Gå til innhold

Fra Mysimba til Ozempic til ....mål? (m/bilder)


Moonbeam

Anbefalte innlegg

Moonbeam skrev (13 timer siden):

Tusen takk! Ja det er såååå kjipt når det ikke går så fort som man ønsker....men så lenge det ikke går oppover er det mye å være takknemlig for :) Men fytti katta, jeg kan noen ganger bruke 3-4 uker på å bli kvitt den ene kiloen. Heldigvis sjeldent, men det skjer....dessverre ser det ut som jeg skal slite med å bli kvitt 87-tallet mitt.... Lykke til videre til deg! Har du lenge igjen før mål?

Jeg har "bare" gått ned i snitt 1,6 kilo i måneden, så det har jo gått helt ekstremt treigt. Men skal innrømme at det ikke har gått like bra hele tida, har hatt tunge perioder hvor kostholdet ikke har vært helt tipp topp. Har 5 kilo igjen nå, så kjemper på 😄 Du har vært kjempeflink da! Men ja, det virker som om noen tall bare henger igjen og nekter å gi slipp 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nikea skrev (11 timer siden):

Jeg har "bare" gått ned i snitt 1,6 kilo i måneden, så det har jo gått helt ekstremt treigt. Men skal innrømme at det ikke har gått like bra hele tida, har hatt tunge perioder hvor kostholdet ikke har vært helt tipp topp. Har 5 kilo igjen nå, så kjemper på 😄 Du har vært kjempeflink da! Men ja, det virker som om noen tall bare henger igjen og nekter å gi slipp 😅

Tror vi må regne med slike litt tyngre perioder, dessverre, men så lenge det går nedover.....men veldig kjipt når det går så sent. Uansett, du har bare 5 kg igjen! wow! Så bra! Også er det jo litt gøy å notere ned vekten, og se at jommen har det gått jevnt og trutt nedover, særlig når det tidligere gikk opp ;) hehe....Lykke til videre, du er kjempeflink!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny Veiedag og til tross for sjokolade HVER kveld og julekake - knasking, har jeg gått ned 0,6 denne uken. 

Har nå funnet min ideelle dose på 0,75. Å øke til max klarer jeg ikke. Blir for dårlig. Å gå på 0,5 gir for dårlig effekt. Så da holder jeg mer her hvor det går jevnt nedover.... Med noen uker med stillstand innimellom da.... 

 

Dagens vektoppdatering:

 

Oppstart vektkampen 1/8: 98 kg!! 

* Oppstart Oz 0,25-dose Fred 7/8: 97

*Fred. 13/8: 94,8

* Fred. 20/8: 94,8 (stillstand) økte derfor til 0,5-dose i samråd med lege

* Fred. 27/8: 93,8 

* Fred. 3/9: 93,3 

 *Fred. 10/9: Stillstand 93,3 

* Fred. 17/9: 92,3 økt til 1 mg

* Fred. 24/9: 91,2

*Fred. 1/10: 90,5 

Hoppet over noen uker her, glemte oppdatere, men hadde en lang periode med stillstand før det løsnet...

Gikk i midten av oktober ned til 0,75 igjen, da det virker best for min kropp. 

*Fred. 26/11: 87,8 

* Fred. 3/12: 87, 3

*Fred. 10/12: 86,7

*Fred. 17/12: 

*Fred. 24/12: 

Total nedgang siden 1/8: 11, 3 kg

Hovedmål: 75 kg

Endret av Moonbeam
La til info
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Tar en liten oppdatering, selv om det ikke er så spennende mye nytt å melde. 

I julen la jeg på meg litt, og gikk opp 0,6. Er MYE mindre enn jeg pleier i julen. Går vanligvis opp et par kg faktisk. Nå er jeg derfor 0,6 tyngre i dag, for det er først nå jeg begynner jobbe videre med nedgang. 

