Gå til innhold

Usikker på om jeg skal takke ja eller nei til vaksine. Noen sagt nei?


Svennis

Anbefalte innlegg

zemer skrev (2 timer siden):

Har takket nei 3 ganger.

Takket nei 3 ganger? Blir man spurt på nytt hvis man takker nei, altså? Høres ut som bortkastet energi og tid. De som takker nei burde bare strykes fra listen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg takket nei til en betinget godkjent vaksine. De fleste har takket ja kun pga harryhandel og reising til syden. Jeg takker selvsagt ikke ja pga dette, klarer fint å stå over. Noen sammenligner bivirkninger på vaksine med bivirkninger på medisin. En medisin kan man lett bytte, verre ned det som sprøytes i kroppen. Men skjønner at harryhandel og sydenturer trumper all risiko for de som vil ut av landet og god tur sier jeg bare 😊

Endret av Justlooking
Skrivefeil
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justlooking skrev (8 minutter siden):

Jeg takket nei til en betinget godkjent vaksine. De fleste har takket ja kun pga harryhandel og reising til syden. Jeg takker selvsagt ikke ja pga dette, klarer fint å stå over. Noen sammenligner bivirkninger på vaksine med bivirkninger på medisin. En medisin kan man lett bytte, verre ned det som sprøytes i kroppen. Men skjønner at harryhandel og sydenturer trumper all risiko for de som vil ut av landet og god tur sier jeg bare 😊

Men tror du ikke senvirkningene av å få corona er mye verre? Sammenlignet med bivirkningene av vaksina.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk om langtidsvirkningen av vaksinen skulle vise seg å være positiv for helsen. 
At om 5 år så viser det seg f.eks at ingen vaksinerte har utviklet kreft og har utviklet et superimmunforsvar? Eller at vaksinen stanser aldringsprosessen, ingen vaksinerte får rynker eller grått hår🤷🏼‍♀️

For min del er det like sannsynlig som det motsatte. 
 

Jeg vaksinerer meg for fellesskapet. Så lenge jeg velger å bo blant andre mennesker så er jeg pliktig til å ta hensyn når situasjonen krever det. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svennis skrev (3 minutter siden):

Men tror du ikke senvirkningene av å få corona er mye verre? Sammenlignet med bivirkningene av vaksina.

Nei, det tror jeg ikke. Har overleve flere andre virus og vet man kan bli redusert en periode. Men det går rask over. Finnes ikke mer redd for corona enn andre virus. De har jo dessuten funnet ut det er liten mulighet for senvirkninger. Vaksinen tør jeg ikke ta, for den blir jo sprøytet i kroppen og kan ikke reverseres. Senvirkningene av en kun betinget godkjent vaksine ser man ikke før om flere år.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du reise neste 5 år takker du ja. Vil du unngå å bli alvorlig syk eller smitte noen andre takker du ja. Er derimot av typen som tror på konspirasjonsteorier om ditt og datt takker du nei. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal ikke ta den. Avventer til det evt. har gått noen år og. Pr. nå vet vi ingenting om langtidsvirkningene av vaksinene selvom flere velger å tro at farmasiselskapene har «lært» fra svineinfluensa-vaksinen.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marvelous skrev (Akkurat nå):

Jeg skal ikke ta den. Avventer til det evt. har gått noen år og. Pr. nå vet vi ingenting om langtidsvirkningene av vaksinene selvom flere velger å tro at farmasiselskapene har «lært» fra svineinfluensa-vaksinen.

Det vi alle vet er at farmasiselskapene kun tenker profitt 😊 Og det er enorme beløp i sving.  

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Værre skrev (3 timer siden):

Vil du dra til utlandet neste årene må du takke ja. Trives du i Norge kan du gjerne takke nei slik at jeg rykker frem i køen. 

Ja, men så bra da. Så da er det jo greit å si nei for da gir man den til noen andre.

Kanskje dere burde å tenke sånn istede??

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guile skrev (4 timer siden):

Hils på Trym. 22 år, frisk og en uke på respirator med korona. 

Lurer på om han ville valgt vaksine hvis han kunne skru tiden tilbake og velge. 🤔

https://www.dagbladet.no/nyheter/trym-22-la-sju-dager-i-corona-koma/73807410

Det er ikke så mange det går så galt med som Trym. Men han tenkte nok akkurat som dere andre unge, friske folk. "Det er jo liten sannsynlighet for at det skjer med meg". 

Glad jeg skal få dose 2 om ikke så mange ukene. 🙂

Ja, men det er faktisk det.

Hvor mange av disse tilfellene har vi egentlig hørt om?

Kan du nevne flere enn 3-4 stk?

Endret av ostekaker
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om jeg ville takket nei eller ja. Blir ganske dårlig av vanlig influensa da, men har også blitt syk av influensavaksine før. Har vel bare dårlig immunforsvar😂

Når det skal sies har jeg også hørt at folk er skeptisk til coronavaksinen pga det er usikkert om den kan ha en senvirkning på fruktbarheten. (Dette vet jeg ikke om et sant da)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ltfutt skrev (5 timer siden):

Bestemoren min på 85 tok vaksinen uten problemer så da bør jeg også tåle den.

