Gå til innhold

Hvorfor syntes jeg dyr er søte men ikke babyer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De eneste babyene jeg har syntes var søte var mine egne. Andres er jeg fullstendig likegyldig til.

Anonymkode: 83162...eaa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi de fleste dyr er søtere enn mennesker. Lodne og myke og symmetriske. Mennesker er ikke akkurat et vakkert dyr sammenlignet med resten av dyreverden. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes heller ikke babyer er søte. Barn blir søtere når de er forbi babystadiet. 
Mens dyreunger synes jeg som regel er sååå søte. Objektivt sett vil jeg si at dyr i de fleste tilfeller er søtere enn mennesker. 
 

Anonymkode: d384f...eab

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Er det ikke rart?

Syntes egentlig ikke det , nei ;) Fluffy er som regel veldig søtt . Nå skal jeg si hva jeg selv tenker  - jeg synes ikke alle babyer er søte. Og da mener jeg bokstavelig talt. Alle babyer er forskjellige. Man har små , store, runde , tynne , masse hår , lite hår etc etc. De er like varierende i utseende som voksne mennesker. Noen er helt super skjønne , mens andre ser ut som eldre skallete menn 💓 men de er søte fordi de er små og uskyldige og (ofte nybakte)foreldre elsker dem overalt på denne jord ! Det er det som betyr noe . Alle babyer har noe søtt over seg . Det er forventa at man skal si "Ååå så søt " !! når man ser på en baby , uavhengig hvordan babyen ser ut . Og så er det noe med dette at alle foreldre synes at sine egne barn er verdens søteste 💗 Å si noe annet er uhørt ,og det er slik det bør være også 😊 ( Beklager om jeg har fornærmet noen her , det er ikke meninga ;) )

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har barn selv, men synes fremdeles dyr er søtere enn andres babyer. Hvis jeg fikk valget mellom å kose med en fremmed katt eller å holde en fremmed baby hadde jeg valgt førstnevnte hver gang. Hva man synes er søtt har jo ingenting med lysten på barn eller følelser for barn å gjøre. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi dyr er stille.. 

Mennesker, babyer også, er så mye mer enn bare utseende. De har masse behov som skal tilfredsstilles av andre mennesker.

En kattunge gjør ikke så veldig mye ut av seg, og mesteparten er kattemorens problem. 

Ellers synes jeg babyer jeg har en relasjon til er veldig søte. Selv når de gråter mens de er bittesmå 

Anonymkode: d8905...e6c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje det er fordi det å få barn fremstår som uoppnåelig for deg, så for å beskytte deg selv fra følelsesmessig smerte lager du deg en mental buffer: "Meh, menneskebarn er ikke noe søte allikevel!"

Anonymkode: b8333...50a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns hundevalper er veldig søte. Men jeg har aldri lyst å gå bort og klappe/kose en voksen hund, uansett rase.  Men ser ofte babyer/småbarn som jeg har lyst å bare holde rundt og nikose med🤭 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Er det ikke rart? Min egen art finner jeg ikke søtt i det hele tatt... blir heller nesten litt skremt 😂 føler det samme om babyer som jeg gjør om aper, de ser rate ut.... 

Har lest at vi er programmert til å syntes baby aktige utsende søtt og føle kjærlighet for det, typ store øyne, små føtter osv... 

Jeg elsker nesten alle dyr, blir helt frelst om jeg ser en katt eller hund, og sa særlig valper eller kattunger. Samme med lam, kalv, grisunge, ja dere skjønner...

Anonymkode: 70216...944

du er vel mer glad i dyr da...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ukjentjente skrev (13 timer siden):

Venta på den! Ingen slik tråd uten :) helt enig med ts.. syns tilogmed innimellom at noen babyer ikke er søte i det hele tatt, mens feks hundevalper og kattunger er jo nesten alltid søte, babyer mer varierende😄 men, så har ikke jeg den store interessen av babyer.. og får heller ikke det «savnet» mange sier de får når se ser en baby osv, ser babyen og det er det.. kan syns den er søt innimellom og sånt da.

blir morsomt å se hvor mange «la meg gjette, du har ikke barn ?»  eller «likestiller du barn med dyr??»som kommer i morgen! 

jeg har barn men innrømmer glatt at det fins babyer som ikke finnes søte

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenelz skrev (23 timer siden):

La meg gjette.. Du har ikke barn? :briller:

Ja 😅

Anonymkode: 70216...944

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja 😅

Anonymkode: 70216...944

var sånn før helt til jeg fikk min egen 😅 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her. Til jeg fikk min egen, som selvfølgelig var og er helt skjønn. Synes fremdeles ikke at andre babyer er søte. 😇

Anonymkode: f24e1...a13

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er også sånn, og samboeren min! Jeg må febrilsk prøve å finne på "åååh, sååå søøt" -ting å si når noen viser meg bilde av baby. Eller en i virkeligheten for den saks skyld. Føler liksom ingenting. Det er et lite menneske. Valper, derimot....! Har heller ikke barn og skal ikke ha.

Men det må da være mange folk som ikke har barn, men vil ha, som syns de er søte?

Anonymkode: 49028...d7f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig.. så tror jeg innerst inne dine tanker på baby skremmer deg, og derfor distanserer du deg for akkurat disse følelsene. Dyr er da enklere å forholde seg til.

