Gå til innhold

Ok å drikke øl på byen når babyen er medi vogna


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det mulig!? 

Anonymkode: d2dbf...fc8

Hva?

Anonymkode: 58822...98c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Unger gjør som de ser.

du kommer nok til få et alkoholisert barn. Stopp med dette før barnevernet kommer på banen

Anonymkode: 8b8d7...757

herregud du kødder nå?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Helt crazy spør du meg, du blir påvirket av å drikke alkohol.

Kutta alkoholen 6mndr før jeg ble gravid, skal aldri starte med det igjen.

Hvorfor er rusen så viktig for deg? Er det viktigere enn barnet ditt?

Tenk litt etter, bli voksen.

Anonymkode: 63379...a3e

rusen etter to øl?!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Selv kjenner jeg det godt etter 1 pils, men drikker svært sjeldent. Jeg er også sterkt imot alkohol og barn. Foreldre som kun prioriterer seg selv først. Det må for svarte være mulig å kunne vente med den pilsen til kvelden. De drakk øl og vin igår ettermidag også, før barnet var i seng. 

Anonymkode: 7e325...ae2

Et voksent menneske blir ikke nevneverdig beruset av en øl. Sannheten er at dårlig søvn har mye større påvirkning på menneskers dømmekraft enn lavpromille. Så dersom du mener at man ikke kan ha ansvar for barn etter noen øl, kan man heller ikke det etter en natt med dårlig søvn.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Dårlige vaner handler det om.

Vin er faktisk rundt 12%, så ja...man blir påvirket uten å se det selv.

Hadde ei venninne som mente hun ikke ble det etter 2 glass, glass som gjerne var 2DL. Da har man inntatt 4dl ca! Når hun fikk se seg selv på video forstod hun at hun var kraftig påvirka.

Sorry, de fleste mennesker er helt blåst når det kommer til rus. Er følelsen man søker når man ruser seg, derfor man drikker alkohol. Ingen annet, ferdig snakka.

Anonymkode: 63379...a3e

så teit sagt. så klart ikke alle drikker med formål om å bli rusa

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker det er greit hvis du er en plass det er rolig og ikke mange berusede folk rundt dere, samt at du bare drikker 1-2 øl/ 1 glass vin. Å være sammen med fulle folk når man har med baby er ikke innafor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Helt ok å ta et glass øl eller to.

Anonymkode: 330b3...0c0

Ja, men ikke ok å ta med ungen på pub rundt masse fulle folk. 

  • Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bry deg om hva andre mener. Enkelte er fullstendig hysteriske og tror man blir drita bare av å se på et glass. Gjør hva DU har lyst til og ikke la deg styre av andre. 

Anonymkode: ccc9e...4cd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ta én øl i sola eller ett glass til maten sammen med barn ser jeg ikke noe problem med. Det er jo bare kos! Mer er dog ikke aktuelt for meg/oss. Men vi drikker ofte alkoholfri øl da, for ingen av oss liker brus. Mulig noen dømmer oss for det på avstand.. 

Anonymkode: 2ada7...cfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Unger gjør som de ser.

du kommer nok til få et alkoholisert barn. Stopp med dette før barnevernet kommer på banen

Anonymkode: 8b8d7...757

Da skulle jeg vært alkis, noe jeg ikke er

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Eller som jeg så en gang: unge voksne på en fortausrestaurant klokka halv elleve om kvelden, blant dem en mor med baby på puppen og en halvliter øl i hånda.

Anonymkode: 88551...443

Jeg har sittet sent på kvelden med et barn som diet og med en deilig iskald, alkoholfri, halvliter i hånden.

Ikke all øl inneholder alkohol.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alkohol og barn hører overhodet ikke sammen. Jeg håper du ikke har tenkt å kjøre bil hjem når du har drukket alkohol.

Anonymkode: 61b51...cb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Alkohol og barn hører overhodet ikke sammen. Jeg håper du ikke har tenkt å kjøre bil hjem når du har drukket alkohol.

Anonymkode: 61b51...cb9

Har vokst opp med at mamma og pappa tok vin til måltidet, eller en kald øl i sola. Om vi var på besøk et sted, eller ute på restaurant, var selvfølgelig den som kjørte totalavholds. 

Nå er det slik både i familien, svigerfamilien, og i omgangskretsen. Man tar ett glass eller to selv om det er barn til stedet. Men fyll har jeg ikke sett siden studietiden, da ingen av oss hadde barn. 

Anonymkode: 1667e...614

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære vene, så hysteriske mange av dere er som mener at det er barnevernmat at man tar seg en øl til maten i sommervarmen! Jeg ler og ler og rister på hodet.

Anonymkode: 23835...363

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Å ta én øl i sola eller ett glass til maten sammen med barn ser jeg ikke noe problem med. Det er jo bare kos! Mer er dog ikke aktuelt for meg/oss. Men vi drikker ofte alkoholfri øl da, for ingen av oss liker brus. Mulig noen dømmer oss for det på avstand.. 

Anonymkode: 2ada7...cfb

Personlig er jeg mye mer dømmende overfor voksne som drikker brus til mat. Vitner om dårlig smak.

Anonymkode: 61d5d...ebf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det kommer helt an på hva du mener med "drikke en øl på byen".

Om mor og far går tur med barnevogna og setter seg ned et sted for å spise og velger et glass øl eller vin til maten: helt innafor!

Om de setter seg ned et sted bare for å drikke alkohol, gjerne flere enheter hver: absolutt ikke innafor!

Anonymkode: 5837c...d4d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er absolutt ikke greit.

Anonymkode: 53494...ffd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.6.2021 den 16.11):

For å sette det i perspektiv.

Jeg er en MYE bedre omsorgsperson etter 1-2 glass vin. Enn jeg er etter 4-5 timers søvn. Eller med forkjølelse og høy feber. 

Fatter ikke at enkelte er så livredd for litt alkohol? 

Anonymkode: 1667e...614

Hehe samme med meg etter en kaffe og en halv plate med sjokolade. Samtidig kan jeg kjøre til legevakta om det skulle være noe, det kan ikke du. Så omsorgsperson er relativt ser jeg. 

Anonymkode: 83971...159

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hehe samme med meg etter en kaffe og en halv plate med sjokolade. Samtidig kan jeg kjøre til legevakta om det skulle være noe, det kan ikke du. Så omsorgsperson er relativt ser jeg. 

Anonymkode: 83971...159

Man har da ikke med seg bilen om man er i sentrum en tur? Uansett hva man drikker.... 

Tar vi et glass her hjemme har vi da 10+ gode naboer som stiller opp om en kjøretur er nødvendig. 

Er det akutt ringer man jo uansett ambulanse, og får umiddelbar hjelp. 

Og hva mener du egentlig om foreldre som ikke har lappen en gang? At de ikke er skikkede foreldre? 

Anonymkode: 1667e...614

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...