Bestemoren din har mest sannsynlig betydelig mye dårligere immunforsvar enn deg. Så vaksinen responderer dårligere på henne og eldre generelt. Derfor får de også ofte mindre bivirkninger. Responderer de eldre svært godt på vaksinen derimot, opplever de også ofte mye mer alvorlige bivirkninger. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Værre skrev (På 9.6.2021 den 22.43):

Nå vet man at ingen har dødd på grunn av Pfizer men 3.7 millioner er døde av korona. Da bør valget være lett for de fleste. Over 90% av nordmenn takker ja. Det drar skeptikerne også nytte av, dere blir gratis passasjerer på grunn av flokk immunitet. 

Er i startet av tenåra og har ikke lyst å risikere bivirkninger som vil påvirke meg resten av livet. Har ikke bedt om at resten av samfunnet vaksinerer seg for meg, dette har de gjort av fri vilje. Dermed får de også tåle at jeg velger å vente med min. Har som sagt ikke noe i mot å ta den om et par år, men er ikke interessert i å ta en vaksine som er hastegodkjent. Synes også det er alarmerende at selskapene ikke kan saksøkes, sier egentlig sitt om hvorfor jeg så langt vil vente. Legger ved kilde på det

 

https://www.cnbc.com/amp/2020/12/16/covid-vaccine-side-effects-compensation-lawsuit.html

 

Endret av Uperfekt
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vaksinen mot korona var det lett å si NEI til (for min del)🙂

Endret av Tunique
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justlooking skrev (6 timer siden):

Stemmer ikke. 172 har dødd etter vaksinen bare i Norge så langt Tror det var 160 av bare pfizer vaksinen. Skjekk bivirkningene hos legemiddelverket, blir oppdatert i morgen.

De døde etter vaksinen ja. Ikke AV vaksinen! Du er klar over at skrøpelige 90 åringer på sykehjem også er vaksinert ...?  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

J.E skrev (1 time siden):

De døde etter vaksinen ja. Ikke AV vaksinen! Du er klar over at skrøpelige 90 åringer på sykehjem også er vaksinert ...?  

"Skrøpelige 90 åringer" som også døde med korona😉

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig så mange flere vaksinemotstandere vi har fått siden covid 19 kom til lands..

Jeg hadde covid i januar og jeg tok vaksinen i mars. Går helt fint med meg i dag, ingen ettervirkning av verken vaksine eller sykdommen

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hulderen skrev (7 timer siden):

Du får la være å bli syk i Sverige, da. Der har 82 personer i aldersgruppen 0-39 år dødd av Korona. 

EBC85322-1E56-4681-9EFC-17D7DB719678.png

 

For å ta med en aldersgruppe til: For gruppen under 50 år er det 17 dødsfall i Norge, mens det er 193 i Sverige. Det er først nå i de siste ukene at antall nye døde og smittede har stupt i Sverige. Og det skyldes utelukkende vaksinen. 

Å sammenligne tall på den måten gir ikke mening, da det i Sverige er dobbelt så mange innbyggere som i Norge, og de har hatt en helt annen tilnærming til pandemien.  Totalt sett har 1 081 898 svensker vært smittet av per i dag, der vi i Norge har hatt 127 466 smittede. 

Jeg tar meg ikke bryet nå, men jeg regner med at om du går inn og ser på antall smittede og hvor mange av de som dør av unge mennesker, så er ikke tallene alarmerende. I alle fall ikke når vi ser på antallet unge mennesker (0-39 år) som døde av selvmord i Norge i 2020. Det var 639 unge mennesker. Om vi går inn på statistikkene for dødsfall som følge av vold eller sykdommer som kreft, er det også dyster lesning, som burde fått mer oppmerksomhet, om vi peker kun på dødstall. 

Nå må det sies at jeg innser alvoret om pandemien fikk råd fritt i landet vårt, jeg er selvfølgelig for smittevern og tiltak som reduserer smitte og alvorlig sykdom. Samtidig må vi kunne være ærlige om de faktiske forhold, nemlig at denne sykdommen er ikke farligere for friske, unge mennesker i et land som vårt (vi bor spredt, relativt høy andel av befolkningen er ung, har høy levestandard, godt utbygget helsevesen) enn mange andre sykdommer, snarere tvert i mot. 
Unge mennesker som vaksinerer seg gjør det for andre, ikke seg selv. 

Hvis du går inn på det statistikkene til det svenske FHI og ser på antall døde fra dag til dag , så ser du at tallene av døde også sank betraktelig i fjor sommer. Vaksineringen har uten tvil redusert antallet smittede og døde av de eldste i befolkningen både i Norge og i andre land, men vi kan ikke se bort i fra at smittetallene også sank i fjor sommer, selv uten vaksine. Det er først til høsten vi vil vite i hvilken grad vaksineringen påvirker smittespredningen i samfunnet, og om det vil ha noe å si for hvor mange unge som dør, da det har vist seg at vaksinen virker dårligere eller ikke i det hele tatt for de som går på immundempende medisiner. 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa ja til vaksinen og vil si ja til neste dose også. Da jeg vil ha livet tilbake og har sett hvor syke en kan bli av covid.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...