Gå til innhold

Stjernekamp 2021


Gjest89754

Anbefalte innlegg

Syntes AL var kjempeflink, jeg også! Stemmemessig på nivå med Alexandra! Men også her; hun engasjerte meg bare ikke. Flink syngedame og bare søt og hyggelig. Tror nok at begge de ville engasjert noe mer hvis de hadde kunnet synge noe som vi ikke har hørt til det kjedsommelige i alle år likevel, mulig det er der Carina og Bjørn engasjerte meg siden de ikke dro hver låt som ligger i alle karaokemenyer og som alle drar i alle sangkonkurranser og som vi har hørt alle ta både i Idol, the Voice i tillegg. Derfor kom de andre inn som friske pust. Heidi er vel strengt tatt den eneste jeg fikk gåsehud av da; i operaen, men som alle andre musicalartister så gikk hun desverre i den fella, vi vet at de artistene der aldri kan vinne. De ryker fort, men hittil har nå Heidi kommet lengst og best utav det - fortjent. 

Som en nevnte; bob dylan f.eks synger jo som en kråke, men har noe likevel. Sliter med å finne sjarme der og da, han ser vel bare alvorlig ut igjen, men mulig det er litt mystisisme som med Bjørn.

Nå som Alexandra og Bjørn står igjen, fortjent - håper jeg på Alexandra. Digger Bjørn, men han er ikke vinneren av sjangrene.

Endret av Lawyam
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg såg akkurat "Tett på stjernene" på NRK, og her fikk jeg en liten øyeåpner hva gjelder Alexandra og Carina. Og det er ikke til fordel Carina!

Når Carina synger musikal-låten sin, står Alexandra backstage og følger med på hele opptredenen på skjermen, mens hun smiler og sier "jævlig bra, she's a queen", og at hun fortjener skryt for hun har jobbet såååå hardt.

Mens Alexandra gjør sin opptreden, titter ikke Carina på skjermen så mye som et sekund! Hun babler i vei om seg selv, sipper, snufser, sjekker mobilen, og babler videre om seg selv. Så går hun RETT forbi en skjerm hvor Alexandra synger, og hun titter ikke på skjermen overhodet. Setter seg rett ned i sminkestolen og babler videre. "Det betyr så my for MÆ sjønne du? For det som Æ tenke, og det som Æ føle.. og tekstan appelere til MÆ hvis du skjønne.."

Selvsentrert ja... kontrasten ble stooor mellom de der...

https://tv.nrk.no/serie/tett-paa-stjernene/sesong/1/episode/18/avspiller
 

Håper for øvrig de skifter ut Mona neste år, med en dommer som tør å være ærlig! For dette ble bare dumt!

Endret av Heartland
  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartland skrev (13 minutter siden):

Håper for øvrig de skifter ut Mona neste år, med en dommer som tør å være ærlig! For dette ble bare dumt!

Enig! Satt bare og rev meg i håret da jeg IG mannen så siste episode nå i kveld. Jeg er nå hårløs og han har himlet så mye med øynene at de nå permanent ser opp i skallen i stedet. 
 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teatrica skrev (På 23.10.2021 den 20.18):

Hun har irritert med siden for lenge siden. Hun er så utrolig falsk ydmyk - hun VET at hun er så flink, men vet at det ikke blir godt mottatt å ha høye tanker om seg selv. Så derfor jenker hun seg, men det blir altså bare falskt... Spesielt når Keiino ikke kom videre i Eurovisjon, da var det nok for min del!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke helt enig i alt dere sier om Carina. Jeg syntes hun hadde innlevelse, men for min del stopper det der. Det er falskt! Og det er ekstremt nasalt. Raspen hun har i stemmen er vel det eneste jeg sånn sett liker med stemmen hennes. Det sagt så syntes jeg hun hadde progresjon og ble bedre.

Bjørn, litt opp og ned. Han virker kanskje litt lei, men er usikker på om det rett og slett bare er personligheten hans. Han har en fin stemme med særpreg, men det er det. Han prøver ikke ut sjangerene og kjører safe. Trodde han skulle være god i joik, men må si meg veldig enig med en av dere som kommenterte her, det funket dessverre ikke. Duetten med Ole var noe av det beste Bjørn gjorde. Det var skikkelig kult.
       
Alexandra er definitivt i en klasse for seg. Kanskje det hadde vært gøyere for enkelte å se på om hun hadde gjort feil/bomma, for så å gjøre det bra igjen. Hadde nok vært mer spennende. For meg har det vært fantastisk å se henne uke etter uke, helt enestående. Det finnes jo ikke en ting denne dama ikke mestrer. Aldri en sur tone, alltid all in. Ja, jeg tar av meg hatten! En av Norges sterkeste stemmer vil jeg påstå. Humøret hennes er også noe jeg faktisk setter pris på. Ingen personlighet sier dere? Jeg ser en person som stråler med hele seg. Og skal man først kommentere personlighet må jeg faktisk si at Bjørn er den som kanskje viser minst personlighet. Men så er det en sjarm med det også 😊

Endret av Sacramone
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heartland skrev (På 25.10.2021 den 21.24):

Jeg såg akkurat "Tett på stjernene" på NRK, og her fikk jeg en liten øyeåpner hva gjelder Alexandra og Carina. Og det er ikke til fordel Carina!

Når Carina synger musikal-låten sin, står Alexandra backstage og følger med på hele opptredenen på skjermen, mens hun smiler og sier "jævlig bra, she's a queen", og at hun fortjener skryt for hun har jobbet såååå hardt.

Mens Alexandra gjør sin opptreden, titter ikke Carina på skjermen så mye som et sekund! Hun babler i vei om seg selv, sipper, snufser, sjekker mobilen, og babler videre om seg selv. Så går hun RETT forbi en skjerm hvor Alexandra synger, og hun titter ikke på skjermen overhodet. Setter seg rett ned i sminkestolen og babler videre. "Det betyr så my for MÆ sjønne du? For det som Æ tenke, og det som Æ føle.. og tekstan appelere til MÆ hvis du skjønne.."

Selvsentrert ja... kontrasten ble stooor mellom de der...

https://tv.nrk.no/serie/tett-paa-stjernene/sesong/1/episode/18/avspiller
 

Håper for øvrig de skifter ut Mona neste år, med en dommer som tør å være ærlig! For dette ble bare dumt!

Helt enig i alt. Carina har alltid virket selvopptatt, helt fra hun var gatebil babe for snart 20 år siden.

Mona var helt ok de første årene. Men hun sier det samme og har samme ansiktsutrykk i hver sending hele sesongen hvert eneste år. Nok nå.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justlooking skrev (10 timer siden):

Helt enig i alt. Carina har alltid virket selvopptatt, helt fra hun var gatebil babe for snart 20 år siden.

Mona var helt ok de første årene. Men hun sier det samme og har samme ansiktsuttrykk i hver sending hele sesongen hvert eneste år. Nok nå.

Utseende og ansiktsuttrykket er det vanskelig å få gjort noe med. At hun kan gi mer konstruktiv kritikk i sine tilbakemeldinger hadde vært en god ting. Det samme med å la det skinne så tydelig gjennom hvem som er hennes favoritter.

Jeg tenker også det må gjøres noen grep i forhold til avstemmingen. Det er alltid noen som går langt med sympati stemmer. Men denne sesongen har vært ille på dette området. Så mange dyktige artister med store stemmer som har røket så altfor tidlig, mens de to dårligste har stått helt til semifinale.

Kanskje hadde det vært en idé at mentor og gjestedommer fikk velge ut de to tre som gjør det dårligst i kveldens sjanger? Så stemmes det på disse.

Endret av Oida
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oida skrev (1 time siden):

Utseende og ansiktsuttrykket er det vanskelig å få gjort noe med. At hun kan gi mer konstruktiv kritikk i sine tilbakemeldinger hadde vært en god ting. Det samme med å la det skinne så tydelig gjennom hvem som er hennes favoritter.

Jeg tenker også det må gjøres noen grep i forhold til avstemmingen. Det er alltid noen som går langt med sympati stemmer. Men denne sesongen har vært ille på dette området. Så mange dyktige artister med store stemmer som har røket så altfor tidlig, mens de to dårligste har stått helt til semifinale.

Kanskje hadde det vært en idé at mentor og gjestedommer fikk velge ut de to tre som gjør det dårligst i kveldens sjanger? Så stemmes det på disse.

Enig i at de to burde ha mer å si. Feks noe lignende «skal vi danse», der dommer-poeng og seer-stemmer legges sammen. Og så kan Mona fint ha skryte-rollen ved siden av dem. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zenhouse skrev (6 timer siden):

Enig i at de to burde ha mer å si. Feks noe lignende «skal vi danse», der dommer-poeng og seer-stemmer legges sammen. Og så kan Mona fint ha skryte-rollen ved siden av dem. 

Det er ikke samme konsept. Folk gjør seg opp sin egen mening uansett og det er ikke et konsept om.norges beste stemme eller ESC heller. Det er hvem som mestrer de ulike sjangre. Der det er om å gjøre å gå i en rolle som hiphopper, visesanger, latinosanger, osv. F.eks Carina var flink til å prøve å forstå de sjangrene og overbeviste på den måten mye bedre enn mange andre. Hun kunne ha solgt seg inn som både rockesanger, country og visesanger i tillegg til hiphop. Heidi bekreftet at det var musicalartist hun var og at hun sikkert kunne vært operasanger også (jeg fikk gåsehud). orunn at hun var et sjarmtroll, men det var det ingen kategori for. Bjørn har safet seg litt, men han har kommet seg gjennom uten å virke som han parodierte sjangrene hvertfall....Marius bekreftet bare at hørte til i operasjangeren.

