Gå til innhold

Hvorfor syntes jeg dyr er søte men ikke babyer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det ikke rart? Min egen art finner jeg ikke søtt i det hele tatt... blir heller nesten litt skremt 😂 føler det samme om babyer som jeg gjør om aper, de ser rate ut.... 

Har lest at vi er programmert til å syntes baby aktige utsende søtt og føle kjærlighet for det, typ store øyne, små føtter osv... 

Jeg elsker nesten alle dyr, blir helt frelst om jeg ser en katt eller hund, og sa særlig valper eller kattunger. Samme med lam, kalv, grisunge, ja dere skjønner...

Anonymkode: 70216...944

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er lik som deg på dette, men jeg har også veldig lite lyst på barn. Tror at når jeg ser barn så tenker jeg på alt en gravid kropp skal igjennom og alle årene man må sette barnet foran seg selv og egne behov og da falmer den søtheten ganske drastisk.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare vent til i måren tidlig når småbarnsmødrene våkner😅

Men jeg er helt enig med deg ts.. Men nå er ikke jeg sånn videre begeistret for baby og små barni det store og hele, men det er ofte sånn.. Føler også denne berømte memeen i alle former og varianter har en enorm sannhets verdi for meg:

1679078623_Screenshot_20210608-000106_SamsungInternet.thumb.jpg.1531e0563dbe89a4a5dda1890aa9fa21.jpg

 

Men du har lagt denne tråden inn på barn og familie og ikke kjæledyr så jeg vil anta du vekker noen tigermammaer der ute snart..:P

Men jeg har mye mer lyst å kose med en valp eller en lamunge, kattunge enn å kose/holde en baby, men tror bare folk er forskjellige der..

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før jeg selv ble mor tenkte jeg som deg, men etter jeg fikk barn er babyer/barn så mye mer enn dyr. Tror det kan være noe der. Jeg synes fortsatt dyr er søte på samme måten da

Anonymkode: a6a70...01e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting er at menneskebarn lager de mest avskyelige lydene i hele dyreriket. 

Anonymkode: ffd50...773

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polyester skrev (57 minutter siden):

Er lik som deg på dette, men jeg har også veldig lite lyst på barn. Tror at når jeg ser barn så tenker jeg på alt en gravid kropp skal igjennom og alle årene man må sette barnet foran seg selv og egne behov og da falmer den søtheten ganske drastisk.

Jeg har heller ikke lyst på barn, så kan hende det ligger noe der ja 😅🙈

 

skreppamedleppa skrev (52 minutter siden):

Bare vent til i måren tidlig når småbarnsmødrene våkner😅

Men jeg er helt enig med deg ts.. Men nå er ikke jeg sånn videre begeistret for baby og små barni det store og hele, men det er ofte sånn.. Føler også denne berømte memeen i alle former og varianter har en enorm sannhets verdi for meg:

1679078623_Screenshot_20210608-000106_SamsungInternet.thumb.jpg.1531e0563dbe89a4a5dda1890aa9fa21.jpg

 

Men du har lagt denne tråden inn på barn og familie og ikke kjæledyr så jeg vil anta du vekker noen tigermammaer der ute snart..:P

Men jeg har mye mer lyst å kose med en valp eller en lamunge, kattunge enn å kose/holde en baby, men tror bare folk er forskjellige der..

Jeg tenkte tråden passet inn her jeg, siden det handler om barn 😂 altså det vi er født med som gjør at vi ikke spiser opp babyene våres... haha huff ja håper ikke jeg får noen sinte mammaer på meg nå, det er hvertfall ikke hensikten min 😅 Men kanskje noen med erfaring som meg, fikk unge også endrer det seg! 🤔

Digga den memen 🤣

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Før jeg selv ble mor tenkte jeg som deg, men etter jeg fikk barn er babyer/barn så mye mer enn dyr. Tror det kan være noe der. Jeg synes fortsatt dyr er søte på samme måten da

Anonymkode: a6a70...01e

ja ikke sant! Der kom et eksempel til det jeg skrev over 🤪

 

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

En annen ting er at menneskebarn lager de mest avskyelige lydene i hele dyreriket. 

Anonymkode: ffd50...773

Der må jeg si meg helt enig.. 🤭😬

ts

Anonymkode: 70216...944

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kenelz skrev (1 time siden):

La meg gjette.. Du har ikke barn? :briller:

Venta på den! Ingen slik tråd uten :) helt enig med ts.. syns tilogmed innimellom at noen babyer ikke er søte i det hele tatt, mens feks hundevalper og kattunger er jo nesten alltid søte, babyer mer varierende😄 men, så har ikke jeg den store interessen av babyer.. og får heller ikke det «savnet» mange sier de får når se ser en baby osv, ser babyen og det er det.. kan syns den er søt innimellom og sånt da.

blir morsomt å se hvor mange «la meg gjette, du har ikke barn ?»  eller «likestiller du barn med dyr??»som kommer i morgen! 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyer er fantastiske og fascinerende skapninger. Hvis du ikke liker babyer så har du ikke erfaring med dem eller innsikt i hvordan menneskebarn fungerer. Helt greit det altså. 

