Gå til innhold

Fra Mysimba til Ozempic til ....mål? (m/bilder)


Moonbeam

Anbefalte innlegg

Moonbeam skrev (1 time siden):

Er det litt forskjell på meg? Syns hvertfall det er stor forskjell på magen på side-bildet fra 98 til 84...enige? 

9 kg igjen men begynner liksom ane formene min igjen.... 

Screenshot_20220312-162112__01.jpg

Wow, så utrolig bra og så flink du er! 👏👏👏💪💪💪

Jeg tipper jeg veier det samme nå som da du begynte.. turte virkelig ikke å se tallet da jeg gikk på vekta hos legen min i går. Men, han vet.. jeg startet på Ozempic i går morges, men har vært forsiktig med maten i snart to uker. Merker allerede at Ozempic hjelper litt på matlysten, det er bra. De siste to ukene på egenhånd har vært tøffe. Men, nok er nok! Hjemme har jeg også målt og notert midje, målte lår og overarmer. Håper virkelig de er vesentlig mindre om noen måneder..

Skal til legen for veiing og trolig økning av dose om 4 uker.. er veldig spent altså. Skulle bare hatt av kiloene mye raskere enn de kom på 😂

Keep up the good work! 👏👏

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 5 uker senere...
Noname55 skrev (På 12.3.2022 den 17.45):

Wow, så utrolig bra og så flink du er! 👏👏👏💪💪💪

Jeg tipper jeg veier det samme nå som da du begynte.. turte virkelig ikke å se tallet da jeg gikk på vekta hos legen min i går. Men, han vet.. jeg startet på Ozempic i går morges, men har vært forsiktig med maten i snart to uker. Merker allerede at Ozempic hjelper litt på matlysten, det er bra. De siste to ukene på egenhånd har vært tøffe. Men, nok er nok! Hjemme har jeg også målt og notert midje, målte lår og overarmer. Håper virkelig de er vesentlig mindre om noen måneder..

Skal til legen for veiing og trolig økning av dose om 4 uker.. er veldig spent altså. Skulle bare hatt av kiloene mye raskere enn de kom på 😂

Keep up the good work! 👏👏

Beklager sent svar, ting tar litt tid, er ikke så ofte her på KG egentlig. Hvordan funker ozempic for deg? Nå har du brukt den i ca 1 mnd? Vil gjerne høre, for vi reagerer jo alle litt forskjellig på den. Jeg for min del syns det har vært vanskelig å finne ut hvilken dose som passer meg best, men nå har jeg uten tvil funnet det som funker. Og det er 0,75. På 1 mg blir jeg kvalm, slapp, dårlig, og går ikke ned i vekt, utrolig kjipt. Og på 0,5 gikk det sakte ned. 0,75 er perfekt for meg. Noen sa nemlig til meg, da jeg spurte på et forum for ozempic om hvorfor jeg ikke gikk ned desto mer på høyere dose, men da fikk jeg vite at det kunne være blodsukkeret ble altfor lavt på så høy dose og dermed stoppet alt opp. Rare greier. Lykke til videre hvertfall :) 

Nikea skrev (På 17.3.2022 den 12.21):

Kjempestor forskjell! Så flink du er 😃

Tusen takk, så hyggelig å høre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppstart vektkampen 1/8-21: 98 kg!! 

* Oppstart Oz 0,25-dose Fred 7/8: 97

*Fred. 13/8: 94,8

* Fred. 20/8: 94,8 (stillstand) økte derfor til 0,5-dose i samråd med lege

* Fred. 27/8: 93,8 

* Fred. 3/9: 93,3 

 *Fred. 10/9: Stillstand 93,3 

* Fred. 17/9: 92,3 økt til 1 mg

* Fred. 24/9: 91,2

*Fred. 1/10: 90,5 

Hoppet over noen uker her, glemte oppdatere, men hadde en lang periode med stillstand før det løsnet...

Gikk i midten av oktober ned til 0,75 igjen, da det virker best for min kropp. 

*Fred. 26/11: 87,8 

* Fred. 3/12: 87, 3

*Fred. 10/12: 86,7

*Fred. 7/1-22: 86,9

*Fred 21/1-22: 85,5 

*Fred 4/2-22: 84,6

*Fred 11/3-22: 84 

Hoppet over noen uker igjen. Sto lenge stille på 84, forbaska kjedelig. Men dette har jeg nå skjønt var fordi jeg i de ukene prøvde meg på 1 mg igjen. Det funker bare ikke på meg, jeg må ned til 0,75 for at vekten skal gå nedover. Med en gang jeg gjorde det, så begynte vekten gå av igjen....

*Fred 15/4: 82,9

Total nedgang siden 1/8-21: 15,1 kg

Delmål: 80 kg

Hovedmål: 75 kg

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Ny oppdatering. Har merket at ting går litt senere nå som jeg nærmer meg mål. Er bare 5,5 kg unna nå. Det skal jeg klare. Er fortsatt på 0,75 mg og syns det fungerer bra. Kroppen har vent seg godt til ozempic og har ingen bivirkninger lenger. Har ikke noe ønske om å prøve 1mg igjen så lenge dette funker så bra og jeg ble skikkelig dårlig sist. Dessuten sparer jeg litt penger på mindre doser 😉

Har forresten begynt trene litt, de siste ukene. Alt fra intervalltrening i skogen, til sykling og styrketrening. 

Går ned pluss minus 0,5 i uka nå. Noen ganger oppi 1 kg, andre ganger stillstand eller 0,3,men det går nedover! 👍

Håper være i mål innen tidlig høst.... 

.......

Oppstart vektkampen 1/8-21: 98 kg!! 

* Oppstart Oz 0,25-dose Fred 7/8: 97

*Fred. 13/8: 94,8

* Fred. 20/8: 94,8 (stillstand) økte derfor til 0,5-dose i samråd med lege

* Fred. 27/8: 93,8 

* Fred. 3/9: 93,3 

 *Fred. 10/9: Stillstand 93,3 

* Fred. 17/9: 92,3 økt til 1 mg

* Fred. 24/9: 91,2

*Fred. 1/10: 90,5 

Hoppet over noen uker her, glemte oppdatere, men hadde en lang periode med stillstand før det løsnet...

Gikk i midten av oktober ned til 0,75 igjen, da det virker best for min kropp. 

*Fred. 26/11: 87,8 

* Fred. 3/12: 87, 3

*Fred. 10/12: 86,7

*Fred. 7/1-22: 86,9

*Fred 21/1-22: 85,5 

*Fred 4/2-22: 84,6

*Fred 11/3-22: 84 

Hoppet over noen uker igjen. Sto lenge stille på 84, forbaska kjedelig. Men dette har jeg nå skjønt var fordi jeg i de ukene prøvde meg på 1 mg igjen. Det funker bare ikke på meg, jeg må ned til 0,75 for at vekten skal gå nedover. Med en gang jeg gjorde det, så begynte vekten gå av igjen....

*Fred 15/4: 82,9

*Fred 20/5: 80,5

Total nedgang siden 1/8-21: 17,5kg

Delmål: 80 kg

Hovedmål: 75 kg

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fulgt deg en stund i "stillhet" er blitt skikkelig imponert over det du har fått til og historien din er nok en stor del av grunnen til at jeg selv kom meg til legen og fikk hjelp. Ser du hadde lavere startvekt enn meg, får du medisinene på blå resept? Vurdere om jeg skal be om å få gå over på Saxenda eller Ozempic pga leveringsproblemer med Mysimba, men ser Saxenda er veldig mye dyrere enn Mysimba hvis enn ikke får det på blå... 

Takk for at du deler, du gir meg håp om at det kanskje kan være mulig for meg også 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skorpion91 skrev (31 minutter siden):

Har fulgt deg en stund i "stillhet" er blitt skikkelig imponert over det du har fått til og historien din er nok en stor del av grunnen til at jeg selv kom meg til legen og fikk hjelp. Ser du hadde lavere startvekt enn meg, får du medisinene på blå resept? Vurdere om jeg skal be om å få gå over på Saxenda eller Ozempic pga leveringsproblemer med Mysimba, men ser Saxenda er veldig mye dyrere enn Mysimba hvis enn ikke får det på blå... 

Takk for at du deler, du gir meg håp om at det kanskje kan være mulig for meg også 🙂

Så utrolig hyggelig tilbakemelding, takk! 😊Ja det går jo rett vei og snart 20 kg, men i motsetning til mange andre syns jeg det har gått litt sent med meg... Kanskje fordi jeg har lavt stoffskifte og fordi jeg ikke har hatt kapasitet til å trene før nå. 

Men så lenge man kommer i mål så trenger man jo ikke at det går så fort heller. Tror kanskje kroppen har godt av litt rolig nedgang. 

Men du går På Mysimba? Det gjorde jeg og i starten men fikk intense magesmerter av den. Den er vel litt billigere en både zaxenda og ozempic tror jeg? Ozempic får jeg ikke på blå resept dessverre. Er pre-diabetisk men det godtas ikke som blå-resept.. Så jeg betaler ca 1200 pr hver 5 uke for den... 

Klart du kommer til å klare dette! Og så gøy at jeg har vært med på å gi håp. Det unner jeg alle, for veien kan synes lang og krøkkete når man begynner men så går det litt etter litt... 😉👍

Jeg heier på deg, dette klarer du! 

Mulig jeg legger ut et nytt bilde nå som jeg nærmer meg delmålet på 80...

Lykke lykke til! ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moonbeam skrev (1 time siden):

Ny oppdatering. Har merket at ting går litt senere nå som jeg nærmer meg mål. Er bare 5,5 kg unna nå. Det skal jeg klare. Er fortsatt på 0,75 mg og syns det fungerer bra. Kroppen har vent seg godt til ozempic og har ingen bivirkninger lenger. Har ikke noe ønske om å prøve 1mg igjen så lenge dette funker så bra og jeg ble skikkelig dårlig sist. Dessuten sparer jeg litt penger på mindre doser 😉

Har forresten begynt trene litt, de siste ukene. Alt fra intervalltrening i skogen, til sykling og styrketrening. 

Går ned pluss minus 0,5 i uka nå. Noen ganger oppi 1 kg, andre ganger stillstand eller 0,3,men det går nedover! 👍

Håper være i mål innen tidlig høst.... 

.......

Oppstart vektkampen 1/8-21: 98 kg!! 

* Oppstart Oz 0,25-dose Fred 7/8: 97

*Fred. 13/8: 94,8

* Fred. 20/8: 94,8 (stillstand) økte derfor til 0,5-dose i samråd med lege

* Fred. 27/8: 93,8 

* Fred. 3/9: 93,3 

 *Fred. 10/9: Stillstand 93,3 

* Fred. 17/9: 92,3 økt til 1 mg

* Fred. 24/9: 91,2

*Fred. 1/10: 90,5 

Hoppet over noen uker her, glemte oppdatere, men hadde en lang periode med stillstand før det løsnet...

Gikk i midten av oktober ned til 0,75 igjen, da det virker best for min kropp. 

*Fred. 26/11: 87,8 

* Fred. 3/12: 87, 3

*Fred. 10/12: 86,7

*Fred. 7/1-22: 86,9

*Fred 21/1-22: 85,5 

*Fred 4/2-22: 84,6

*Fred 11/3-22: 84 

Hoppet over noen uker igjen. Sto lenge stille på 84, forbaska kjedelig. Men dette har jeg nå skjønt var fordi jeg i de ukene prøvde meg på 1 mg igjen. Det funker bare ikke på meg, jeg må ned til 0,75 for at vekten skal gå nedover. Med en gang jeg gjorde det, så begynte vekten gå av igjen....

*Fred 15/4: 82,9

*Fred 20/5: 80,5

Total nedgang siden 1/8-21: 17,5kg

Delmål: 80 kg

Hovedmål: 75 kg

Så utrolig flink du er og takk for at du oppdaterer :)

Nå har jeg også litt mer erfaring å komme med. Innser at jeg trolig begynte 10+ kg over din vekt da jeg begynte..

Sto på 0,25 hver uke i ca. 5 uker, på de ukene hadde jeg gått ned ca. 5,5 kg. Jeg tror jeg kjente på en liten skuffelse over at det ikke var større vektnedgang, for jeg synes virkelig at jeg var flink til å begrense matinntaket - selv om jeg dessverre ikke får trent så mye. Men, nedgang er nedgang og jeg ga meg ikke.. Jeg hadde i hvertfall ikke gått opp 😉
Så økte jeg til 0,5 pr. uke, fordelt på to doser a 0,25 i uken. Merket det hadde ganske god effekt en periode før det også begynte å avta litt så da tok jeg dosene ca. hver 3. dag.
For to uker siden økte jeg til 0,75, fordelt på to doser det også.

I forrige uke var jeg på vekta igjen hos legen min, nå hadde jeg gått ned drøye 9 kilo til - totalt 14,5 kg. På 10 uker. Så nå er jeg nok der du var da du begynte, kanskje noen kilo færre - jeg vet virkelig ikke.
Men, nå er det såpass at jeg begynner å få på meg klærne mine igjen. De siste 2 årene har jeg knapt kjøpt klær, jeg mislikte kroppen min så sterkt at jeg gikk omtrent kun i de samme klærne - eller "teltene". Og, alle klærne som jeg vanligvis / før gikk inn i har ligget i kommoder og hengt i skap til spott og spe. Vi flyttet inn her for 3 år siden og jeg har unngått "garderoberommet" jeg har og bare funnet de største klærne jeg har hatt i et par kommoder på soverommet mitt.

I dag klarte jeg faktisk å rydde litt i "garderoberommet". Før påske måtte jeg krype til korset og kjøpe en ny jeans i str. 44, som jeg såvidt fikk på meg - veeeeeldig god stretch. Den trengte jeg fordi vi skulle til London i påsken, der kunne jeg jo ikke bare gå rundt i treningsbukser. Nå er buksen for stor og jeg har kunnet pakke den bort, sammen med div. andre klær i en egen hylle i garderoberommet. Det føles bare så deilig!

Jeg har trolig rundt 25-30 kg som bør av, men det viktigste er ikke tallet men at jeg føler meg bedre med meg selv. Det er fortsatt veldig mye av klærne mine jeg bare drømmer å komme inn i, men en vektnedgang på rundt 1,5 kg i uken er jeg strålende fornøyd med - og forventer ikke at det skal vare. Jeg får sikkert noen stillstand/opphold jeg også.

I dag har jeg i grunn vært småkvalm hele dagen, det er av og til sånn - men jeg tror kanskje jeg spiser litt lite - samtidig som jeg nå forsøker å gå en lang tur i et relativt raskt tempo - nesten hver dag. Jeg sliter med betennelse i hælene så jeg får ikke jogget, men jeg har kjøpt meg pulsklokke og kommer meg stadig oftere godt over 10.000 skritt pr. dag. I tillegg trener jeg vekter en times tid 2-3 ganger i uken (er på treningstime, veldig bra og effektivt - og merker jo at det også hjelper).

Jeg synes det er vanskelig å vite hvor mange kcal jeg bør ligge på pr. dag, er vel på rundt 1200 kcal i snitt kanskje. Noen dager over, noen dager under. Så jeg vet jo at jeg går på sparebluss, det er mindre enn Lifesum anbefaler for en noe lengre tidsperiode for å gå ned kiloene. Samtidig tenker jeg at kroppen min fint bør kunne klare sparebluss etter å ha levd i overflod lenge 😉 Men, den stritter nok litt i mot. Nå har jeg ingen ny avtale om veiing hos legen, så jeg får se om jeg tør å gå på vekta her hjemme - etterhvert. Det blir ikke med det første, jeg ønsker først å få på meg flere klesplagg... ha, ha.

Jeg synes i grunn jeg tåler Ozempic bra, jeg får de bivirkningene jeg skal og merker lite / ingenting om jeg venter en dag eller to innimellom med å ta dosen min. Men, forsøker jo å ta den ca. hver 3/4 dag. Jeg er bare matlei og kan nærmest stå over måltid fordi jeg ikke har lyst på noe - men det fører innimellom til kvalme og hodepine, så jeg forsøker å spise  regelmessig likevel. Men, av og til blir det noe annet enn jeg hadde tenkt - f.eks. til middag.

Imponerende å lese om deg og din erfaring her inne - lykke til med de siste kiloene :)
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noname55 skrev (På 26.5.2022 den 19.41):

Så utrolig flink du er og takk for at du oppdaterer :)

Nå har jeg også litt mer erfaring å komme med. Innser at jeg trolig begynte 10+ kg over din vekt da jeg begynte..

Sto på 0,25 hver uke i ca. 5 uker, på de ukene hadde jeg gått ned ca. 5,5 kg. Jeg tror jeg kjente på en liten skuffelse over at det ikke var større vektnedgang, for jeg synes virkelig at jeg var flink til å begrense matinntaket - selv om jeg dessverre ikke får trent så mye. Men, nedgang er nedgang og jeg ga meg ikke.. Jeg hadde i hvertfall ikke gått opp 😉
Så økte jeg til 0,5 pr. uke, fordelt på to doser a 0,25 i uken. Merket det hadde ganske god effekt en periode før det også begynte å avta litt så da tok jeg dosene ca. hver 3. dag.
For to uker siden økte jeg til 0,75, fordelt på to doser det også.

I forrige uke var jeg på vekta igjen hos legen min, nå hadde jeg gått ned drøye 9 kilo til - totalt 14,5 kg. På 10 uker. Så nå er jeg nok der du var da du begynte, kanskje noen kilo færre - jeg vet virkelig ikke.
Men, nå er det såpass at jeg begynner å få på meg klærne mine igjen. De siste 2 årene har jeg knapt kjøpt klær, jeg mislikte kroppen min så sterkt at jeg gikk omtrent kun i de samme klærne - eller "teltene". Og, alle klærne som jeg vanligvis / før gikk inn i har ligget i kommoder og hengt i skap til spott og spe. Vi flyttet inn her for 3 år siden og jeg har unngått "garderoberommet" jeg har og bare funnet de største klærne jeg har hatt i et par kommoder på soverommet mitt.

I dag klarte jeg faktisk å rydde litt i "garderoberommet". Før påske måtte jeg krype til korset og kjøpe en ny jeans i str. 44, som jeg såvidt fikk på meg - veeeeeldig god stretch. Den trengte jeg fordi vi skulle til London i påsken, der kunne jeg jo ikke bare gå rundt i treningsbukser. Nå er buksen for stor og jeg har kunnet pakke den bort, sammen med div. andre klær i en egen hylle i garderoberommet. Det føles bare så deilig!

Jeg har trolig rundt 25-30 kg som bør av, men det viktigste er ikke tallet men at jeg føler meg bedre med meg selv. Det er fortsatt veldig mye av klærne mine jeg bare drømmer å komme inn i, men en vektnedgang på rundt 1,5 kg i uken er jeg strålende fornøyd med - og forventer ikke at det skal vare. Jeg får sikkert noen stillstand/opphold jeg også.

I dag har jeg i grunn vært småkvalm hele dagen, det er av og til sånn - men jeg tror kanskje jeg spiser litt lite - samtidig som jeg nå forsøker å gå en lang tur i et relativt raskt tempo - nesten hver dag. Jeg sliter med betennelse i hælene så jeg får ikke jogget, men jeg har kjøpt meg pulsklokke og kommer meg stadig oftere godt over 10.000 skritt pr. dag. I tillegg trener jeg vekter en times tid 2-3 ganger i uken (er på treningstime, veldig bra og effektivt - og merker jo at det også hjelper).

Jeg synes det er vanskelig å vite hvor mange kcal jeg bør ligge på pr. dag, er vel på rundt 1200 kcal i snitt kanskje. Noen dager over, noen dager under. Så jeg vet jo at jeg går på sparebluss, det er mindre enn Lifesum anbefaler for en noe lengre tidsperiode for å gå ned kiloene. Samtidig tenker jeg at kroppen min fint bør kunne klare sparebluss etter å ha levd i overflod lenge 😉 Men, den stritter nok litt i mot. Nå har jeg ingen ny avtale om veiing hos legen, så jeg får se om jeg tør å gå på vekta her hjemme - etterhvert. Det blir ikke med det første, jeg ønsker først å få på meg flere klesplagg... ha, ha.

Jeg synes i grunn jeg tåler Ozempic bra, jeg får de bivirkningene jeg skal og merker lite / ingenting om jeg venter en dag eller to innimellom med å ta dosen min. Men, forsøker jo å ta den ca. hver 3/4 dag. Jeg er bare matlei og kan nærmest stå over måltid fordi jeg ikke har lyst på noe - men det fører innimellom til kvalme og hodepine, så jeg forsøker å spise  regelmessig likevel. Men, av og til blir det noe annet enn jeg hadde tenkt - f.eks. til middag.

Imponerende å lese om deg og din erfaring her inne - lykke til med de siste kiloene :)
 

Oi, takk for lang tilbakemelding. Gøy å høre hvor mye du har gått ned på LYN rask tid!!! Nesten like mye som meg, men jeg har brukt 8 mndr, mens du var brukt 10 uker!! Wow! 

Nå har jeg noen andre helse utfordringer også, som lavt stoffskifte, og jeg har hverken trent eller telt kalorier. Har bare spist hva jeg vil, men ozempic begrenser inntaket naturlig. Spiser til og med litt sjokolade hver dag jeg 😊må leve selvom man slanker seg. 

Du skal ned mye da, men det klarer du, du er på god vei! 👍Flott å høre om klær som passer og at du tåler medisinen så bra, ikke alle som gjør det. 

Masse lykke til videre! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moonbeam skrev (11 timer siden):

Oi, takk for lang tilbakemelding. Gøy å høre hvor mye du har gått ned på LYN rask tid!!! Nesten like mye som meg, men jeg har brukt 8 mndr, mens du var brukt 10 uker!! Wow! 

Nå har jeg noen andre helse utfordringer også, som lavt stoffskifte, og jeg har hverken trent eller telt kalorier. Har bare spist hva jeg vil, men ozempic begrenser inntaket naturlig. Spiser til og med litt sjokolade hver dag jeg 😊må leve selvom man slanker seg. 

Du skal ned mye da, men det klarer du, du er på god vei! 👍Flott å høre om klær som passer og at du tåler medisinen så bra, ikke alle som gjør det. 

Masse lykke til videre! 

Har du ikke gjort noen endringer i kostholdet?

Hva tenker du da når du skal slutte med Ozempic? Eller går man på det resten av livet?

Jeg spør fordi jeg ikke kjenner til dette legemiddelet.

Lykke til videre ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moonbeam skrev (21 timer siden):

Oi, takk for lang tilbakemelding. Gøy å høre hvor mye du har gått ned på LYN rask tid!!! Nesten like mye som meg, men jeg har brukt 8 mndr, mens du var brukt 10 uker!! Wow! 

Nå har jeg noen andre helse utfordringer også, som lavt stoffskifte, og jeg har hverken trent eller telt kalorier. Har bare spist hva jeg vil, men ozempic begrenser inntaket naturlig. Spiser til og med litt sjokolade hver dag jeg 😊må leve selvom man slanker seg. 

Du skal ned mye da, men det klarer du, du er på god vei! 👍Flott å høre om klær som passer og at du tåler medisinen så bra, ikke alle som gjør det. 

Masse lykke til videre! 

Jo, takk for det. Ja, jeg er 165 høy bare og tenker at jeg bør veie max 75 kg. Helst mindre, men jeg har alltid hatt noen kilo «ekstra» og tenker at er jeg på rundt 75 kg så begynner det å bli bra. Samtidig er det samme mål som du har - og du er ganske mye høyere enn meg. Så vi får nå se da..

Her logger jeg all mat i Lifesum-appen, for jeg har bare bestemt meg -  kiloene skal og må av. Jeg har noen måneder akkurat nå der timingen for virkelig å ta tak er der, så dette er i grunn min viktigste oppgave her og nå. Jeg kommer ikke til å få den samme muligheten igjen - trolig noensinne. Så da så..

Jeg har også kost meg med en og annen smågodtbit og litt potetgull (men hovedsakelig det med mindre fett) siden jeg begynte på denne reisen - alt er veid og ført inn i appen. Så klarer jeg å styre unna sjokolade, iskrem (foruten zeroh-is) vin m.m.! Nok er nok. Så det er nok kanskje største forskjellen, for jeg får jo heller ikke trent noe særlig. Går jeg for mye en dag er det sånn at jeg trolig ikke kan gå dagen etter, pga hælene mine, så alt må balanseres. Det gjør så godt å se og oppleve resultater, merke at vekta går nedover 👌 Men, når jeg leser på Ozempic-siden på FB så er min vektnedgang på ingen måte lynrask.. der kan en jo få inntrykk av at enkelte raser ned 5 kg på en uke og 15 kg på en måned.. Et balansert kosthold er det jeg prøver å få til, men der jeg en periode nå må leve på sparebluss for å komme meg i form og få helsa på rett kjøl. 
 

Vel vel, artig å lese dine erfaringer og hvordan du har gjort det.. du må ha masse lykke til med fortsettelsen 🤗

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tonebelinda skrev (10 timer siden):

Har du ikke gjort noen endringer i kostholdet?

Hva tenker du da når du skal slutte med Ozempic? Eller går man på det resten av livet?

Jeg spør fordi jeg ikke kjenner til dette legemiddelet.

Lykke til videre ❤️

Jeg har ikke bevisst gjort de store endringer nei. Da hadde jeg nok gått ned mye raskere men jeg har ønsket og hatt behov for å kose meg og har ingen hast med å nå målet. 

Min lege sier at jeg mest sannsynlig skal gå på en lav dose oz resten av livet. Rett og slett fordi jeg har vært jojo slanker hele livet, er disponert for diabetes og for å holde meg stabil når målet er nådd. Har venninner som ikke har fått lov til å gå på vedlikeholds dose av sin lege. Dessverre. Så det er forskjellig praksis. 

Tidligere har jeg prøvd Lavkarbo med god effekt men fikk ikke lov av legen denne gang. Han bas meg spise normalt sunt. Så jeg holder meg til balansert kost, dvs riktig mengde protein, karbohydrater og fett daglig(for meg) og så hjelper oz med resten. Jeg har svært lite lyst på søtsaker hele tiden, sånn som før. Så det er en god ting 👍😊lykke til til deg også! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moonbeam skrev (2 timer siden):

Jeg har ikke bevisst gjort de store endringer nei. Da hadde jeg nok gått ned mye raskere men jeg har ønsket og hatt behov for å kose meg og har ingen hast med å nå målet. 

Min lege sier at jeg mest sannsynlig skal gå på en lav dose oz resten av livet. Rett og slett fordi jeg har vært jojo slanker hele livet, er disponert for diabetes og for å holde meg stabil når målet er nådd. Har venninner som ikke har fått lov til å gå på vedlikeholds dose av sin lege. Dessverre. Så det er forskjellig praksis. 

Tidligere har jeg prøvd Lavkarbo med god effekt men fikk ikke lov av legen denne gang. Han bas meg spise normalt sunt. Så jeg holder meg til balansert kost, dvs riktig mengde protein, karbohydrater og fett daglig(for meg) og så hjelper oz med resten. Jeg har svært lite lyst på søtsaker hele tiden, sånn som før. Så det er en god ting 👍😊lykke til til deg også! 

Takk for svar. Har ikke noen erfaring, så var nysgjerrig på hvordan dette var. Godt du har funnet noe som hjelper deg ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Ny oppdatering. Har kommet under 80!!!!yay! Det er gøy, det ! Bare 4,5kg til mål! 😍Ser at de siste kg tar tid men jeg har god tid, jeg. 🙂 

 

Oppstart vektkampen 1/8-21: 98 kg!! 

* Oppstart Oz 0,25-dose Fred 7/8: 97

*Fred. 13/8: 94,8

* Fred. 20/8: 94,8 (stillstand) økte derfor til 0,5-dose i samråd med lege

* Fred. 27/8: 93,8 

* Fred. 3/9: 93,3 

 *Fred. 10/9: Stillstand 93,3 

* Fred. 17/9: 92,3 økt til 1 mg

* Fred. 24/9: 91,2

*Fred. 1/10: 90,5 

Hoppet over noen uker her, glemte oppdatere, men hadde en lang periode med stillstand før det løsnet...

Gikk i midten av oktober ned til 0,75 igjen, da det virker best for min kropp. 

