Gå til innhold

Rike mennesker i Oslo/bærum med flotte barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei det stemmer ikke. Noen barn fra rike familier kan være veldig dumme og bortkjemte dritunger  og ikke smarte I der heletatt. Ja noen av de kan være smarte og fattige familier kan ha veldig smarte barn det er ikke slik at jo mer penger jo smartere gener har du gener er noe som er medfødt. Ikke noe en kan kjøpe..🙄😶

Anonymkode: b3ae9...8d9

Dumt at du skal kverulere med meg uten å lese det jeg skriver. Jeg skriver at i "snitt" er rike barn smartere enn fattige. 

Anonymkode: f97f2...33c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Dumt at du skal kverulere med meg uten å lese det jeg skriver. Jeg skriver at i "snitt" er rike barn smartere enn fattige. 

Anonymkode: f97f2...33c

Jeg er uenig rike barn er bortkjemte dumme drittunger

Anonymkode: b3ae9...8d9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg er uenig rike barn er bortkjemte dumme drittunger

Anonymkode: b3ae9...8d9

Virker ikke som du selv oppfatter hva du evt skulle være uenig i engang.

Jeg har ikke sagt noe som helst om hvorvidt de er bortskjemte eller ikke. Jeg snakker om intelligens. Og rike barn er i snitt mer intelligente enn fattige. At de også er mer bortskjemte kan godt være.

Anonymkode: f97f2...33c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker said:

Oppvokst i fasadehjem, ønsket heller å bo i et skur og ha det godt da jeg var barn. Det sier vel sitt..

Anonymkode: 4dc86...5f2

Ja ikke sant.. folk er veldig blinde og tror ofte at barn av rike har det bedre, men det pleier som regel ikke og stemme.. mange av de jobber overtid og har ikke tid til barna sine. men bare jobben sin de sender barna sine I bhg kanskje 9-10 timer om dagen for og så sende aupair for og hente barnet de har nesten ikke noe tid med barna sine. og skal helst sende barnet sitt I bhg når barnet er baby eller 1 år. Også blir det stakkars barnet traumatisert paga at det tilslutt skjønner at andre barn I andre familier har mer tid med sin kjernefamilie.. 

Anonymkode: b3ae9...8d9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

De kvinnene jeg kjenner som har foreldre (les: fedre) som er milliardærer er i dag MYE penere enn de var i sin ungdom. De har fått en «grei slump» i forskudd på arv og behøver ikke jobbe (med mindre de har fått jobb i pappas bedrift) og bruker tiden på trening, noe som gjør at de er langt slankere enn de en gang var, og de har operert og fylt inn på de merkeligste steder (misfornøyd med de indre kjønnsleppene dine? Null problem! Få de operert! :fnise: Og de er samme greia med resten av kroppen) Øyebryn, vipper, negler, hår, alt er fiksa på og strigla. Og da gjør jo noen av de det greit på Instagram og lignende. 

Men i utgangspunktet så var ingen av de penere enn de fleste andre. De har bare mer tid og penger å legge i utseendet sitt, mens de av oss som haster frem og tilbake mellom fulltidsjobbene våre og tar hånd om barna våre selv aldri får tid til å trene, spiser et slapt fritert kyllinglår fra ferskvaredisken på Meny til middag og har verken tid, overskudd eller økonomi til å fikse, fylle på eller stappe inn noe som helst. 

Der har du forskjellen. :) 

Anonymkode: db5c4...95a

Det er som man sier: du er ikke stygg, bare fattig 🤷🏻‍♀️

Anonymkode: d06df...8be

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Virker ikke som du selv oppfatter hva du evt skulle være uenig i engang.

Jeg har ikke sagt noe som helst om hvorvidt de er bortskjemte eller ikke. Jeg snakker om intelligens. Og rike barn er i snitt mer intelligente enn fattige. At de også er mer bortskjemte kan godt være.

Anonymkode: f97f2...33c

Vel hvor jeg bor, ser jeg det motsatte at barn av rike familier er dumme og blir bare avhengi av familien sin I voksen alder skal pappa og mamma hjelpe til med alt. Barna fra fattige familier som jeg vet om er mye smartere og penere en barn av rike familier . Det er hva jeg mener men vi mener forskjellig og det er helt greit 

Anonymkode: b3ae9...8d9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og være smart har ingenting med om en er rik eller ikke om en er smart avhenger av gener og ikke hvor mye penger en har en kan ikke kjøpe det det er noe som er medfødt.

Anonymkode: b3ae9...8d9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Ja, foreldrene er ganske pene. Typisk «daddy», og en vakker kone. Og du sier jo noe der. Mange av de er faktisk finere enn ekte modeller, som Kendall Jenner og slike jenter. Og det sier sitt! Har helt perfekt hud, perfekt hår, perfekte tenner. Alt er jo helt perfekt? Har også sett mange av de i virkeligheten, og de ser jo HELT perfekte ut. Så urettferdig🤩

Anonymkode: 0ce0c...87a

Si en ting som er EKTE og naturlig med kendall Jenner?! Alt er fake og plastic ingenting og være sjalu over.. de er ikke perfekte 

Anonymkode: b3ae9...8d9

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker mange av dem gjør gode valg og tar vare på seg selv. De trener og spiser sunt, unngår røyk, og har råd til fine klær etc. De tar etter sine foreldre og har ambisjoner. Foreldrene har gjerne fokus på idrett og utdanning. 

Anonymkode: 71061...0b0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Vel hvor jeg bor, ser jeg det motsatte at barn av rike familier er dumme og blir bare avhengi av familien sin I voksen alder skal pappa og mamma hjelpe til med alt. Barna fra fattige familier som jeg vet om er mye smartere og penere en barn av rike familier . Det er hva jeg mener men vi mener forskjellig og det er helt greit 

Anonymkode: b3ae9...8d9

Det er godt mulig at akkurat de du kjenner som er rike er slik. Det forandrer ikke på at rike barn i snitt er smartere enn fattige. Sånn er det bare.

