Gå til innhold

Hvorfor syntes jeg dyr er søte men ikke babyer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dyr er dødssøte! Og babydyr er jo så søte at jeg kan bli rørt av hvor fine de er. Menneskebabyer er meh. Og ja, jeg har lite barn. Synes fortsatt babyer er nøytrale. Og ikke spesielt søte. Enkelte er søte, men de fleste ikke. 

Anonymkode: de303...f2e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere som liker dyr fremfor babyer scorer nok lavere på målt empati, bare så dere vet det. Ligger nærmere psykopaten enn det gode mennesket.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Realverdien skrev (1 minutt siden):

Dere som liker dyr fremfor babyer scorer nok lavere på målt empati, bare så dere vet det. Ligger nærmere psykopaten enn det gode mennesket.

 

 

Dummeste jeg har hørt :ler: 

Anonymkode: de303...f2e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Studier viser at det er betegnende å bry seg om voksne dyr, men ikke hjelpeløse babyer. Da er man trolig uten særlig mye empati.

(Liker man kun dyrebabyer og ikke menneskebabyer eller voksne dyr vet jeg ikke.)

Litt kjapt googlet, men man finner mye på dette. Særlig den første der er morsom, men den andre sier mer om empati menneske kontra dyr.

https://theconversation.com/the-science-behind-why-some-people-love-animals-and-others-couldnt-care-less-84138

https://www.betterhelp.com/advice/love/people-who-love-animals-more-than-people-psychology-of-empathy/

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, skreppamedleppa said:

Jeg fant noen til av eksemplarene jeg mente:hoho:kvassipsykologer og tigermødre blandet da vel og merke:

Hvorfor går du så i forsvarsposisjon fordi noen serverer mulige svar på det ts spør om?

Anonymkode: b8333...50a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvorfor går du så i forsvarsposisjon fordi noen serverer mulige svar på det ts spør om?

Anonymkode: b8333...50a

Synes det A er hysterisk morsomt at jeg på forhånd viste hvordan noen enkelt individ kom til å oppføre seg i denne tråden.. B jeg spurte bare vedkommende om hun projiserer følelsene sine over på andre? Det må da være lov å svare med samme kvasipsykologien tilbake så folk kan høre hvor tåpelig det er..

Og ynskyld meg men det er ikke vanskelig å få barn, mange klarer det til og med på et ons, så det er ikke en bragd for de fleste, en trenger å ha sex, for de fleste..

Og så handler jo tross alt ikke denne tråden om at vi som synes dyr er søtere enn alle beibiser eller sine egne baibiser skal bli psykoanalysert ihjel heller..

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 123 eller noe
Zidji skrev (På 8.6.2021 den 12.31):

Heeelt enig ts! Barn og babyer er ekle. Alt jeg tenker når jeg ser et barn er at det bare er enda et menneske jeg misliker 😅 Det er ingenting søtt og fascinerende med de. Jeg blir bare irritert av å se babyer, og gravide damer gjør meg kvalm. 

Du forsterker morgenkvalmen min og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, skreppamedleppa said:

Synes det A er hysterisk morsomt at jeg på forhånd viste hvordan noen enkelt individ kom til å oppføre seg i denne tråden.. B jeg spurte bare vedkommende om hun projiserer følelsene sine over på andre? Det må da være lov å svare med samme kvasipsykologien tilbake så folk kan høre hvor tåpelig det er..

Og ynskyld meg men det er ikke vanskelig å få barn, mange klarer det til og med på et ons, så det er ikke en bragd for de fleste, en trenger å ha sex, for de fleste..

Og så handler jo tross alt ikke denne tråden om at vi som synes dyr er søtere enn alle beibiser eller sine egne baibiser skal bli psykoanalysert ihjel heller..

Ts stiller jo et spørsmål som i seg selv er av hobby-psykologisk karakter, og dermed får hun også svar hvor folk lefler med hobby-psykologi (inkludert alle dine innlegg i tråden).

Anser du deg selv som noen slags ordstyrer på KG eller noe sånt? Og er det noen spesiell grunn til at de reglene du gjerne vil trekke ned over andre ikke ser ut til å gjelde for deg selv?

Anonymkode: b8333...50a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Realverdien skrev (11 timer siden):

Dere som liker dyr fremfor babyer scorer nok lavere på målt empati, bare så dere vet det. Ligger nærmere psykopaten enn det gode mennesket.

