Gå til innhold

Trans blir nektet å spille på det australske kvinnelandslaget


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Hvor mange garderober ser du for deg at et gjennomsnittlig idrettsanlegg skal ha?

Anonymkode: 87c84...2a7

Tre garderober. En for kvinner. En for menn. Og en for transpersoner.  Det holder med én for sistnevnte, da det ikke kryr av dem:)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Transmenn og transkvinner.  Evt eget rom/avd i eksisterende garderober. Ser ikke problemet. 

Anonymkode: 9fe1f...c40

Det finnes jo handicap-bad over alt? Kall det tilgjengelig bad eller noe slikt så alle kan bruke det? 

Anonymkode: eec98...927

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det finnes jo handicap-bad over alt? Kall det tilgjengelig bad eller noe slikt så alle kan bruke det? 

Anonymkode: eec98...927

Funksjonshemmede og folk i rullestol skal da vel ikke få sine få rom opphevet noe mer enn kvinner. Det er fullt mulig i større bygg å ta ett eller flere rom og gjøre dem kjønnsnøytrale/unisex. Der det ikke er mulig så kan man gjøre herrerommet unisex hvis man absolutt må. Kjernen i problemet er at de færreste mannlige transpersoner ønsker dette fordi det å benytte seg av kvinners  kjønnsdelte rom er hele poenget med øvelsen. Det er en del av deres "selvrealisering" som "kvinne". Det er i stor grad et uløselig problem, men det er uansett ikke kvinner som skal løse det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Retorikken minner mistenkelig om den samme som Nina Karin Monsen brukte da det ble argumentert med at ekteskapet mellom homofile var en trussel mot ekteskapet mellom mann og kvinne som visst nok var mye mer hellig og riktig.

Anonymkode: bb658...7a5

  Hvordan får du til den sammenlikningen? Om to mennesker gifter seg har det ingen praktisk betydning for noen andre enn disse og nærmeste familie. Hvis en transkvinne deltar i kvinneidrett, får det betydning for alle de andre som deltar fordi det blir en urettferdig konkurranse.

 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Samfunnet vårt må tilrettelegge for at vi nå og i fremtiden har flere kjønn enn 2. og vi kan ikke tvinge de inn i noen av de båsene vi allerede har. Vi må ha flere båser for kjønn. Idrett, garderober, toaletter osv. 

Personlig vil jeg ikke ha en transperson verken i min kvinneidrett eller garderobe. Men jeg aksepterer dem og respekterer dem like fullt. Det er urettferdig for alle parter at man skal defineres som fordomsfull fordi ikke regjeringen vår har tatt grep for å ivareta denne gruppen sårbare mennesker. 

Anonymkode: 9fe1f...c40

 

Hannah80 skrev (6 minutter siden):

Tre garderober. En for kvinner. En for menn. Og en for transpersoner.  Det holder med én for sistnevnte, da det ikke kryr av dem:)

Dette hadde jo vært det naturlige, og for mange hadde sikkert dette vært en helt fin løsning.

Problemet er de ekstreme aktivistene som insisterer på at transkvinner er kvinner på helt samme måte som de som er født som kvinner (dette kommer selvfølgelig alltid opp som et problem med kvinner, ikke menn, og det er veldig viktig å bite seg merke i), som ikke vil akseptere å bli sett på som en egen kategori (trans), men som kun ønsker å bli sett på som kvinne og mener at alt annet er diskriminering. Det er disse som skriker høyest, får folk canceled og har klart å organisere seg sånn at de får mer og mer gjennomslagskraft, jf. at transkvinner kan delta i kvinneidrett. Enhver med vettet i behold skjønner at det er totalt urimelig, men rimelighet og rettferdighet er ikke viktig for disse menneskene, det som er viktig er å bli behandlet på lik linje med kvinner, uansett hvor mye det går ut over og skader kvinner. Som alltid er kvinner forventet å sette andres behov foran sine egne.

Anonymkode: 3b579...8cf

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et av Norges beste damefotballag trener med 16 år gamle gutter:

Quote

— Dette er bra matching, og på disse guttene er det sånn passe størrelse også. Det er greit at de ikke er så veldig mye bedre, men vi får testet oss på styrke og hurtighet.

https://www.aftenbladet.no/sport/i/ddo64A/lsk-testet-seg-mot-16-aar-gamle-gutter-foer-cupfinalen

887b13bf-8a7b-4b6d-b532-4d4afdd6a581?fit

Endret av ops2
la til bilde
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ops2 skrev (Akkurat nå):

Et av Norges beste damefotballag trener med 16 år gamle gutter:

https://www.aftenbladet.no/sport/i/ddo64A/lsk-testet-seg-mot-16-aar-gamle-gutter-foer-cupfinalen

🤣 Amerikansk statistikk viser at de tre hundre beste guttene på videregående som er friidrettsløpere slår kvinners verdensrekorder. Jeg mener, hvilken planet er det folk som synes dette er greit lever på? 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Artemisia skrev (19 minutter siden):

Men, det samme er sant for mange mennesker som har psykiske lidelser. Det samme er sant for mange personer som har fysiske funksjonsnedsettelser. Det samme er sant for kvinner som har blitt voldtatt og har levd med fysisk vold i hjemmet. Det er vel ikke akkurat slik at vi brekker ryggen for å ivareta alle disse menneskenes behov?

Hva mener du med "transperson"? Flertallet av menn med fetisjistisk transvestisme (flertallet av mannlige transpersoner) er ikke sårbare i det hele tatt, statistisk så er flertallet hvite middelklassemenn med høyere utdanning. Deres "sårbarhet" består i at de opplever det som frustrerende at andre mennesker/samfunnet ikke oppfatter dem som uadskillelige fra kvinner.

Vi er i stor grad enige, men jeg forsøker å forstå denne bunnløse sympatien og trangen til å hjelpe menn med denne spesifikke fetisjen/parafilien. Listen over parafilier som menn har er veldig lang. Hva med alle dem? Hva med sadister, masochister og baby fetisjister? De ønsker også å leve ut sin seksualitet på arbeidsplassen, i det offentlige/sosiale liv og i diverse rom hvor seksuell adferd ikke er ønsket (som er de fleste).

Hvorfor er menns seksuelle behov og adferd plutselig noe som gjør dem "sårbare" og som samfunnet må legge til rette for dem overalt hvor de befinner seg? Mindretallet av mannlige "transpersoner" er homofile, transseksuelle menn, jeg tror neppe at det å la menn med fetisjistisk transvestisme/agp fritt gjøre som de ønsker hjelper dem det minste. Tvert imot.

Hva mener du om dette?

Jeg snakker ikke bare om menn. Men om transpersoner, både menn og kvinner. Jeg har skjønt at det største problemet er menn som vil leve som kvinner, og ikke så mye andre veien. Men jeg mener problemet er like stort begge veier. De trenger noe «eget» som er akseptert i samfunnet. 

Anonymkode: 9fe1f...c40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg over. Sadister, pedofile og andre fæle seksuelle holdninger er ikke akseptert i samfunnet. Det er forskjellen med transpersoner. De får lov og støtte til å endte kjønn av samfunnet, og deretter kastet ut i «intet». 

Anonymkode: 9fe1f...c40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artemisia skrev (3 timer siden):

Hvis du leser side 8-12? eller hva det er så finner du svaret. Dette handler ikke om hvert eneste lite unntak dere kan finne. Det handler om Lov om endring av juridisk kjønn, lovens virkemåte, konsekvenser og implikasjoner for kvinner og jenter.

Jeg sier ikke at dette er uproblematisk på alle måter. Men akkurat det med voldtektsmottaket synes jeg var et dårlig eksempel, og det påpekte jeg. Det er ikke bare biologiske kvinner som blir voldtatt, alle mennesker kan bli voldtatt, uavhengig av alder, kjønn, legning og kjønnsidentitet.

Det er ikke rettferdig at mennesker som har gjennomgått en mannlig pubertet skal konkurrere i kvinneklassen. Å nekte transkvinner å delta i kvinneklassen i idrett er ikke noe mer diskriminerende enn å nekte menn på 150 kilo å bokse i lettvekts klassen.

Men ellers klarer jeg ikke å se at endring av juridisk kjønn skal føre til så mange problemer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Thyra said:

--------------------------------------------

Men ellers klarer jeg ikke å se at endring av juridisk kjønn skal føre til så mange problemer. 

Det eneste som hindrer problemer, er at transkvinner og transaktivister ikke skaper problemer. Med den nye loven om hatkriminalitet er det ikke lenge før jeg og Artemisia blir bedt om å komme inn og ta en samtale på politikontoret.

I Norge har vi vært forskånet for dette, så langt. Jeg kan for eksempel ikke se for meg norske foreldre være stolt av sin sønn for at han konkurrerer mot kvinner og vinner medaljer ved å ærklære seg som kvinne. I USA er det viktig å være god i idrett for å få stipend og komme inn på de beste universitetene. Gutter som knapt kan kvalifisere seg til finalen i gutteklassen, gjør rent bord i jenteklassen.

Og foreldrene er så stolte! Jeg ville ikke klart å vise meg utendørs av skam hvis jeg hadde en sønn som gjorde det.

Vi er med andre ord avhengige av at det ikke blir amerikanske eller britiske tilstander i Norge. Og her er et eksempel på en feminist som er anklaget for hatkriminalitet av en transaktivist i Skottland. I følge aktivisten selv måtte han: "first I contacted the police, sought help from victim support and my local mental health team and GP, was advised to leave home for my own safety. Went to a safe address."

Hvilke opprørende bilder hadde forårsaket slik smerte og frykt? Les selv:

https://www.womenarehuman.com/transgender-activist-gets-woman-charged-with-hate-crime-for-posting-suffragist-ribbon/

Transaktivister har også hevdet at biologiske menn som har skiftet juridisk kjønn, skal kunne utføre gynekologiske undersøkelser på voldtektsofre, som har bedt om å få en kvinnelig lege. En lov som sikrer at voldtektsofre skal kunne reservere seg mot å bli undersøkt av transkvinner, blir forklart med at den eneste grunnen til at denne loven eksisterer, er at den skal "terrorise trans people". https://www.womenarehuman.com/law-lets-female-rape-victims-select-female-forensic-examiners-trans-activists-react-with-outrage/

Jeg skulle ønske at dette var fake news. Det er som et mareritt. Og det eneste som hindrer dette i Norge, er at vi ligger noen år etter. Men det kommer krypende hit. Beklager hvis bildet er støtende. Men det er jo det som skjer.

sandydrawsbadly-meme-on-tw-seeking-to-ex

 

 

 

Endret av ops2
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thyra skrev (45 minutter siden):

Det er ikke bare biologiske kvinner som blir voldtatt, alle mennesker kan bli voldtatt, uavhengig av alder, kjønn, legning og kjønnsidentitet.

Men ellers klarer jeg ikke å se at endring av juridisk kjønn skal føre til så mange problemer. 

Nei, jeg har skjønt det. Jeg har skjønt at du og andre her ikke kan forstå hva problemet med loven er. De problemene som er beskrevet i nøyaktig detalj side opp og side ned på 10-15 sider på denne tråden. Jeg kan ikke gjøre noe mer enn å beskrive loven, lovens virkemåte og virkeligheten på en ærlig og etterrettelig måte. Du, andre, ønsker ikke å forstå og dere finner det utenkelig at kvinner og jenter skulle ha rett til noe for seg selv hvor menn ikke kan kikke på dem og bruke dem som seksuelle kulisser hvert sekund av hvert minutt for å seksualisere, dominere og få seksuell tilfredsstillelse.

Jeg tok feil. Jeg tenkte det skulle kunne være mulig for kvinner og jenter å gå på do og skifte tampong uten at enhver mann kan følge etter henne for å gå i nabobåsen for å onanere og filme under båsveggen. Jeg tenkte det skulle kunne være mulig for kvinner å slippe å delta i menns iscenesettelse av sine seksuelle fantasier, at kvinner skulle kunne avslå å samtykke til denne seksuelle adferden på jobben. Osv. Osv.

Jeg tok feil. Dere ønsker alt dette for dere selv, deres døtre og små barn. Dere ønsker menns seksuelle adferd og tilfredsstillelse velkommen overalt og til enhver tid. Så da har vi fått avklart det. Ring meg når en mann som Jessica Yaniv som stalker din tenåringsdatter på nett har begynt å dukke opp hver gang hun går på toalettet så kan vi feire over et glass at din datter kan heldigvis ikke gjøre noe med situasjonen. 🥂

Endret av Artemisia
Stavefeil
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg snakker ikke bare om menn. Men om transpersoner, både menn og kvinner. Jeg har skjønt at det største problemet er menn som vil leve som kvinner, og ikke så mye andre veien. Men jeg mener problemet er like stort begge veier. De trenger noe «eget» som er akseptert i samfunnet. 

Anonymkode: 9fe1f...c40

Men de vil ikke ha noe eget. Hvis transkvinner og -menn hadde kjempet for egne rom, for muligheten til å drive idrett i en egen transklasse, hvis de kjempet for å være juridisk anerkjent som trans, ville saken vært en helt annet fordi det da ikke villle gått ut over kvinners hardt tilkjempede rettigheter.

Men de vil ikke ha noe eget, de vil bli anerkjent som kvinner, fordi de mener at kropp og biologi er irrelevant for hvilket kjønn man har, at det holder å føle seg som en kvinne for å være det.

Anonymkode: 3b579...8cf

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Artemisia skrev (6 timer siden):

Hatytringer mot kvinner eksisterer ikke ifølge loven, kun grupper som innbefatter menn kan utsettes for hat (etnisitet, religion, legning, kjønnsidentitet). Så når du hører menn fråtse i h*re, f*tte og b*tch 100 ganger daglig i alle mediekanaler, populærmusikk og underholdning, så er dette altså som seg hør og bør. 

Kvinner har verken etnisitet, religion, legning eller kjønnsidentitet? 

Anonymkode: 75286...3cc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

 

Kvinner har verken etnisitet, religion, legning eller kjønnsidentitet? 

Anonymkode: 75286...3cc

Finnes det en etnisk gruppe uten menn?

Big if true

Anonymkode: 87c84...2a7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ingen utsetter seg for hormonterapi, og de potensielt ødeleggende konsekvensene både helsemessig, sosialt og karrieremessig en endring i kjønnsuttrykk kan føre med seg.

Anonymkode: bb658...7a5

Jo, innen kroppsbygging har de gjort dette å tiår vel vitende at de har utviklet bryst, krympet penis, forstørret klitoris, ending i stemmeleie etc. Noen har gjort dette for å komme langt i konkurranser men svært mange har gjort det kun for å ha stor muskelvekst.

Artemisia skrev (38 minutter siden):

Jeg tenker jeg har ca en time eller to igjen her på KG. Det er ikke noe nytt. Jeg gidder ikke mer, jeg er fed up. Det er tydelig at de fleste kvinnene her ønsker det som vi har beskrevet, at de ønsker loven velkommen og gjerne vil ha stakkars sårbare Karen White og Jessica Yaniv og resten av røkla som toalettvenninner og ordstyrere i sine kvinnegrupper. Så, da er det vel ikke stort mer å si. 

🥺 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Men de vil ikke ha noe eget. Hvis transkvinner og -menn hadde kjempet for egne rom, for muligheten til å drive idrett i en egen transklasse, hvis de kjempet for å være juridisk anerkjent som trans, ville saken vært en helt annet fordi det da ikke villle gått ut over kvinners hardt tilkjempede rettigheter.

Men de vil ikke ha noe eget, de vil bli anerkjent som kvinner, fordi de mener at kropp og biologi er irrelevant for hvilket kjønn man har, at det holder å føle seg som en kvinne for å være det.

Anonymkode: 3b579...8cf

Enig i det du skriver. Men sånn blir det ikke i vår levetid i allefall. De blir ikke det kjønnet de ønsker å være fordi de er jo ikke det! Uansett hvor mye de vil, og uansett hvor mye vi i samfunnet vil - de blir ikke det de ønsker. For det er rett og slett umulig. Derfor MÅ regjeringen som har tillatt dette, også tilrettelegge for det. Det skal IKKE være opp til mannen/kvinnen i gata og bestemme over rettighetene til disse menneskenes liv. Men sånn er det dessverre i dag. 

Anonymkode: 9fe1f...c40

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Enig i det du skriver. Men sånn blir det ikke i vår levetid i allefall. De blir ikke det kjønnet de ønsker å være fordi de er jo ikke det! Uansett hvor mye de vil, og uansett hvor mye vi i samfunnet vil - de blir ikke det de ønsker. For det er rett og slett umulig. Derfor MÅ regjeringen som har tillatt dette, også tilrettelegge for det. Det skal IKKE være opp til mannen/kvinnen i gata og bestemme over rettighetene til disse menneskenes liv. Men sånn er det dessverre i dag. 

Anonymkode: 9fe1f...c40

Slapp helt av. Bent Høie og Høyre har allerede skrevet kvinner som kjønn ut av loven slik at hele den mannlige befolkningen, enhver mann som ønsker det, kan egenerklære seg inn i alle kvinnerom. Så du kan sove helt trygt uten å måtte bekymre deg for "transpersoner". De har fått absolutt alt de ba om og masse mer med Lov om hatytring. Hadde du lest tråden, heller enn å skrive den dramaforestillingen du har funnet på i hodet, så hadde du visst det. Det er hele poenget med mye av tråden. Så du kan senke skuldrene, ingen kan stoppe kikkere og blottere og resten, de har fått en juridisk rett til å kikke og blotte seg for kvinner og jenter alt de orker. Så, slapp helt av.

Endret av Artemisia
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HarryDotter skrev (39 minutter siden):

Verden har gått helt av skaftet!

Kanskje verden har gått av skaftet, men Australia viser at de har fornuften i behold.  Så får vi se om Norge er like fornuftige. Jeg har mine tvil...

Anonymkode: bd5c8...853

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Kanskje verden har gått av skaftet, men Australia viser at de har fornuften i behold.  Så får vi se om Norge er like fornuftige. Jeg har mine tvil...

Anonymkode: bd5c8...853

Nei. I Australia så har de tenkt å la menn spille kvinnerugby! Vi får se hvor lang tid det tar før en mann brekker nakken på en kvinne eller gjør henne ufør. Dette er "transrettigheter".

https://www.theaustralian.com.au/commentary/dilemma-of-transgender-women-who-want-to-play-sport/news-story/744d7e885ebde471f58804936537f754

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...