Gå til innhold

Usikker på om jeg skal takke ja eller nei til vaksine. Noen sagt nei?


Svennis

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Hulderen said:

Dere unge, friske som ikke vil ta vaksinen. Når dere takker nei, så regner jeg med at dere er deres ansvar bevisst, og sørger for at det ikke er dere som bringer smitte videre. At det ikke er dere som forsinker gjenåpningen av Norge. At det ikke er dere som smitter folk som har fått transplantert organer. Folk som har transplantert er vaksinert, siden de har nedsatt immunforsvar og kan dø av korona. Men nå viser det seg at mange av dem ikke har dannet antistoffer, og er like ubeskyttet som om de ikke hadde fått vaksinen. De er helt avhengige av flokkimunitet.

Hva er din plan for å hindre dette? 

Det er vel heller de med svekket immunforsvar som bør lage en plan på hvordan de skal forhindre bli smittet av noe som kan ta knekken på de.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Guile skrev (12 timer siden):

Jeg visste ikke at svinevaksinen hjalp mot korona. Da kunne jeg kanskje spart meg for denne runden med vaksiner. 

Eller var det kanskje slik at du trakk inn noe helt irrelevant bare for å spre litt skepsis til vaksiner? 

Det er denne type svar som gjør det så vanskelig å opprette tråder slik som denne. Kommer man med motargumenter, eller i dette tilfelle eksempler på at nye og relativt uprøvde vaksiner kan gi alvorlige senskader, så får man nedlatende svar.

Hvorfor er eksempelet Trym mer relevant? Han får mediaoppslag nettopp fordi det er svært sjeldent at unge rammes så hardt.

 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jabx skrev (22 minutter siden):

Det er ingen langtidsbivirkninger. Vaksinen er helt trygg. Med vaksinen blir du friere.

Hverken effektene av Covid-19 eller de ulike vaksinene kan man med  stor grad av sikkerhet si noe som helst om før om 2 - 3 år. Men jeg for min del har aldri hørt om noe legemiddel, inkludert vaksine, som ikke har noen bieffekter.

Endret av MorTil2
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MorTil2 skrev (10 minutter siden):

Hverken effektene av Covid-19 eller de ulike vaksinene kan man med  stor grad av sikkerhet si noe som helst om før om 2 - 3 år. Men jeg for min del har aldri hørt om noe legemiddel, inkludert vaksine, som ikke har noen bieffekter.

Man kan ikke få bieffekter flere år i fremtiden når alle spor av vaksinen er borte etter noen uker. Det eneste som er igjen er kroppens immunforsvar celler som gjenkjenner koronaviruset. Det får man av gjennomgått koronavirus infeksjon også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyrden skrev (26 minutter siden):

Det er vel heller de med svekket immunforsvar som bør lage en plan på hvordan de skal forhindre bli smittet av noe som kan ta knekken på de.

De med svekket immunforsvar som ikke kan ta vaksinene er de som produserer nye mutasjoner i kroppen sin. Derfor må vi friske ta vaksinene slik at sannsynligheten for at de med dårlig immunsystem skal bli smittet er minimal.

Folk med dårlig immunsystem er mutasjons fabrikker for viruset. Alle de mest farlige mutasjonene har mest sannsynlig oppstått i unge folk med dårlig immunsystem.

Sitat

HIV patient had COVID for over 7 months, infection mutated over 30 times

Of the mutations found in the patient, both the UK and South African variants were noted to be present at one point or another throughout the length of the woman's infection.

Sitat

Of the mutations found in the patient, both the UK and South African variants were noted to be present at one point or another throughout the length of the woman's infection.

 

Throughout the course of the study, the woman, identified as being a 36-year-old living in South Africa, flip-flopped between stages of being asymptomatic and symptomatic, and through the symptomatic stages she reportedly shared some of the normal symptoms associated with a typical coronavirus infection - such as sore throat, cough, difficulty breathing, chest tightness, etc.

https://www.jpost.com/health-science/hiv-patient-had-covid-for-over-7-months-infection-mutated-over-30-times-670398

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psilocybe skrev (12 timer siden):

Jeg takker nei bl.a. pga denne kronikken av forsker Kjetil Elvevold, som har en doktorgrad i medisin.



Men jeg takker også nei fordi de fleste vaksinerte jeg kjenner, har blitt syke av vaksinene. Mens ingen jeg kjenner har blitt syke av covid. 
 

Hvordan da syk? Hvis du tenker på feber og sykdomsfølelse så er dette en helt normal virkning (ikke bivirkning) av vaksiner generelt. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ryddet for innlegg skrevet av utestengt bruker og brudd på koronarommets regler.

Vintermorgen, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poppeloppane skrev (14 timer siden):

Om du synes det er greit å ikke omgåes særlig med folk, unngå reising osv, så dropp vaksine du. 

Blir derimot fascinert av de som mener karantenehotell, vaksine og korona er tull. Samtidig som de planlegger årets chartertur... For de skal til Syden🤣🤣

Har tatt begge doser og ser ikke grunn til at jeg burde latt være. Er mere redd for senskader av korona, vs vaksine..

