Gå til innhold

Trans blir nektet å spille på det australske kvinnelandslaget


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Artemisia skrev (40 minutter siden):

Slapp helt av. Bent Høie og Høyre har allerede skrevet kvinner som kjønn ut av loven slik at hele den mannlige befolkningen, enhver mann som ønsker det, kan egenerklære seg inn i alle kvinnerom. Så du kan sove helt trygt uten å måtte bekymre deg for "transpersoner". De har fått absolutt alt de ba om og masse mer med Lov om hatytring. Hadde du lest tråden, heller enn å skrive den dramaforestillingen du har funnet på i hodet, så hadde du visst det. Det er hele poenget med mye av tråden. Så du kan senke skuldrene, ingen kan stoppe kikkere og blottere og resten, de har fått en juridisk rett til å kikke og blotte seg for kvinner og jenter alt de orker. Så, slapp helt av.

Hvorfor skriver du at spesifikt kvinner som kjønn er blitt skrevet ut av loven? Trans-personer er jo også forhenværende kvinner som blir menn. Kvinner kan egenerklære seg som menn på nøyaktig lik linje som menn kan egenerklære seg som kvinner, så dette er ikke noe du kan bruke som eksempel på kvinneundertrykking. Faktisk er det flere jenter som vil bli gutter her til lands, enn motsatt.

Endret av K.A.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Artemisia skrev (6 timer siden):

Kvinne: Person av hunkjønn.

Hunkjønn: Organisme med forplantningsbiologi organisert for å ha store, immobile gameter (eggceller). Hos pattedyr: Hunnen går typisk drektig, føder levende avkom og ammer avkommet.

Person: Juridisk konstruksjon som gir menneskelige individer status som bla, bla..

Din tur. 

Så her sier du at alle kvinner som er født uten eggstokker, har måttet fjerne eggstokkene av diverse årsaker, ikke produserer eggceller, eller ikke kan bli gravide ikke er kvinner. Interessant at TERF'er påstår de er feminister samtidig som dere sier rett ut at kvinner ikke er noe annet en fødemaskiner. Veldig anti-feministisk. 

Anonymkode: 89143...571

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artemisia skrev (4 timer siden):

Nei, jeg har skjønt det. Jeg har skjønt at du og andre her ikke kan forstå hva problemet med loven er. De problemene som er beskrevet i nøyaktig detalj side opp og side ned på 10-15 sider på denne tråden. Jeg kan ikke gjøre noe mer enn å beskrive loven, lovens virkemåte og virkeligheten på en ærlig og etterrettelig måte. Du, andre, ønsker ikke å forstå og dere finner det utenkelig at kvinner og jenter skulle ha rett til noe for seg selv hvor menn ikke kan kikke på dem og bruke dem som seksuelle kulisser hvert sekund av hvert minutt for å seksualisere, dominere og få seksuell tilfredsstillelse.

Jeg tok feil. Jeg tenkte det skulle kunne være mulig for kvinner og jenter å gå på do og skifte tampong uten at enhver mann kan følge etter henne for å gå i nabobåsen for å onanere og filme under båsveggen. Jeg tenkte det skulle kunne være mulig for kvinner å slippe å delta i menns iscenesettelse av sine seksuelle fantasier, at kvinner skulle kunne avslå å samtykke til denne seksuelle adferden på jobben. Osv. Osv.

Jeg tok feil. Dere ønsker alt dette for dere selv, deres døtre og små barn. Dere ønsker menns seksuelle adferd og tilfredsstillelse velkommen overalt og til enhver tid. Så da har vi fått avklart det. Ring meg når en mann som Jessica Yaniv som stalker din tenåringsdatter på nett har begynt å dukke opp hver gang hun går på toalettet så kan vi feire over et glass at din datter kan heldigvis ikke gjøre noe med situasjonen. 🥂

Det er da ikke snakk om "enhver mann_, men om transkvinner. Og transkvinner er da vanligvis ikke ute etter å forgripe seg på ciskvinner.

Det finnes mange gærne mennesker, og man kan aldri vite med noen, det kan være farlig å være alene med andre mennesker. Men ingenting tilsier at transer er farligere enn andre.

Om noen oppfører seg utidig, trakasserende eller truende, så kan jo det anmeldes. De kan bortvises. Transpersoner har ikke friplass i så måte.

At cismenn skal utgi seg for transkvinner for å få tilgang til kvinnegatderober eller toaletter, tror jeg er en nesten ikkeeksisterende problemstilling. En mann med veldig feminint utseende ville jo kunne ha "kledd seg ut" og gjort det samme uten å skifte juridisk kjønn. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på lang vei at det er en mann. Jeg som jente hadde aldri turt å spille hverken mot eller på lag med hen:o hen er jo mye større og sterkere enn vi som er biologisk jente. Hadde heller ikke turt å dele garderobe, og ja..jeg hadde vært redd for å bli voldtatt. 

Anonymkode: 9bd49...2b3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for brukerangrep, personangrep, krenkende og diskrimminerende innlegg og svar til dette.

Vintermorgen, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
AnonymBruker skrev (På 10.6.2021 den 0.21):

Kanskje verden har gått av skaftet, men Australia viser at de har fornuften i behold.  Så får vi se om Norge er like fornuftige. Jeg har mine tvil...

Anonymkode: bd5c8...853

Før eller siden vipper Norge over i galskapen. Det er bare snakk om tid og press nok fra det fucka samfunnet rundt oss. Når man argumenterer med vitenskap og biologi og blir møtt med kjeft og beskyldninger om transfobi! Da vet du at menneskeheten har stoppet helt opp.

Endret av HarryDotter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nimbus2000 skrev (På 5.6.2021 den 4.15):

Etter loven skal juridiske kvinner ha rett til å være på krisesenteret for kvinner. 

Lov om endring av juridisk kjønn sier:

§ 6.Rettslige konsekvenser av å endre juridisk kjønn

Det juridiske kjønnet skal legges til grunn ved anvendelsen av andre lover og forskrifter.

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2016-06-17-46

Krisesenterlova sier:

§ 2 Butilbodet til kvinner og butilbodet til menn skal vere fysisk skilde.

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2009-06-19-44

Siden Lov om endring av juridisk kjønn sier at det er det juridiske kjønnet som skal legges til grunn ved anvendelse av andre lover og siden kjønn brukes i krisesenterlova så er det det juridiske kjønnet som skal brukes i krisesenterlova. 

Alle skjønner at denne loven er helt håpløs. Det blir poengløst å ha kjønnsdelte botilbud på krisesenteret om man fritt kan velge hvilket kjønn man har. I tillegg så skjønner alle at det kan være viktig for voldsutsatte kvinner å få slippe å bo med menn. 

Toppen på kransekaka er at om en voldsutsatt kvinne på krisesenteret ber en mann som juridisk sett er kvinne om å forlate krisesenteret så kan den voldsutsatte kvinnen bli dømt for trakassering. Om kvinnene ikke godtar menn på krisesenteret så er det kvinnene som risikerer å bli kastet ut, siden det er de som etter loven driver med trakassering. 

 

Jeg ser glatt for meg en enda høyere topp på den kransekaka.

Kari blir overfalt og voldtatt av en fremmed mann som senere følger etter henne, trakasserer henne og truer henne. Hun flytter derfor inn på et krisesenter. Denne mannen, la oss kalle ham Knut, følger jo etter Kari og vet hvor hun reiste, men han vet også at han ikke kommer til å kunne slippe inn der. Bortsett fra på en måte - ved å skifte kjønn for noen uker. En halvtime senere er han offisielt kvinne og kan bevise dette, og vil dermed, med den rette historien om å være et offer for vold/overgrep eller at "hun" føler seg truet, få plass på det samme krisesenteret. Etter å ha gjort hva enn han ville med Kari, innenfor veggene på et krisesenter (!!!) vil han kunne skifte kjønn tilbake til mann og fortsette livet sitt. Eller hvis han blir tatt, la være å skifte tilbake til mann og dermed få tilgang til så mange kvinner han bare vil mens han soner i et kvinnefengsel. Der vil ingen av kvinnene kunne rømme unna. De har ikke engang et krisesenter de kan kontakte. 

Anonymkode: 405ea...1f5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://terfisaslur.com/

Jeg anbefaler en titt på denne siden.

For de som ikke vet det, står begrepet TERF for transekskluderende radikalfeminist/-feminisme, men brukes i praksis om alle kvinner som på noe vis våger å ta til orde for eller støtte andre på at ord som breastfeeding (det skal hete chestfeeding), female genital mutilation, kvinnelige hygieneprodukter eller fødekvinne fortsatt skal kunne brukes, for da er de transphobic.  Det brukes også om alle lesbiske som ikke er 100% komfortable med å ha sex med kvinner med penis. Det er nemlig også transphobic å ikke like girl dick

Personene på denne iden er de kvinner kjemper mot når vi prøver å si at kvinner har egne kvinneproblemer menn aldri fullt ut vil kunne forstå og som må kunne snakkes om og håndteres og at vi må få lov til å ha enkelte trygge steder uten menn uansett hvilken kjønnsidentitet de har. 

Og nettopp denne siden eksemplifiserer så utrolig godt hvorfor disse kvinnestedene ikke vil kunne være trygge dersom de ikke reserveres for nettopp mennesker oppvokst som kvinner. 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marihønepøne skrev (6 timer siden):

https://terfisaslur.com/

Jeg anbefaler en titt på denne siden.

For de som ikke vet det, står begrepet TERF for transekskluderende radikalfeminist/-feminisme, men brukes i praksis om alle kvinner som på noe vis våger å ta til orde for eller støtte andre på at ord som breastfeeding (det skal hete chestfeeding), female genital mutilation, kvinnelige hygieneprodukter eller fødekvinne fortsatt skal kunne brukes, for da er de transphobic.  Det brukes også om alle lesbiske som ikke er 100% komfortable med å ha sex med kvinner med penis. Det er nemlig også transphobic å ikke like girl dick

Personene på denne iden er de kvinner kjemper mot når vi prøver å si at kvinner har egne kvinneproblemer menn aldri fullt ut vil kunne forstå og som må kunne snakkes om og håndteres og at vi må få lov til å ha enkelte trygge steder uten menn uansett hvilken kjønnsidentitet de har. 

Og nettopp denne siden eksemplifiserer så utrolig godt hvorfor disse kvinnestedene ikke vil kunne være trygge dersom de ikke reserveres for nettopp mennesker oppvokst som kvinner. 

 

😳 er verre enn jeg trodde. Sier ikke alt alle er slik, absolutt ikke, men hvor kommer dette hatet dems fra? Dette er jo ikke menn som mistrives med sitt kjønn, det er menn som hater kvinner så mye at...De snakker om vold samtidig som de vil være kvinner selv, det er jo en syk ting som ikke henger på greip dersom de faktisk ønsker å være kvinner.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marihønepøne skrev (6 timer siden):

https://terfisaslur.com/

Jeg anbefaler en titt på denne siden.

For de som ikke vet det, står begrepet TERF for transekskluderende radikalfeminist/-feminisme, men brukes i praksis om alle kvinner som på noe vis våger å ta til orde for eller støtte andre på at ord som breastfeeding (det skal hete chestfeeding), female genital mutilation, kvinnelige hygieneprodukter eller fødekvinne fortsatt skal kunne brukes, for da er de transphobic.  Det brukes også om alle lesbiske som ikke er 100% komfortable med å ha sex med kvinner med penis. Det er nemlig også transphobic å ikke like girl dick

Personene på denne iden er de kvinner kjemper mot når vi prøver å si at kvinner har egne kvinneproblemer menn aldri fullt ut vil kunne forstå og som må kunne snakkes om og håndteres og at vi må få lov til å ha enkelte trygge steder uten menn uansett hvilken kjønnsidentitet de har. 

Og nettopp denne siden eksemplifiserer så utrolig godt hvorfor disse kvinnestedene ikke vil kunne være trygge dersom de ikke reserveres for nettopp mennesker oppvokst som kvinner. 

 

Jeg er så vant til å bli kalt dette skjellsordet Terf at man skulle kunne tro det var navnet mitt. Det er det eneste disse aktivistene har, utskjelling og "no debate". Unge mennesker har jo blitt helt hjernevasket av denne ideologien fordi de lever på nett. Tenåringer er naturlig nok usikre på egen kropp og hvem de er så det er jo veldig lønnsomt å begynne å selge dem kjønnsskifte som løsningen på all angst, autisme og følelse av håpløshet.

Endret av Artemisia
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pia mater skrev (På 3.6.2021 den 12.59):

Kampsport kan være litt mer "safe" da det er vektklasser. Så vil nok gå for det meste utover de tyngste vektklassene, de lettere klassene slipper mer unna.

Uansett vil konkurranseidrett bli ødelagt hvis kvinner som er født kvinner får grisebank hver gang av noen med skyhøyt nivå av testosteron. 

"Safe" er det nok ikke uansett. Menn vil uansett være raskere (signalene i hjernen går raskere hos menn. Tiden det tar fra man bestemmer seg for å feks kaste en ball til man faktisk kaster den. Det er en av grunnene til at mannefotball/håndball går mye raskere enn de kvinnelige versjonene) og ha mer muskler i forhold til fett. Benbygning, større hjerte/lunger vil også være av betydning.

Er ikke bare kroppsstørrelsen som er et problem.

————

Menn som har gått igjennom en mannlig pubertet (vet ikke så mye om egenskapene til de som ikke har gjort det) har ingenting i kvinnesport å gjøre. 

Og de som mener de har det er ikke annet enn kvinnefiendtlige rasister. For argumentasjonen for er ingenting annet enn usakelig.

 

Anonymkode: e5f1b...947

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ligger denne tråden på skråblikk og generaliseringer? 

Anonymkode: a0a9b...118

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 6/4/2021 at 9:58 PM, Hannah80 said:

Cis-kvinne heter det😊

Nei. Det heter kvinne.

Anonymkode: bd1da...a92

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...