Gå til innhold

Fra Mysimba til Ozempic til ....mål? (m/bilder)


Moonbeam

Anbefalte innlegg

 

Ny veiedag.....hatt en svært tøff uke så det påvirker nok at jeg ikke har gått ned noe. Spist lite, blir fortsatt fort mett av ozempic...men maksimalt stress kombinert med å være syk/sengeliggende hele uken, har altså gitt stillstand og føles som et tonn vann i kroppen....Håper det løsner neste uke. 

 

VEIEDAG (fredag):

Oppstart vektkampen 1/8: 98 kg!! 

* Oppstart Oz 0,25-dose Fred 7/8: 97

* Fred. 13/8: 94,8

* Fred. 20/8: 94,8 (stillstand) økte derfor til 0,5-dose i samråd med lege

* Fred. 27/8: 93,8 

* Fred. 3/9: 93,3 


* Fred. 10/9: Stillstand 93,3 
* Fred. 17/9:

* Fred. 24/9: 

 

 Mål: 75 kg

Total nedgang siden 1/8: 4,7 kg

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

VEIEDAG (fredag):

 

Oppstart vektkampen 1/8: 98 kg!! 

* Oppstart Oz 0,25-dose Fred 7/8: 97

* Fred. 13/8: 94,8

* Fred. 20/8: 94,8 (stillstand) økte derfor til 0,5-dose i samråd med lege

* Fred. 27/8: 93,8 

* Fred. 3/9: 93,3 

 *Fred. 10/9: Stillstand 93,3 

* Fred. 17/9: 92,3

* Fred. 24/9:

*Fred. 1/10:

*Fred. 7/10:

 

 Mål: 75 kg

Total nedgang siden 1/8: 5,7 kg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner gå nedover nå. På halvannen mnd har jeg gått ned nesten 6 kg. Veldig fornøyd med det! 

Gleder meg til å komme under 90...det er første milepæl! 

Jeg har gått på 0.5 noen uker nå og det funker slik at jeg blir fortere mett. Blir fortsatt sulten og må spise men klarer ikke stappe i meg som før. Spiser ca halvparten av porsjonsstørrelsen jeg hadde før. Nytter bare ikke å få det i seg. Veldig snodig og det er mange ganger jeg sitter litt oppgitt på en restaurant og tenker "hvorfor ba jeg ikke om barnestørrelse?" 😅sånn er det. 

 

Å sette sprøyta gjør ikke vondt men det svir skikkelig når man sprøyter middelet inn og like etter blir jeg litt susete og kvalm. 

Spiser forresten fortsatt godteri. Sjokolade hver dag. Søtsuget er noe dempet men fortsatt tilstede. 

Forskjellen er at jeg blir mett av sjokolade nå. Før ble jeg aldri mett av det! Og jeg blir kvalm om jeg får i meg for mye. 

 

Ingen veldig kjipe bivirkninger altså.. Alt er til å leve med og jeg er såååå takknemlig for denne medisinen. 

I løpet av helgen skal jeg øke til 1. Det er maxdosen og mange sier effekten blir sterkere da og det samme gjør bivirkninger. Må bare håpe på det beste. 

 

PS. Jeg leser av og til andres dagbøker men det er bare å beklage at jeg ikke klarer engasjere meg så mye... Jeg har rett og slett ikke kapasitet. Er alene (enke) med flere barn. Så har lite tid til slikt... 

Men prøver svare her om noen kommenterer. 

God helg 💖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg økt til 1 mg. DET merkes, for å si det mildt. For det første er jeg småkvalm hele tiden. Ikke veldig plagsomt, men kjenner meg litt "uggen" liksom....

For det andre.....her jeg skal beskrive effekten: Lørdag morgen ble sprøyten satt, og på lørdag morgen pleier jeg og barna ha varme rundstykker og veldig god og lang frokost. Jeg spiser som regel 2 rundtstykker (grove). I dag klarte jeg et halvt og det føltes som jeg måtte presse i meg....

Så orket jeg absolutt ikke mer utover dagen, altfor mett. Men vi bestilte pizza til kvelden. Jeg var sulten og spiser vanligvis 3 stykker. Nå....? presset i meg ETT stykke. Tenkte det var noe galt med meg og fant ut at jeg ville spise ett til litt senere når barna var i seng. Prøvde, men fikk ned en bit.....ble helt dårlig. 

Hadde også kjøpt inn litt sjokolade for å kose meg nå i kveld. Har IKKE lyst på. Og det er IKKE normalt. Jeg har ALLTID lyst på sjokkis, men neida...nå i dag byr det meg i mot. 

Dette har jeg levd på i dag: et halvt rundstykke, et glass appelsinjuice, ett pizzastykke og litt cola zero. det er jo helt hinsides. Fortsetter det slik, bør det faktisk påvirke vekten rimelig godt.....sørlig hvis dette nå virker på søtsuget også.

Måtte bare skrive om dette, for det er en markant endring for hver gang jeg øker.

0, 25 som er startdosen: Lite effekt egentlig

0,5 :bedre effekt, fortere mett, ikke så sulten

1 mg så langt: VELDIG raskt mett og ikke sugen på noe som helst

 

Blir spennende å se om effekten fortsetter....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wit skrev (23 timer siden):

Så bra det virker for deg @Moonbeam 👍 Og særlig at sjokkis suget forsvant 😉

Syns du har en fornuftig nedgang, så dette går kjempefint 👍

Så koselig at du kommenterer! Takk! 😊Ja jeg er glad for at jeg ikke har noe særlig lyst på sjokolade lenger, min største last. 

Og jeg er også enig i at det går i greit tempo nedover. Ikke for mye ned pr uke, helt fint. Tusen takk for hyggelig mld! ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nikea skrev (På 22.9.2021 den 12.49):

Så bra Ozempic fungerer så godt for deg! Det går jo virkelig bra med vektnedgangen din 😃

Tusen takk! Ja det går igrunnen bra syns jeg. Funker fint uten for store bivirkninger. 

Håper det går bra med deg!! Stå på! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny nedgang. 1,1 kg denne uken! Så fornøyd! Snart  ved første delmål (under 90).

....... 

 

VEIEDAG (fredag):

Oppstart vektkampen 1/8: 98 kg!! 

* Oppstart Oz 0,25-dose Fred 7/8: 97

 

* Fred. 13/8: 94,8

* Fred. 20/8: 94,8 (stillstand) økte derfor til 0,5-dose i samråd med lege

* Fred. 27/8: 93,8 

* Fred. 3/9: 93,3 

 *Fred. 10/9: Stillstand 93,3 

* Fred. 17/9: 92,3

* Fred. 24/9: 91,2

*Fred. 1/10:

*Fred. 7/10:

 

Mål: 75 kg

Total nedgang siden 1/8: 6,8  kg

Endret av Moonbeam
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overlegen for overvektklinikken sa at dette var det beste som hadde skjedd etter antibiotika. 
og er enig i det. Tenk hva samfunnet koster på grunn av overvekt . 
Nå må bare legen få det ut til alle folk som vil ha. Tenk å ta av uten å føle sult👏

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BLOMSTERKVAST skrev (På 24.9.2021 den 13.35):

Overlegen for overvektklinikken sa at dette var det beste som hadde skjedd etter antibiotika. 
og er enig i det. Tenk hva samfunnet koster på grunn av overvekt . 
Nå må bare legen få det ut til alle folk som vil ha. Tenk å ta av uten å føle sult👏

Ja det var godt sagt og jeg er veldig veldig enig. Synd mange leger er svært restriktive med å skrive ut denne. 

Går du også på ozempic? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VEIEDAG (fredag):

 

Oppstart vektkampen 1/8: 98 kg!! 

* Oppstart Oz 0,25-dose Fred 7/8: 97

*Fred. 13/8: 94,8

* Fred. 20/8: 94,8 (stillstand) økte derfor til 0,5-dose i samråd med lege

* Fred. 27/8: 93,8 

* Fred. 3/9: 93,3 

 *Fred. 10/9: Stillstand 93,3 

* Fred. 17/9: 92,3

* Fred. 24/9: 91,2

*Fred. 1/10: 90,5 

*Fred. 7/10:

Total nedgang siden 1/8: 7,5 kg

Mål: 75 kg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...

Annonse

BLOMSTERKVAST skrev (På 24.9.2021 den 13.35):

Overlegen for overvektklinikken sa at dette var det beste som hadde skjedd etter antibiotika. 
og er enig i det. Tenk hva samfunnet koster på grunn av overvekt . 
Nå må bare legen få det ut til alle folk som vil ha. Tenk å ta av uten å føle sult👏

Hei!

Jeg sliter veldig med at jeg får ulvehunger av en annen fast medisin jeg går på (det er en av de vanligste bivirkningene), tror du legen kan skrive ut noe av disse medisinene til meg? Hva har du fått inntrykk av? Det er så innmari kjipt å jobbe mot sulten alle våkne minutter av dagen.

Jeg er 4kg overvektig ifølge BMI, det er ikke nok til å få hjelp på annet vis har jeg skjønt. Man må liksom la det gå for langt før man får hjelp, men jeg føler jeg kunne fått det bedre hvis jeg får hjelp nå. 🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moonbeam skrev (På 2.10.2021 den 1.19):

VEIEDAG (fredag):

 

Oppstart vektkampen 1/8: 98 kg!! 

* Oppstart Oz 0,25-dose Fred 7/8: 97

*Fred. 13/8: 94,8

* Fred. 20/8: 94,8 (stillstand) økte derfor til 0,5-dose i samråd med lege

* Fred. 27/8: 93,8 

* Fred. 3/9: 93,3 

 *Fred. 10/9: Stillstand 93,3 

* Fred. 17/9: 92,3

* Fred. 24/9: 91,2

*Fred. 1/10: 90,5 

*Fred. 7/10:

Total nedgang siden 1/8: 7,5 kg

Mål: 75 kg

Fantastisk jobbet! 🤩🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gen Classic skrev (På 9.11.2021 den 14.17):

Hei! 

Kommer du til å oppdatere status? 

Spennende å følge med på veien din. 

Hei, beklager her har det tatt litt tid før jeg somlet meg inn her igjen. Har rett og slett helt glemt å oppdatere. Så siden sist er jeg ned noen kilo. Det går ikke så fort, men det går i det minste rett vei. 

Jeg har også oppdaget at det gjelder å finne "rett dose for rett kropp". Jeg har flere venninner på Ozempic som erfarer det samme, at man har forskjellig effekt på forskjellige doser. Hos meg klarer jeg ikke opp på full dose, som er 1 mg. Da blir jeg dårlig, går ikke ned i vekt, spiser mer osv....Går jeg mellom 0,5 og 1 et sted, så funker det bra. 

Så nå ligger jeg på 0,8 og har gjort det en stund. Skal oppdatere vekt i vekt-listen min :) 

Hyggelig du vil følge med på veien og minner meg på å oppdatere :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Oppstart vektkampen 1/8: 98 kg!! 

* Oppstart Oz 0,25-dose Fred 7/8: 97

*Fred. 13/8: 94,8

* Fred. 20/8: 94,8 (stillstand) økte derfor til 0,5-dose i samråd med lege

* Fred. 27/8: 93,8 

* Fred. 3/9: 93,3 

 *Fred. 10/9: Stillstand 93,3 

* Fred. 17/9: 92,3

* Fred. 24/9: 91,2

*Fred. 1/10: 90,5 

Hoppet over noen uker her, glemte oppdatere, men hadde en lang periode med stillstand før det løsnet...

*Fred. 26/11: 87,8 

Total nedgang siden 1/8: 10,2 kg

Første delmål: 80 kg

Hovedmål: 75 kg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nikea skrev (På 3.12.2021 den 9.28):

Så bra det går nedover, bra jobba 😃 Vet alt om vektnedgang som går som sirup 😅

Tusen takk! Ja det er såååå kjipt når det ikke går så fort som man ønsker....men så lenge det ikke går oppover er det mye å være takknemlig for :) Men fytti katta, jeg kan noen ganger bruke 3-4 uker på å bli kvitt den ene kiloen. Heldigvis sjeldent, men det skjer....dessverre ser det ut som jeg skal slite med å bli kvitt 87-tallet mitt.... Lykke til videre til deg! Har du lenge igjen før mål?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppstart vektkampen 1/8: 98 kg!! 

* Oppstart Oz 0,25-dose Fred 7/8: 97

*Fred. 13/8: 94,8

* Fred. 20/8: 94,8 (stillstand) økte derfor til 0,5-dose i samråd med lege

* Fred. 27/8: 93,8 

* Fred. 3/9: 93,3 

 *Fred. 10/9: Stillstand 93,3 

* Fred. 17/9: 92,3

* Fred. 24/9: 91,2

*Fred. 1/10: 90,5 

Hoppet over noen uker her, glemte oppdatere, men hadde en lang periode med stillstand før det løsnet...

*Fred. 26/11: 87,8 

* Fred. 3/12: 87, 3

*Fred. 10/12:

*Fred. 17/12:

*Fred. 24/12: 

Total nedgang siden 1/8: 10,7 kg

Første delmål: 80 kg

Hovedmål: 75 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...