AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #41 Skrevet 5. juni 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Uansett er det eierne sitt ansvar, instinkter er uskyldige. Anonymkode: fcff5...cfa Her kan det og være foreldrenes ansvar, om de har lekt opp hunden for at det skal være gøy for barnet. Når saken ikke er offentliggjort med detaljer så mann ikke folk bastant skylde på eier. Anonymkode: 63c0b...b77 9
Loke37 Skrevet 5. juni 2021 #42 Skrevet 5. juni 2021 Eksen min hadde en stor hund på 40 kg da vi fikk baby. Han var veldig nøye på at hund og baby og senere barn aldri skulle være alene, da han ikke ville miste noen av dem. 18
skreppamedleppa Skrevet 5. juni 2021 #43 Skrevet 5. juni 2021 (endret) AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Synd. Hunderasen bør offentliggjøres. Anonymkode: 4a1ce...897 For meg personlig har det absolutt ingen rolle. Et lite barn på 1.5 år er død, det betyr noe. Foreldre og de pårørende er i sorg, det betyr noe, 2 hunder blir avlivet, det betyr noe.. En bør jobbe systematisk for at hundeangrep ikke skal skje. Foreldre uten hund bør også lære barna sine at det er ikke en kosebamse en møter på tur eller hos andre. Jeg har sett foreldre som ikke har noe imot at barna deres kaster stein på duer eller ender i parken og dette får meg til å lure hva de synes er greit at barna gjør mot en hund... Men som sagt jeg sier ikke at foreldrene i denne saken har gjort noe galt, det nekter jeg å spekulere i.. Hundeeiere bør være sitt ansvar verdig og passe på!!! Det er et dyr som bør bli behandlet deretter om det er en dags eller en shefer.. Endret 5. juni 2021 av skreppamedleppa 18
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #44 Skrevet 5. juni 2021 Er det sånn at hundene absolutt måtte avlives? Er en hund mer tilbøyelig til å gjøre det igjen, når det er gjort en gang? Anonymkode: b532b...fc9 4
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #45 Skrevet 5. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er det sånn at hundene absolutt måtte avlives? Er en hund mer tilbøyelig til å gjøre det igjen, når det er gjort en gang? Anonymkode: b532b...fc9 Selvfølgelig skal hunder som DREPER barn avlives.. Umiddelbart. Anonymkode: 4ea68...ef0 42
Helgeline Skrevet 5. juni 2021 #46 Skrevet 5. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er det sånn at hundene absolutt måtte avlives? Er en hund mer tilbøyelig til å gjøre det igjen, når det er gjort en gang? Anonymkode: b532b...fc9 Hvis en hund hadde drept babyen din, hadde du vært komfortabel med at den fikk leve videre? Tror du eierne av hunden er komfortable med det? Når hundene har tatt livet av et barn de hadde en relasjon til og kanskje var glad i? Var vel eieren som begjærte avliving. Skjønner jeg godt. Og jeg er glad i hunder. 22
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #47 Skrevet 5. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er det sånn at hundene absolutt måtte avlives? Er en hund mer tilbøyelig til å gjøre det igjen, når det er gjort en gang? Anonymkode: b532b...fc9 Spiller ingen rolle. Når de har klikket så vanvittig at de har drept, da er det ikke en vurdering engang. Dette er umulig et vanlig bitt mot øreklyping eller lignende, når to hunder angriper slik i flokk har det vært jo jakt/bytte-instinkter på gang. Det er uansett kun de voksne sin feil. Av artikkelen står det også at barnet var på besøk hos nær familie, det står ikke nevnt at foreldrene var med. Jeg vil tro barnet uansett da var hos besteforeldre eller tante/onkel, enten alene fordi de var barnevakt, eller med foreldre. At voksne mennesker lar små barn være i nærheten av hunder slik at man risikerer noe så grusomt er helt vanvittig. At dette er en tragedie for eierne av hundene (som da også har mistet barnet de var i nær familie med) fjerner ikke ansvaret og skylden for at dette tragiske drapet skjedde. Jeg blir så jævlig forbanna på de som snakker om at man ikke skal fordele skyld, her er det beviselig noen som har skyld i svært uforsvarlig hundehold, det groteske resultatet er jo beviset! Det er ingenting å diskutere, hundeeier har skylden for at dette har skjedd, de har latt barn/hund være i nærheten av hverandre. Det ble også nevnt i en tidligere artikkel at det var store hunder (ostlendingen.no), men dette er vel nå fjernet. Anonymkode: 6788a...e2d 26
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #48 Skrevet 5. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, det er det virkelig ikke når det kommer til hvor stor skade de kan gjøre. Da spiller faktisk vekt og bittrykk en veldig stor rolle. Kan en dvergpuddel være aggressiv? Absolutt. Men en husky kan fint drepe en 1,5-åring ved å leke. Anonymkode: 69e05...8ef To dvergpudler kan også fint drepe et lite barn på bare noen minutter. Anonymkode: bb70c...06b 8
