Gå til innhold

Trans blir nektet å spille på det australske kvinnelandslaget


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 Hun er 1,90 høy og veier 100 kilo.  Hannah Mouncey, som for noen år siden het Callum og spilte herre-VM for Australia, får ikke lov til å spille håndball mot kvinner etter kjønnskifte. I tillegg er de andre jentene på laget ikke komfortable med å dele dusj med henne. 

Er det diskriminering?

image.jpeg.8647ce9aa3a8dd5c70759814f8ed6a7e.jpeg

Vraket til VM: - Omstridte Hannah raser etter dusjdrama

 

Anonymkode: da16f...2dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sykt skummelt å være liten kvinne på motstander laget når Mouncey der kommer løpene mot de. 
Og selvsagt vil de ikke dele dusj. Hvorfor skal de alltid dele dusj? 🤔

Anonymkode: d6b8b...15d

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes ikke alt kan kalles kvinner bare fordi man går på hormoner og ymse for å skifte kjønn. Hen ser ut som en mann og er biologisk en mann, og biologien kan man ikke endre, beklager. 

Anonymkode: a7c97...186

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kvinne er ikke bare langt hår, pupper og kjoler – som en del transkvinner synes å tro. Man ser veldig godt hvem som er transkvinner eller ekte biokvinner, pga kroppen, ansiktet, væremåten og holdninger. Væremåte og holdninger er biologisk og kan ikke læres. 
hannah-mouncey.jpg

81A2B5AF-CC0B-4208-AF7E-AEF1796FF1D1.thumb.jpeg.4f0887504e0be347d7242ce3e1abb489.jpeg

https://www.datalounge.com/amp/thread/25335850-hannah-mouncey-gal-athlete

Quote

This dude has broken other player's bones during games. It is lunacy to allow him to play against women

 

Anonymkode: a7c97...186

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Transfobisk, enkelt og greit.

Anonymkode: 71621...e53

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli

Foreslår at man nå lager egne idrettslag for trans-personer...

Det er biologisk forskjell mellom kvinner og kvinner og menn og menn også, og det kan være mindre biologisk forskjell på en kvinne og en transkvinne enn mellom to kvinner. Men sånn har det alltid vært.

Å skifte kjønn er også naturlig, mener jeg, men det betyr ikke at det blir riktig å blande transkvinner og kvinner og menn og transmenn.

Hvorfor sier man at det er diskriminering? Vi har da ikke klaget på diskriminering når menn ikke har kunnet dusje i kvinnegarderoben og omvendt, selv om en kvinne sikkert hadde vært mer enn velkommen. 😛

Jeg mener det er på tide å si at det faktisk er visse ting man ikke kan gjøre dersom man er født eller blitt sånn-eller-slik. F.eks. burde det være like greit å si at en transkvinne ikke kan spille i kvinneidrett som at en mann ikke kan det.

Holdningene til transpersoner er rævva generelt i verden, det foregår masse diskriminering mot denne gruppen. Men! Det betyr ikke at det er diskriminering å ikke få drive med idrett for det kjønnet man føler seg som. For det mener jeg er skrivebom all den tid det er en biologisk forskjell som man ikke kommer unna.

Jeg skjønner at det kan føles dritkjipt og urettferdig for den enkelte transpersoner, men det føles da virkelig ikke bedre for alle kvinnene som må spille mot en svær transkvinne heller.

Noen spilleregler må det være i idretten. 😛

Men kanskje transpersoner hadde følt mindre behov for å drive med idrett på lag de biologisk ikke tilhører dersom de hadde blitt mindre diskriminert ellers?

For det finnes viktigere ting å kjempe for, og riktigere. Som at de ikke skal diskrimineres i arbeidslivet (hvor det fysiske ikke har noen betydning opp mot andre mennesker, som idretten), når de handler klær, når de spør om hjelp, i helseomsorgen, at de ikke skal måtte forvente å bli banket opp pga hvem de er, osv osv... 

Jeg er født kvinne og det har også sine begrensninger, men sånn er livet. Man kan ikke få alt man vil ha, og det gjelder alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FLOTT. De har ingenting i kvinneidrett å gjøre. 

Anonymkode: 5bab8...4f4

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, loveli said:

Foreslår at man nå lager egne idrettslag for trans-personer...

Det er biologisk forskjell mellom kvinner og kvinner og menn og menn også, og det kan være mindre biologisk forskjell på en kvinne og en transkvinne enn mellom to kvinner. Men sånn har det alltid vært.

Å skifte kjønn er også naturlig, mener jeg,

Når ble det naturlig?

Anonymkode: da16f...2dd

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Transfobisk, enkelt og greit.

Anonymkode: 71621...e53

Nei, det er heller kvinnemishandling at de får delta i idrett mot kvinner. 

Anonymkode: 56744...8d1

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes at det ville vært greit, om hun hadde fullført hele prosessen. Jeg mener at alt av kjønnksorigerende operasjoner må være fullført, for å kunne få delta i slik sport, og få lov til å juridisk endre på kjønnet man er født med.

Jeg er ikke mot trans, men skal en gjøre noe, så får en gjøre det skikkelig 😅 det er en prosess, det er jeg klar over. Som Emma her i Norge, det ble gjort i mange omganger. Snakk med psykolog, leger ol. Og man skal fint få lov til å kalle seg selv kvinne, selv om man har penis. Men juridisk mener jeg at man ikke kan få være et annet kjønn med mindre man fullfører prosessen med å foreta kjønnksorigerende operasjoner. 

Anonymkode: 21867...5b6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt innafor, det er jo ikke en kvinne.

Anonymkode: 427e0...e99

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest loveli
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Når ble det naturlig?

Anonymkode: da16f...2dd

Det må jo ligge noe i hjernen som gjør det sånn. Like naturlig som ADHD f.eks. Ingen har vel påstått at ADHD er unaturlig? Det kan sikkert være ytre faktorer som fører til ADHD, men det er naturlig å ha det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1 hour ago, loveli said:

Foreslår at man nå lager egne idrettslag for trans-personer...

 

Ja. Disse sakene her lar seg lett løse. Problemet er at trans-personer som Hannah har veldig lyst til å kjempe mot kvinner, for da får hun en kjempefordel. 

Synes uansett man snart må få på plass et ordentlig regelverk. Det beste for alle er at folk vet hvilke regler man må forholde seg til og slipper å ta ny kamp hver eneste gang en trans-person ønsker å konkurrere i kvinneidrett. Det er hverken gøy for transpersonene og for de som alltid har vært kvinner.

 

Anonymkode: b8e57...d9b

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, det er heller kvinnemishandling at de får delta i idrett mot kvinner. 

Anonymkode: 56744...8d1

I hvert fall i kampsport. En mann kan drepe kvinnene. 

Anonymkode: b8e57...d9b

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

I hvert fall i kampsport. En mann kan drepe kvinnene. 

Anonymkode: b8e57...d9b

Kampsport kan være litt mer "safe" da det er vektklasser. Så vil nok gå for det meste utover de tyngste vektklassene, de lettere klassene slipper mer unna.

Uansett vil konkurranseidrett bli ødelagt hvis kvinner som er født kvinner får grisebank hver gang av noen med skyhøyt nivå av testosteron. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...