Gå til innhold

PAI-tråden

Marimba

Anbefalte innlegg

Timeplan skrev (2 minutter siden):

Det er helt greit motiverende, men jeg synes kanskje det er i overkant lett å oppnå PAI. 

Men er ikke det bare en indikasjon på at det ikke er så mye som skal til for å holde hjertet sitt i god form? Vi må huske på intensjonen bak PAI -- 100 PAI er ikke et mål for toppidrettsutøvere, kanskje ikke engang for ivrige mosjonister, men for folk som vil gjøre et minimun for å få eller opprettholde en normalt god helse.

Anonymkode: f6d9c...09c

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Timeplan
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Men er ikke det bare en indikasjon på at det ikke er så mye som skal til for å holde hjertet sitt i god form? Vi må huske på intensjonen bak PAI -- 100 PAI er ikke et mål for toppidrettsutøvere, kanskje ikke engang for ivrige mosjonister, men for folk som vil gjøre et minimun for å få eller opprettholde en normalt god helse.

Anonymkode: f6d9c...09c

Absolutt, jeg liker tanken på at det ikke er så mye som skal til, men det er ikke så motiverende for treningens del. Om jeg får 50 PAI på jobb så drar jeg ikke nødvendigvis og jogger etterpå, selv om det sikkert hadde gjort godt for både kropp og sjel. Derfor gikk jeg også mer og mer bort fra PAI, og sjekker den nå bare sporadisk. Liker definitivt prinsippet og at det gjør cardio mer lavterskel, på en måte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lasta ned appen, men jeg skjønner ikke helt. Den siste uka har jeg en average PAI på 198. Hva betyr det? Det er jo ikke gjennomsnittet for alle 7 dagene, så dette var utydelig synes jeg. 

Anonymkode: 93757...b61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva står den estimerte vo2-maksen deres på, inne på PAI? Min står på 50. Er det bra eller dårlig?

Anonymkode: 328d5...726

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Hva står den estimerte vo2-maksen deres på, inne på PAI? Min står på 50. Er det bra eller dårlig?

Hvor finner man den? Den har jeg ikke sett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cata skrev (8 minutter siden):

Hvor finner man den? Den har jeg ikke sett. 

Inne på siden. Finner den ikke på appen, men jeg har lastet ned selve siden i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, AnonymBruker said:

Inne på siden. Finner den ikke på appen, men jeg har lastet ned selve siden i tillegg.

Lastet ned siden? Hva mener du?

Anonymkode: 88ac4...cf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Timeplan skrev (5 timer siden):

Absolutt, jeg liker tanken på at det ikke er så mye som skal til, men det er ikke så motiverende for treningens del. Om jeg får 50 PAI på jobb så drar jeg ikke nødvendigvis og jogger etterpå, selv om det sikkert hadde gjort godt for både kropp og sjel. Derfor gikk jeg også mer og mer bort fra PAI, og sjekker den nå bare sporadisk. Liker definitivt prinsippet og at det gjør cardio mer lavterskel, på en måte. 

Men trenger du egentlig å jogge når du drar inn 50 pai på jobb? Hva jobber du som? Drar ikke en eneste pai på jobb jeg :ler: . 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nå skjønte jeg ikke hva du mente. Vil du ta screenshot? 

Cata skrev (2 timer siden):

Her er det noe jeg ikke har fått med meg. *går inn og jakter på siden *

Fant du noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Marimba said:

Men trenger du egentlig å jogge når du drar inn 50 pai på jobb? Hva jobber du som? Drar ikke en eneste pai på jobb jeg :ler: . 

Fant du noe?

50 var en overdrivelse, poenget er bare at jeg fort mistet interessen i denne appen, det var gøy i et par måneder. Men i bunn og grunn er den helt super :) 

Anonymkode: 88ac4...cf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marimba skrev (4 timer siden):

Fant du noe?

Fant side ved å google PAI health og så login. Men kom ikke inn. Tror det er noe tull med passord og mailadresse på min bruker. Er på reise nå så jeg får "forske" videre på det når jeg er hjemme igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min VO2max er 46 på PAI-nettsiden, 42 på Garminklokken min. 

Anonymkode: f85ff...b3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cata skrev (20 minutter siden):

Fant side ved å google PAI health og så login. Men kom ikke inn. Tror det er noe tull med passord og mailadresse på min bruker. Er på reise nå så jeg får "forske" videre på det når jeg er hjemme igjen. 

takk! Fant det😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Øhh...fått 17 pai før kl.07:30 ved å dusje og gå en rolig 17 minutter med hunden. 14 av disse er i high zone. Det skal da ikke gå an?

Anonymkode: 500cc...bef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Løpegærn
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Øhh...fått 17 pai før kl.07:30 ved å dusje og gå en rolig 17 minutter med hunden. 14 av disse er i high zone. Det skal da ikke gå an?

Spørs om pulsklokken din registrerer feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løpegærn skrev (3 timer siden):

Spørs om pulsklokken din registrerer feil?

Det er selvfølgelig en mulighet. Hvis ikke jeg bare blir ekstremt stressa av å dusje så pulsen flyr i taket😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke testet Pai. Kan jeg sammenlikne det med zone mins som måles på fitbit’en? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PM75 skrev (8 timer siden):

Jeg har ikke testet Pai. Kan jeg sammenlikne det med zone mins som måles på fitbit’en? 

Sammenlikne kan du, men det er ikke 1:1 forhold. Det er mye lettere å få zone mins enn PAI'er. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PM75 skrev (11 timer siden):

Hvis det er noe av det samme som registrering av treningminutter på Apple watch (registrerer alle minutter hvor pulsen er som ved rask gange eller høyere), så er det ikke helt sammenlignbart nei. I går fikk jeg 56 treningminutter på klokka, men bare 8 pai. Det er fordi intensiteten var lav (styrketrening) og fordi jeg hadde nærmere 200 pai fra før. Er mye lettere å trene de 100 første paiene, så blir det vanskeligere og vanskeligere jo flere man har. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det virker som om det må være noe feil et sted. Jeg har syncet pai mot Fitbiten min siden forrige mandag. Jeg skrev litt tidligere i tråden her, at jeg hadde fått en fitness-alder på 24 år til tross for at jeg er 40, og at jeg syntes dette var litt pussig.

Etter å ha registrert i en uke, er min fitness-alder nå blitt 23 år, og jeg har en pai på 253. Jeg vil si jeg er helt normalt aktiv. Jeg løper rundt 8 km 2-3 ganger pr uke, går turer de dagene jeg ikke løper (og går eller sykler stort sett overalt hvor jeg skal sånn ellers), men har en stillesittende jobb hele dagen. Jeg kan ikke skjønne at dette stemmer? (Men HVIS det stemmer, skjønner jeg jo hvorfor folkehelsen i Norge er i alvorlig trøbbel, for hvis de fleste ikke engang oppnår et snitt på 100 pai pr dag, ja da er det jo faktisk ganske krise 😱)

Anonymkode: c5aa0...173

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...