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #49 Skrevet 5. juni 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Selvfølgelig skal hunder som DREPER barn avlives.. Umiddelbart. Anonymkode: 4ea68...ef0 Men de vet vel ikke at de har DREPT et BARN? De har handlet ut fra instinkt, eller? Det er vel ikke hundenes skyld at dette gikk galt sånn egentlig? Men de får dødsstraff. Det får jo ikke mennesker som dreper barn. Anonymkode: b532b...fc9 13
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #50 Skrevet 5. juni 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Spiller ingen rolle. Når de har klikket så vanvittig at de har drept, da er det ikke en vurdering engang. Dette er umulig et vanlig bitt mot øreklyping eller lignende, når to hunder angriper slik i flokk har det vært jo jakt/bytte-instinkter på gang. Det er uansett kun de voksne sin feil. Av artikkelen står det også at barnet var på besøk hos nær familie, det står ikke nevnt at foreldrene var med. Jeg vil tro barnet uansett da var hos besteforeldre eller tante/onkel, enten alene fordi de var barnevakt, eller med foreldre. At voksne mennesker lar små barn være i nærheten av hunder slik at man risikerer noe så grusomt er helt vanvittig. At dette er en tragedie for eierne av hundene (som da også har mistet barnet de var i nær familie med) fjerner ikke ansvaret og skylden for at dette tragiske drapet skjedde. Jeg blir så jævlig forbanna på de som snakker om at man ikke skal fordele skyld, her er det beviselig noen som har skyld i svært uforsvarlig hundehold, det groteske resultatet er jo beviset! Det er ingenting å diskutere, hundeeier har skylden for at dette har skjedd, de har latt barn/hund være i nærheten av hverandre. Det ble også nevnt i en tidligere artikkel at det var store hunder (ostlendingen.no), men dette er vel nå fjernet. Anonymkode: 6788a...e2d 100% enig i alt du sier! Jeg mener også at foreldre aldri bør la barna sine være rundt hunder uten oppsyn eller fritt. Ikke andres hunder, ikke egne. Anonymkode: f5363...d42 8
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #51 Skrevet 5. juni 2021 skreppamedleppa skrev (25 minutter siden): For meg personlig har det absolutt ingen rolle. Et lite barn på 1.5 år er død, det betyr noe. Foreldre og de pårørende er i sorg, det betyr noe, 2 hunder blir avlivet, det betyr noe.. En bør jobbe systematisk for at hundeangrep ikke skal skje. Foreldre uten hund bør også lære barna sine at det er ikke en kosebamse en møter på tur eller hos andre. Jeg har sett foreldre som ikke har noe imot at barna deres kaster stein på duer eller ender i parken og dette får meg til å lure hva de synes er greit at barna gjør mot en hund... Men som sagt jeg sier ikke at foreldrene i denne saken har gjort noe galt, det nekter jeg å spekulere i.. Hundeeiere bør være sitt ansvar verdig og passe på!!! Det er et dyr som bør bli behandlet deretter om det er en dags eller en shefer.. Hunderasen må bli kjent så eiere av hund fra samme hunderase kan være litt ekstra oppmerksomme på og hundeglade mennesker styrer unna denne hunderasen når de skal skaffe seg ''familiehund''. Anonymkode: 4a1ce...897 13
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #52 Skrevet 5. juni 2021 Vi valgte å avlive vår hund etter at den hadde bitt sønnen vår på 6 år, men så var hunden syk og levde på lånt tid, så det var nok det beste. Jeg ble bitt under voldsom lek med mine foreldres hund på ca 1 år da jeg var ca 20. Det var helt tydelig en feilberegning fra hunden (og meg) da vi begge kastet oss etter lenken. Da ble det ikke selvfølgelig ikke vurdert avlivning. Anonymkode: 6f7b0...9bb 8
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #53 Skrevet 5. juni 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Men de vet vel ikke at de har DREPT et BARN? De har handlet ut fra instinkt, eller? Det er vel ikke hundenes skyld at dette gikk galt sånn egentlig? Men de får dødsstraff. Det får jo ikke mennesker som dreper barn. Anonymkode: b532b...fc9 Det spiller absolutt ingen rolle. Vår hund har tålt enormt mye fra våre barn. Vi passer selvfølgelig på at de ikke er alene, men hunden er likevel en del av familien i samme hus og det har oppstått både lugging og slåing og holding og klemming som ikke hunden nødvendigvis har vært begeistret for. ALDRI _ALDRI_ har hunden vist tegn til å angripe. Hun har trekt seg unna hver eneste gang. Hun har sagt ifra slik at vi har kunnet fjernet barn og hund fra situasjonen. Hunden kommer til oss når den er usikker fordi den vet at vi forhindrer situasjoner. Denne hunden har opplevd barn i over 11 år og aldri angrepet eller vært agressiv. Akkurat det er den store forskjellen. Hvis hunden angriper og dreper så skal den selvfølgelig avlives. Fyfaen. Anonymkode: 4ea68...ef0 11
skreppamedleppa Skrevet 5. juni 2021 #54 Skrevet 5. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hunderasen må bli kjent så eiere av hund fra samme hunderase kan være litt ekstra oppmerksomme på og hundeglade mennesker styrer unna denne hunderasen når de skal skaffe seg ''familiehund''. Anonymkode: 4a1ce...897 Igjen bare henviser jeg til tidligere svar av meg.. Selv om shefer f.eks var en hund med mye fordommer mot seg i sin tid så var og er dette en flott familie hund f.eks. Det er alltid en hund som angriper ikke en hel rase. Med feile hundeeiere kan hvilken som helst rase utvikkles til å bli fryktelig dårlige familehunder, og selv den med mest fordommer mot seg bli de flotteste familehunder.. En bør passe på hund og barn situasjonen uavhengig av rase... 13
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #55 Skrevet 5. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det spiller absolutt ingen rolle. Vår hund har tålt enormt mye fra våre barn. Vi passer selvfølgelig på at de ikke er alene, men hunden er likevel en del av familien i samme hus og det har oppstått både lugging og slåing og holding og klemming som ikke hunden nødvendigvis har vært begeistret for. ALDRI _ALDRI_ har hunden vist tegn til å angripe. Hun har trekt seg unna hver eneste gang. Hun har sagt ifra slik at vi har kunnet fjernet barn og hund fra situasjonen. Hunden kommer til oss når den er usikker fordi den vet at vi forhindrer situasjoner. Denne hunden har opplevd barn i over 11 år og aldri angrepet eller vært agressiv. Akkurat det er den store forskjellen. Hvis hunden angriper og dreper så skal den selvfølgelig avlives. Fyfaen. Anonymkode: 4ea68...ef0 Helt enig. Anonymkode: f5363...d42 4
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #56 Skrevet 5. juni 2021 skreppamedleppa skrev (Akkurat nå): Igjen bare henviser jeg til tidligere svar av meg.. Selv om shefer f.eks var en hund med mye fordommer mot seg i sin tid så var og er dette en flott familie hund f.eks. Det er alltid en hund som angriper ikke en hel rase. Med feile hundeeiere kan hvilken som helst rase utvikkles til å bli fryktelig dårlige familehunder, og selv den med mest fordommer mot seg bli de flotteste familehunder.. En bør passe på hund og barn situasjonen uavhengig av rase... Ja, men rase har noe å si for potensiell skade/dødelighet blant familiemedlemmer. Du nevnte dvergpuddel. Finnes per nett ikke et menneskedrap utført av den rasen, men Google rottweiler, pitbull, husky osv, så skal du få se tall. KLART det har noe å si! Derimot er jeg enig med deg i at en hund er akkurat like mye hund uansett rase, MEN en Chihuahua har ikke sjans til å utøve samme type skade på noe vesen mot feks en Mastiff. Anonymkode: f5363...d42 18
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #57 Skrevet 5. juni 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Men de vet vel ikke at de har DREPT et BARN? De har handlet ut fra instinkt, eller? Det er vel ikke hundenes skyld at dette gikk galt sånn egentlig? Men de får dødsstraff. Det får jo ikke mennesker som dreper barn. Anonymkode: b532b...fc9 Kjære vene driver du å sipper over at to rovdyr har blitt avlivet enn at et LITE BARN har mistet livet?!!! Anonymkode: a6f9e...48d 29
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #58 Skrevet 5. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Helt og holdent eierne sin feil. Dyr er ikke onde. Anonymkode: fcff5...cfa Nei det er da ikke sikkert Anonymkode: 1674a...47b 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #59 Skrevet 5. juni 2021 Jeg drev oppdrett på dobermann. Vi hadde fire voksne dobermann i hus, og to barn som på den tiden var ett og to år gamle. Hundene fikk aldri være et sekund alene med barna, ikke fordi det ikke var greie hunder, for de var det. Men det skal så lite til. En finger på øyet eller et drag i halen eller noe, og rovdyret kommer fram. Dette i dag er fryktelig tragisk, og all sympati til familie. Men hunder er rovdyr, og barn er barn. Hjertet mitt gråter av hendelsen, men vær så snill at man ikke tror det går bra, man må være der og følge med at det går bra. Anonymkode: 2a3e4...b15 31
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #60 Skrevet 5. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg drev oppdrett på dobermann. Vi hadde fire voksne dobermann i hus, og to barn som på den tiden var ett og to år gamle. Hundene fikk aldri være et sekund alene med barna, ikke fordi det ikke var greie hunder, for de var det. Men det skal så lite til. En finger på øyet eller et drag i halen eller noe, og rovdyret kommer fram. Dette i dag er fryktelig tragisk, og all sympati til familie. Men hunder er rovdyr, og barn er barn. Hjertet mitt gråter av hendelsen, men vær så snill at man ikke tror det går bra, man må være der og følge med at det går bra. Anonymkode: 2a3e4...b15 Reflektert og fint hundeeierforhold🙏🏻 bare flere var sånn! Anonymkode: f5363...d42 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå