Gå til innhold

Usikker på om jeg skal takke ja eller nei til vaksine. Noen sagt nei?


Svennis

Anbefalte innlegg

Har fått innkalling til vaksine, er under 20 år, og usikker på om jeg skal takke ja eller nei.

Nei, fordi jeg er usikker på langtidsbivirkningene og fordi covid-19 vel i svært liten grad ødelegger unge, friske mennesker, men finnes unntak. 

Ja, fordi alle andre gjør det og pga man vel må ha tatt vaksine for å reise ut.

Noen her som har takket nei?

Endret av Svennis
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke jeg kommer til å bli spurt, skulle det likevel skje er det et helt klart Nei fra min side.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å takke ja. Jeg synes du burde du også. Dette er et skritt mot å få en normal hverdag igjen!

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forbered deg på kommentarer om hvor egoistisk du er dersom du ikke tar den. Er nemlig ikke noe fritt valg med denne vaksinen, det eneste riktige svaret er ja.

Personlig lener jeg mot å ikke ta den. Er ung og frisk, og anser det som liten risiko å bli skikkelig syk av corona.

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svennis skrev (1 time siden):

Har fått innkalling til vaksine, er under 20 år, og usikker på om jeg skal takke ja eller nei.

Nei, fordi jeg er usikker på langtidsbivirkningene og fordi covid-19 vel i svært liten grad ødelegger unge, friske mennesker, men finnes unntak. 

Ja, fordi alle andre gjør det og pga man vel må ha tatt vaksine for å reise ut.

Noen her som har takket nei?

Vil du dra til utlandet neste årene må du takke ja. Trives du i Norge kan du gjerne takke nei slik at jeg rykker frem i køen. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange mister luktesansen etter covid-19. Noen har gått nesten et år uten å få den tilbake

Etter noen måneder får enkelte også forstyrret luktesans. For dem kan en appelsin lukte brent og en brødskive smake gress.

https://forskning.no/epidemier/mange-mister-luktesansen-etter-covid-19-noen-har-gatt-nesten-et-ar-uten-a-fa-den-tilbake/1815728

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimo

Hils på Trym. 22 år, frisk og en uke på respirator med korona. 

Lurer på om han ville valgt vaksine hvis han kunne skru tiden tilbake og velge. 🤔

https://www.dagbladet.no/nyheter/trym-22-la-sju-dager-i-corona-koma/73807410

Det er ikke så mange det går så galt med som Trym. Men han tenkte nok akkurat som dere andre unge, friske folk. "Det er jo liten sannsynlighet for at det skjer med meg". 

Glad jeg skal få dose 2 om ikke så mange ukene. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både corona og vaksinen har ukjente langtidseffekter, begge er liten sannsynlighet for å blir alvorlig syk av. Da velger jeg det mest samfunnsnyttige alternativet. Dess mer viruset florerer dess flere mutasjoner kan vi få. Og disse mutasjonene vet vi i vertfall ikke langtidseffekten av. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Guile skrev (3 minutter siden):

Hils på Trym. 22 år, frisk og en uke på respirator med korona. 

Lurer på om han ville valgt vaksine hvis han kunne skru tiden tilbake og velge. 🤔

https://www.dagbladet.no/nyheter/trym-22-la-sju-dager-i-corona-koma/73807410

Det er ikke så mange det går så galt med som Trym. Men han tenkte nok akkurat som dere andre unge, friske folk. "Det er jo liten sannsynlighet for at det skjer med meg". 

Glad jeg skal få dose 2 om ikke så mange ukene. 🙂

De som var uheldige med AZ var også friske. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimo
zemer skrev (Akkurat nå):

De som var uheldige med AZ var også friske. 

Bra vi ikke bruker den mer, da. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

zemer skrev (Akkurat nå):

De som var uheldige med AZ var også friske. 

Ja men nå vet vi at Pfizer ikke gir samme sjeldne sykdom som AstraZeneca og Johnson. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Guile skrev (2 minutter siden):

Hils på Trym. 22 år, frisk og en uke på respirator med korona. 

Lurer på om han ville valgt vaksine hvis han kunne skru tiden tilbake og velge. 🤔

https://www.dagbladet.no/nyheter/trym-22-la-sju-dager-i-corona-koma/73807410

Det er ikke så mange det går så galt med som Trym. Men han tenkte nok akkurat som dere andre unge, friske folk. "Det er jo liten sannsynlighet for at det skjer med meg". 

Glad jeg skal få dose 2 om ikke så mange ukene. 🙂

Da kan du hilse på Svigerinna mi, 40 år og hun har mer eller mindre lagt på Sofaen i 12 år etter svineinfluensa vaksinen. 
 

hun tenkte det samme som Trym,

men ble også rammet av bivirkninger av vaksinen. 
3-barns mor og har gått glipp av store deler av opp eksten til Barna sine. 

 

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uperfekt skrev (12 minutter siden):

Forbered deg på kommentarer om hvor egoistisk du er dersom du ikke tar den. Er nemlig ikke noe fritt valg med denne vaksinen, det eneste riktige svaret er ja.

Personlig lener jeg mot å ikke ta den. Er ung og frisk, og anser det som liten risiko å bli skikkelig syk av corona.

Så du anser risikoen for å bli syk av vaksinen som større enn å bli syk av corona altså? 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimo
Drama_Queen skrev (2 minutter siden):

Da kan du hilse på Svigerinna mi, 40 år og hun har mer eller mindre lagt på Sofaen i 12 år etter svineinfluensa vaksinen. 
 

hun tenkte det samme som Trym,

men ble også rammet av bivirkninger av vaksinen. 
3-barns mor og har gått glipp av store deler av opp eksten til Barna sine. 

 

Jeg visste ikke at svinevaksinen hjalp mot korona. Da kunne jeg kanskje spart meg for denne runden med vaksiner. 

Eller var det kanskje slik at du trakk inn noe helt irrelevant bare for å spre litt skepsis til vaksiner? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...