Gå til innhold

Fra Mysimba til Ozempic til ....mål? (m/bilder)


Moonbeam

Anbefalte innlegg

Sprinkle skrev (11 timer siden):

Selv om siste uke kanskje ikke var den store vektnedgangen, så er 5,3 kilo på under en måned veldig bra! det er over en kilo i uka! :heiajente:

Ja, du har helt rett, det er faktisk veldig bra....Blir bare så utålmodig, jeg....og har ingen grunn til det egentlig! Takk for påminnelse og oppmuntring! Håper det går bra med deg?! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jimmi skrev (6 timer siden):

Spennende tråd å følge- jeg skal begynne på mandag! 
 

hvor raskt trapper dere opp fra 1 til 2 tabletter? 
dersom man får psykiske bivirkninger- går de raskt bort etter slutt? 
kan man få effekt av å bare ta en tablett om dagen? Redd for bivirkningene 🙃… 

Så spennende at du skal starte opp på Mysimba! :) Man trapper opp til full dose over en 4 ukers periode...

Uke 1: 1 tablett, Uke 2: 1 tabl morgen, 1 kveld...Uke 3: 2 morgen, 1 kveld  Uke 4: 2 morgen, 2 kveld

Sånn, omtrent, gjør de fleste det. Men jeg tenker, som mange andre sier, at det er smart å kjenne etter hva kroppen tåler. Noen tåler denne opptrappingen, for andre går det for fort. Jeg har ikke klart å gå opp til 2+2 selvom jeg "burde" det ift opptrappingen....men jeg ble så kvalm og fikk så vondt i magen på 2+1 at nå roer jeg ned litt....

Jeg har ikke selv fått så mange psykiske bivirkninger....den uken jeg startet på 3 tabl til sammen, da kjente jeg at jeg ble MYE mer irritabel, såpass at barna reagerte og det er IKKE gøy. Derfor også drøyer jeg opptrapping litt nå - men humør har stabilisert seg. 

Flere her som beskriver at psykiske bivirkninger kan være veldig tøffe....og ikke nødvendigvis gi seg, men nå ser det hvertfall ut som det roer seg for meg... Har ikke fått angst, depressive tanker e.l, som noen får. Har heller ikke hatt hodepine. 

Det som vedvarer hos meg er munntørrhet - og litt magekrøll/forstoppelse til og fra. 

Ellers har jeg vært innom svimmelhet, irritasjon, endring av smak på matvarer....

Om man kan få effekt av bare 1 tablett? JA! Jeg merket på bare 1 tablett at jeg kunne stå lenge og vel i butikken og bare kikke på godterihyllene...og ingenting fristet! HELT unaturlig faktisk....Jeg valgte likevel trappe opp, fordi legen sa det, men det er sikkert ikke nødvendig. Jeg vet faktisk ikke. Syns selv at jeg har kunnet gå lenge uten å tenke på mat, jo mer jeg trapper opp....Mat er ikke så interessant som før, rett og slett. 

Oi, dette ble langt - men lykke til da :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moonbeam skrev (10 timer siden):

Så spennende at du skal starte opp på Mysimba! :) Man trapper opp til full dose over en 4 ukers periode...

Uke 1: 1 tablett, Uke 2: 1 tabl morgen, 1 kveld...Uke 3: 2 morgen, 1 kveld  Uke 4: 2 morgen, 2 kveld

Sånn, omtrent, gjør de fleste det. Men jeg tenker, som mange andre sier, at det er smart å kjenne etter hva kroppen tåler. Noen tåler denne opptrappingen, for andre går det for fort. Jeg har ikke klart å gå opp til 2+2 selvom jeg "burde" det ift opptrappingen....men jeg ble så kvalm og fikk så vondt i magen på 2+1 at nå roer jeg ned litt....

Jeg har ikke selv fått så mange psykiske bivirkninger....den uken jeg startet på 3 tabl til sammen, da kjente jeg at jeg ble MYE mer irritabel, såpass at barna reagerte og det er IKKE gøy. Derfor også drøyer jeg opptrapping litt nå - men humør har stabilisert seg. 

Flere her som beskriver at psykiske bivirkninger kan være veldig tøffe....og ikke nødvendigvis gi seg, men nå ser det hvertfall ut som det roer seg for meg... Har ikke fått angst, depressive tanker e.l, som noen får. Har heller ikke hatt hodepine. 

Det som vedvarer hos meg er munntørrhet - og litt magekrøll/forstoppelse til og fra. 

Ellers har jeg vært innom svimmelhet, irritasjon, endring av smak på matvarer....

Om man kan få effekt av bare 1 tablett? JA! Jeg merket på bare 1 tablett at jeg kunne stå lenge og vel i butikken og bare kikke på godterihyllene...og ingenting fristet! HELT unaturlig faktisk....Jeg valgte likevel trappe opp, fordi legen sa det, men det er sikkert ikke nødvendig. Jeg vet faktisk ikke. Syns selv at jeg har kunnet gå lenge uten å tenke på mat, jo mer jeg trapper opp....Mat er ikke så interessant som før, rett og slett. 

Oi, dette ble langt - men lykke til da :) 

Så fint svar- tusen takk! 
da må jeg bare føle meg frem og kjenne på kroppen! Gleder meg og håper matfokuset kan bli mindre, i takt med kiloene! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moonbeam skrev (På 25.6.2021 den 22.05):

Ikke den store nedgangen denne uken, men ikke uventet. Veeeldig smart å eksperimentere med godteri-inntak her i begynnelsen av uka....og deretter hadde jeg magesmerter hele uka, samt en helt ekstremt kvalme. Ikke gått en eneste tur...jippi...så ned 0,3 kg...det er hvertfall ned, men ikke fornøyd med det. Bedre lykke neste uke....sukk...OG jeg tror jeg må redusere på tablettene, 2+1 har gitt meg flere bivirkninger enn før: svimmel, forstoppet igjen og ikke minst kvalm/magesmerter....sukk.....Og den munntørrheten er skikkelig ille...den kom ganske fort ....

 

VEIEDAG

  • Oppstartsvekt tirsdag 1/6: 97 kg 
  • Fred 4/6: 94,8 (- 2,2 kg på 4 dager) 🤩
  • Fred 11/6: 92,8 (-2 kg) 🤩
  • Fred 18/6: 92 (-0,8) :) 
  • Fred 25/6: 91,7 kg (-0,3) 😑
  • Fred 2/7:
  • Fred 9/7:
  • Fred 16/7: 
  • osv osv etterhvert.....

Total nedgang siden 1/6-21:  5,3 kg

0,3 kilo ned er ihvertfall en nedgang ;) Det vil gå veldig i rykk og napp. Hver uke blir ikke like bra. Plutselig raser du ned igjen. Hos meg varierer det veldig.

Enig i at du bør redusere på tablettene hvis bivirkningene øker. Bedre å ha færre bivirkninger og fortsatt gå ned i vekt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny veiedag... Jeg har vært sååå dårlig på å oppdatere her inne denne uken. Det er ferie og jeg er i feriemodus...

Har gått ned litt men i mine øyne er det kjedelig når det er så lite... Jeg har faktisk vært veldig flink med mat og turgåing denne uken... Kan fort være ute på tur et par timer og svi av 7-800 kalorier.... 

Har hatt få sprekker og.

Fortsatt på 2+1. Klarer ikke øke. Har litt for mye magekrøll syns jeg. Forstoppet. Det gjør vondt. Har prøvd både dulcolax, laktulose og nå "frukt og fiber"... Ingenting funker veldig bra... 

Var hos legen i dag. Har nå gått ned over 5 kg på litt over 4 uker. Han var glad og fornøyd men likte ikke at jeg har så mye vondt i magen. Han ville ta en ny vurdering over sommeren. Hvis jeg fortsatt har magesmerter da, så vil han vurdere Ozempic til meg (sprøyter). Noen som har erfaring med det ? Det er jo diabetikere /pre-diabetikere og insulinresistente som får denne for vektnedgang og regulering av blodsukkeret. Jeg er insulin resistent og kan derfor få den innvilget... Men usikker. Mysimba hjelper meg jo...Men er litt lei av å være på do og at tårene spretter.... 

 

Hva syns dere jeg bør gjøre tro? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VEIEDAG

  • Oppstartsvekt tirsdag 1/6: 98 kg 
  • Fred 4/6: 94,8 (- 3,2 kg på 4 dager) 🤩
  • Fred 11/6: 92,8 (-2 kg) 🤩
  • Fred 18/6: 92 (-0,8) :) 
  • Fred 25/6:91,7 (-0,3) 🤔
  • Fred 2/7: 91,3 (-0,4) 😐
  • Fred 9/7:
  • Fred 16/7: 
  • osv osv etterhvert.....

Total nedgang siden 1/6-21:  6,7 kg

Endret av Moonbeam
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nesten 6 kg på en mnd er da absolutt ikke ille. Men det er kjedelig når vekta bare såvidt flytter på seg ja. Men nedgang er nedgang, og det er i allefall ikke oppgang! 
Håper du får skikk på magen din. Du kan jo ikke holde på sånn over lang tid. Kjør på med alle kjerringråd som finnes også. Det kan jo ikke skade. 
Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dundre skrev (På 2.7.2021 den 22.29):

Nesten 6 kg på en mnd er da absolutt ikke ille. Men det er kjedelig når vekta bare såvidt flytter på seg ja. Men nedgang er nedgang, og det er i allefall ikke oppgang! 
Håper du får skikk på magen din. Du kan jo ikke holde på sånn over lang tid. Kjør på med alle kjerringråd som finnes også. Det kan jo ikke skade. 
Lykke til

Enig, 6 kg er vel og bra det, men klarer snart ikke disse magesmertene lenger. Legen var jo og betenkt og sa at jeg skulle ikke ha det slik...Har prøvd en del kjerringråd og er snart tom for idèer ;) hehe.....! 

Har i dag gått ned til 1+1 igjen. Var aldri oppi full dose, men på 3 daglig. Det var egentlig da alt forverret seg.

Nå får jeg se det an en stund, hvis ikke blir det ny lege-tur i håp om noe annet. 

Håper det går bra med deg, Dundre? Jeg er håpløs på å lese og kommentere i andres dagbøker, dessverre - finner lite tid bare til å skrive i min egen....puh...

God ny uke til alle! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SÅ lei av magevondt! Har gått ned til kun to tabletter daglig i stedet for å trappe opp. Dette klarer jeg bare ikke mer. Det gjør så vondt at tårene spretter og jeg har prøvd minst 3-4 forskjellige varianter som skal stabilisere magen, har spist mer fiber, drukket mer vann.... Men jeg har så vondt at jeg tidvis føler det går rundt for meg, svimmel pga vondt. Trodde ikke det var mulig men slik er det. 

Dette begynte på 2+1 og det kan godt være det vil gi seg men så langt så er det uutholdelig.

Må ta dette opp med legen....

Veldig spent på om han gir meg noe annet. Saxenda vil jeg ikke ha, det er for dyrt.

PS. Skal sies at jeg har svært sensitiv mage altså...(Så ikke bli skremt av hva det leser her...)

Andre bivirkninger har vært overkommelige ; munntørrhet er det som har vedvart. Irritasjon, lett kvalme og svimmelhet var alle forbigående. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moonbeam skrev (3 minutter siden):

SÅ lei av magevondt! Har gått ned til kun to tabletter daglig i stedet for å trappe opp. Dette klarer jeg bare ikke mer. Det gjør så vondt at tårene spretter og jeg har prøvd minst 3-4 forskjellige varianter som skal stabilisere magen, har spist mer fiber, drukket mer vann.... Men jeg har så vondt at jeg tidvis føler det går rundt for meg, svimmel pga vondt. Trodde ikke det var mulig men slik er det. 

Dette begynte på 2+1 og det kan godt være det vil gi seg men så langt så er det uutholdelig.

Må ta dette opp med legen....

Veldig spent på om han gir meg noe annet. Saxenda vil jeg ikke ha, det er for dyrt.

PS. Skal sies at jeg har svært sensitiv mage altså...(Så ikke bli skremt av hva det leser her...)

Andre bivirkninger har vært overkommelige ; munntørrhet er det som har vedvart. Irritasjon, lett kvalme og svimmelhet var alle forbigående. 

 

Huff, det høres ikke bra ut med de magesmertene du har. Hør med legen, for du kan ikke gå sånn.

Hvis du ikke kan bruke Mysimba, kan du ikke da evt. få Saxenda på blå resept? Da blir det ca samme pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wit skrev (På 6.7.2021 den 8.50):

Huff, det høres ikke bra ut med de magesmertene du har. Hør med legen, for du kan ikke gå sånn.

Hvis du ikke kan bruke Mysimba, kan du ikke da evt. få Saxenda på blå resept? Da blir det ca samme pris.

 

Dundre skrev (23 timer siden):

Hvordan går det med deg? Har du fått kontakta legen ang magesmertene?

Hei dere, takk for at dere bryr dere. Jeg har vært nokså nedfor en stund nå. Har altfor vondt i magen og har nå trappet ned til 1 tablett morgen og 1 kveld...men jeg kommer til å avslutte Mysimba tror jeg. Når jeg ikke kan opp i full dose, som legen mener er det som må til for full effekt (fordi effekten på opptrapping er midlertidig), så tør jeg bare ikke. Har alltid hatt sensitiv mage og det å gå rundt og gråte av smerte pga tabletter jeg tar frivillig, det orker jeg ikke mer...

Og jeg har prøvd alt av slike preparater som dufalac, frukt og fiber, lactulose, svisker osv.....det tar ikke bort smertene. 

Jeg har kontaktet legen, men er det ikke typisk at han gikk i ferie samme dag? så da fikk jeg ingen time - har fått time i slutten av juli :(

Da kommer jeg til å be om Saxenda eller Ozempic. Har vel skrevet her før om ei venninne som bruker Ozempic, hun har gått ned 12 kg på 3 mnd og sier Ozempic virker helt annerledes enn Mysimba. Hun har heller ikke hatt de samme bivirkningene av Ozempic. Jeg regner med at vi reagerer forskjellig, for Mysimba virker jo strålende (uten spes mange bivirkninger hos mange), mens hos andre blir det "full pakke" med bivirkninger...Selv syns jeg Mysimba virket bra  og jeg hadde lite bivirkninger frem til jeg begynte på 3 tabl daglig....da kom disse intense smertene og forstoppelse så det holdt. 

Ozempic er jo helt andre virkemidler. Mysimba er bupropion og LDN, mens Ozempic er semaglutide og Saxenda er liraglutide. Kanskje en av dem kan fungere bedre på meg, jeg vet ikke...

 

Frem til slutten av juli  - når jeg vet mer om veien videre ift evt ny medisin, så tar jeg en liten pause. Reiser uansett bort et par uker nå og får ikke veid. Men kommer ikke til å legge stor innsats i å gå ned nå - det er ikke lett med folk rundt hele tiden og når man er på reise og på farten. 

Jeg er tilbake med oppdatering i slutten av juli. Inntil da, ønsker jeg dere lykke til og en veldig fin sommer !!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så synd at du fikk bivirkninger av Mysimba. Som du vet fikk jeg også det og valgte å gå videre uten medisiner i det hele tatt. Det du KAN gjøre i sommer er å fokusere på sunn mat og mindre av det usunne. Det hjelper uansett når du evt. skal prøve andre medisiner etter sommeren. 

Ønsker deg en fin sommer, og så "sees" vi igjen til høsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så trist med så mye ubehagelige bivirkninger.... Forstår at du vil over på noe annet...


Kan jeg spørre om en ting?
Jeg skal ha mens nå og merker at PMSen er x10! Har gått 10 dager på mysimba, fremdeles på 1..... Men SÅ premenstruell har jeg sjelden vært.... Lite bivirkninger ellers nå, hatt svimmelhet, kvalme mm 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wit skrev (På 12.7.2021 den 7.40):

Så synd at du fikk bivirkninger av Mysimba. Som du vet fikk jeg også det og valgte å gå videre uten medisiner i det hele tatt. Det du KAN gjøre i sommer er å fokusere på sunn mat og mindre av det usunne. Det hjelper uansett når du evt. skal prøve andre medisiner etter sommeren. 

Ønsker deg en fin sommer, og så "sees" vi igjen til høsten.

Du er så hyggelig! 💚Og takk for at du engasjerer deg! Ja, husker du og fikk kjipe bivirkninger...og til og med psykisk. Det rare er at jo mer jeg trapper ned, er på kun en tablett nå, jo bedre blir humøret og jeg er ikke så irritabel lenger. Og magen funker tilnærmet optimalt nå... Deilig!

Jeg skal prøve fokusere sunt...om en uke. Reiser av gårde en uke nå med den hel gjeng som stort sett spiser usunt 😅 så om en uke legger jeg om...og så er det på igjen etterhvert.

Riktig god sommer til deg - sees etter sommeren! 😎

Jimmi skrev (2 timer siden):

Så trist med så mye ubehagelige bivirkninger.... Forstår at du vil over på noe annet...


Kan jeg spørre om en ting?
Jeg skal ha mens nå og merker at PMSen er x10! Har gått 10 dager på mysimba, fremdeles på 1..... Men SÅ premenstruell har jeg sjelden vært.... Lite bivirkninger ellers nå, hatt svimmelhet, kvalme mm 

Ja veldig kjipt med bivirkninger.. 😟 og jeg har ei venninne som ble veldig plaget med forsterket pms... Så tror dessverre det kan være årsaken. Selv fikk jeg mer stabil syklus faktisk men ble mye mer irritabel generelt. Svimmel var jeg mye i oppstarten. Det gir seg nok! Kvalmen gir seg og! 

Hold ut! Har du noe effekt vektmessig så langt da? 

Ønsker lykke til og du, ikke press deg videre på den dersom bivirkninger blir for tøffe! 

God sommer 😎

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moonbeam skrev (6 minutter siden):

Du er så hyggelig! 💚Og takk for at du engasjerer deg! Ja, husker du og fikk kjipe bivirkninger...og til og med psykisk. Det rare er at jo mer jeg trapper ned, er på kun en tablett nå, jo bedre blir humøret og jeg er ikke så irritabel lenger. Og magen funker tilnærmet optimalt nå... Deilig!

Jeg skal prøve fokusere sunt...om en uke. Reiser av gårde en uke nå med den hel gjeng som stort sett spiser usunt 😅 så om en uke legger jeg om...og så er det på igjen etterhvert.

Riktig god sommer til deg - sees etter sommeren! 😎

Ja veldig kjipt med bivirkninger.. 😟 og jeg har ei venninne som ble veldig plaget med forsterket pms... Så tror dessverre det kan være årsaken. Selv fikk jeg mer stabil syklus faktisk men ble mye mer irritabel generelt. Svimmel var jeg mye i oppstarten. Det gir seg nok! Kvalmen gir seg og! 

Hold ut! Har du noe effekt vektmessig så langt da? 

Ønsker lykke til og du, ikke press deg videre på den dersom bivirkninger blir for tøffe! 

God sommer 😎

Ja ikke sant..... da er det mysimbaen som forsterker pms`en... .Ikke optimalt midt i ferien for å si det sånn..... :(  Men forsåvidt godt å høre at vi er flere. Jeg skal iallfall ikke trappe opp på en god stund, det tør jeg ikke! 
Vektmessig fungerer en syns jeg. Mye fortere mett og tenker ikke på mat, så det er jo en fordel...... Men vil tro den effekten kanskje avtar med tiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jimmi skrev (2 timer siden):

Ja ikke sant..... da er det mysimbaen som forsterker pms`en... .Ikke optimalt midt i ferien for å si det sånn..... :(  Men forsåvidt godt å høre at vi er flere. Jeg skal iallfall ikke trappe opp på en god stund, det tør jeg ikke! 
Vektmessig fungerer en syns jeg. Mye fortere mett og tenker ikke på mat, så det er jo en fordel...... Men vil tro den effekten kanskje avtar med tiden...

Godt å høre du syns den har effekt og at du ikke tenker så mye på mat. Det merket jeg også. 👍🏼

Men kjipt det påvirker diverse systemer i kroppen.... Bivirkninger er noe dritt men tror de fleste går over altså. Sikkert lurt å gå sakte opp slik at kroppen tolererer det bedre. 

😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hvordan går det med deg? Hr bivirkningene begynt å gå over, eller har du avsluttet behandlingen? 

For forstoppelsen anbefaler jeg laxoberal. Noen få dråper i et glass vann før leggetid, så blir det "action" om morgenen. Bare vit at du har litt tid å gå på før "morgenritualet", for det kan pågå en stund. Du må også tenke på at når det er lite som går inn, så er det også lite som går ut.. 

Munntørrheten bør du nevne for tannlegen din, for enkelte sånne medisiner kan utløse refusjon fra helfo. Det er veldig skadelig for tennene med munntørrhet. Det du kan gjøre er å bruke tyggis gjevnlig, sukkerfrie drops og å passe på  å drikke gjevnlig. Det finnes også sugetabletter som en tar på sengen, for å hindre at du får munntørrhet mens du sover. Dette får du tak i hos tannlegen, og sikkert på apoteket. 

De siste bildene så jo veldig bra ut! ❤️ Tydelig at du har fått mer markert midje ja! ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

KRISE!!!!!!!! 😱 😭Det er bare å erkjenne at etter at jeg stoppet på Mysimba, så mistet jeg fullstendig motet og gikk rett på en GIGAsmell der alt av kjipe følelser ble døyvet med mat...ikke bare en dag men hele sommeren faktisk! Jeg har mumset og mumset og mumset på meg 6 kg.....! Vet jo at et par av dem er vann, men likevel...MØKK! 

Som en positiv greie, så har jo heldigvis magesmerter, forstoppelse, munntørrhet gitt seg....det verste var den forstoppelsen og så mye mageknip, det var rett og slett ikke til å holde ut. Så Mysimba er ute....og inn kommer Ozempic. Den er bittelitt dyrere, men sies å ha mindre bivirkninger og med et helt annet virkestoff enn Mysimba. 

Så jeg startet Ozempic i dag. Disse skal settes en gang pr uke. Og jeg må bare beklage til alle som har fulgt meg at jeg har sviktet totalt ift vekt og spising pga nedstemthet og fortvilelse, men jeg gir meg i det minste ikke. Gir meg aldri. Jeg SKAL klare å komme i mål.....og det er over 20 kg jeg må ned nå....

Bildet fra jeg veide 97 kan ligge der, det er jo omtrent slik jeg ser ut nå...en kilo fra eller til....også ligger det ett ute der jeg veier det minste så langt....så nå legger jeg ikke ut noe nytt bilde før jeg veier 90. Sånn er det med den saken. 

Bør muligens endre navn på dagboken, siden Mysimba er ute....Hm....

Begynner altså med en helt ny veiedag-liste, for den gamle gikk jo ad undas, dessverre. 

Here goes:

VEIEDAG (fredag):

  • Oppstart Ozempic, 1august: 98 kg !!!!
  • Fred. 8/8:
  • Fred. 15/8:
  • Fred. 22/8:
  • Fred. 29/8:
  • Fred. 

Mål: 75 kg

Total nedgang siden 1/8-21: 

 

Ønsker fortsatt alle andre lykke til. Jeg er håpløs på å lese og oppdatere og kommenter i andres dagbøker, men innimellom popper jeg innom....Så håper jeg ikke alle dere som følger med her er altfor skuffet over me...jeg gir meg jo ikke ;) 

 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muscae skrev (På 2021-7-24 den 12.44):

Hvordan går det med deg? Hr bivirkningene begynt å gå over, eller har du avsluttet behandlingen? 

For forstoppelsen anbefaler jeg laxoberal. Noen få dråper i et glass vann før leggetid, så blir det "action" om morgenen. Bare vit at du har litt tid å gå på før "morgenritualet", for det kan pågå en stund. Du må også tenke på at når det er lite som går inn, så er det også lite som går ut.. 

Munntørrheten bør du nevne for tannlegen din, for enkelte sånne medisiner kan utløse refusjon fra helfo. Det er veldig skadelig for tennene med munntørrhet. Det du kan gjøre er å bruke tyggis gjevnlig, sukkerfrie drops og å passe på  å drikke gjevnlig. Det finnes også sugetabletter som en tar på sengen, for å hindre at du får munntørrhet mens du sover. Dette får du tak i hos tannlegen, og sikkert på apoteket. 

De siste bildene så jo veldig bra ut! ❤️ Tydelig at du har fått mer markert midje ja! ❤️ 

Takk for så oppmuntrende peptalk og masse god info. Rådene vil jeg ta med meg videre ift mulige bivirkninger på ny medisin. Mysimba er over....se innlegg rett over her....Og takk for så fine kommentarer om midjen og sånn....så snill du er....men nå er den som før igjen dessverre ...men jeg gir meg ikke, starter på ny frisk! 

Takk igjen for hyggelig innspill...!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...