Gå til innhold

Usikker på om jeg skal takke ja eller nei til vaksine. Noen sagt nei?


Svennis

Anbefalte innlegg

zemer skrev (18 minutter siden):

Kan bli syk til og med død om en får korona. Skal mye til, men det skjer.

I Norge har 2 kvinner og 4 menn i aldersgruppen 0-39 år dødd av Korona under pandemien, om vi skal tro statistikkene som ligger på FHI sine sider. Ikke overveldende stor fare for unge mennesker å dø av denne sykdommen i Norge. 

https://www.fhi.no/sv/smittsomme-sykdommer/corona/dags--og-ukerapporter/dags--og-ukerapporter-om-koronavirus/#kjoenn-og-alder

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, tror jeg venter til det kommer en vaksine mot depresjon/angst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du synes det er greit å ikke omgåes særlig med folk, unngå reising osv, så dropp vaksine du. 

Blir derimot fascinert av de som mener karantenehotell, vaksine og korona er tull. Samtidig som de planlegger årets chartertur... For de skal til Syden🤣🤣

Har tatt begge doser og ser ikke grunn til at jeg burde latt være. Er mere redd for senskader av korona, vs vaksine..

En kan gjerne si at en ikke vet langtidsvirkninger av vaksinen, men det samme gjelder jo endt sykdomsforløp fra korona!! 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

snusmumrikke skrev (1 minutt siden):

I Norge har 2 kvinner og 4 menn i aldersgruppen 0-39 år dødd av Korona under pandemien, om vi skal tro statistikkene som ligger på FHI sine sider. Ikke overveldende stor fare for unge mennesker å dø av denne sykdommen i Norge. 

https://www.fhi.no/sv/smittsomme-sykdommer/corona/dags--og-ukerapporter/dags--og-ukerapporter-om-koronavirus/#kjoenn-og-alder

Flere som har dødd av vaksinen da. AZ og Moderna  har ca 9 tilsammen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg takker nei bl.a. pga denne kronikken av forsker Kjetil Elvevold, som har en doktorgrad i medisin.

Sitat


Det er dessverre flere grunner til å tro på at vi kan få ubehagelige overraskelser i tiden som kommer angående vaksinene. Man har for eksempel i flere år forsøkt å lage vaksine mot liknende coronavirus ved å bruke katter som modell, det vil si at disse kattene kan etterlikne sykdomsforløpet hos mennesker. Men uten å lykkes. Flere forskjellige typer vaksiner ble designet og kattene tålte vaksinene. Men når man deretter ga det infeksiøse viruset til kattene, fikk de alvorlige lungekomplikasjoner.



Men jeg takker også nei fordi de fleste vaksinerte jeg kjenner, har blitt syke av vaksinene. Mens ingen jeg kjenner har blitt syke av covid. 
 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stwo skrev (38 minutter siden):

Irrelevant at forrige hastevaksine resulterte i alvorlige bivirkninger for mange? Okei.

Det er irrelevant fordi den var forhastet og ikke utprøvd like mye som disse vaksinene vi får nå er. Ja, det har gått fort i tid, men vi har ikke hatt mangel på mennesker å teste den på, og er utprøvd på like mange som andre standard vaksiner er.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psilocybe skrev (1 minutt siden):

Jeg takker nei bl.a. pga denne kronikken av forsker Kjetil Elvevold, som har en doktorgrad i medisin.



Men jeg takker også nei fordi de fleste vaksinerte jeg kjenner, har blitt syke av vaksinene. Mens ingen jeg kjenner har blitt syke av covid. 
 

Det er ikke så rart. Kun 127394 har hatt korona I Norge men over 3 millioner doser vaksine er satt. Bivirkninger som lett sykdomsfølelse og feber dør ingen av. 

Det å miste lukt og smak i ett år eller lengre er mye kjipere. 

https://www.nrk.no/osloogviken/xl/mads-vet-aldri-hva-maten-vil-smake-1.15113578

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil sitte hjemme i stua di i Norge så takker du nei.  Vi andre drar til utlandet og drar på store konserter og koser oss med det. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polyester skrev (5 minutter siden):

Det er irrelevant fordi den var forhastet og ikke utprøvd like mye som disse vaksinene vi får nå er. Ja, det har gått fort i tid, men vi har ikke hatt mangel på mennesker å teste den på, og er utprøvd på like mange som andre standard vaksiner er.

Hva mener du med utprøvd på like mange som andre standard vaksiner? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stwo skrev (2 minutter siden):

Hva mener du med utprøvd på like mange som andre standard vaksiner? 

At den har fulgt standarder for ny vaksine, og det har gått fort fordi det ikke har vært mangel på frivillige som de har kunnet teste den på.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polyester skrev (Akkurat nå):

At den har fulgt standarder for ny vaksine, og det har gått fort fordi det ikke har vært mangel på frivillige som de har kunnet teste den på.

Ganske sikker på at det ikke stemmer, men at de benyttet seg av en hasteprosedyre hos EMA for å få godkjenning raskere enn normalt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortauet skrev (1 time siden):

Jeg har takket nei. 

Kan jeg spørre hvorfor? Er du redd for bivirkningene?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Minted skrev (1 time siden):

Tror ikke jeg kommer til å bli spurt, skulle det likevel skje er det et helt klart Nei fra min side.

Hvorfor et klart nei? Pfizer er vel den mest sikre vaksinen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Villfisker skrev (1 time siden):

Du må ingenting :) 

Jeg skal heller ikke ha den.

Fordi? :) 

Redd for senvirkningene?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det forsket på senvirkningene av pfizer/moderna? Hva skjer etter noen år?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

grease80s skrev (4 minutter siden):

Jeg vil takke ja, siden jeg kan reise.

Det er jo ikke sånn at du må fremvise koronapass i all evighet fremover. Går nok bort over jula.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

snusmumrikke skrev (2 timer siden):

I Norge har 2 kvinner og 4 menn i aldersgruppen 0-39 år dødd av Korona under pandemien, om vi skal tro statistikkene som ligger på FHI sine sider. Ikke overveldende stor fare for unge mennesker å dø av denne sykdommen i Norge. 

https://www.fhi.no/sv/smittsomme-sykdommer/corona/dags--og-ukerapporter/dags--og-ukerapporter-om-koronavirus/#kjoenn-og-alder

Du får la være å bli syk i Sverige, da. Der har 82 personer i aldersgruppen 0-39 år dødd av Korona. 

EBC85322-1E56-4681-9EFC-17D7DB719678.png

 

For å ta med en aldersgruppe til: For gruppen under 50 år er det 17 dødsfall i Norge, mens det er 193 i Sverige. Det er først nå i de siste ukene at antall nye døde og smittede har stupt i Sverige. Og det skyldes utelukkende vaksinen. 

Endret av Hulderen
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Værre skrev (2 timer siden):

Nå vet man at ingen har dødd på grunn av Pfizer men 3.7 millioner er døde av korona. Da bør valget være lett for de fleste. Over 90% av nordmenn takker ja. Det drar skeptikerne også nytte av, dere blir gratis passasjerer på grunn av flokk immunitet. 

Stemmer ikke. 172 har dødd etter vaksinen bare i Norge så langt Tror det var 160 av bare pfizer vaksinen. Skjekk bivirkningene hos legemiddelverket, blir oppdatert i morgen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...