Gå til innhold

Stjernekamp 2021


Gjest89754

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Alexandra fikk det til å se så enkelt ut da hun sang ''Never Enough''. Gåsehud!!

Stemmen hennes hadde passet til en Disney-prinsesse også.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lawyam skrev (1 time siden):

Hvis du også følger med på det det må du ha sett hvor hun brøt sammen av Monas replikk om at hun hadde rar stemme i første del av joiken. Noe hun HADDE. Makan til sipping. 

At Carina måtte ut idag er jeg enig i. Likte ikke den første, den andre var noe bedre. Når det er sagt; Carina har hatt noen superfine opptredener i Stjernekamp - trekker frem 'den finaste chevyen' og visen hun sang som noe jeg gjerne hører igjen og igjen. Bjørn har også noen slike.

Alexandra har sunget perfekt, men det er sanger som alle andre også synger perfekt og derfor har hun ikke vist noe 'nytt'. Bare en eksepsjonelt flink syngedame som synger sanger vi har hørt til det kjedsomnelige i 20 år.

Alexandra vinner sikkert, og fortjent også siden hun har nailet alle sjangere. Bjørn har sunget sanger som kan passe inn i alle kategorier - føler nesten han synger de samme, bare litt vri for å passe inn i sjangeren han skal inn i. Det er uansett HAN jeg heier på av dem - fordi han i det minste har særpreg.

Om du hadde fulgt med på hva som ble sagt av Alexandra etter at hun hadde tørket tårene hadde du skjønt hvorfor de kom. Hun sa blant annet at hun er perfeksjonist. Du kan jo også se på hva mentor sa om joiken. Han sa at han var uenig med Mona at det var rart. Han sa derimot at det var veldig bra. Det samme kom fra meddommer Agnete Saba. Men dommer Mona og du har kanskje bedre greie på joik en Emil Karlsėn og Agnethe Saba?  Jeg kan forøvrig tipse deg om å høre på joik av Marja Mortensson. Hun joiker slik som Aleksandra gjorde i starten. 

Forøvrig fasinerende at du reagerer på Aleksandras ene følelsesutbrudd. Men Carina Dahl som har sutret og spilt på sympati hele sesongen, det er innafor?

De " supersuperfine opptredene" til Carina Dahl kan jeg ikke si jeg å ha sett. I mine ører har det vært en jevn strøm av sur sang, fravær av pusteteknikk og null innlevelse. Krydret med fjas om kjærlighetssorg, den tunge tiden og hvor misforstått hun er.

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lunaris

Er Stjernekamp kjøpt og betalt av pappaen til Carina fordi hun ikke nådde frem i grand prix osv? Bare lurer, for det er jammen meg ikke godt å høre på, så hvordan i all verden kom hu så langt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Birthe-Birgit skrev (9 timer siden):

Dere som kritiserer Alexandra for å være for perfekt og falsk ydmyk. Hun er enormt dyktig og har nailet hver eneste sjanger, og har jobbet beinhardt for det. Med det utgangspunktet, hvordan mener dere at hun skulle oppført seg? Hvordan hadde det tatt seg ut om hun sto der og sa rett ut at hun synes hun er best? Eller hva om hun kontrer komplimenter med "nei, jeg er jo ikke så flink, jeg er så usikker" osv? Jeg ser ikke helt hva hun skulle ha gjort annerledes enn det hun gjør, ydmykt tar i mot skryt og takker høflig. Det skal visst ikke være lett å være flink 🤷🏻‍♀️

Angående Bjørn så har han en spennende stemme og er også enormt dyktig. For meg faller han under Alexandra da jeg synes låtvalgene hans har vært noe kjedelige, ganske likt i de fleste sjangre, og tidvis har han bommet litt i forhold til min tolkning av sjangeren. Men alt i alt en veldig verdig nr 2 👏

Carina kan være en ok artist, i en sjanger som passer stilen og stemmen hennes, feks rock. At hun har kommet på 3. plass i en sjangerkonkurranse med så mange dyktige artister er et under for meg.

Kritiserer henne ikke for det. Bare synes det er utrolig kjedelig med en sånn skikkelig sukkersøt flinkis. Ja det er sikkert personligheten hennes, men jeg syns det blir litt mye og «tror» ikke på henne.

for all del fortjener hun å vinne fordi hun får det til i alle sjangere men jg personlig synes at hun som artist virker lite spennende 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lunaris skrev (6 timer siden):

Er Stjernekamp kjøpt og betalt av pappaen til Carina fordi hun ikke nådde frem i grand prix osv? Bare lurer, for det er jammen meg ikke godt å høre på, så hvordan i all verden kom hu så langt? 

Ja, men hun var en av de tre nominerte, nesten hele tiden. Så hun hadde flaks.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65
Vimsepims skrev (12 timer siden):

I retroperspektiv så er jeg nesten litt skuffa over at Carina ikke dro en Bonnie Tyler sang. For der tror jeg virkelig hun ville nailet det!

Det funker ikke i en musikal/storband sammenheng, men utover det er det i det sjiktet stemmen passer. Rod Stewart, Bonnie Tyler, Bryan Adams - de hese stemmenes rike.

Det Carina mangler i ren stemmeprakt har hun i sjarm og utstråling, men det er jo ikke nok i en sangkonkurranse.

Gårsdagen ble for meg den dagen Bjørn ble fullstendig overgått av Alexandra i begge sjangere. Ja, han synger fortsatt helt fantastisk, men det er for safe låtvalg. Sinatra låten var langt bedre enn musikalvalget - men tenk om han hadde valgt Fidler on the roof eller noe som krevde at han viste litt mer av seg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
Birthe-Birgit skrev (12 timer siden):

Carina kan være en ok artist, i en sjanger som passer stilen og stemmen hennes, feks rock. At hun har kommet på 3. plass i en sjangerkonkurranse med så mange dyktige artister er et under for meg.

Jeg synes ikke hun fortjener den plassen jeg heller. Hun har danket ut Marius Roth, Kevin Mbugua og Anna-Lisa Kumoji som alle har bedre sangkvaliteter. Riktignok var Marius dårlig i et par sjangere på rad, og det er jo et poeng å takle sjangeren. Men rent sangkvalitetsmessig så faller Carina langt bak de nevnte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gruselgrafs skrev (13 timer siden):

Og det var orkesterets fortjeneste. Musikerne var heeelt på viddene, de fiksa ikke den låta i det heletatt, noe som var medvirkende til at hun tryna.

 

Helt uenig. Carina kan jo rett og slett ikke å synge. Jeg kjenner personlig minst ti fullstendig ukjente mennesker som synger mye bedre enn henne.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lunaris skrev (8 timer siden):

Er Stjernekamp kjøpt og betalt av pappaen til Carina fordi hun ikke nådde frem i grand prix osv? Bare lurer, for det er jammen meg ikke godt å høre på, så hvordan i all verden kom hu så langt? 

Carina har et veldig stort nettverk. Vet ikke helt hvordan hun har fått til det, kanskje mye pga pappa.. jeg vet ikke. Så en snapp fra en av hennes opptredener i sommer, det var veldig glissent i salen, mest venner og bekjente som det så ut som. Hun har mange «fans» i B og C kjendis miljøet. Hun er sikkert flott og hardtarbeidende (med hva?) men det skorter litt på talentet… men jeg synes også hun kunne holdt seg til vanlig pop musikk - de trøndergreiene blir bare så kleint. Og jeg er trønder sjøl!!😂

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjørn…snakk om å safe seg gjennom en hel sesong 🙄 1 gang forsøkte han noe annet, rock, da havnet han i faresonen, etter det det, safet seg gjennom hele sesongen ☹️ Likte stemmen og gledet meg til at han skulle bruke den i flere spektre, men den gang ei. Fortjener langt ifra å vinne! 
 

Kun 1 vinner her og det er Alexandra som virkelig har vist hun nailer samtlige sjangere, både stemme og formidling er 100%. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener fortsatt dette er først og fremst en sjanger-konkurranse , ikke en sang-konkurranse ( som i hvem synger finest her). Av den grunn har jeg heiet på Carina, sa hun var en av de få som klarte å omstille seg i sjangrene, selv om hun ikke sang «penest». Dette har litt med å ha forståelse for det du skal synge og formidle. Men hennes tid var absolutt omme nå. 
Har likt Bjørn hele tiden, men i etterpåtidens lys ( om jeg kan kalle det for det) hadde jeg ønsket Anna Lisa mot Alexandra i finalen. Det hadde blitt fest det!!! 
 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nastine skrev (46 minutter siden):

Bjørn…snakk om å safe seg gjennom en hel sesong 🙄 1 gang forsøkte han noe annet, rock, da havnet han i faresonen, etter det det, safet seg gjennom hele sesongen ☹️ Likte stemmen og gledet meg til at han skulle bruke den i flere spektre, men den gang ei. Fortjener langt ifra å vinne! 
 

Kun 1 vinner her og det er Alexandra som virkelig har vist hun nailer samtlige sjangere, både stemme og formidling er 100%. 

Det er som med sambygding og fjorårets vinner. Han safet seg også gjennom hele sesongen. Sto bredbeint og "brølte" seg gjennom sjanger etter sjanger uten å utfordre seg selv. Men folket ble tydeligvis sjarmert av hans "store" stemme. I mine ører var det bare slitsomt og ensporet.

Zenhouse skrev (40 minutter siden):

Jeg mener fortsatt dette er først og fremst en sjanger-konkurranse , ikke en sang-konkurranse ( som i hvem synger finest her). Av den grunn har jeg heiet på Carina, sa hun var en av de få som klarte å omstille seg i sjangrene, selv om hun ikke sang «penest». Dette har litt med å ha forståelse for det du skal synge og formidle. Men hennes tid var absolutt omme nå. 
Har likt Bjørn hele tiden, men i etterpåtidens lys ( om jeg kan kalle det for det) hadde jeg ønsket Anna Lisa mot Alexandra i finalen. Det hadde blitt fest det!!! 
 

Jeg kan virkelig ikke se at Carina Dahl har klart å omstille seg til sjangere. Hun har kjørt i et trygt spor hele veien. Som i rap der hun gikk for en låt hvor refreng skulle synges. Formidlingsevnen vil jeg si er fraværende. Jeg har ikke blitt grepet av hennes fremføringer. Country er vel den sjangeren hun har kommet best ut av.

Etter min mening skulle Carina Dahl og Jorun Stiansen vært av de første som røk ut. Synd at gode artister røk ut så altfor tidlig på grunn av sympati og trynefaktor stemmer. 

Endret av Oida
  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var Carinas tur i går. Heller ikke jeg synes hun var bra i går noe som kan ha skyldes nerver. Alle visste hvem som skulle til finalen og hun visste sikkert selv at det var hennes tur nå. 

All denne hetsen mot henne må slutte. Dere sitter og kaste ut den ene verre beskyldningen etter den andre i samlet flokk uten å føle skam overhodet. Det er flaut å være vitne til at dere går og angriper utseendet, påstår at faren harbetalt NRK og at dere midt inne i coronnatiden gidder å kommentere et glissent publikum. 

De stygge bemerkningene der skjærer mer i hjertet og hodet på folk enn noe som helst av de få falske tonene som kom fra Carina av og til. Hun kom på 3.plass og folk likte prestasjonene hennes, det vitner stemmetallene på. Deal with it.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blondie65 skrev (15 timer siden):

Jeg synes ikke hun fortjener den plassen jeg heller. Hun har danket ut Marius Roth, Kevin Mbugua og Anna-Lisa Kumoji som alle har bedre sangkvaliteter. Riktignok var Marius dårlig i et par sjangere på rad, og det er jo et poeng å takle sjangeren. Men rent sangkvalitetsmessig så faller Carina langt bak de nevnte.

Jepp, alle de tre hadde fortjent 3.plassen bedre.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lawyam skrev (8 timer siden):

Det var Carinas tur i går. Heller ikke jeg synes hun var bra i går noe som kan ha skyldes nerver. Alle visste hvem som skulle til finalen og hun visste sikkert selv at det var hennes tur nå. 

All denne hetsen mot henne må slutte. Dere sitter og kaste ut den ene verre beskyldningen etter den andre i samlet flokk uten å føle skam overhodet. Det er flaut å være vitne til at dere går og angriper utseendet, påstår at faren harbetalt NRK og at dere midt inne i coronnatiden gidder å kommentere et glissent publikum. 

De stygge bemerkningene der skjærer mer i hjertet og hodet på folk enn noe som helst av de få falske tonene som kom fra Carina av og til. Hun kom på 3.plass og folk likte prestasjonene hennes, det vitner stemmetallene på. Deal with it.

Jeg føler meg på ingen måte truffet av din utblåsing. Mine kommentarer om Carina Dahl har gått på stemme, sangprestasjoner og offerrollen. Jeg er enig i at det å gå på utseende og annet er unødvendig.

Ironisk nok har vel du falt i samme fella når det kommer til Alexandra Rotan? Du har blant annet omtalt henne som sukkersøt og sippete. Hennes gode humør har også fått gjennomgå. Men det er kanskje innafor?

Godt mulig Carina Dahl hadde nerver lørdag. Det er forøvrig noe de fleste artister har før en opptreden, og det er nødvendigvis ikke negativt. Men prestasjonene til Carina Dahl skyldtes ikke nerver, men at hun ikke har stemme til å bære kraftballader og ha et orkester i ryggen. Du hører det godt når hun presser stemmen for å prøve å gå opp. Fullstendig sprekk.

Jeg vil påstå at det ikke var prestasjonene som ga henne tredjeplass i Stjernekamp. Sympati og trynefaktor er svaret på den. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/23/2021 at 9:32 PM, rosemarin said:

Det har vel egentlig vært klart fra første program at det skulle stå mellom Alexandra og bjørn

Trodde egentlig at Anna Lisa også kunne blande seg inn i den kampen, men der tok jeg feil. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solar Nebula skrev (9 minutter siden):

Trodde egentlig at Anna Lisa også kunne blande seg inn i den kampen, men der tok jeg feil. 

Ja hun virket veldig sterk i 1. episode, deretter ikke så mye dessverre 😑

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...