Gå til innhold

Rike mennesker i Oslo/bærum med flotte barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Denne tråden fremstår veldig merkelig for sånne som tilfeldigvis snubler innom....👀

Anonymkode: 2daa0...b37

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Denne tråden fremstår veldig merkelig for sånne som tilfeldigvis snubler innom....👀

Anonymkode: 2daa0...b37

Jeg er helt enig.  Tror denne tråden kommer inn på Topp10 listen over absurde tråder på KG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man er så overflatisk og lite reflektert at man tror noen er perfekte, og at penger og et flott ytre automatisk gjør deg lykkelig og bedre enn andre, da vet man lite om hvordan livet faktisk er. Jeg jobber med barn, og vet at utrolig mange barn fra såkalt vellykkede hjem, ofte er mer ulykkelige og oversett/forsømt enn barn fra middelklassen. Det foregår mye vondt bak fasaden, og ofte er det barna som lider under det. Men, det er klart, så lenge man er pen, er vel det det viktigste...

Jeg var en gang på et kurs hvor en mann fortalte om sin såkalte perfekte barndom på beste vestkant i Oslo. Ingen visste at faren drakk, at bak de flotte veggene i den enorme villaen var det en svinesti av tomflasker, overfylte askebegre, og en døddrukken far på sofaen. En mor som ga faen, og brukte all sin energi på å vise et perfekt ytre. Ungen som gikk til skolen uten frokost, aldri hadde skolemat, ingen som hjalp med lekser. Ingen trodde vel at rikmannsgutten manglet noe. 

Så før du henger deg så opp i en glattpolert fasade, et vakkert ytre, mange penger og flotte bilder på sosiale medier, bør du tenke litt mer på hva som faktisk er viktig i livet. For de fleste av oss vil det si å ha det bra, føle at dine nærmeste bryr seg om deg og tar vare på deg, og at du er frisk og kan leve et liv med opp- og nedturer. Og at fasade er kun det - bare fasade.

Anonymkode: 0d6bf...09d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli

Det finnes ikke stygge kvinner, det finnes bare underfinansierte kvinner.

Har jeg hørt et ordtak si. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ei jente som er datter til en av Norges rikeste. Hun har hatt sommerjobber siden hun var 15, og har hatt deltidsjobb på bensinstasjonen ved siden av skolen gjennom hele videregående. 
hun har måttet jobbet for alt. 
Hun er raus, snill, arbeidsom. 
det er mange måter å oppdra barn på selv om man er rik. Å lære barna verdien av penger er svært viktig. 
de barna som får alt de ønsker seg av «rike pappa» vil ikke få de samme verdiene. 
 

Anonymkode: fe525...f08

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

loveli skrev (17 timer siden):

Det finnes ikke stygge kvinner, det finnes bare underfinansierte kvinner.

Har jeg hørt et ordtak si. 😅

Jeg synes ordtaket stemmer godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli
O.G. skrev (13 minutter siden):

Jeg synes ordtaket stemmer godt.

Jeg tror jeg hadde sett bedre ut som rik ja. 😅

Litt fettsuging og figurforming, egen kokk/dyr næringsrik mat og personlig trener. Frisør hver måned og sminkør før fest. Dyre klær med fine snitt og dyre sko som sitter bra på foten.

Så masse hudbehandlinger for glødende hud uten noen ujevnheter og flekker, tannkorrigering (trenger ikke mye, men litt for å rette opp noen skjevheter), fettfjerning av hake og nedre kinn (buccal), et lite panne- og brynsløft, øyelokk, nese...

Kanskje fjerne noen ribbein og legge litt fett i hip-dipen.

Assa, jeg hadde jo blitt pen som rik! 😅 Alle rike BURDE være pene!

Men så var det det da, at kanskje det å være pen ikke er det viktigste i livet!? Kanskje man ikke orker å bruke tid på så mye fjas hvis man heller kan nyte livet på sjøen på sommeren og på ferie i varmere land på vinteren? Er man rik så har man slike muligheter. Det er også risiko forbundet med slike inngrep. :) Hvorfor risikere å dø for en penere nese når man kan leve et skikkelig deilig liv!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

loveli skrev (1 minutt siden):

 

Men så var det det da, at kanskje det å være pen ikke er det viktigste i livet!? Kanskje man ikke orker å bruke tid på så mye fjas hvis man heller kan nyte livet på sjøen på sommeren og på ferie i varmere land på vinteren? Er man rik så har man slike muligheter. Det er også risiko forbundet med slike inngrep. :) Hvorfor risikere å dø for en penere nese når man kan leve et skikkelig deilig liv!?

Gode poeng her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.5.2021 den 19.43):

Er det en ting jeg fascinerer meg skikkelig over er at så og si alle disse rikmanns foreldrene har ekstremt attraktive døtre eller gutter. Altså fra 18-års alderen og oppover. 
 

Jeg følger noen av disse på instagram, og disse jentene er helt sinnsykt vakre. Faren deres er milliardærer, og alt med livet til de virker så perfekt. De har et perfekt utseende, rik familie, fine hus overalt, latterlig fine venner som også er like rike som de selv. Jeg er SÅ sjalu, og når jeg ser på livet deres så føler jeg meg som ingenting, haha. 
 

Hvorfor er det slik at i rike familier får de kun sinnsykt attraktive barn? Jeg har aldri sett en RIK familie i bærum/oslo med uattraktive barn. Barna deres er MODELLpene. 

Anonymkode: 0ce0c...87a

Snakker vi om familien Spetalen?😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.5.2021 den 19.44):

Føler der er mer omvendt. Rike folk avler stygge barn mens fattige avler fine barn

Anonymkode: 79d86...5de

Ja, man blir ikke nødvendigvis veldig pen innvendig av å ha utseendefokus og insta som hobby. Eller å ha fått alt I hendene. 

 

Anonymkode: 02277...f84

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.5.2021 den 21.15):

Dette er ikke et spørsmål om hva slags is man liker best. Det er ikke noe "uenig", fakta er fakta.

Beklagelig om dette faktumet slo litt sånn beina under kosen med å hate de rike, men fact dont care about your feelings.

Anonymkode: f97f2...33c

Men da er det kanskje på tide at du viser til noen fakta?
Er det gjort noen studier av dette? 

Anonymkode: 5e008...8b7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Men da er det kanskje på tide at du viser til noen fakta?
Er det gjort noen studier av dette? 

Anonymkode: 5e008...8b7

ehhh...ja, du kan trygt si det. At intelligens er arvelig er etablert som et vitenskapelig faktum. Merkelig å ikke skulle ha fått med seg dette.

Anonymkode: f97f2...33c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 31.5.2021 den 19.54):

Ja, foreldrene er ganske pene. Typisk «daddy», og en vakker kone. Og du sier jo noe der. Mange av de er faktisk finere enn ekte modeller, som Kendall Jenner og slike jenter. Og det sier sitt! Har helt perfekt hud, perfekt hår, perfekte tenner. Alt er jo helt perfekt? Har også sett mange av de i virkeligheten, og de ser jo HELT perfekte ut. Så urettferdig🤩

Anonymkode: 0ce0c...87a

Veldig mange rike kommer seg lettere frem pga de er pene. Er ingen hemmelighet at vakre mennesker slipper lettere frem... har de i tillegg mye kunnskap og teft for et spesielt yrke så hjelper jo det ekstra på! 

Anonymkode: a4181...497

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er både og med barn fra veldig rike familier. Det er jo sjelden både mor og far er veldig pene, og det kan slå både heldig og uheldig ut. F.eks. en søskenflokk jeg gikk på videregående med (i Oslo) som er barn av en milliardærfamilie - alle fire barna liknet utrolig på sin far. Det fungerte greit for guttene, ikke så fint for datteren. Men det er klart at med slank kropp, fine klær og god styling så hun ikke ille ut. Men noen skjønnhet vil hun aldri være.

Det kommer på hva du legger i attraktiv - det er klart at flertallet er slanke og velpleide, og det er nok for "attraktiv" i manges øyne. Men vakker er jo noe annet.

Anonymkode: d0712...5be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

loveli skrev (På 1.6.2021 den 17.08):

Det finnes ikke stygge kvinner, det finnes bare underfinansierte kvinner.

Har jeg hørt et ordtak si. 😅

Ordtaket er: Det finnes ikke stygge kvinner, bare late kvinner.

Men det var kanskje en bevisst endring av det? Det er i hvert originalen, og jeg synes det stemmer best (med mindre man vil skylde på manglende penger).

Anonymkode: d0712...5be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Emilie2019 skrev (På 2.6.2021 den 11.35):

Snakker vi om familien Spetalen?😂

Det ville i så fall vært rart. For meg er dette kroneksempelet på at barn kan være født av en uattraktiv, men rik far og en pen mor, og bare ligne på far.

Moren styler og filtrerer de jentene helt vanvittig, men de likner tross alt mest på ham.

Anonymkode: d0712...5be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer vel litt an på om du snakker om øvre middelklasse, eller om du snakker om Norges rikeste. For øvre middelklasse - ja, attraktive mennesker finner hverandre, har en sunn livsstil, og det påvirker nok både gener, utvikling under graviditet, oppvekst m.m. Både i Bærum og Oslo vest må jeg innrømme at det er veldig mange pene mennesker, og selv om jeg nå har bodd i flere byer i utlandet, har jeg til gode å se en befolkning som er like fysisk attraktiv som den du finner i velstående nabolag i Oslo. Jentene har også en mer naturlig skjønnhet.

Hvis du snakker om Norges rikeste, så er det jo et ganske lite utvalg. Men der synes jeg nesten det er motsatt: mange av jentene ligner på sine fedre, og det gjør dem sjeldne vakre. Har lurt på om slike menn ofte har veldig "dominerende" gener? Emilie Stordalen, Isabelle Ringnes, John Fredriksen. Jeg synes faktisk ingen av døtrene til de aller rikeste i Norge, er spesielt pene.

Anonymkode: d0712...5be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er motsatt. At gjennomsnittlige mennesker får de vakreste barna. De voksne rikmannsbarna jeg kjenner er helt ordinære til tross for at de er god på styling og sminke.

Anonymkode: a0fe5...d41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det kanskje ikke et tilfeldig utvalg som bretter seg ut på instagram men heller de som vet de kan fremstå som pene med dyrt kamerautstyr og photoshopping av bildene.

Anonymkode: 12b45...d72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...