Gå til innhold

Ok å drikke øl på byen når babyen er medi vogna


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det innafor å ta seg en tur på byen for å ta oss 1 pils og 2 når babyen er med i vogna? Eller vil folk reagere og tenke barnevernet neste?

Anonymkode: 7e325...ae2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvsagt vil du bli møtt med reaksjoner om du har en baby med deg for å drikke øl. 

Anonymkode: 95b40...a5a

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt crazy spør du meg, du blir påvirket av å drikke alkohol.

Kutta alkoholen 6mndr før jeg ble gravid, skal aldri starte med det igjen.

Hvorfor er rusen så viktig for deg? Er det viktigere enn barnet ditt?

Tenk litt etter, bli voksen.

Anonymkode: 63379...a3e

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja innafor, ser det hele tiden i min by.

de går dog ikke på de med masse høy musikk, kommer til å gjøre det samme

Anonymkode: be05b...319

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vær så snill - ikke drikk alkohol når du har med barnet ditt....

Anonymkode: 6e1fc...220

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener man fint kan nyte en øl, i nærvær av barn. Man blir ikke full av en øl. En øl er for nytelse. Jeg mener man ikke skal drikke seg dritings når barn er tilstede, men en øl eller et glass vin. Det er helt innafor spør du meg. Men det finnes mange som sikkert skriker at det må anmeldes til BV 😅

Anonymkode: 1f0db...7e7

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det er en øl, og du ikke blir synlig beruset det ville vært totalt upassende. En koseøl må være lov.

Anonymkode: 0f453...e5d

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt vanlig. 

Har møtt mange venninner og familiemedlemmer med baby-i-vogn, for ett-par glass. 

Anonymkode: 1667e...614

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Helt crazy spør du meg, du blir påvirket av å drikke alkohol.

Kutta alkoholen 6mndr før jeg ble gravid, skal aldri starte med det igjen.

Hvorfor er rusen så viktig for deg? Er det viktigere enn barnet ditt?

Tenk litt etter, bli voksen.

Anonymkode: 63379...a3e

Slapp av. Jeg spør generelt, da jeg selv reagerte på et foreldrepar som gjør det nå idag. Og de har gjort det før også. De har lagt det ut på Instagram story.

Jeg er sterkt imot det. Hvorfor er alkoholen så viktig for dem at de må drikke på dagtid når babyen er med?

Anonymkode: 7e325...ae2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke gjort det, nei.

Anonymkode: eb885...2c9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Slapp av. Jeg spør generelt, da jeg selv reagerte på et foreldrepar som gjør det nå idag. Og de har gjort det før også. De har lagt det ut på Instagram story.

Jeg er sterkt imot det. Hvorfor er alkoholen så viktig for dem at de må drikke på dagtid når babyen er med?

Anonymkode: 7e325...ae2

Åja :) Jeg slapper av i dag 😄 

Er selv drittlei alkoholmaset, utepils-gnålet. Har sett venninner trykke ned på både 2-4 med barnet i vogna, da er du faktisk rusa etterpå.

Så, jeg er totalt imot alkohol i sammenheng med barn; uansett.

Anonymkode: 63379...a3e

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Slapp av. Jeg spør generelt, da jeg selv reagerte på et foreldrepar som gjør det nå idag. Og de har gjort det før også. De har lagt det ut på Instagram story.

Jeg er sterkt imot det. Hvorfor er alkoholen så viktig for dem at de må drikke på dagtid når babyen er med?

Anonymkode: 7e325...ae2

Hvis du snur på det. Folk som konstant lar være å drikke alkohol når barn er tilstede, hvordan tror du de ungene får det når de som tenåring blir tilbudt sitt første glass? Kontra de barna som er oppvokst med at det er helt normalt og helt fint å nyte en øl eller et glass vin til kos/mat? 