*Fred. 26/11: 87,8 

* Fred. 3/12: 87, 3

*Fred. 10/12: 86,7

*Fred. 7/1-22: 86,9

*Fred 21/1-22: 85,5 

*Fred 4/2-22: 84,6

*Fred 11/3-22: 84 

Hoppet over noen uker igjen. Sto lenge stille på 84, forbaska kjedelig. Men dette har jeg nå skjønt var fordi jeg i de ukene prøvde meg på 1 mg igjen. Det funker bare ikke på meg, jeg må ned til 0,75 for at vekten skal gå nedover. Med en gang jeg gjorde det, så begynte vekten gå av igjen....

*Fred 15/4: 82,9

*Fred 20/5: 80,5

*Fred 17/6: 79,5 (Yay! slutt på 80-tallet!🎉

Total nedgang siden 1/8-21: 18, 5 kg

Delmål: 80 kg 🎉🎉nådd! 

Hovedmål: 75 kg

 

 

 

 

Endret av Moonbeam
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

.

Endret av Moonbeam
Aner ikke hva som skjedde her....🙄😜
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Wit skrev (7 timer siden):

Utrolig bra jobba @Moonbeam 👏👏

Deilig å se at det faktisk har virket for deg og at målet snart er nådd 👍

Tusen tusen takk! 😊 Ja det har tatt tid men jeg har hele tiden tenkt at jeg ikke skal stresse med dette. Fortsatt noen kg igjen da og kanskje blir det et par til etter det og, kommer an på hvordan jeg føler meg, men nærmer meg hvertfall. 

Har ikke sjekket din tråd på lenge, er knapt her inne, men håper det går strålende med deg og! 👌😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Oppstart vektkampen 1/8-21: 98 kg!! 

* Oppstart Oz 0,25-dose Fred 7/8: 97

*Fred. 13/8: 94,8

* Fred. 20/8: 94,8 (stillstand) økte derfor til 0,5-dose i samråd med lege

* Fred. 27/8: 93,8 

* Fred. 3/9: 93,3 

 *Fred. 10/9: Stillstand 93,3 

* Fred. 17/9: 92,3 økt til 1 mg

* Fred. 24/9: 91,2

*Fred. 1/10: 90,5 

Hoppet over noen uker her, glemte oppdatere, men hadde en lang periode med stillstand før det løsnet...

Gikk i midten av oktober ned til 0,75 igjen, da det virker best for min kropp. 

*Fred. 26/11: 87,8 

* Fred. 3/12: 87, 3

*Fred. 10/12: 86,7

*Fred. 7/1-22: 86,9

*Fred 21/1-22: 85,5 

*Fred 4/2-22: 84,6

*Fred 11/3-22: 84 

Hoppet over noen uker igjen. Sto lenge stille på 84, forbaska kjedelig. Men dette har jeg nå skjønt var fordi jeg i de ukene prøvde meg på 1 mg igjen. Det funker bare ikke på meg, jeg må ned til 0,75 for at vekten skal gå nedover. Med en gang jeg gjorde det, så begynte vekten gå av igjen....

*Fred 15/4: 82,9

*Fred 20/5: 80,5

*Fred 17/6: 79,5 (Yay! slutt på 80-tallet!🎉

*Fred 15/7: 78 

Total nedgang siden 1/8-21: 20 kg! 

Delmål: 80 kg 🎉🎉nådd! 

Hovedmål: 75 kg

 

___

Må snart få lagt ut nye bilder. Nærmer meg målet nå. Bare tre kg unna. Men mulig jeg justerer målet noe, men foreløpig er første mål 75 kg, dvs 23 kg ned ! 

 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk godt jobba 🎉🎉 

Fin følelse når målet er så nært. Nå gjenstår ‘bare’ sjarmøretappen 😉

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dundre skrev (50 minutter siden):

Fantastisk godt jobba 🎉🎉 

Fin følelse når målet er så nært. Nå gjenstår ‘bare’ sjarmøretappen 😉

Tusen takk! Og takk for at du tar deg tid til å skrive innimellom! 👍 Ja men det sies de siste kg er vanskeligst? Gjenstår å se... 😅 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...