Gå til innhold

Fra Mysimba til Ozempic til ....mål? (m/bilder)

Moonbeam

Anbefalte innlegg

Så synd du ikke fikk det til på Mysimba, de bivirkningene kan være kjipe. Jeg måtte til slutt begynne med Laxoberal-dråper enda jeg fortsatt bare går på 1 tablett Mysimba om dagen. Og det er ikke alltid de fungerer heller, så jeg sliter med magen. Men har gått ned 5,8 kilo på 9 uker så jeg sier meg fornøyd og at om jeg bare må leve med dette magetullet ut året for å gå ned de kiloene jeg vil så får jeg leve med det. Men nå har jeg det ikke så ille som deg da ❤️ 

Håper det blir bedre på Ozempic, dette klarer du! 💪

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Første uke på Ozempic er gjennomført. Det har gått veldig bra. INGEN bivirkninger! Har spist helt vanlig mat, ikke diett av noe slag og til og med unnet meg sjokolade hver dag. 

Det jeg merker er at jeg blir fortere mett og at blodsukkeret er mer stabilt. Blir ikke spesielt sulten heller men spiser vanlige måltider som før, dvs frokost, lunsj og middag. 

Har hatt god vektnedgang denne uken og vet at det kun er oppstarten som er så bra... Det vil ikke gå like fort fremover. I følge legen trodde han ca en halv kilo pr uke og noen ganger mer og noen ganger ingenting. 

Så da er jeg i gang igjen..... 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VEIEDAG (fredag):

• Oppstart Ozempic, 1august: 98 kg !!!!
  • Fred. 8/8: 94,8 (-3,2 kg)😁
  • Fred. 15/8:
  • Fred. 22/8:
  • Fred. 29/8:
  • Fred. 

Mål: 75 kg

Total nedgang siden 1/8-21: 3,2 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nikea skrev (På 2021-8-4 den 14.48):

Så synd du ikke fikk det til på Mysimba, de bivirkningene kan være kjipe. Jeg måtte til slutt begynne med Laxoberal-dråper enda jeg fortsatt bare går på 1 tablett Mysimba om dagen. Og det er ikke alltid de fungerer heller, så jeg sliter med magen. Men har gått ned 5,8 kilo på 9 uker så jeg sier meg fornøyd og at om jeg bare må leve med dette magetullet ut året for å gå ned de kiloene jeg vil så får jeg leve med det. Men nå har jeg det ikke så ille som deg da ❤️ 

Håper det blir bedre på Ozempic, dette klarer du! 💪

Oi! 6 kg (nesten) på 9 uker! det er knallbra! Godt jobbet! Og så lenge det positive veier opp for bivirkningene, så er det jo bra, da. Skjønner faktisk tankegangen din - så lenge man går ned og det hele er til å leve med, så kjør på. 

Håper magevondten din gir seg snart uansett! Men det er jo helt tydelig at det er en ganske stor bivirkning på Mysimba. 

Så langt null magevondt på ozempic, men bare brukt det en uke da...

Lykke lykke til :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra det virker bedre for deg på Ozempic 👌 Som jeg tidligere har sagt vet jeg alt om bivirkninger på Mysimba (bare ikke de samme som dine). Håper dette fungerer bedre for deg, og at du når målet ditt.

Kjipt at du gikk litt opp igjen, men ingen grunn til å deppe av det. Dette går veien 👍

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er!

Kommer til å følge denne dagboka fremover da jeg selv skal begynne på mysimba i løpet av august.

Det er spesielt spennende å se bildene underveis som inspirasjon og høre om hvilke tips dere har:)
Med høy overvekt og manglende sultfølelse er det på tide å ta drastiske grep for min del, så dette er en "kick-start" i tankegangen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wit skrev (På 2021-8-11 den 12.43):

Så bra det virker bedre for deg på Ozempic 👌 Som jeg tidligere har sagt vet jeg alt om bivirkninger på Mysimba (bare ikke de samme som dine). Håper dette fungerer bedre for deg, og at du når målet ditt.

Kjipt at du gikk litt opp igjen, men ingen grunn til å deppe av det. Dette går veien 👍

Tusen takk for så oppmuntrende ord! 

Ja jeg er glad jeg får prøve ozempic. Nå har to uker gått og jeg har fortsatt null bivirkninger... Men heller ikke veldig mye virkning, annet enn litt fortere mett. 

