Gå til innhold

Trans blir nektet å spille på det australske kvinnelandslaget

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har forresten et forslag:

I herresporter skal kun menn delta - med unntak av kvinner som før var biologiske menn.

Dermed kan Hannah Mouncey fortsette å spille håndball, men på herrelandslaget. Hva med menn som før var biologiske kvinner? Siden de nå tar testosteron, er det greit å la dem konkurrere sammen med mennene.

Vil Hannah Mouncey ha en ulempe nå som hun reduserer testosteronet? Sannsynligvis, men ikke en like stor ulempe som den fordelen hun ville hatt på damelandslaget. Og her snakker vi om en ulempe som kun rammer én person, henne selv. Det er bare rimelig at dersom hennes valg skal ha konsekvenser, at det da er hun som får konsekvensene. Hvorfor skal andre måtte tåle konsekvensene av hennes valg?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg bryr meg absolutt mindre om hvor folk skifter enn at de konkurrerer med urettferdig fordel. 

Men når det er sagt er det spesielt å krangle seg til å dusje i kvinnegarderobe med penis, og å ikke innse at det er mange kvinner som føler at tilstedeværelsen av en penis hvor den ikke skal være er like krenkende for som følelsen av at transpersonen ikke føler seg velkommen i kvinnegarderoben.

Det er selvsagt en vanskelig problemstilling, hvor løsningen er å unngå fellesdusjer og heller bruke handicap toaletter med dusj hvor dette er tilgjengelig. Men jeg er litt usikker på om jeg mener at transpersonene eller de lett krenkbare kvinnene er de som burde dusje der. Men så sjeldent det er å møte på en transperson i en fellesdusj er det nok mest praktisk at det er transpersoner som bruker en annen dusj. Hadde det vært meg som visste at jeg gjorde andre ukomfortabel hadde jeg ønsket å unngå dette. Fellesdusjer er da virkelig noe en med stor fordel kan unngå uansett. 

Anonymkode: eec98...927

I det virkelige liv er ikke "peniser" i kvinnedusjen en reell problemstilling av åpenbare grunner. Retorikken rundt temaet bærer ofte preg av en demonisering av en utsatt gruppe.  Min mening er at når man ser ut som en kvinne så bør man ha all rett til å benytte kvinnegarderoben og ser man ut som en mann så går man i herregarderoben uavhengig av hvordan underlivet ser ut.

Anonymkode: bb658...7a5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artemisia skrev (2 minutter siden):

Hatytringer mot kvinner eksisterer ikke ifølge loven, kun grupper som innbefatter menn kan utsettes for hat (etnisitet, religion, legning, kjønnsidentitet). Så når du hører menn fråtse i h*re, f*tte og b*tch 100 ganger daglig i alle mediekanaler, populærmusikk og underholdning, så er dette altså som seg hør og bør. 

Hører aldri de ordene til daglig, jeg. Tvert imot ser jeg at det er menn som stadig må trå varsomt slik at de ikke krenker kvinner. Har vel med perspektiv å gjøre, vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det er en avsporing å late som at dette kun hander om hvilken garderobe man skal skifte i, en avsporing transaktivister ofte tyr til, som om det er det dette handler om.

Anonymkode: 3b579...8cf

Det er fascinerende for meg at 20 sider inn i denne tråden så er de fleste kvinners fokus på hva menn føler og at det er utenkelig at menn ikke skal få fritt bruke kvinnrom for kikking og blotting, ikke kvinner og jenters rett til å leve med verdighet. Mounsey og resten kan ikke leve uten så derfor får den fjorten år gamle jenta, den voldtatte kvinnen og den høygravide moren med en treåring se å komme seg ut hvis det ikke passer dem å dele med menn. Det er helt utrolig.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

I det virkelige liv er ikke "peniser" i kvinnedusjen en reell problemstilling av åpenbare grunner. Retorikken rundt temaet bærer ofte preg av en demonisering av en utsatt gruppe.  Min mening er at når man ser ut som en kvinne så bør man ha all rett til å benytte kvinnegarderoben og ser man ut som en mann så går man i herregarderoben uavhengig av hvordan underlivet ser ut.