Det er programkonseptet.

Endret av Lawyam
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lawyam skrev (1 time siden):

Det er ikke samme konsept. Folk gjør seg opp sin egen mening uansett og det er ikke et konsept om.norges beste stemme eller ESC heller. Det er hvem som mestrer de ulike sjangre. Der det er om å gjøre å gå i en rolle som hiphopper, visesanger, latinosanger, osv. F.eks Carina var flink til å prøve å forstå de sjangrene og overbeviste på den måten mye bedre enn mange andre. Hun kunne ha solgt seg inn som både rockesanger, country og visesanger i tillegg til hiphop. Heidi bekreftet at det var musicalartist hun var og at hun sikkert kunne vært operasanger også (jeg fikk gåsehud). orunn at hun var et sjarmtroll, men det var det ingen kategori for. Bjørn har safet seg litt, men han har kommet seg gjennom uten å virke som han parodierte sjangrene hvertfall....Marius bekreftet bare at hørte til i operasjangeren.

Det er programkonseptet.

Ja? Det har jeg skrevet i flere innlegg. At det er en sjanger-konkurranse, ikke en sangkonkurranse. Og det går det jo an for dommerne å  gi poeng etter som hadde blitt lagt sammen med seerstemmer. Det er min mening. Som i «skal vi danse». 
Jeg er helt enig med deg at Carina har vært god på å tilpasse seg sjangre, så jeg synes hun helt klart fortjente å komme langt i konkurransen. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oida skrev (22 timer siden):

Utseende og ansiktsuttrykket er det vanskelig å få gjort noe med. At hun kan gi mer konstruktiv kritikk i sine tilbakemeldinger hadde vært en god ting. Det samme med å la det skinne så tydelig gjennom hvem som er hennes favoritter.

Dette. Det er så ekstremt tydelig hvem som er hennes favoritt, og det blir for dumt rett og slett. Hun skal være nøytral, men det greier hun overhodet ikke. Det blir også for dumt når noen synger surt som en kråke, at Mona skal si at det var fint!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartland skrev (1 time siden):

Dette. Det er så ekstremt tydelig hvem som er hennes favoritt, og det blir for dumt rett og slett. Hun skal være nøytral, men det greier hun overhodet ikke. Det blir også for dumt når noen synger surt som en kråke, at Mona skal si det var fint!

Eller som hun sier til de utvalgte, "det var litt smårusk her og der, men det gjør ikke noe". 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lawyam skrev (16 timer siden):

Det er ikke samme konsept. Folk gjør seg opp sin egen mening uansett og det er ikke et konsept om.norges beste stemme eller ESC heller. Det er hvem som mestrer de ulike sjangre. Der det er om å gjøre å gå i en rolle som hiphopper, visesanger, latinosanger, osv. F.eks Carina var flink til å prøve å forstå de sjangrene og overbeviste på den måten mye bedre enn mange andre. Hun kunne ha solgt seg inn som både rockesanger, country og visesanger i tillegg til hiphop. Heidi bekreftet at  det var at det var musicalartist hun var og at hun sikkert kunne vært operasanger også (jeg fikk gåsehud). orunn at hun var et sjarmtroll, men det var det ingen kategori for. Bjørn har safet seg litt, men han har kommet seg gjennom uten å virke som han parodierte sjangrene hvertfall....Marius bekreftet bare at hørte til i operasjangeren.

Det er programkonseptet.

Her er du ikke helt oppdatert, Heidi Ruud Ellingsen er ikke bare musikalartist, som du påstår. Hun har sunget mye med storband. I tillegg har hun spilt i både serier og filmer.

I mine øyne har ikke Carina Dahl solgt seg inn i som artist eller i noen sjangere. Hun synger jevnt over surt og har null pusteteknikk. Formidling og innlevelse er heller ikke på topp.

At du mener Bjørn har "safet seg litt" men samtidig hyller Carina Dahl er litt morsomt. Carina Dahl har safet. Som i hiphop hvor hun gikk for en låt med mye sang. Det samme i joik. Hva med duett? Hun valgte en partner hun kjente godt og har sunget mye med og gikk for den velkjente oppskriften, oversette ballade til trøndersk. Hvor var utfordringen?

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Oida skrev (11 timer siden):

Her er du ikke helt oppdatert, Heidi Ruud Ellingsen er ikke bare musikalartist, som du påstår. Hun har sunget mye med storband. I tillegg har hun spilt i både serier og filmer.