Nå går jeg på oppstartdose i fire uker... Og det sies at når man øker etter de ukene, det er da både effekt og bivirkninger kommer... Så jeg stålsetter meg og er litt spent på det! 

Nå må jeg få oppdatert meg i din dagbok snart. Ferie og det betyr ferie fra internet og 😅

Tvi tvi videre! 👍 

Sunshade83 skrev (3 timer siden):

Så flinke dere er!

Kommer til å følge denne dagboka fremover da jeg selv skal begynne på mysimba i løpet av august.

Det er spesielt spennende å se bildene underveis som inspirasjon og høre om hvilke tips dere har:)
Med høy overvekt og manglende sultfølelse er det på tide å ta drastiske grep for min del, så dette er en "kick-start" i tankegangen.

Lykke til på mysimba! Håper det vil fungere strålende for deg! 

Jeg gikk jo ned litt på dem men la det på meg igjen da jeg sluttet.. Og nå gått over til ozempic. Men gøy du vil følge med. Lykke til da! 👍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VEIEDAG (fredag):

Oppstart Ozempic, 1august: 98 kg !!!!

Fred. 8/8: 94,8 (-3,2 kg)😁

Fred. 15/8: Ferie(bortreist) - ikke veid 

Fred. 22/8:

Fred. 29/8:

Fred. 

Mål: 75 kg

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

VEIEDAG (fredag):

Oppstart Ozempic, 1 august: 98 kg! 

Fred. 8/8: 94,8 (-3,2 kg)

Fred. 15/8: Ferie(bortreist) - ikke veid 

Fred. 22/8: 94,8 (stillstand) 

Fred. 29/8:

Fred. 

Endret av Moonbeam
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare innom med oppdatering. 

Stått stille siden første nedgang og må innrømme at jeg ikke har hatt spesielt god effekt på laveste dose. Har heller ingen bivirkninger. Litt mismodig. 

Men øker denne uken opp til 0,5 i håp om bedre effekt da. Har hørt at noen må opp i full dose før medisinen virker... Så jeg lever i håpet. 💪

Endret av Moonbeam
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dundre skrev (4 timer siden):

Kjedelig med stillstand da. Krysser fingrene for at du får mer utbytte av økt dose. 

Tusen takk, det håper jeg også!

Tror nok det, har satt min første dose med 0,5 nå (målet er å gradvis klatre opp til 1 mg)....og jeg merker allerede en helt annen effekt enn tidligere. Tror nok 0,25 var for lite for meg. I dag har jeg vært småkvalm og ikke klart spise opp noe mat. Har heller ikke behov for søtt. Spiser noe sjokolade av vane nærmest, men blir fort småkvalm og må legge det vekk. Å trøkke innpå en 200g sjokoladplate nå, føles skikkelig "ekkelt". Det klarte jeg glatt før....Håper inderlig dette varer...for kvalme tåler jeg så lenge medisinen gir effekt i form av dårlig appetitt og mindre søtsug.....!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VEIEDAG (fredag):

Oppstart vektkampen 1/8: 98 kg!! 

* Oppstart Oz 0,25-dose Fred 7/8: 97

* Fred. 13/8: 94,8

* Fred. 20/8: 94,8 (stillstand) økte derfor til 0,5-dose 

*Fred. 27/8: 93,8 

* Fred. 3/9:
* Fred. 10/9:
* Fred. 17/9:

Total nedgang siden 1/8: 4,2 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Går ned ca 1 kg pr uke på Ozempic. Så fornøyd så langt. Hadde noe stillstand og fikk råd om å øke dosen for bedre effekt, da jeg ikke hadde så veldig stor effekt mtp metthet, som jo er hovedeffekten med Ozempic. 

Har derfor nå gått en uke på 0,5 dose og tok min andre dose på 0,5 igår, fredag. Skal gå på 0,5 i 4 uker før evt opp til 1 ml. Men har jeg hos effekt er det billigere med lavere dose samt at man trenger da ikke øke. Kan évt vurdere å øke til 0,75. 

Veldig fint at man kan regulere doser selv. Vet du feks at du skal en uke på ferie med all inclusive, og at fristelsene blir store, kan man feks øke dosen den uken for større metthetseffekt. 

Jeg syns denne medisinen er magisk så langt og kan ikke sammenligne med mysimba. Så og si null bivirkninger, bare litt kvalme og munntørrhet. Men ikke den forferdelige magesmerten som på mysimba. 

Jeg blir fortsatt sulten og jeg har fortsatt lyst på søtt. Ozempic virker da slik at siden jeg er sulten så lager jeg meg jo en tallerken med en god og stor porsjon, men jeg klarer ikke spise mer enn halvparten. Jeg blir SÅ fort mett. 

Eksempel : fredagstaco.... Tidligere spiste jeg to slike store tortillaer med alt godt inni. Nå er jeg stappmett etter å ha spist 2/3 av den første.

Kan og kjøpe inn smågodt fordi jeg er sukkersugen. Spiste tidligere opp hele posen, men nå er jeg stappet og kvalm etter 5-6 biter. Rart ikke sant? Men såååå bra! 

Nå er jeg motivert og har tro på at dette skal gå sakte men sikkert ned. De fleste går ned 0,5-1 kg pr uke. 

Yay! 4,2 kg ned på under 4 uker! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt jobba @Moonbeam👏🏼
En kg pr uke er jo veldig fin nedgang. Ikke for fort, samtidig nok til at motivasjonen holdes oppe.

Jeg kan ikke så mye om denne medisinen, så jeg synes det er spennende og lærerikt å lese det du skriver, og du må beklage dersom jeg spør dumme/frekke spørsmål 🙈   
Men jeg lurer på om du gjør noen ‘tiltak’ med kosten selv? Eller om medisinen er nok i seg selv, og at du ikke treger å gjøre så mange fler endringer fordi den begrenser deg?

Ha en fin dag 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dundre skrev (På 28.8.2021 den 13.06):

Godt jobba @Moonbeam👏🏼
En kg pr uke er jo veldig fin nedgang. Ikke for fort, samtidig nok til at motivasjonen holdes oppe.

Jeg kan ikke så mye om denne medisinen, så jeg synes det er spennende og lærerikt å lese det du skriver, og du må beklage dersom jeg spør dumme/frekke spørsmål 🙈   
Men jeg lurer på om du gjør noen ‘tiltak’ med kosten selv? Eller om medisinen er nok i seg selv, og at du ikke treger å gjøre så mange fler endringer fordi den begrenser deg?

Ha en fin dag 😃

Tusen takk! Og ingen spørsmål er dumme eller frekke, bare spør i vei! 👍 Medisinen er egentlig nok i seg selv. De aller fleste spiser det de pleide spise og går likevel ned. Har venninner på ozempic som koser seg med sjokolade i helgene og en av dem spiser sjokolade hver eneste dag. Jeg har innimellom også spist litt sjokolade og søtt men jeg orker ikke så mye som før. Blir mett etter få biter. Og man blir kvalm dersom man spiser uklokt. 

Så nei jeg gjør ikke noen tiltak med kosten denne gang. Er litt lei Lavkarbo som jeg alltid har gått på før når jeg skal ned i vekt. Mulig jeg legger om etterhvert. 

Hvordan går det med deg? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En kilo i uka er jo kjempebra 👏 Og det er veldig bra at du ikke får de samme bivirkningene som av Mysimba. Det virker jo som at dette fungerer kjempebra for deg, og det er det viktigste 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wit skrev (15 timer siden):

En kilo i uka er jo kjempebra 👏 Og det er veldig bra at du ikke får de samme bivirkningene som av Mysimba. Det virker jo som at dette fungerer kjempebra for deg, og det er det viktigste 👍

Tusen takk, ja er fornøyd med det! Håper bare det varer! Mysimba og Ozempic kan virkelig ikke sammenlignes, det er helt sikkert :) Er fortsatt veldig imponert over deg som klarer dette helt uten hjelpemidler, fytti, det er godt jobba, det! :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :) Men jeg følte ikke at jeg hadde mye valg etter bivirkningene jeg fikk. Turte rett og slett ikke mer. Så det ble denne måten eller ingen måter ;) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

VEIEDAG (fredag):

Oppstart vektkampen 1/8: 98 kg!! 

* Oppstart Oz 0,25-dose Fred 7/8: 97

* Fred. 13/8: 94,8

* Fred. 20/8: 94,8 (stillstand) økte derfor til 0,5-dose i samråd med lege

* Fred. 27/8: 93,8 

* Fred. 3/9: 93,3 

* Fred. 10/9:
* Fred. 17/9:

* Fred. 24/9: 

Total nedgang siden 1/8: 4,7 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...