Hvordan "ser en kvinne ut"? Er 'kvinne' et kostyme/utseende?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

K.A. skrev (46 minutter siden):

Husker jo bare alt det faktiske hatet J. K. Rowling ble utsatt for da trans-aktivister tolket det hun sa i verste mening, og anklaget henne for hat-ytringer (hun hadde latterliggjort en artikkel for bevisst å unngå ordet "mødre", og som i stedet brukte "fødepersoner").

Rowling blir jo fortsatt hatet og hetset. Syns oppriktig synd på henne. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Biologiske menn har ingenting å gjøre i en kvinnesport eller i en kvinnegarderobe. Samme motsatt vei. Uansett hvordan kjønnet deres ser ut. 
Om samfunnet skal ha et «nytt kjønn», type hen, så må de få egen sport og egne garderober. 

så enkelt er det. 

Anonymkode: 9fe1f...c40

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artemisia skrev (19 minutter siden):

Du ser ikke på tv, hører ikke på radio/musikk, leser ikke artikler/meninger på nett? Bra for deg!

Vi ser og hører vel på forskjellige ting, da. Har aldri hørt Duke Ellington si et stygt ord, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

K.A. skrev (6 minutter siden):

Vi ser og hører vel på forskjellige ting, da. Har aldri hørt Duke Ellington si et stygt ord, jeg.

Jeg er kjent med fenomenet at de fleste menn, til tross for at de eksponeres for og forbruker samme mediainnhold som alle andre og lever i den samme verden som alle, aldri har hørt kloakken som spys ut for å fornedre kvinner. De har aldri sett en film, en TV-serie, aldri hørt om annen musikk enn "Duke Ellington", har aldri hørt ordene f*tte, h*re eller b*tch. Det er det som er grunnen til at vi havnet i den klovneverdenen vi lever i med transideologi. Menns fantasier og oppspinn er "rasjonalitet" og "virkelighet". 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Ja, for i en garderobe, hvor man er naken, har ikke underlivet betydning for om man ser ut som en mann eller kvinne?

Artemisia skrev (30 minutter siden):

Dette lurer jeg også på.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
32 minutter siden, Artemisia said:

Hvordan kategoriserer du selv menn og kvinner? Der finner du svaret.

Hvorfor drar du opp kostymer? Er det å tilføre kroppen østrogen et kostyme mener du?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

I det virkelige liv er ikke "peniser" i kvinnedusjen en reell problemstilling av åpenbare grunner. Retorikken rundt temaet bærer ofte preg av en demonisering av en utsatt gruppe.  Min mening er at når man ser ut som en kvinne så bør man ha all rett til å benytte kvinnegarderoben og ser man ut som en mann så går man i herregarderoben uavhengig av hvordan 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Selvsagt har ikke en (trans)kvinne med penis noe i en kvinnegarderobe å gjøre. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artemisia skrev (14 minutter siden):

Jeg er kjent med fenomenet at de fleste menn, til tross for at de eksponeres for og forbruker samme mediainnhold som alle andre og lever i den samme verden som alle, aldri har hørt kloakken som spys ut for å fornedre kvinner. De har aldri sett en film, en TV-serie, aldri hørt om annen musikk enn "Duke Ellington", har aldri hørt ordene f*tte, h*re eller b*tch. Det er det som er grunnen til at vi havnet i den klovneverdenen vi lever i med transideologi. Menns fantasier og oppspinn er "rasjonalitet" og "virkelighet". 

Jeg vil heller si det sier mer om deg og din smak, siden du frivillig utsetter deg for disse syndeflodene av skjellsord på daglig basis.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det er en avsporing å late som at dette kun hander om hvilken garderobe man skal skifte i, en avsporing transaktivister ofte tyr til, som om det er det dette handler om.

Nei, dette er det som oftest transfobe og radikale feminister bruker. Rad. feministene er litt mer raffinerte i argumentasjonen, men det koker ned til det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, Hannah80 said:

Selvsagt har ikke en (trans)kvinne med penis noe i en kvinnegarderobe å gjøre. 

Det kommer an på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det kommer an på.

Hva kommer det an på? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Just now, Hannah80 said:

Hva kommer det an på? 

Situasjonen til personen det gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Situasjonen til personen det gjelder.

Aaah, selvsagt. Tullete å tenke på de jentene/kvinnene som ikke ønsker mannlig kjønnsorgan i dusjen. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det kommer an på.

An på hva, størrelsen els?

Anonymkode: 87c84...2a7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...