirkninger er skumle, nettop fordi de viser seg først etter en tid.

Jeg vet ikke hva dere andre tenker, men jeg skulle gjerne visst hva alle ingrediensene var. 🤔

Enjoy 👍

https://www.pfizer.com/news/hot-topics/the_facts_about_pfizer_and_biontech_s_covid_19_vaccine

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ltfutt skrev (På 9.6.2021 den 22.13):

Bestemoren min på 85 tok vaksinen uten problemer så da bør jeg også tåle den.

De fleste av de eldre tåkte vel Astra Senica godt vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Værre skrev (16 timer siden):

160 personer i Norge har dødd etter å ha fått Pfizer i Norge. Det betyr ikke det samme som at de har dødd av Pfizer. Jeg har selv to i min familie som har dødd etter å ha tatt Pfizer. Men begge to var over 80 år gamle og døde av ting urelatert til Pfizer. Alle i Norge som er gamle og skal dø har fått Pfizer. Hver uke dør det normalt ca 300-400 mennesker i Norge på sykehjem.

På hjemmet der jeg jobber døde 12 stk i løpet av de 6 ukene vaksineringen pågikk. 1 døde samme dag som andre dose ble gitt pga akutt høyt blodtrykk utpå ettermiddagen som førte til hjertestans. Hen var helt frisk før vaksinen, men gammel.

De ble alle ført i statistikken over dødsfall etter vaksine.

I snitt dør vanligvis mellom 0-1 pasient pasient i måneden. Altså ca mellom 10-12 i året.

Ingen har pratet høyt om at disse pasientene muligens døde av vaksinen. Heller ikke pasienten som døde samme dag. Det har blitt sett på som ‘upassende’. Men noen har turt å lufte litt åpne tanker. 

Endret av Jullen
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Værre skrev (16 timer siden):

Det er fryktelig irriterende at antivaxxere nyter godt av alle oss andre som tar en for laget å vaksinerer oss. Antivaxxere tror de har perfekt immunforsvar men i virkeligheten blir de indirekte reddet av vaksinene de ikke selv vil ha.

Og så er det fryktelig irriterende med de som stigmatiserer alle mennesker med sunn skepsis til vaksinen for anti-vaxxere..

En person med skepsis til coronavaksine og en antivaxxer (=vaksinemotstander) er faktisk to helt forskjellige ting!

Flertallet vaksinerer seg ikke for alle andre, altså for dugnaden&fellesskapet. De gjør det pga tiltakstrøtthet . De vil ha hverdagen sin tilbake . Og de vil kunne reise igjen.

De tenker derimot ikke på at det er nettopp disse reisene blant tiltakstrøtte, nyvaksinerte ‘dugnadsarbeidere’...som også med stor sannsynlighet vil kunne bringe med seg ny importsmitte med nye mutanter. Mutanter som vaksinene kanskje ikke virker mot.

Snakk om dugnad for felleskapet..

Om folk flest virkelig vil gjøre samfunnet vårt en stor tjeneste og et stort bidrag for fellesskapet, så lar de være å reise utenlands i sommer. Det er nemlig dette som er avgjørende for om vi vil få en ny oppblomstring nå. 

Endret av Jullen
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 hours ago, Svennis said:

Spørs aldersgruppa. Er vel uhyre sjeldent at 20-25 åringer blir særlig syke av covid.

Langtidsskader vet vi ikke alt om ennå. Og jo flere som smittes jo verre mutasjoner får vi.

Jeg mener folk også bør tenke på psykiske og sosiale skader ved å smitte andre. Om man som 20-åring ikke eier samvittighet så kan man jo likevel frykte at man utvikler samvittighet senere i livet og da vil angre på dumhet som gjorde at man smittet noen.