En kan gjerne si at en ikke vet langtidsvirkninger av vaksinen, men det samme gjelder jo endt sykdomsforløp fra korona!! 

Hersketeknikk på øverste nivå! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jabx skrev (2 timer siden):

Det er ingen langtidsbivirkninger. Vaksinen er helt trygg. Med vaksinen blir du friere.

Hva vet du om det? Dummeste jeg har hørt. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Værre skrev (1 time siden):

Man kan ikke få bieffekter flere år i fremtiden når alle spor av vaksinen er borte etter noen uker. Det eneste som er igjen er kroppens immunforsvar celler som gjenkjenner koronaviruset. Det får man av gjennomgått koronavirus infeksjon også.

Slutt å kommenter. Du er jo helt på jordet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jajajane skrev (1 minutt siden):

Slutt å kommenter. Du er jo helt på jordet. 

For å få langtidseffekter må det være noe som ligger igjen og forårsaker det. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Værre skrev (1 minutt siden):

For å få langtidseffekter må det være noe som ligger igjen og forårsaker det. 

Hva tror du er i vaksinene egentlig? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jajajane skrev (8 minutter siden):

Hva tror du er i vaksinene egentlig? 

I Pfizer og Moderna er det kunstig fremstilt mRNA.

I AstraZeneca sjimpanse forkjølelse virus modifisert med korona. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Værre skrev (2 minutter siden):

I Pfizer og Moderna er det kunstig fremstilt mRNA.

I AstraZeneca sjimpanse forkjølelse virus modifisert med korona. 

Hva gjør dette med kroppen / immunforsvaret tenker du? Forsvinner i løse luften etter et par mnd? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimo
Jajajane skrev (1 time siden):

Hva gjør dette med kroppen / immunforsvaret tenker du? Forsvinner i løse luften etter et par mnd? 

 

Sitat

mRNA never enters the nucleus of the cell, which is where our DNA (genetic material) is kept. The cell breaks down and gets rid of the mRNA soon after it is finished using the instructions.

https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/vaccines/different-vaccines/mrna.html

Dere som takker nei gjør det på magefølelsen, det "føles" ikke trygt. Er det ikke da lurere å lese seg opp på hvordan dette virker (offisielle kilder som f.eks cdc, ikke Facebook og blogger) i stedet for å la magen bestemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svennis skrev (18 timer siden):

Har fått innkalling til vaksine, er under 20 år, og usikker på om jeg skal takke ja eller nei.

Nei, fordi jeg er usikker på langtidsbivirkningene og fordi covid-19 vel i svært liten grad ødelegger unge, friske mennesker, men finnes unntak. 

Ja, fordi alle andre gjør det og pga man vel må ha tatt vaksine for å reise ut.

Noen her som har takket nei?

Langtidsvirkninger?? Ta ansvar. Ta vaksine. Les deg opp!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Rotemor skrev (4 minutter siden):

Langtidsvirkninger?? Ta ansvar. Ta vaksine. Les deg opp!

I like måte!

Og er det ikke bedre at de som ønsker/trenger vaksinen for mulighet til å ta den først?? Det er mange av de!

Hvor mange er det i Norge som er fullvaksinert pr dagsdato? 11 prosent?

I dette tempoet her kommer vi ikke til å være ferdig før neste år.

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ostekaker skrev (9 minutter siden):

I like måte!

Og er det ikke bedre at de som ønsker/trenger vaksinen for mulighet til å ta den først?? Det er mange av de!

Hvor mange er det i Norge som er fullvaksinert pr dagsdato? 11 prosent?

I dette tempoet her kommer vi ikke til å være ferdig før neste år.

 

Hvor mange vaksiner som finnes har ingenting med problemstillingen å gjøre. Helt usaklig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rotemor skrev (Akkurat nå):

Hvor mange vaksiner som finnes har ingenting med problemstillingen å gjøre. Helt usaklig.

Nei, det er det ikke.

Hva så om noen takker nei eller avventer, nå vi ikke engang kan vaksinere de som er  risikogruppene?

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svennis skrev (15 timer siden):

Kan jeg spørre hvorfor? Er du redd for bivirkningene?

Jeg er redd for senvirkningene. Dette er vaksiner som er altfor tidlig å si noe om bivirkninger eller senvirkninger. 

 

Jeg er dypt sjokkert og faktisk rystet over folk som sluker det regjeringen og Høie sier. Som om de vet noe om senvirkningene! Klart de vil alle skal vaksinere seg. Det sier seg selv. Så kan de få kontroll, og få heltestatus. Jeg har tatt alle vaksiner, og mine barn har tatt de. Eller; alle utenom svineinfluensaen, og Gud er jeg glad jeg stolte på avgjørelsen min da! 

 

Problemet i samfunnet er at det er ikke noe diskusjon. -Har du tatt vaksina? Ingen spørsmål om du skal ta den, bare om du har fått time til vaksinasjon. Og er du så syndig å sier at du ikke skal ta den får du en lekse om at du må stå opp for felleskapet. Jeg gamler ikke med min helse for felleskapet!! Hvilken takk får jeg for det? Nada, nix! 

Så jeg sier ikke på jobb (er lærer) at jeg ikke skal ta den. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...