Dette er forøvrig ikke en forskjell i meninger, men faktafornektelse fra din side.

Anonymkode: f97f2...33c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Og være smart har ingenting med om en er rik eller ikke om en er smart avhenger av gener og ikke hvor mye penger en har en kan ikke kjøpe det det er noe som er medfødt.

Anonymkode: b3ae9...8d9

Å være smart avhenger av gener ja. Men siden rike er mer intelligente vil dermed også barna deres være det. 

 

QED.

Anonymkode: f97f2...33c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det er godt mulig at akkurat de du kjenner som er rike er slik. Det forandrer ikke på at rike barn i snitt er smartere enn fattige. Sånn er det bare.

Dette er forøvrig ikke en forskjell i meninger, men faktafornektelse fra din side.

Anonymkode: f97f2...33c

Jeg er uenig med deg. Gener er medfødt og har ingenting med hvor mye penger som er på konto. Selv har jeg lest mange gangervom familier hvor de er styrtrike men ikke kan få barn av medisinske medfødte feil. De er rike men de kan ikke få barn. Paga gener. Og ikke pengene

Anonymkode: b3ae9...8d9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Å være smart avhenger av gener ja. Men siden rike er mer intelligente vil dermed også barna deres være det. 

 

QED.

Anonymkode: f97f2...33c

Nei jeg er ikke enig. 

Anonymkode: b3ae9...8d9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nei jeg er ikke enig. 

Anonymkode: b3ae9...8d9

Dette er ikke et spørsmål om hva slags is man liker best. Det er ikke noe "uenig", fakta er fakta.

Beklagelig om dette faktumet slo litt sånn beina under kosen med å hate de rike, men fact dont care about your feelings.

Anonymkode: f97f2...33c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Jeg er uenig rike barn er bortkjemte dumme drittunger

Anonymkode: b3ae9...8d9

Du kan ikke ha det bra med deg selv. Fysj så slem du er. 

Anonymkode: 8d40d...657

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok det handler mest om at de har tilgang til den beste frisøren, dyr hudpleie, pene klær, tannbleking og tannregulering. Da er mye gjort. Selv av kjendisene er det svært få som ser særlig penere ut enn gjennomsnittet når man tar vekk all stylingen og sminken.

Anonymkode: b7d92...390

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Just now, AnonymBruker said:

Dette er ikke et spørsmål om hva slags is man liker best. Det er ikke noe "uenig", fakta er fakta.

Beklagelig om dette faktumet slo litt sånn beina under kosen med å hate de rike, men fact dont care about your feelings.

Anonymkode: f97f2...33c

Jeg har faktisk sant I mye av det jeg skriver, det er ikke slik at alle barn I rike hjem blir smartere en barn av fattige familier. ofte blir de dumme bortkjemte drittunger som er artogante ignorante som bare tenker på seg selv uten medfølelse eller omtanke for andre, om du mener at det er og være smart så fint for deg. Mange av disse "rikingene" utnytter andre mennesker på verst tenkelig måte ved og reise til "fattige land" hvor folk er sårbare og utnytter de. Ved og være surrogati for rike folk som ikke klarer og få barn selv. Gener vs være rik er 2 veldig forskjellige ting. og bli rik er noe en Kan bli men og ha gode gener er medfødt uavhengi om en er rik eller ikke. Om en har stått I fattigdom så vet en hva det betyr og vil automatisk ha medfølelse for andre som har vært eller er i samme situasjon. 

Anonymkode: b3ae9...8d9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Du kan ikke ha det bra med deg selv. Fysj så slem du er. 

Anonymkode: 8d40d...657

Nei?

Anonymkode: b3ae9...8d9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Tror nok det handler mest om at de har tilgang til den beste frisøren, dyr hudpleie, pene klær, tannbleking og tannregulering. Da er mye gjort. Selv av kjendisene er det svært få som ser særlig penere ut enn gjennomsnittet når man tar vekk all stylingen og sminken.

Anonymkode: b7d92...390

Ja det tror jeg og også tror jeg (ikke alle) men de fleste som kommer fra rike hjem ikke har evnen til medfølelse omtanke for de som er sårbare da de ikke vet hvordan det er og være I vanskelige situasjoner (økonomisk) mens de fra fattige hjem ofte har medfølelsen og omtanke for andre som har vært I samme situasjon..

Anonymkode: b3ae9...8d9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har faktisk sant I mye av det jeg skriver, det er ikke slik at alle barn I rike hjem blir smartere en barn av fattige familier. ofte blir de dumme

Men dette motstrider ikke det jeg sier. På noen som helst måte. Jeg snakker om i snitt. Anbefaler deg å google feks "forskjeller på gruppenivå" sånn at du kan sette deg inn i hvorfor du tar feil

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

drittunger som er artogante ignorante som bare tenker på seg selv uten medfølelse eller omtanke for andre,

Men dette har ingenting med intelligens å gjøre. Går helt an å være en intelligent drittsekk. Arroganse utelukker ikke akkurat intelligens, spør Robbie Fischer feks.

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

og bli rik er noe en Kan bli men og ha gode gener er medfødt uavhengi om en er rik eller ikke.

Men om man er smart øker sannsynligheten for å bli rik. Derav korrelasjonen.

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Om en har stått I fattigdom så vet en hva det betyr og vil automatisk ha medfølelse for andre som har vært eller er i samme situasjon. 

Neppe automatisk.

Man kan og være dum som et brød og ha medfølelse i bøtter og spann. Dette er jo ikke relevant.

Anonymkode: f97f2...33c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...