 

 

Bullshit. Jeg har plenty av empati, bare ikke for barn. Så eneste forskjellen er at min empati er fordelt annerledes enn din sikkert. Men den er like sterk. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir fylt av varme følelser når jeg ser en nyfødt baby, jeg vil helst bare sitte og kikke på den. Men jeg syns at f.eks. et lam, en kattunge eller en valp er finere, særlig når de ikke her helt, helt nyfødte, men begynner å hoppe litt rundt. Som andre nevner, dyreungene er symmetriske, lodne, myke og gode, ikke skrukkete, prikkete og stort sett hårløse. 

Jeg har sett babyer jeg egentlig syns er søtere enn mine egne små skallete, rynkete nyfødte skrukketroll også, men følelsene jeg har hatt for egne barn, har likevel gjort at jeg syntes de var søtest. 

Anonymkode: 3acd9...021

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her! Elsker alle dyr, og synes de er nydelige. Orker ikke å drepe en flue, en gang. (Selv om de er fryktelig irriterende og langt fra vakre). Jeg kan mildt sagt styre min begeistring for andre folks babyer. Skjønner jo at de sikkert er søte, men har aldri falt for en baby på samme måte som jeg har falt for kattene mine, eller for tilfeldige hunder på gata. Har veldig lyst på mine egne barn, da. Håper at de blir søte.

Anonymkode: 008b7...6c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 123 eller noe

Hva skjer her egentlig, dere som setter dyr høyere enn barn, er dere forelsket i dyr også, og finner de mer attraktive? Bare lurer, for det ser så veldig rart ut det dere skriver! "Trives best med dyra" liksom:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

skruttveig skrev (10 minutter siden):

Hva skjer her egentlig, dere som setter dyr høyere enn barn, er dere forelsket i dyr også, og finner de mer attraktive? Bare lurer, for det ser så veldig rart ut det dere skriver! "Trives best med dyra" liksom:ler:

Stor forskjell på hva man synes er søtt på den måten og hva man finner attraktivt. Med mindre man er zoofil eller pedofil, da.

Anonymkode: 008b7...6c5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 123 eller noe

Jeg siktet til de som skrev barn og mennesker generelt da, fikk ikke tatt det med i farta. Søte barn og attraktive mennesker, da har vi konstantert det - fikk fortsatt ikke svar på hvorfor dyr er bedre? Tror ikke det er gjengjeldt uansett, de foretrekker sine egne til syvende og sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruttveig skrev (5 minutter siden):

Jeg siktet til de som skrev barn og mennesker generelt da, fikk ikke tatt det med i farta. Søte barn og attraktive mennesker, da har vi konstantert det - fikk fortsatt ikke svar på hvorfor dyr er bedre? Tror ikke det er gjengjeldt uansett, de foretrekker sine egne til syvende og sist.

De er jo bare søtere 🤔 Ligger ikke noe mer der, liksom.

Anonymkode: 008b7...6c5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Hvemsomhelst

Trodde aldri jeg skulle like barn, men det endret seg jo på en eller annen måte da jeg selv fikk.  Merkelig hvordan ting kan gå. Da de var voksne og jeg ikke har noen «nære» barn lenger, så bryr jeg meg ikke så mye.  Kan godt beundre å skryte litt av andres barn, men stuper ikke oppi vogner for å se eller holde.  Jeg føler meg usikker sammen med små barn nå, og tror at det er gjensidig. De løper ikke etter meg heller 😀 noen ganger blir jeg litt småirritert når barnevognbrigaden inntar kjøpesenteret og blokkerer både innganger og passeringsmuligheter. Bare litt altså…

jeg er glad i katter, men ikke andre dyr..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zidji skrev (3 timer siden):

Bullshit. Jeg har plenty av empati, bare ikke for barn. Så eneste forskjellen er at min empati er fordelt annerledes enn din sikkert. Men den er like sterk. 

Orker ikke søke det opp, men har man ikke emptati for barn så tipper jeg man ikke kan score tilstrekkelig på tester til å sies å ha denne egenskapen.

Evt bruker vi ordet forskjellig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruttveig skrev (2 timer siden):

Hva skjer her egentlig, dere som setter dyr høyere enn barn, er dere forelsket i dyr også, og finner de mer attraktive? Bare lurer, for det ser så veldig rart ut det dere skriver! "Trives best med dyra" liksom:ler:

Dette høres unektelig rart ut det du skriver. Det blir vel som å skrive at de som som liker barn som i at de synes er søte er pedofile. Tror ikke det altså, men det blir jo samme greien 🙂

Anonymkode: 336ac...ca7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...