I mine øyne har ikke Carina Dahl solgt seg inn i som artist eller i noen sjangere. Hun synger jevnt over surt og har null pusteteknikk. Formidling og innlevelse er heller ikke på topp.

At du mener Bjørn har "safet seg litt" men samtidig hyller Carina Dahl er litt morsomt. Carina Dahl har safet. Som i hiphop hvor hun gikk for en låt med mye sang. Det samme i joik. Hva med duett? Hun valgte en partner hun kjente godt og har sunget mye med og gikk for den velkjente oppskriften, oversette ballade til trøndersk. Hvor var utfordringen?

Jeg vet det, men jeg snakket om Stjernekamp-sjangre hun deltok i og ikke skuespillerprestasjoner hun har utenom.... Mtp Carina så valgte hun hvertfall ikke å safe seg med vinnere og storfavoritter fra tidligere sesonger, så kom ikke med den. Bjørn har safet seg jo, han har valgt låter som han ikke behøver å forandre teknikken for hver gang og som han ikke har måttet øve inn og lære seg på en uke. Ta deg en kikk på youtube og se hvor lenge han har synget Framand og andre låter, du - så forstår du at han det ikke er mange låter han måtte lære seg etter han ble med. Han har ikke utfordret seg mye. Det gjorde de fleste andre artistene som har vært med - med å ikke bruke sanger de har opptrådd med før Stjernekamp.

 

Endret av Lawyam
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lawyam skrev (12 timer siden):

Jeg vet det, men jeg snakket om Stjernekamp-sjangre hun deltok i og ikke skuespillerprestasjoner hun har utenom.... Mtp Carina så valgte hun hvertfall ikke å safe seg med vinnere og storefavoritter fra tidligere sesonger, så kom ikke med den. Bjørn har safet seg jo, han har valgt låter som han ikke behøver å forandre teknikken for hver gang og som han ikke har måttet øve inn og lære seg på en uke. Ta deg en kikk på youtube og se hvor lenge han har synget Framand og andre låter, du - så forstår du at han det ikke er mange låter han måtte lære seg etter han ble med. Han har ikke utfordret seg mye. Det gjorde de fleste andre artistene som har vært med - med å ikke bruke sanger de har opptrådd med før Stjernekamp.

 

Du mener altså at det å velge en duettpartner som har vært favoritti tidligere sesonger av Stjernekamp, som artisten ikke har jobbet med tidligere, er å safe? Beklager, men her griper du etter halmstrå.

Adam Douglas, Kim Rystad og Ole Børud er artister med store stemmer. Noe som vil si at duettpartneren må ha en stemme som matcher den. Artistene hadde ikke jobbet sammen før, en liten utfordring i seg selv. Ville de fungere sammen? Ville de ha en naturlig kjemi? Ville låtvalget kle dem begge?  Dette, og mye annet er ting Carina Dahl ikke måtte forholde seg til. Så hvem safet?

Om du ser på duettene. Bjørn Tomren og Ole Børud, utrolig bra i mine ører. Forskjellen i stemmekvaliten brukte de til sin fordel. Alexandra Rotan og Adam Douglas, veldig bra. God kjemi, de ga hverandre plass både i sangen og på scenen. Stemmene deres kledde hverandre. Jorunn Stiansen og Kim Rystad, ikke bra. Merkelig låtvalg. Feil til Kim Rystads stemme, som aldri kom til sin rett. Han virket litt ubekvem. Jorunn Stiansen hadde overtenning og sang jevnt over surt. Carina Dahl og Adrian Jørgensen. Her sto Adrian Jørgensen for sangprestasjonen.  Han sang bra og var den som skinte på scenen. Carina Dahl startet surt, bedret seg utover i låten.

Du er klar over at artistene til Stjernekamp blir valgt ut måneder før det starter på tv? Artistene får da vite sjangere, og rekkefølgen på dem. De velger da ut hvilke låter de vil synge og kan da begynne å øve om de ønsker det. Så i praksis har de mer enn en uke på seg.

Jeg vil anta du har tatt en spørreundersøkelse blant årets deltakere om de tidligere har opptrådd med sangene de har valgt? Med tanke på din påstand. Jeg vil anta de fleste artistene velger sanger de kjenner til eller har et forhold til. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklagelig, men du må nok bare svelge at noen liker Carinas prestasjoner og deltakeres valg av duettpartner. 

Jeg regner ikke med han visste det for to år siden og før det at han skulle delta. Min favoritt uansett.

Endret av Lawyam
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klare for ikveld? 🍿 Jeg går inn i finalen uten en favoritt, for begge var mine favoritter fra starten! Spent på hvem som imponerer mest ikveld :hoppe:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...