Gå til innhold

Fra Mysimba til Ozempic til ....mål? (m/bilder)


Moonbeam

Anbefalte innlegg

Moonbeam skrev (På 16.6.2021 den 9.09):

@Nikea og @Knitalong  Hvordan går det med dere og Mysimbaen? Alle vi tre startet noenlunde likt på Mysimba. Hvor mange tabletter er dere oppe i? Og bivirkninger?

Selv har jeg nå så godt som ingen bivirkninger. Er fortsatt på 1+1 tablett (morgen/kveld). Kun munntørrhet å melde....

og @Linazer hva med deg? du har jo gått på Mysimba en stund - og nå går du på full dose, ikke sant? Har du merket noe spesielt de gangene du har økt? Og hvordan er et annerledes på full dose enn i starten syns du? 

Jeg har holdt på i litt over 3 mnd. Har gått ned 12 kilo. Nå sliter jeg litt. Tenker mye på mat for tiden. Har igrunnen ikke hatt en reell sprekk, mener jeg spiser mer nå enn det jeg gjorde de første 2 mnd. Tablettene 2+2 gjør meg fortsatt raskere mett, men suget etter "noe" har kommet delvis tilbake. Kveldene er desidert verst. 

Så det jeg har prøvd den siste tiden er å spise minimalt fra morgen og frem til middag ca kl 18. Da har jeg "litt å gå på" på kvelden. Jeg unngår søtsaker og snacks, men har hele tiden mager vaniljekesam, frukt og bær, knekkebrød, mager ost, paprika, Zeroh iskrem, ja i det hele tatt passer jeg på at jeg alltid har noe jeg kan ty til på kvelden. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Moonbeam skrev (På 16.6.2021 den 8.51):

Hehe! Takk for den - den trengte jeg nok. Selv om du ble streng, så er det jo helt sant det du sier. Jeg spiser antakelig litt for lite, men jeg kjenner jo at jeg sliter med å spise så mye som før. Men du mener jeg må holde blodsukkeret stabilt og heller spise små måltider da? For litt klarer jeg jo å få i meg, selvsagt, bare ikke som før. Og du har jo helt rett, jeg blir ofte trett og sliten, særlig litt utpå ettermiddagen hvis jeg har gått for lenge uten mat og før middag...Jeg lover, skal skjerpe meg. Men hva gjør man når frokost så og si er umulig å få inn??? 

 

Jeg har ofte alvorlige problemer med å få i meg nok mat. Så jeg ser den altså! Det som hjelper meg er å få i meg noe som jeg slipper å tygge. Tygging byr meg ofte i mot når jeg ike har lyst på mat, og det frister i alle fall ikke å begynne å lage noe. Så mine tips er tynn havregrøt, yoghurt, eggerøre, et glass biola, tomatsuppe, eller - i verste tilfelle - most banan svelget ned med vann. Det er ikke alltid at mat er godt, men mat er nødvendig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du virkelig sliter med å få deg noe som helst, pga manglende matlyst, så er faktisk et glass saft nok til å få blodsukkeret opp. Ingen næring, men du slipper i alle fall de verste blodsukkernedturene. Vanlig, sukkerholdig saft, ikke fun light selvfølgelig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knitalong skrev (På 16.6.2021 den 18.22):

Hei :) 

Jeg er på 1+1, men skal øke til 2+1 i morgen. 

Bivirkningene jeg har hatt er økende angst. Har angstlidelse fra før, så dette var ikke så overraskende. Angsten var verst i forrige uke, men gikk noe over, og da valgte jeg å fortsette. Men går over til Saxenda hvis angsten blir for plagsom.

Forrige uke hadde jeg gått ned 900 g, husker ikke hvor mange cm det var totalt, men det var noen få ;) Har veie og måledag på torsdager :) 

Spennende med økning av dose, lurer på hvordan det har gått hos deg? Ser mange holder seg på det nivået med tabletter der de føler de får den hjelpen de trenger. Min lege sa jeg burde øke på likevel, for å få max effekt og i det lange løp var visst det det beste....men jeg vet jommen ikke. Har jo merket effekt hele tiden. Litt mer på 2 tabletter enn bare 1, og antakelig litt mer på 3 tabletter og...har nettopp økt opp jeg og. Ingen bivirkninger nå. 

Forstår veldig godt at du ikke kan fortsette dersom angsten øker, det er bare helt forferdelig tøft med angst og blir det for ille, så bytt til saxenda (evt ozempic?). 900 gr ned er kanon! Så bra! Hvordan gikk det i går da? Og trener du?

Sprinkle skrev (På 16.6.2021 den 21.30):

Jeg synes også dette er vanskelig. Det er så synd at mange forbinder kos med mat. Det er heldigvis ikke krise i det lange løp med en skikkelig utskeielse, så lenge man er back on track etterpå! :duskedame:

Jeg har bare bestemt meg for å være åpen med nærmeste familie om hva jeg jobber med nå. Jeg spiser det som blir servert hvis det blir servert middag, men holder meg unna søtsaker og lignende når jeg er på besøk - og det er helt greit! 

Lurt å være åpen! Det må jeg og få til. Er bare så mange av mine venninner som syns at folk som slanker seg er så kjipe....men altså, så får jeg heller være litt kjip, da - det er min helse det er snakk om,ikke deres :) Keep up the good work! 

Wit skrev (På 17.6.2021 den 7.31):

Her må du fortelle de rundt deg hva du holder på med. Når du spiser ferdig porsjonert mat, så ikke spis opp alt. Spis litt og si at du ikke klarer mer. Det er ingen som sier at vi MÅ spise opp alt når vi er mett selv om vi syns vi "må" det for å ikke såre de som har laget maten ;)  Du trenger ikke si at du går på slanke-piller, men at du prøver å gå litt ned i vekt, og derfor passer på hvor mye du spiser. Det gjør jeg (og jeg går jo ikke på piller da ;) ) Alle vennene mine skjønner dette og sier ingen ting hvis jeg ikke spiser opp maten min. Er jeg steder der jeg selv kan legge på maten så tar jeg små porsjoner og velger bort saus/dressing/fet mat osv. Jeg velger de mest kalorifattige alternativene.

Jeg er også helt sikker på at fredagens tall blir mye bedre enn mandag. Da hadde vel kroppen din "sjokk" etter alt du hadde spist, og du hadde sikkert mye vannvekt. Hos meg kan det variere med flere kilo gjennom uka hvis jeg spiser mat med mye salt f eks.

Will do! men kjipt å bli stemplet "kjip" ;) hehe...om du skjønner. 

I dag er det fredag og veiedag. Mandag var en kg opp etter alt jeg spiste, men jeg vet du har rett...mandagsveiing er egentlig tull, for man spiser gjerne litt annerledes og ekstra godt i helgene..og som du sier, krydder, salt, fettholdig mat, sukker....alt det binder vann - i tillegg til syklusene våre...selv går jeg opp rundt 2 kg ved eggløsning...jippi...

..Jupp...oppdaterer snart vekten:) Ha en fin fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linazer skrev (20 timer siden):

Jeg har holdt på i litt over 3 mnd. Har gått ned 12 kilo. Nå sliter jeg litt. Tenker mye på mat for tiden. Har igrunnen ikke hatt en reell sprekk, mener jeg spiser mer nå enn det jeg gjorde de første 2 mnd. Tablettene 2+2 gjør meg fortsatt raskere mett, men suget etter "noe" har kommet delvis tilbake. Kveldene er desidert verst. 

Så det jeg har prøvd den siste tiden er å spise minimalt fra morgen og frem til middag ca kl 18. Da har jeg "litt å gå på" på kvelden. Jeg unngår søtsaker og snacks, men har hele tiden mager vaniljekesam, frukt og bær, knekkebrød, mager ost, paprika, Zeroh iskrem, ja i det hele tatt passer jeg på at jeg alltid har noe jeg kan ty til på kvelden. 

Men 12 kg er så bra!! Men forstår at det kan gå litt opp og ned, og akkurat nå sliter du litt. Jeg syns likevel det er supert at du tenker ut hvordan du skal overkomme det - og du har en god plan. Jeg har og hatt en tendens til å "samle opp" til kveldene, for da kan man kose seg litt ekstra...Noen sier det ikke er smart å spise om kvelden, og det vet jeg faktisk ikke...er det en myte eller ikke? Uansett, jeg gjør som deg rett som det er...hvis jeg har det behovet. Syns du er god som finner alternativer også! Gode alternativer til sukker! Er zeroh isen god? ikke smakt den. Liker du sjokoladepudding og gele? de finnes også ferdige i sukkerfrie varianter med sukkerfri vaniljesaus til. Det er mine utskeielser veldig ofte....elsker det der :) God helg og lykke til videre!

Muscae skrev (12 timer siden):

Jeg har ofte alvorlige problemer med å få i meg nok mat. Så jeg ser den altså! Det som hjelper meg er å få i meg noe som jeg slipper å tygge. Tygging byr meg ofte i mot når jeg ike har lyst på mat, og det frister i alle fall ikke å begynne å lage noe. Så mine tips er tynn havregrøt, yoghurt, eggerøre, et glass biola, tomatsuppe, eller - i verste tilfelle - most banan svelget ned med vann. Det er ikke alltid at mat er godt, men mat er nødvendig. 

 

Muscae skrev (11 timer siden):

Om du virkelig sliter med å få deg noe som helst, pga manglende matlyst, så er faktisk et glass saft nok til å få blodsukkeret opp. Ingen næring, men du slipper i alle fall de verste blodsukkernedturene. Vanlig, sukkerholdig saft, ikke fun light selvfølgelig.

Ja! Det med flytende mat - og saft også, det var smart. Ikke tenkt på det. jeg har dager der maten nærmest vokser i munnen på meg og ingenting frister...i går sto jeg foran kjøleskapet, med hodet halvveis inni...fant sjokoladepuddingen min (sukkerfri) og kjente bare at mens jeg sto der og mumset en skje med pudding, så bare ble det sånn "øh..nei, dette orker jeg jo egentlig ikke....er det i det hele tatt godt?"...VELDIG merkelig følelse. Men jeg lot være å spise mer :) Takker for alle gode råd du kommer med!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 5 kg totalt på 18 dager -  under 3 uker...?! Det er jeg kanonfornøyd med. Men ser jo at det har gått nedover i hvor mye jeg mister pr uke. Bare ikke det fortsetter slik, så.....Men målet mitt er å klare ca 0,5-1 kg hver uke. Går det, så er jeg fornøyd. Denne gang 0,8 ned - fornøyd med det faktisk for jeg skeiet godt ut forrige helg. 

5 kg ned krever dokumentasjon syns jeg - så bilder kommer senere. Får håpe 5 kg vises noe....

 

VEIEDAG

  • Oppstartsvekt tirsdag 1/6: 98 kg 
  • Fred 4/6: 94,8 (- 3,2 kg på 4 dager) 🤩
  • Fred 11/6: 92,8 (-2 kg) 🤩
  • Fred 18/6: 92 (-0,8) :) 
  • Fred 25/6:
  • Fred 2/7:
  • Fred 9/7:
  • Fred 16/7: 
  • osv osv etterhvert.....

Total nedgang siden 1/6-21:  6 kg

 

Endret av Moonbeam
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig bra nedgang @Moonbeam 👏 Du vil få noen uker der du går mindre ned, og det er helt vanlig å gå mest ned i starten. Tror ikke du kan forvente 2 kg ned hver uke dessverre 😉

Jeg gikk også ned 0,8 kg denne uka og er egentlig fornøyd selv om jeg er veldig utålmodig og gjerne skulle gått ned minst over 1 kg. Men jeg vet nå at dette går i rykk og napp. Forrige uke var det 0,5 kg ned så denne uka var bedre. Plutselig får jeg en uke der jeg går ned nesten 2 kg. Sånn har det vært hele tiden 😊

Det er ikke lenge siden du startet, og du har allerede gått ned 5 kg. Vær stolt av det 👏👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wit skrev (På 18.6.2021 den 10.33):

Veldig bra nedgang @Moonbeam 👏 Du vil få noen uker der du går mindre ned, og det er helt vanlig å gå mest ned i starten. Tror ikke du kan forvente 2 kg ned hver uke dessverre 😉

Jeg gikk også ned 0,8 kg denne uka og er egentlig fornøyd selv om jeg er veldig utålmodig og gjerne skulle gått ned minst over 1 kg. Men jeg vet nå at dette går i rykk og napp. Forrige uke var det 0,5 kg ned så denne uka var bedre. Plutselig får jeg en uke der jeg går ned nesten 2 kg. Sånn har det vært hele tiden 😊

Det er ikke lenge siden du startet, og du har allerede gått ned 5 kg. Vær stolt av det 👏👍

Takk! Skal prøve være litt mer tålmodig 😝 egentlig har jeg en avtale om at jeg skal være fornøyd med meg selv om jeg klarer gå ned 0.5 kg hver uke. Det er formidabelt egentlig... Så jeg klager ikke. Syns bare det Er gøy når det går litt fort 😅

Ha en god lørdag! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder, 5 kg mindre enn på de første bildene. Veier 92 her.  Jeg ser forskjell selv, særlig på det slankeste området på magen...er det det som kalles midje? 

Får ikke til sånn collage hvor jeg setter bilder ved siden av hverandre for å vise forskjellene . Noen som vet hvordan jeg gjør det? Uansett... Her er bilder tatt i dag. 

 

33F98D16-8FEA-4AE2-9384-531A1FA5A8E3.thumb.jpeg.7b351ee1a58a2516c5116b327762a044.jpeg

9F9C8243-5338-4060-A935-1AE257511D91.jpeg

Endret av Moonbeam
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nå på 2+1 tablett daglig, og jeg må bare fortelle om denne snåle episoden....

Jeg kjente at jeg var sulten egentlig, til middagstider i dag. Datteren min hadde "bestilt" kylling og bernaise, hennes favoritt. Så det var det det ble, da - inkludert grønnsaker og ris. 

Jeg satt meg ned med en kyllingfilet, ca 1 ss ferdig kokt ris, 1 ss stekte grønnsaker og litt bernaise. Jeg klarte å spise ca halve kyllingfileten og risen ble for mye....grønnsakene vokste i munnen på meg og bernaisen ble jeg nesten kvalm av. 

Seriøst? Jeg ble stappmett så innmari fort! 

Jeg tror det er det som er effekten på flere tabletter hos meg: Jeg blir fortere mett og noen ganger orker jeg ikke tanken på det jeg tidligere syns var så godt... Spiste noe sjokolade i går kveld. Det smakte ingenting. INGENTING! Så jeg la den vekk. Prøvde igjen i dag (ikke at det er et mål altså), og fortsatt veldig tamt og smakløst....Er det ikke underlig? 

Finurlig medisin dette...fortere mett, maten vokser i  munnen min, blir lettere kvalm, noe mat blir smakløst, ikke interessant å åpne kjøleskapet 20 ganger daglig, ikke interessant å kjøpe bøttevis med snacks selv når det er lørdag...

Jeg er selvsagt fornøyd med dette, men rart, det er det!!! Roter denne medisinen med hjernen min eller er det noe greier i magen som skjer eller hva? jeg skjønner ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag. Ikke i form. I går gjorde jeg et idiotisk "eksperiment". Jeg skulle se om jeg klarte stappe innpå like mye godteri som før. Hadde nemlig en slitsom dag og som vanlig er godteri lett å ty til, dvs sjokolade. 

Jeg satt meg ned med tilgang til mye sjokolade og begynte mumse. Jeg spiste ikke på langt nær så mye jeg ville ha gjort tidligere men ble likevel "for mye". Men litt fortere "kvalm" og tilfreds.

Nå var ikke dette et smart eksperiment da men likevel....var så sugen, typisk når man er en viss plass i syklusen og. 

I dag har jeg vært kvalm så langt. Skikkelig ubehagelig. Mulig pga inntaket i går...vet ikke. 

Og sjokolade binder vann og det viste på vekten. Men mandags vekt er som regel annerledes enn fredagen... 

 

Edit: det er kveld og jeg har en intens kvalme. Fy søren, kan bivirkningene komme så sent da? Har jo heller ikke endret tablett inntak nå... Skal egentlig øke opp imorgen...kommer ikke på tale hvis dette fortsetter. Fysj..vært helt pyton i dag og absolutt spist for lite... 🤢

Endret av Moonbeam
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moonbeam skrev (16 timer siden):

Mandag. Ikke i form. I går gjorde jeg et idiotisk "eksperiment". Jeg skulle se om jeg klarte stappe innpå like mye godteri som før. Hadde nemlig en slitsom dag og som vanlig er godteri lett å ty til, dvs sjokolade. 

Jeg satt meg ned med tilgang til mye sjokolade og begynte mumse. Jeg spiste ikke på langt nær så mye jeg ville ha gjort tidligere men ble likevel "for mye". Men litt fortere "kvalm" og tilfreds.

Nå var ikke dette et smart eksperiment da men likevel....var så sugen, typisk når man er en viss plass i syklusen og. 

I dag har jeg vært kvalm så langt. Skikkelig ubehagelig. Mulig pga inntaket i går...vet ikke. 

Og sjokolade binder vann og det viste på vekten. Men mandags vekt er som regel annerledes enn fredagen... 

 

Edit: det er kveld og jeg har en intens kvalme. Fy søren, kan bivirkningene komme så sent da? Har jo heller ikke endret tablett inntak nå... Skal egentlig øke opp imorgen...kommer ikke på tale hvis dette fortsetter. Fysj..vært helt pyton i dag og absolutt spist for lite... 🤢

Håper kvalmen gir seg for det er ikke sunt å ikke klare å spise noe. Kroppen trenger litt næring selv om du skal ned i vekt :klem:

Hvis det er pillene så anbefaler jeg deg å ikke øke. Evt. prøve bare 1+1 hvis det var bedre for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wit skrev (1 time siden):

Håper kvalmen gir seg for det er ikke sunt å ikke klare å spise noe. Kroppen trenger litt næring selv om du skal ned i vekt :klem:

Hvis det er pillene så anbefaler jeg deg å ikke øke. Evt. prøve bare 1+1 hvis det var bedre for deg?

Ja kvalme gjør det jo så vanskelig å spise! Våknet opp i dag morges med fortsatt kvalme. Det er lite gøy. 

Du har jo erfaring med disse tablettene. Stemmer det at dine bivirkninger kom sent? 

Jeg syns så langt det har gått så bra og hatt lite bivirkninger. Kvalmen kom kastet på meg i går og fortsatt tilstede i dag. Ikke bra!! 

Tror jeg gjør som du sier, reduserer igjen... 

Takk for innspill 🌸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Moonbeam skrev (18 minutter siden):

Ja kvalme gjør det jo så vanskelig å spise! Våknet opp i dag morges med fortsatt kvalme. Det er lite gøy. 

Du har jo erfaring med disse tablettene. Stemmer det at dine bivirkninger kom sent? 

Jeg syns så langt det har gått så bra og hatt lite bivirkninger. Kvalmen kom kastet på meg i går og fortsatt tilstede i dag. Ikke bra!! 

Tror jeg gjør som du sier, reduserer igjen... 

Takk for innspill 🌸

Mine bivirkninger startet ganske tidlig egentlig, men ble verre og verre jo flere tabletter jeg tok.

Jeg hadde ikke mye kvalme men mer svimmelhet (nær besvimelse) og merket det VELDIG godt psykisk siden jeg nesten endret personlighet. Mannen min var oppriktig bekymret og lurte på hva som skjedde.

Legen min fortalte meg at dersom jeg ønsket det kunne jeg gå på 1+1 hvis det ga mindre bivirkninger og jeg fortsatt hadde effekt. For meg var ikke det noe alternativ siden jeg rett og slett ikke turte å ta flere tabletter. Men det betyr at du må jo ikke gå på fulle doser hvis lavere doser hjelper og du unngår noen av bivirkningen. For kvalme over lang tid uten å kunne spise er ikke bra. Du trenger å spise litt, og hvis du ikke spiser noe særlig nå er sjansen større for at du spiser mer igjen når du er ferdig med pillene og kvalmen er borte.

Sender deg en stor klem :klem:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moonbeam skrev (På 19.6.2021 den 17.51):

Er nå på 2+1 tablett daglig, og jeg må bare fortelle om denne snåle episoden....

Jeg kjente at jeg var sulten egentlig, til middagstider i dag. Datteren min hadde "bestilt" kylling og bernaise, hennes favoritt. Så det var det det ble, da - inkludert grønnsaker og ris. 

Jeg satt meg ned med en kyllingfilet, ca 1 ss ferdig kokt ris, 1 ss stekte grønnsaker og litt bernaise. Jeg klarte å spise ca halve kyllingfileten og risen ble for mye....grønnsakene vokste i munnen på meg og bernaisen ble jeg nesten kvalm av. 

Seriøst? Jeg ble stappmett så innmari fort! 

Jeg tror det er det som er effekten på flere tabletter hos meg: Jeg blir fortere mett og noen ganger orker jeg ikke tanken på det jeg tidligere syns var så godt... Spiste noe sjokolade i går kveld. Det smakte ingenting. INGENTING! Så jeg la den vekk. Prøvde igjen i dag (ikke at det er et mål altså), og fortsatt veldig tamt og smakløst....Er det ikke underlig? 

Finurlig medisin dette...fortere mett, maten vokser i  munnen min, blir lettere kvalm, noe mat blir smakløst, ikke interessant å åpne kjøleskapet 20 ganger daglig, ikke interessant å kjøpe bøttevis med snacks selv når det er lørdag...

Jeg er selvsagt fornøyd med dette, men rart, det er det!!! Roter denne medisinen med hjernen min eller er det noe greier i magen som skjer eller hva? jeg skjønner ikke...

Jeg har også merket at jeg blir fortere mett. Senest idag kastet jeg middag da jeg ikke orket alt.

En annen ting jeg er veldig fornøyd med, er at jeg ikke lenger har lyst på potetgull og godteri. Før så måtte jeg ha litt nesten hver dag, men nå klarer jeg meg uten. Spiser litt frukt om jeg får lyst på noe på kvelden. 

Er nå på 2 + 1, og skal øke på torsdag. Har hittil gått ned 2,1 kg. Ikke så mye, men det går rette veien. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende tråd å følge 😊

Jeg startet med Mysimba i går, og har foreløpig ikke kjent noen bivirkninger bortsett fra litt hodepine. 
Heller ikke hatt lyst på noe søtsaker, og har spist litt mindre porsjoner enn jeg pleier. 
Fikk anbefalt å ta tablettene med mat slik at bivirkninger kanskje kan unngås, så selv om jeg ikke nødvendigvis er sulten tar jeg noe enkelt til frokost/lunsj; et knekkebrød m/ pålegg, en yogurt, etc. 

Jeg skal følge opptrappingen, men fikk beskjed om å ta kveldstabletten(e) til middag i stedet for på kvelden nettopp med tanke på bivirkningen av å ikke få sove. 
Glemte veie meg i går og i dag, men skal veie meg i morgen og ta det som oppstartsvekt. Jeg har mye veldig mye ekstra å gå på; 116kg fordelt på 158cm.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Wit skrev (På 22.6.2021 den 9.24):

Mine bivirkninger startet ganske tidlig egentlig, men ble verre og verre jo flere tabletter jeg tok.

Jeg hadde ikke mye kvalme men mer svimmelhet (nær besvimelse) og merket det VELDIG godt psykisk siden jeg nesten endret personlighet. Mannen min var oppriktig bekymret og lurte på hva som skjedde.

Legen min fortalte meg at dersom jeg ønsket det kunne jeg gå på 1+1 hvis det ga mindre bivirkninger og jeg fortsatt hadde effekt. For meg var ikke det noe alternativ siden jeg rett og slett ikke turte å ta flere tabletter. Men det betyr at du må jo ikke gå på fulle doser hvis lavere doser hjelper og du unngår noen av bivirkningen. For kvalme over lang tid uten å kunne spise er ikke bra. Du trenger å spise litt, og hvis du ikke spiser noe særlig nå er sjansen større for at du spiser mer igjen når du er ferdig med pillene og kvalmen er borte.

Sender deg en stor klem :klem:

Takk for info - jeg hadde helt glemt hvordan du beskrev dette tidligere...Uff, ugreit. Altså, når det går utover psyken, da er det bare å kaste inn håndkleet, det er uakseptabelt. Jeg har selv merket noe mer irritasjon enn normalt, men gir det litt tid fortsatt...Har ingen mann å ta hensyn til nå, da, men barna reagerer litt....Ikke ok, men avventer noe. 

Tror jeg ellers går tilbake på 1 morgen og 1 kveld, tror rett og slett 3 daglig blir for mye for kroppen min....

Og kvalmen har vart hele uka, pluss satt meg så mye ut at jeg ikke har klart være i begevelse....ergo lite nedgang...Jaja...pytt sann. Lykke til videre, @Wit Beklager at jeg er elendig på å kommentere i din tråd...håper det kan ta seg opp :) 

Knitalong skrev (På 22.6.2021 den 18.55):

Jeg har også merket at jeg blir fortere mett. Senest idag kastet jeg middag da jeg ikke orket alt.

En annen ting jeg er veldig fornøyd med, er at jeg ikke lenger har lyst på potetgull og godteri. Før så måtte jeg ha litt nesten hver dag, men nå klarer jeg meg uten. Spiser litt frukt om jeg får lyst på noe på kvelden. 

Er nå på 2 + 1, og skal øke på torsdag. Har hittil gått ned 2,1 kg. Ikke så mye, men det går rette veien. 

Så fint at vi merker vi blir fortere mette, det er jo en god ting. Har du hatt problemer med binge-eating tidligere? overspising på godt norsk, eller fråtsing? Jeg har hatt tendenser til det, særlig på kvelden og særlig om jeg har vært trist....Nå er det ikke aktuelt. har ikke interesse av det. 

Og så bra du ikke har lyst på chips! Wow!! Det er virkelig stort! Jeg har enda lyst på sjokolade, som er min største last, men ikke så mye som før. 2,1 er veldig bra, det. Rett vei! Keep up the good work! :) 

Haugenjenta skrev (På 22.6.2021 den 19.16):

Spennende tråd å følge 😊

Jeg startet med Mysimba i går, og har foreløpig ikke kjent noen bivirkninger bortsett fra litt hodepine. 
Heller ikke hatt lyst på noe søtsaker, og har spist litt mindre porsjoner enn jeg pleier. 
Fikk anbefalt å ta tablettene med mat slik at bivirkninger kanskje kan unngås, så selv om jeg ikke nødvendigvis er sulten tar jeg noe enkelt til frokost/lunsj; et knekkebrød m/ pålegg, en yogurt, etc. 

Jeg skal følge opptrappingen, men fikk beskjed om å ta kveldstabletten(e) til middag i stedet for på kvelden nettopp med tanke på bivirkningen av å ikke få sove. 
Glemte veie meg i går og i dag, men skal veie meg i morgen og ta det som oppstartsvekt. Jeg har mye veldig mye ekstra å gå på; 116kg fordelt på 158cm.

Takk! Og så spennende at du har begynt på dette, da. Hvordan virker det nå  syns du? supert om du ikke får bivirkninger...og supert at du merker at du ikke har lyst på søtt! Håper det fortsetter. Redusert her og, men ikke borte helt....mumser sjokolade fortsatt og spesielt når jeg er sliten, stresset eller trist...

Lurt å ta kveldstablettene til middag, hører om flere som strever med søvnen....jeg har ikke søvnproblemer pga dem, men hvis man er sensitiv så er det smart - og det å ta dem med mat funker også mye bedre for meg, enn å ta dem på tom mage...

Lykke til :) Har ikke oppdatert meg i forumet her, så vet ikke om du lager dagbok selv? men gi gjerne lyd av og til, gøy med flere på Mysimba :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke den store nedgangen denne uken, men ikke uventet. Veeeldig smart å eksperimentere med godteri-inntak her i begynnelsen av uka....og deretter hadde jeg magesmerter hele uka, samt en helt ekstremt kvalme. Ikke gått en eneste tur...jippi...så ned 0,3 kg...det er hvertfall ned, men ikke fornøyd med det. Bedre lykke neste uke....sukk...OG jeg tror jeg må redusere på tablettene, 2+1 har gitt meg flere bivirkninger enn før: svimmel, forstoppet igjen og ikke minst kvalm/magesmerter....sukk.....Og den munntørrheten er skikkelig ille...den kom ganske fort ....

 

VEIEDAG

  • Oppstartsvekt tirsdag 1/6: 98 kg 
  • Fred 4/6: 94,8 (- 3,2 kg på 4 dager) 🤩
  • Fred 11/6: 92,8 (-2 kg) 🤩
  • Fred 18/6: 92 (-0,8) :) 
  • Fred 25/6: 91,7 kg (-0,3) 😑
  • Fred 2/7:
  • Fred 9/7:
  • Fred 16/7: 
  • osv osv etterhvert.....

Total nedgang siden 1/6-21:  6,3 kg

Endret av Moonbeam
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om siste uke kanskje ikke var den store vektnedgangen, så er 5,3 kilo på under en måned veldig bra! det er over en kilo i uka! :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprinkle skrev (5 timer siden):

Selv om siste uke kanskje ikke var den store vektnedgangen, så er 5,3 kilo på under en måned veldig bra! det er over en kilo i uka! :heiajente:

Spennende tråd å følge- jeg skal begynne på mandag! 
 

hvor raskt trapper dere opp fra 1 til 2 tabletter? 
dersom man får psykiske bivirkninger- går de raskt bort etter slutt? 
kan man få effekt av å bare ta en tablett om dagen? Redd for bivirkningene 🙃… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...