Men har i dag også økt til 1 mg for første gang.....dvs 2 eller 3 forsøk, men de andre gangene har jeg blitt så sykt dårlig av det. Nå har jeg trappet forsiktig opp fra 0,75-0,85-0,9 ...og nå til 1. Så da håper jeg kroppen tåler det. Er foreløpig ok hvertfall og merker at jeg har enda mindre matlyst enn før. For mange går de jo mest ned når de kommer opp på full dose, mens andre går ned igjen og lander et sted på 0,5-0,75 og går ned mest der. Vi får se. 

Oppdaterer hvertfall listen min. Ting tar tid, men det går i det minste rett vei (med unntak av julen). Jeg gjør ingenting av at det tar tid. Det er fortsatt en stund til sommeren, og da håper jeg være i mål. 

 

Oppstart vektkampen 1/8: 98 kg!! 

* Oppstart Oz 0,25-dose Fred 7/8: 97

*Fred. 13/8: 94,8

* Fred. 20/8: 94,8 (stillstand) økte derfor til 0,5-dose i samråd med lege

* Fred. 27/8: 93,8 

* Fred. 3/9: 93,3 

 *Fred. 10/9: Stillstand 93,3 

* Fred. 17/9: 92,3 økt til 1 mg

* Fred. 24/9: 91,2

*Fred. 1/10: 90,5 

Hoppet over noen uker her, glemte oppdatere, men hadde en lang periode med stillstand før det løsnet...

Gikk i midten av oktober ned til 0,75 igjen, da det virker best for min kropp. 

*Fred. 26/11: 87,8 

* Fred. 3/12: 87, 3

*Fred. 10/12: 86,7

*Fred. 7/1-22: 86,9

Total nedgang siden 1/8: 11, 1 kg

Hovedmål: 75 kg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det er jo kjempebra at du gikk opp så lite i jula! Det kan jo være en utfordring, jeg kjenner til den. Du klarer det til sommeren, det går framover 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nikea skrev (På 19.1.2022 den 8.36):

Det er jo kjempebra at du gikk opp så lite i jula! Det kan jo være en utfordring, jeg kjenner til den. Du klarer det til sommeren, det går framover 😃

Tusen takk ! Ja gikk heldigvis ganske bra - og ja det går fremover,men tidvis litt sent syns jeg. Tålmodighet er visst en fin ting....Klarer du målet ditt til sommeren tror du? jeg satser på at jeg klarer det, men vet jo ikke......Lykke lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ny oppdatering.....Glemmer visst litt å legge inn jevnlig her, men here goes denne gang:

Oppstart vektkampen 1/8: 98 kg!! 

* Oppstart Oz 0,25-dose Fred 7/8: 97

*Fred. 13/8: 94,8

* Fred. 20/8: 94,8 (stillstand) økte derfor til 0,5-dose i samråd med lege

* Fred. 27/8: 93,8 

* Fred. 3/9: 93,3 

 *Fred. 10/9: Stillstand 93,3 

* Fred. 17/9: 92,3 økt til 1 mg

* Fred. 24/9: 91,2

*Fred. 1/10: 90,5 

Hoppet over noen uker her, glemte oppdatere, men hadde en lang periode med stillstand før det løsnet...

Gikk i midten av oktober ned til 0,75 igjen, da det virker best for min kropp. 

*Fred. 26/11: 87,8 

* Fred. 3/12: 87, 3

*Fred. 10/12: 86,7

*Fred. 7/1-22: 86,9

*Fred 21/1-22: 85,5 

Total nedgang siden 1/8: 12,5 kg

Hovedmål: 75 kg

Endret av Moonbeam
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moonbeam skrev (9 timer siden):

Tusen takk ! Ja gikk heldigvis ganske bra - og ja det går fremover,men tidvis litt sent syns jeg. Tålmodighet er visst en fin ting....Klarer du målet ditt til sommeren tror du? jeg satser på at jeg klarer det, men vet jo ikke......Lykke lykke til!!!

