rosemarin Skrevet 23. oktober 2021 #941 Del Skrevet 23. oktober 2021 Det har vel egentlig vært klart fra første program at det skulle stå mellom Alexandra og bjørn 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ginny Skrevet 23. oktober 2021 #942 Del Skrevet 23. oktober 2021 Sweetheaven skrev (12 minutter siden): Hennes øyeblikk er definitivt med "whiskey" stemmen sin på nachspiel. Hun fungerer bare ikke på en scene 😫 Jeg tror dessverre røyk og flatfyll har ødelagt den lille stemmen hun hadde, og imaget. Hun er så monoton i stemme og kroppsspråk. Jeg tror at hvis hun fikk litt hjelp til å finne en sjanger og et uttrykk som passer stemmen hennes så kan det bli ganske bra. Hun passer ganske bra i country for eksempel 😊 Men at det har holdt til en 3.-plass i Stjernekamp er ganske utrolig 🤔 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsepims Skrevet 23. oktober 2021 #943 Del Skrevet 23. oktober 2021 I retroperspektiv så er jeg nesten litt skuffa over at Carina ikke dro en Bonnie Tyler sang. For der tror jeg virkelig hun ville nailet det! 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kahean Skrevet 23. oktober 2021 #944 Del Skrevet 23. oktober 2021 Ginny skrev (1 minutt siden): Jeg tror at hvis hun fikk litt hjelp til å finne en sjanger og et uttrykk som passer stemmen hennes så kan det bli ganske bra. Hun passer ganske bra i country for eksempel 😊 Men at det har holdt til en 3.-plass i Stjernekamp er ganske utrolig 🤔 Hun trenger sangtimer 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 23. oktober 2021 #945 Del Skrevet 23. oktober 2021 rosemarin skrev (3 minutter siden): Det har vel egentlig vært klart fra første program at det skulle stå mellom Alexandra og bjørn Jepp. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tough cookie Skrevet 23. oktober 2021 #946 Del Skrevet 23. oktober 2021 (endret) Sweetheaven skrev (25 minutter siden): Hennes øyeblikk er definitivt med "whiskey" stemmen sin på nachspiel. Hun fungerer bare ikke på en scene 😫 Jeg tror dessverre røyk og flatfyll har ødelagt den lille stemmen hun hadde, og imaget. Hun er så monoton i stemme og kroppsspråk. Alexandra derimot lyser av utstråling og har klart en fantastisk stemme. Hun appellerer til folket og fortjener å vinne! Nå blir jeg sikkert sensurert for å skrive dette, men Carina har jo veldig mye botox og restylane i ansiktet, og da er det ikke så lett å uttrykke hverken glede eller sorg. Alexandra er naturlig og kan bevege hver minste muskel fra hake til hårfestet Endret 23. oktober 2021 av Tough cookie 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jukkapalme Skrevet 23. oktober 2021 #947 Del Skrevet 23. oktober 2021 Tough cookie skrev (1 minutt siden): Nå blir jeg sikkert sensurert for å skrive dette, men Carina har jo veldig mye botox og restylane i ansiktet, og da er det ikke så lett å uttrykket hverken glede eller sorg. Alexandra er helt naturlig og kan bevege hver minste muskel fra hake til hårfestet Syns det er trist å se at hun har fylt opp ansiktet så ekstremt. Hun eier jo ikke mimikk. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Birthe-Birgit Skrevet 23. oktober 2021 #948 Del Skrevet 23. oktober 2021 Dere som kritiserer Alexandra for å være for perfekt og falsk ydmyk. Hun er enormt dyktig og har nailet hver eneste sjanger, og har jobbet beinhardt for det. Med det utgangspunktet, hvordan mener dere at hun skulle oppført seg? Hvordan hadde det tatt seg ut om hun sto der og sa rett ut at hun synes hun er best? Eller hva om hun kontrer komplimenter med "nei, jeg er jo ikke så flink, jeg er så usikker" osv? Jeg ser ikke helt hva hun skulle ha gjort annerledes enn det hun gjør, ydmykt tar i mot skryt og takker høflig. Det skal visst ikke være lett å være flink 🤷🏻♀️ Angående Bjørn så har han en spennende stemme og er også enormt dyktig. For meg faller han under Alexandra da jeg synes låtvalgene hans har vært noe kjedelige, ganske likt i de fleste sjangre, og tidvis har han bommet litt i forhold til min tolkning av sjangeren. Men alt i alt en veldig verdig nr 2 👏 Carina kan være en ok artist, i en sjanger som passer stilen og stemmen hennes, feks rock. At hun har kommet på 3. plass i en sjangerkonkurranse med så mange dyktige artister er et under for meg. 