Så jo hvor mye pes Kristin Gjelsvik fikk når hun tok seg et glass øl med barnet ved siden av seg i vogna. Helt idiotisk å reagere på det.

Anonymkode: 5e008...81d

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da mener jeg at barn som er vokst opp ned foreldre som har et normalt forhold til alkohol vil få et langt sunnere drikkemønster enn de som er vokst opp med at alkohol er fyfy og hysjhysj. Førstnevnte har sett og erfart at alkohol kak nytes på en anstendig måte og sistnevnte er oppvokst med at alkohol er fy = vil dermed pushe grenser og drikke mer enn de tåler 

Anonymkode: 5e008...81d

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri gjort det, men jeg synes ikke det er galt å ta seg en øl til maten om man er ute med baby. Jeg ville ikke merket noen rus fra det. To øl på tom mage derimot, ville vært noe annet. Å gå utafor å drikke er noe annet enn å ta seg en øl til maten.

Anonymkode: 3bacb...445

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Slapp av. Jeg spør generelt, da jeg selv reagerte på et foreldrepar som gjør det nå idag. Og de har gjort det før også. De har lagt det ut på Instagram story.

Jeg er sterkt imot det. Hvorfor er alkoholen så viktig for dem at de må drikke på dagtid når babyen er med?

Anonymkode: 7e325...ae2

Hvorfor tror du det betyr at det er så viktig? Er alt du gjør i livet superviktig?

Er kaffe latte så viktig for deg at du må på kafe og ta deg en når babyen er med? Er sjokolade så viktig for deg at du må spise det når babyen er med? Er kokt skinke så viktig for deg at du må ha det på brødet når babyen er med? Hører du ikke hvor tåpelig dette høres ut?

Det er ikke fordi det er så viktig, men fordi man fikk lyst på akkurat det, og siden det ikke på noen måte skader babyen, så hvorfor ikke? 

Å bli brisen eller full når man har med barn er selvsagt helt uakseptabelt. Men en øl eller to - NULL stress. Så koselig, hadde jeg tenkt om jeg så det.

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg mener man fint kan nyte en øl, i nærvær av barn. Man blir ikke full av en øl. En øl er for nytelse. Jeg mener man ikke skal drikke seg dritings når barn er tilstede, men en øl eller et glass vin. Det er helt innafor spør du meg. Men det finnes mange som sikkert skriker at det må anmeldes til BV 😅

Anonymkode: 1f0db...7e7

Mon tro hvordan barn i Italia, Frankrike og Spania klarer seg 😂

Anonymkode: be05b...319

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Åja :) Jeg slapper av i dag 😄 

Er selv drittlei alkoholmaset, utepils-gnålet. Har sett venninner trykke ned på både 2-4 med barnet i vogna, da er du faktisk rusa etterpå.

Så, jeg er totalt imot alkohol i sammenheng med barn; uansett.

Anonymkode: 63379...a3e

Selv kjenner jeg det godt etter 1 pils, men drikker svært sjeldent. Jeg er også sterkt imot alkohol og barn. Foreldre som kun prioriterer seg selv først. Det må for svarte være mulig å kunne vente med den pilsen til kvelden. De drakk øl og vin igår ettermidag også, før barnet var i seng. 

Anonymkode: 7e325...ae2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Åja :) Jeg slapper av i dag 😄 

Er selv drittlei alkoholmaset, utepils-gnålet. Har sett venninner trykke ned på både 2-4 med barnet i vogna, da er du faktisk rusa etterpå.

Så, jeg er totalt imot alkohol i sammenheng med barn; uansett.

Anonymkode: 63379...a3e

Når du er i et miljø der flere tydeligvis har et alkoholproblem så skjønner jeg bedre at du blir skeptisk. Har aldri noensinne sett en nybakt mor bælme nedpå 4 halvlitere mens de har med babyen, det hadde nok de fleste reagert på. Men normale mennesker stopper altså etter en, max to, når de har med baby. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...