Anonymkode: 95bf6...e7c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skreppamedleppa skrev (9 timer siden):

Bare vent til i måren tidlig når småbarnsmødrene våkner😅

Men jeg er helt enig med deg ts.. Men nå er ikke jeg sånn videre begeistret for baby og små barni det store og hele, men det er ofte sånn.. Føler også denne berømte memeen i alle former og varianter har en enorm sannhets verdi for meg:

*snipp*

Men du har lagt denne tråden inn på barn og familie og ikke kjæledyr så jeg vil anta du vekker noen tigermammaer der ute snart..:P

Men jeg har mye mer lyst å kose med en valp eller en lamunge, kattunge enn å kose/holde en baby, men tror bare folk er forskjellige der..

 

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Babyer er fantastiske og fascinerende skapninger. Hvis du ikke liker babyer så har du ikke erfaring med dem eller innsikt i hvordan menneskebarn fungerer. Helt greit det altså. 

Anonymkode: 95bf6...e7c

Fant en!

Jeg synes heller ikke babyer er spesielt søte, mens dyr er omtrent utelukkende søt. Selv rumpetroll er søte! Jeg har ikke barn, og ikke skal jeg ha det heller. Men jeg har flere i livet mitt som har, og jeg låner iblant deres barn og det synes jeg er trivelig. Skjønt, en del av den nærmer seg tenåra så spørs hvor lenge de vil fortsette å ville være med bonustante:P

Anonymkode: d6e27...da2

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lik deg, TS. Jeg kan selvsagt se at en del babyer er søte, men jeg føler ingenting når jeg ser på dem. Men jeg føler mye når jeg ser valper/kattunger.

Nei, jeg har ikke barn selv, og det er et bevisst valg. 

Anonymkode: 89338...716

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jo ikke helt nyfødte kattunger veldig søte, det tar 3-4 uker før de blir nusselige. Babyer utvikler seg senere, men jeg synes også de blir søte etterhvert, i perioder. Men menneskebarn har store behov, og jeg vil mye heller ha kattunger enn menneskebarn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv barn, og er enig med deg;)

Som noen her har påpekt er jo menneskebabyer mer...ehm..varierte når det gjelder søthet enn for eksempel kattunger og hundevalper. De som mener at alle babyer er søte er jeg rett og slett ikke enig med😏

Sønnen min sa forresten til meg for et par år siden (da han var 3) at han synes pusekatter er søtere enn små gutter som ham selv. Så da så;)

Anonymkode: b84e3...84c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stort sett enig med deg. Aldri funnet andre sine barn interessante, hold de helst unna meg. Gi meg et dyr og jeg er forelsket på sekundet. 

Var usikker på om barn lå for meg, men ble uplanlagt gravid og veldig redd for om jeg ville klare å bry meg om barnet. 

Flaks for meg, så var faktisk ungen min sinnsykt søt! Venter nå nummer to, og regner med han blir like søt som broren. Bryr meg fortsatt fint lite om andre sine barn 😉

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyr er mye søtere enn babyer. De fleste babyer er direkte stygge🙈

Anonymkode: 39e20...69f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har også alltid hatt det som deg.

En av grunnene til at dette kan oppstå (i tillegg til at noen av oss ikke er interessert i å få/ha barn av helt naturlige årsaker), er at vi internaliserer blikket våre foreldre hadde på oss da vi var spedbarn. Alt blir lagret i kroppen. Så selv et kort ansiktsuttrykk, blir speilet og lagret i oss som en følelse, som så reaktiveres når vi selv ser babyer som voksne.

Men barn vekker sterk empati i meg da, og jeg revner innvendig hver gang jeg går forbi små barn som ikke blir forstått av den voksne de er med.

Anonymkode: 21da2...1cf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heeelt enig ts! Barn og babyer er ekle. Alt jeg tenker når jeg ser et barn er at det bare er enda et menneske jeg misliker 😅 Det er ingenting søtt og fascinerende med de. Jeg blir bare irritert av å se babyer, og gravide damer gjør meg kvalm. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det akkurat som deg helt til jeg fikk barn selv 😄

Anonymkode: 1e895...55c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Er det ikke rart? Min egen art finner jeg ikke søtt i det hele tatt... blir heller nesten litt skremt 😂 føler det samme om babyer som jeg gjør om aper, de ser rate ut.... 

Har lest at vi er programmert til å syntes baby aktige utsende søtt og føle kjærlighet for det, typ store øyne, små føtter osv... 

Jeg elsker nesten alle dyr, blir helt frelst om jeg ser en katt eller hund, og sa særlig valper eller kattunger. Samme med lam, kalv, grisunge, ja dere skjønner...

Anonymkode: 70216...944

Det er jo fordi dyr er søte. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...