Endret av Charlie Amberson
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet ikke om covid ødelegger helsen til mange unge. Man trenger ikke bli ordentlig dårlig, men hjernen kan endre seg nok til at man utvikler demenssykdom når man blir gammel. Umulig å si hvor mange dette vil gjelde for, men det kan tenkes at en del av de som blir smittet i dag og nesten ikke har symptomer lever kortere som følge av infeksjonen. 

Endret av Majer
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majer skrev (1 minutt siden):

Du vet ikke om covid ødelegger helsen til mange unge. Man trenger ikke bli ordentlig dårlig, men hjernen kan endre seg nok til at man utvikler demenssykdom når man blir gammel. Umulig å si hvor mange dette vil gjelde for, men det kan tenkes at noen av de som blir smittet i dag og nesten ikke har symptomer lever kortere som følge av infeksjonen. 

Det samme kan man si om vaksinen.

Det er mye vi ikke vet enda.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

ostekaker skrev (2 timer siden):

Det samme kan man si om vaksinen.

Det er mye vi ikke vet enda.

Det er kun virus som vil kunne føre til de aktuelle forandringene. Parasitter vil selvfølgelig kunne føre til endringer de og, men det finnes det heldigvis ingenting av i vaksinen. Det blir litt som ateisme vs religion. Man vet at vaksine beskytter, men noen velger å tro at vaksinen kan være farlig. Man kan argumentere det man vil mot tro og komme med mange logiske grunner til hvorfor det ikke stemmer, men man kan aldri avkrefte det. Spørsmålet er om man vil velge det man vet er skadelig eller det man kan tro er skadelig uten at det er bevist. Det er et fritt valg. 

Endret av Majer
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Værre skrev (På 9.6.2021 den 22.10):

Vil du dra til utlandet neste årene må du takke ja. Trives du i Norge kan du gjerne takke nei slik at jeg rykker frem i køen. 

De advarer jo fullvaksinerte å dra på ferie, hva er vitsen med vaksine da spør jeg meg selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Archer skrev (7 minutter siden):

De advarer jo fullvaksinerte å dra på ferie, hva er vitsen med vaksine da spør jeg meg selv.

Det spørs på om du vil risikere å bli dement og dø av det. Bryr du det ikke om hva som skjer med deg fra du er pensjonist eller om du smitter andre så er det nok ikke noe å tenke på. Da kan du la være å ta stikket. Vil du nyte alderdommen med barn og barnebarn har du ingenting å tape på å ta vaksinen. 

Endret av Majer
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortauet skrev (14 timer siden):

Jeg er redd for senvirkningene. Dette er vaksiner som er altfor tidlig å si noe om bivirkninger eller senvirkninger. 

 

Jeg er dypt sjokkert og faktisk rystet over folk som sluker det regjeringen og Høie sier. Som om de vet noe om senvirkningene! Klart de vil alle skal vaksinere seg. Det sier seg selv. Så kan de få kontroll, og få heltestatus. Jeg har tatt alle vaksiner, og mine barn har tatt de. Eller; alle utenom svineinfluensaen, og Gud er jeg glad jeg stolte på avgjørelsen min da! 

 

Problemet i samfunnet er at det er ikke noe diskusjon. -Har du tatt vaksina? Ingen spørsmål om du skal ta den, bare om du har fått time til vaksinasjon. Og er du så syndig å sier at du ikke skal ta den får du en lekse om at du må stå opp for felleskapet. Jeg gamler ikke med min helse for felleskapet!! Hvilken takk får jeg for det? Nada, nix! 

Så jeg sier ikke på jobb (er lærer) at jeg ikke skal ta den. 

Det er vel ingen diskusjon fordi man vet man kan dø direkte av smitte eller merke senvirkninger tredve år senere mens man ikke kan dokumentere det samme av vaksinen. Har man et minefelt på stien til høyre og en vanlig sti til venstre så velger de fleste den vanlige stien. Det kan være farer på vanlige stier, men det er sjeldent og enda sjeldnere verre enn et minefelt. 

Endret av Majer
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...