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alisha* Skrevet 23. oktober 2021 #949 Del Skrevet 23. oktober 2021 Håper Alexandra vinner Stjernekamp 🎤Hun har vært best hele veien - helt rå 🤩 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 23. oktober 2021 #950 Del Skrevet 23. oktober 2021 Tough cookie skrev (18 minutter siden): Nå blir jeg sikkert sensurert for å skrive dette, men Carina har jo veldig mye botox og restylane i ansiktet, og da er det ikke så lett å uttrykke hverken glede eller sorg. Alexandra er naturlig og kan bevege hver minste muskel fra hake til hårfestet Gjør seg kanskje bedre på Instagram og som partygirl men det hemmer uttrykket i sanger. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrazyCatLady2500 Skrevet 23. oktober 2021 #951 Del Skrevet 23. oktober 2021 Bingo Bongo skrev (1 time siden): Knut Marius sin opptreden minner meg om noe som var med i MGP på 80-tallet... 🤭 Stemme, sang og koreografi minner om Jahn Teigen 💙 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nevian Skrevet 23. oktober 2021 #952 Del Skrevet 23. oktober 2021 Det blir en trivelig finale hvor jeg er fornøyd uansett hva utfallet blir Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sydenkupp Skrevet 23. oktober 2021 #953 Del Skrevet 23. oktober 2021 jukkapalme skrev (1 time siden): Syns det er trist å se at hun har fylt opp ansiktet så ekstremt. Hun eier jo ikke mimikk. På den introvideoen er hun helt steinansikt, fullstendig uten mimikk. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oida Skrevet 23. oktober 2021 #954 Del Skrevet 23. oktober 2021 (endret) jukkapalme skrev (2 timer siden): Mona liker å pakke inn ting, hehe 😂 skulle ønske hun kunne være helt ærlig. Dommer Mona følger sin tradisjon. Hun finner en favoritt eller to hver sesong som hun støtter og oppmuntrer uansett hvor surt og grusomt de synger. Da pakkes det inn til alle kunstens regler. rosemarin skrev (2 timer siden): Man trenger ikke være et offer eller sånn som carina holder på. Det er jo like ille. Men det med å være bare blid og flink oppfattes nok for min del som litt falskt og kjedelig fordi man ikke ser et «ekte menneske» bak den perfekte fasaden. Det rører ikke noe spesielt hos meg hvertfall Jeg foreslår du sjekker ut "Tett på stjernene" som ligger på nrk tv. Der kommenteres blant annet Alexandras gode humør av de andre deltakerne. Det er hennes personlighet, og ikke falskt som du sier. Du vil også se at Alexandra setter høye krav til seg selv, og er nærmest perfeksjonist. Absolutt et "ekte menneske" på godt og vondt. For min del er offerrollen som Carina Dahl har eid denne sesongen av Stjernekamp både falsk og kjedelig. Når tilogmed musikal sjangeren forsvinner i selvmedlidenhet og misforståtte meg ble det nok for meg. Endret 23. oktober 2021 av Oida 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 23. oktober 2021 #955 Del Skrevet 23. oktober 2021 Oida skrev (10 minutter siden): Dommer Mona følger sin tradisjon. Hun finner en favoritt eller to hver sesong som hun støtter og oppmuntrer uansett hvor surt og grusomt de synger. Da pakkes det inn til alle kunstens regler. Jeg foreslår du sjekker ut "Tett på stjernene" som ligger på nrk tv. Der kommenteres blant annet Alexandras gode humør av de andre deltakerne. Det er hennes personlighet, og ikke falskt som du sier. Du vil også se at Alexandra