I den perioden vi prøvde å bli gravide og vi mislykket hver mnd så var det hardt å se gravide mager og små skjønne babyer. Det reiv i hjerte mitt for jeg trodde i en periode at jeg aldri kunne bli gravid.

Ble tilslutt gravid etter noen år med prøving (prøverør), og har født to velskapte barn. Merkelig hvordan alt forandrer seg da. Nå er jeg veldig glad på andre sin graviditet, og det å få holde disse små skjønne nurkene. Jeg blir helt åååå 😍 når jeg ser valper og kattunger og

Anonymkode: 3349f...e5c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Helt ærlig.. så tror jeg innerst inne dine tanker på baby skremmer deg, og derfor distanserer du deg for akkurat disse følelsene. Dyr er da enklere å forholde seg til.

I den perioden vi prøvde å bli gravide og vi mislykket hver mnd så var det hardt å se gravide mager og små skjønne babyer. Det reiv i hjerte mitt for jeg trodde i en periode at jeg aldri kunne bli gravid.

Ble tilslutt gravid etter noen år med prøving (prøverør), og har født to velskapte barn. Merkelig hvordan alt forandrer seg da. Nå er jeg veldig glad på andre sin graviditet, og det å få holde disse små skjønne nurkene. Jeg blir helt åååå 😍 når jeg ser valper og kattunger og

Anonymkode: 3349f...e5c

Men det er jo ikke alle som har sterke følelser knyttet til å se babyer og gravide. Når man ikker ønsker barn selv feks, er det jo ikke noe problem å se andre babyer. De bare er ikke like søte som dyr. 

(Babyer generelt er ikke søte synes jeg, med mindre jeg kjenner dem. Da er de på magisk vis søte. :fnise:

Anonymkode: 14b82...243

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Som jeg skulle sagt det selv😂
 

Men jeg liker barn. Men de blir morsomme etter 2-3 år. Når de løper og prater merkelige ord og setninger. Hunder er herlige fra dag 1.

Endret av Kågebruker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.6.2021 den 10.16):

 

Fant en!

 

Anonymkode: d6e27...da2

Jeg fant noen til av eksemplarene jeg mente:hoho:kvassipsykologer og tigermødre blandet da vel og merke:

AnonymBruker skrev (På 8.6.2021 den 16.27):

Kanskje det er fordi det å få barn fremstår som uoppnåelig for deg, så for å beskytte deg selv fra følelsesmessig smerte lager du deg en mental buffer: "Meh, menneskebarn er ikke noe søte allikevel!"

Anonymkode: b8333...50a

 

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Helt ærlig.. så tror jeg innerst inne dine tanker på baby skremmer deg, og derfor distanserer du deg for akkurat disse følelsene. Dyr er da enklere å forholde seg til.

I den perioden vi prøvde å bli gravide og vi mislykket hver mnd så var det hardt å se gravide mager og små skjønne babyer. Det reiv i hjerte mitt for jeg trodde i en periode at jeg aldri kunne bli gravid.

Ble tilslutt gravid etter noen år med prøving (prøverør), og har født to velskapte barn. Merkelig hvordan alt forandrer seg da. Nå er jeg veldig glad på andre sin graviditet, og det å få holde disse små skjønne nurkene. Jeg blir helt åååå 😍 når jeg ser valper og kattunger og

Anonymkode: 3349f...e5c

Jeg ser at du har ønsket deg barn lenge, sikkert syntes de har vært søte hele tiden.

Og for å spørre som du gjør; kan det hende du projiserer dine følelser over på andre? Bare et ærlig spørsmål altså..

Ikke alle mener dette du mener og det er helt greit også uten at det er noe galt. Det er jo mer naturlig at søte små pelsklede vesen er søtere enn en baby. Selv mødre i denne tråden ser jo dette så det har ikke alltid med å gjøre hvem som ønsker/ikke ønsker barn, eller hvem som har fått barn eller ikke.

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.6.2021 den 16.27):

Kanskje det er fordi det å få barn fremstår som uoppnåelig for deg, så for å beskytte deg selv fra følelsesmessig smerte lager du deg en mental buffer: "Meh, menneskebarn er ikke noe søte allikevel!"

Anonymkode: b8333...50a

Fornærmet barnemor?

Jeg er ikke hen du siterte, men nå er det jo mange som synes at dyr er søtere enn babyer, så veldig rart er det ikke.

Jeg synes babyer er nøytrale, hverken stygge eller fine, mens dyreunger er alltid fine. Sikkert fordi dyrehud/pels ofte er vakrere enn menneskehud og uten røde merker og ting som tar uker og måneder før går seg til/tilbake.

baby_vs_cat_big2.png

Anonymkode: 7fa2c...dcf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.6.2021 den 16.27):

Kanskje det er fordi det å få barn fremstår som uoppnåelig for deg, så for å beskytte deg selv fra følelsesmessig smerte lager du deg en mental buffer: "Meh, menneskebarn er ikke noe søte allikevel!"

Anonymkode: b8333...50a

Uoppnåelig? Har jeg lyst på barn så slutter jeg bare på pillen og peiser på. Synes allikevel dyr er MYE søtere enn mennesker , babyer inkludert.

Anonymkode: 39e20...69f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...