Ja, jeg tror det. Har i underkant av 3 kilo igjen, så jeg må virkelig gi opp hvis jeg ikke skal klare det 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nikea skrev (På 24.1.2022 den 9.14):

Ja, jeg tror det. Har i underkant av 3 kilo igjen, så jeg må virkelig gi opp hvis jeg ikke skal klare det 😄 

Hehe! Ikke gi opp! 3 kilo er jo ingenting! SÅ bra jobbet! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Oppstart vektkampen 1/8-21: 98 kg!! 

* Oppstart Oz 0,25-dose Fred 7/8: 97

*Fred. 13/8: 94,8

* Fred. 20/8: 94,8 (stillstand) økte derfor til 0,5-dose i samråd med lege

* Fred. 27/8: 93,8 

* Fred. 3/9: 93,3 

 *Fred. 10/9: Stillstand 93,3 

* Fred. 17/9: 92,3 økt til 1 mg

* Fred. 24/9: 91,2

*Fred. 1/10: 90,5 

Hoppet over noen uker her, glemte oppdatere, men hadde en lang periode med stillstand før det løsnet...

Gikk i midten av oktober ned til 0,75 igjen, da det virker best for min kropp. 

*Fred. 26/11: 87,8 

* Fred. 3/12: 87, 3

*Fred. 10/12: 86,7

*Fred. 7/1-22: 86,9

*Fred 21/1-22: 85,5 

*Fred 4/2-22: 84,6

Total nedgang siden 1/8-21: 13,4 kg

Delmål: 80 kg

Hovedmål: 75 kg

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dundre skrev (På 4.2.2022 den 23.37):

Dette går jo kjempebra 👏🏼👏🏼 
Er du fremdeles på 0,75?

 

Takk takk! Ja det går nedover hvertfall :) Jeg er fortsatt på 0,75. 1 mg blir jeg nokså dårlig av rett og slett. Er bare glad til, denne medisinen koster jo flesk ;) 

Håper det går bra med deg også!? Jeg har ikke tid til å følge med på dagbøkene her inne, dessverre :( husker knapt å skrive inn i min egen. Ha en god uke!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Moonbeam skrev (På 8.2.2022 den 13.42):

Takk takk! Ja det går nedover hvertfall :) Jeg er fortsatt på 0,75. 1 mg blir jeg nokså dårlig av rett og slett. Er bare glad til, denne medisinen koster jo flesk ;) 

Håper det går bra med deg også!? Jeg har ikke tid til å følge med på dagbøkene her inne, dessverre :( husker knapt å skrive inn i min egen. Ha en god uke!! 

Hei. Ny her inne og lurer på å be om Mysimba eller Ozempic av legen min. Hvordan går det, en måned siden forrige oppdatering. Trener du en del ved siden av?  Håper legen min lar meg prøve, men håper jeg slipper de verste bivirkningene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noname55 skrev (3 timer siden):

Hei. Ny her inne og lurer på å be om Mysimba eller Ozempic av legen min. Hvordan går det, en måned siden forrige oppdatering. Trener du en del ved siden av?  Håper legen min lar meg prøve, men håper jeg slipper de verste bivirkningene.

Hei. Ser jeg er litt for dårlig til å oppdatere, beklager. 

Hvis du kan "velge" mellom ozempic eller Mysimba så gå for ozempic. Mye mindre bivirkninger! 

Men de aller fleste må på Mysimba først. Heldig hvis du slipper. 

Det går greit på ozempic egentlig men stått stille en stund nå. Antar det er pga kroppen må tilpasse seg nedgangen. Er visst helt vanlig og jeg stresser ikke med det. 

Trener null jeg. Hadde sikkert gått raskere med trening... Men har ikke kapasitet. 

Håper du får prøvd noe. Lykke til med det hele! 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moonbeam skrev (2 minutter siden):

Hei. Ser jeg er litt for dårlig til å oppdatere, beklager. 

Hvis du kan "velge" mellom ozempic eller Mysimba så gå for ozempic. Mye mindre bivirkninger! 

Men de aller fleste må på Mysimba først. Heldig hvis du slipper. 

Det går greit på ozempic egentlig men stått stille en stund nå. Antar det er pga kroppen må tilpasse seg nedgangen. Er visst helt vanlig og jeg stresser ikke med det. 

Trener null jeg. Hadde sikkert gått raskere med trening... Men har ikke kapasitet. 

Håper du får prøvd noe. Lykke til med det hele! 👍

Tusen takk for raskt svar.. har prøvd en ukes tid å være forsiktig med mat men magen skriker etter påfyll ustanselig 😅🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noname55 skrev (2 timer siden):

Tusen takk for raskt svar.. har prøvd en ukes tid å være forsiktig med mat men magen skriker etter påfyll ustanselig 😅🙈

I know the feeling! 😄Hold ut og mas på legen din! Lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvordan går det nå? Begynte på mysimba på tirsdag, er usikker på hva jeg kan forvente og hvor fort det vil gå 🤷🏻‍♀️ Er tidvis veldig aktiv, men også tidvis stillesittende. Har følger etter en trafikkulykke, så formen er ofte ustabil! Skal prøve å trene hver dag 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CMHuser skrev (På 9.3.2022 den 19.48):

Hvordan går det nå? Begynte på mysimba på tirsdag, er usikker på hva jeg kan forvente og hvor fort det vil gå 🤷🏻‍♀️ Er tidvis veldig aktiv, men også tidvis stillesittende. Har følger etter en trafikkulykke, så formen er ofte ustabil! Skal prøve å trene hver dag 😊

Hei! Så spennende at du er i gang! Håper Mysimba fungere på deg, og den er ikke avhengig av at du er veldig aktiv for å fungere. Må være tøft med ettervirkninger fra ulykke, håper det er noe som kan bli bedre med tiden. 

For min del er jeg jo ikke lenger på Mysimba men ozempic og for å være ærlig er det utrooolig stor forskjell. Har gått ned 14 kg nå. Men et godt stykke igjen til mål.

Legger snart ut bilder. Lykke til til deg! 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt oppdatering herfra.har stått stille ganske lenge og vet ikke helt hvorfor. Ikke gjort noe annerledes, men var slått ut av covid et par uker. Sto stille nesten 4 uker, veldig kjedelig. 

Har derfor, nok en gang prøvd å øke til 1 mg men er redd jeg blir like dårlig som sist. So far, so good. 

Er på 84 kg nå, 9 kg igjen til mål. Legger ut bilder av foreløpig fremgang... 

..... 

Oppstart vektkampen 1/8-21: 98 kg!! 

* Oppstart Oz 0,25-dose Fred 7/8: 97

*Fred. 13/8: 94,8

* Fred. 20/8: 94,8 (stillstand) økte derfor til 0,5-dose i samråd med lege

* Fred. 27/8: 93,8 

* Fred. 3/9: 93,3 

 *Fred. 10/9: Stillstand 93,3 

* Fred. 17/9: 92,3 økt til 1 mg

* Fred. 24/9: 91,2

*Fred. 1/10: 90,5 

Hoppet over noen uker her, glemte oppdatere, men hadde en lang periode med stillstand før det løsnet...

Gikk i midten av oktober ned til 0,75 igjen, da det virker best for min kropp. 

*Fred. 26/11: 87,8 

* Fred. 3/12: 87, 3

*Fred. 10/12: 86,7

*Fred. 7/1-22: 86,9

*Fred 21/1-22: 85,5 

*Fred 4/2-22: 84,6

*Fred 11/3-22: 84 

Total nedgang siden 1/8-21: 14 kg

Delmål: 80 kg

Hovedmål: 75 kg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det litt forskjell på meg? Syns hvertfall det er stor forskjell på magen på side-bildet fra 98 til 84...enige? 

9 kg igjen men begynner liksom ane formene min igjen.... 

Screenshot_20220312-162112__01.jpg

  • Liker 3
  • Hjerte 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...