setter høye krav til seg selv, og er nærmest perfeksjonist. Absolutt et "ekte menneske" på godt og vondt. For min del er offerrollen som Carina Dahl har eid denne sesongen av Stjernekamp både falsk og kjedelig. Når tilogmed musikal sjangeren forsvinner i selvmedlidenhet og misforståtte meg ble det nok for meg. Hvis du også følger med på det må du ha sett hvor hun brøt sammen av Monas replikk om at hun hadde rar stemme i første del av joiken. Noe hun HADDE. Makan til sipping. At Carina måtte ut idag er jeg enig i. Likte ikke den første, den andre var noe bedre. Når det er sagt; Carina har hatt noen superfine opptredener i Stjernekamp - trekker frem 'den finaste chevyen' og visen hun sang som noe jeg gjerne hører igjen og igjen. Bjørn har også noen slike. Alexandra har sunget perfekt, men det er sanger som alle andre også synger perfekt og derfor har hun ikke vist noe 'nytt'. Bare en eksepsjonelt flink syngedame som synger sanger vi har hørt til det kjedsomnelige i 20 år. Alexandra vinner sikkert, og fortjent også siden hun har nailet alle sjangere. Bjørn har sunget sanger som kan passe inn i alle kategorier - føler nesten han synger de samme, bare litt vri for å passe inn i sjangeren han skal inn i. Det er uansett HAN jeg heier på av dem - fordi han i det minste har særpreg. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hunteragain Skrevet 23. oktober 2021 #956 Del Skrevet 23. oktober 2021 Håper Alex vinner. Hun er så fin og dyktig. Carina er også flink og kan synge, men nesten alle som har gått ut før henne var bedre. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Auri Skrevet 23. oktober 2021 #957 Del Skrevet 23. oktober 2021 (endret) Forstår ikke Bjørn-fansen. For meg så er han utrolig kjedelig, altså han er kul som person, men er ikke poenget med denne konkurransen å være en sjanger-kameleon? Å vise at man behersker alle sjangre? For meg er det nesten juks å komme til finalen ved å velge nesten like sanger uansett sjanger. Bjørn er flink til å være Bjørn, men han bør ikke vinne Stjernekamp. Ellers så er This is me min evige kryptonitt, jeg begynner å grine av de første notene hver gang, og Carina sang den mer enn bra nok. Men Alexandras "Never enough" var helt syk. Det er en VANSKELIG sang å synge, både teknisk og det å få frem følelsen i den uten at det blir teit overspilling. Jeg har sett mange prøve seg på den og feile totalt. Så jeg var ganske skeptisk på hennes vegne, men det var unødvendig! Jeg kjenner forøvrig ikke til Alexandra fra før, jeg følger som regel overhodet ikke med på musikk, TV eller MGP i Norge i det hele tatt. Begynte å se på Stjernekamp fordi jeg liker Seigmen og måtte se på for Marius. Men Alexandra har vunnet meg over as, hun er skikkelig herlig. Endret 23. oktober 2021 av Auri 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Auri Skrevet 23. oktober 2021 #958 Del Skrevet 23. oktober 2021 Birthe-Birgit skrev (2 timer siden): Dere som kritiserer Alexandra for å være for perfekt og falsk ydmyk. Hun er enormt dyktig og har nailet hver eneste sjanger, og har jobbet beinhardt for det. Med det utgangspunktet, hvordan mener dere at hun skulle oppført seg? Hvordan hadde det tatt seg ut om hun sto der og sa rett ut at hun synes hun er best? Eller hva om hun kontrer komplimenter med "nei, jeg er jo ikke så flink, jeg er så usikker" osv? Jeg ser ikke helt hva hun skulle ha gjort annerledes enn det hun gjør, ydmykt tar i mot skryt og takker høflig. Det skal visst ikke være lett å være flink 🤷🏻♀️ Angående Bjørn så har han en spennende stemme og er også enormt dyktig. For meg faller han under Alexandra da jeg synes låtvalgene hans har vært noe kjedelige, ganske likt i de fleste sjangre, og tidvis har han bommet litt i forhold til min tolkning av sjangeren. Men alt i alt en veldig verdig nr 2 👏 Carina kan være en ok artist, i en sjanger som passer stilen og stemmen hennes, feks rock. At hun har kommet på 3. plass i en sjangerkonkurranse med så mange dyktige artister er et under for meg. Og, dette. Det finnes ingen måte hun kan "vinne" på. Om hun sa tydelig at hun visste hun var kjempeflink ville hun blitt kritisert for det også. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hunteragain Skrevet 23. oktober 2021 #959 Del Skrevet 23. oktober 2021 (endret) Auri skrev (3 minutter siden): Forstår ikke Bjørn-fansen. For meg så er han utrolig kjedelig, altså han er kul som person, men er ikke poenget med denne konkurransen å være en sjanger-kameleon? Å vise at man behersker alle sjange? For meg er det nesten juks å komme til finalen ved å velge nesten like sanger uansett sjanger. Bjørn er flink til å være Bjørn, men han bør ikke vinne Stjernekamp. Ellers så er This is me min evige kryptonitt, jeg begynner å grine av de første notene hver gang, og Carina sang den mer enn bra nok. Men Alexandras "Never enough" var helt syk. Det er en VANSKELIG sang å synge, både teknisk og det å få frem følelsen i den uten at det blir teit overspilling. Jeg har sett mange prøve seg på den og feile totalt. Så jeg var ganske skeptisk på hennes vegne, men det var unødvendig! Jeg kjenner forøvrig ikke til Alexandra fra før, jeg følger som regel overhodet ikke med på musikk, TV eller MGP i Norge i det hele tatt. Begynte å se på Stjernekamp fordi jeg liker Seigmen og måtte se på for Marius. Men Alexandra har vunnet meg over as, hun er skikkelig herlig. Helt enig. Har ennå ikke hørt han gjøre belting en eneste gang. Han unngår låter med belting og melisma. Fint vibrato da. Fin stemme og definitivt brukbar, men han utnytter ikke de høye notene han kan. Endret 23. oktober 2021 av hunteragain 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blærgh Skrevet 23. oktober 2021 #960 Del Skrevet 23. oktober 2021 Auri skrev (3 minutter siden): Forstår ikke Bjørn-fansen. For meg så er han utrolig kjedelig, altså han er kul som person, men er ikke poenget med denne konkurransen å være en sjanger-kameleon? Å vise at man behersker alle sjange? For meg er det nesten juks å komme til finalen ved å velge nesten like sanger uansett sjanger. Bjørn er flink til å være Bjørn, men han bør ikke vinne Stjernekamp. Ellers så er This is me min evige kryptonitt, jeg begynner å grine av de første notene hver gang, og Carina sang den mer enn bra nok. Men Alexandras "Never enough" var helt syk. Det er en VANSKELIG sang å synge, både teknisk og det å få frem følelsen i den uten at det blir teit overspilling. Jeg har sett mange prøve seg på den og feile totalt. Så jeg var ganske skeptisk på hennes vegne, men det var unødvendig! Jeg kjenner forøvrig ikke til Alexandra fra før, jeg følger som regel overhodet ikke med på musikk, TV eller MGP i Norge i det hele tatt. Begynte å se på Stjernekamp fordi jeg liker Seigmen og måtte se på for Marius. Men Alexandra har vunnet meg over as, hun er skikkelig herlig. Er så enig angående Bjørn. Likanes fyr, og sikkert strålende flink på det han driver med. Men synes ikke han nødvendigvis er teknisk flinkere enn Carina. Og er jo selvsagt ikke i nærheten av Alexandra. Han har en kul karakter i stemmen, men synes ikke stemmen hans er SÅ god. Jeg opplever den som litt "tynn", eller hva jeg skal kalle det, selv om han har dypt stemmeleie.. Han er jo ikke noen Cohen, akkurat. Flere ganger har han jo også lagt seg på et toneleie som er *for* dypt for han. Dessuten enig med mange her at han virker litt lei og ikke treffer helt på formidlinga, som selvfølgelig er veldig viktig i dag. Han bergtar ikke meg på noen som helst måte. Bra vi er forskjellige, si Fullstendig utklassing av Alexandra i dag. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå