Gå til innhold

Lúthiens bryllupsdagbok

Lúthien

Anbefalte innlegg

Vane og vane.. jeg drømmer fremdeles om tiden som B-menneske med laaaange, deilige morgener. Ser frem til at lillemor skal bli stor nok til å skjønne at spisebordet ikke er smart å klatre på, at høyttaler-elementene ikke skal trykkes inn og at smør og banan ikke er til for å klines utover sofaen, slik at jeg kan smøre en morgen-matpakke og sette frem sammen med litt drikke, og sove et par timer ekstra! (For tven klarer hun å få på nemlig, og på en eller annen måte klarer hun også å bytte til favoritt-musikkanalen sin uansett hva den står på fra før). :ler:

Ja, jeg har funnet en kjole jeg har forelsket meg i. Likevel skal den forbli min lille hemmelighet til jeg har bestemt meg for at det er Kjolen! ;)

Regner med å komme meg avgårde for å prøve den i løpet av september, så da er det ikke så lenge til likevel! :klem:

Endret av Lúthien
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:ler::ler::ler:

Ler høyt! Hun er jo ikke så stor ennå da *trøster* men, utrolig nok får de til det derre tv greiene ja,sprøtt! Små luringene... :babyjente: Liten ramp hun da?? :pippi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi på side 10 og det er på tide med innholdsfortegnelse nummer 2:

Side 6: Brudemarsj og tanker om musikkvalg, Brudepikekjoler, Lokaler, Type bryllup.

Side 7: Lokaler, Temafarger, Bukett, Tanker om fargebruk til pynt, Brudepikekjoler, Tanker om budsjett.

Side 8: Brudepikekjoler, Tanker om budsjett, Bryllupskake, Kirkevalg del 1.

Side 9: Oppdatering på gjenværende planleggingstid, Kirkevalg del 2, Oppdatert "Ok"-liste, Forlover- og brudebarntanker.

Side 10: Temafarger og tanker rundt det.

Og ellers er det mye prat om alt og ingenting!

Innholdsfortegnelse 1 finner du på side 5.

Endret av Lúthien
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger litt hjelp av dere jenter!

Temafargene våre er som tidligere nevnt;

Grønn: Da tenker jeg på bladgrønn spesielt, evt flere nyanser av grønt, men eføy-grønn er jo nydelig.

Hvitt: Vi vil bruke varme hvitfarger slik at det ikke blir for "kaldt", kanskje i kombinasjon med helt hvitt. Jeg kler også bedre varme hvittoner, og skal ha en del hvitt i buketten.

Champagne: Det finnes uendelig mange nyanser av champagne, fra de kalde gråtonene til "light gold". Jeg kler best varme farger, mens mannen kler kalde farger. Kan vi blande champagnetoner på dagen vår og feks ha "varm champagne" på noe og "kald" champagne på annet? Hvis mannen skal ha noe i champagne på seg, så bør det jo stemme litt med hva han kler også.

Til sist lurer jeg på om det blir litt "lite farger", eller om det høres fint ut. Er litt i stuss akkurat nå om vi skal ha en farge til (feks dyprød?) på noen av tingene som kan gi det et lite løft? Eller er det best med grønn, hvittoner og champagne til brytning?

Vil gjerne høre deres tanker om dette. (Vær ærlig!)

Lúthien

Endret av Lúthien
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det høres fint ut jeg... Grønnfargen bryter jo opp de lyse fargene, så det ikke blir for "sterilt". Personlig liker jeg ikke sånn masse farger, synes det blir rotete, det er penest å ha det enkelt, og desto mer gjennomført.

Men, du... Skal hjelpe ei venninne med å åpne bryllupsdagbok (fikk hjelp selv også) og lurer nå på hvor det er man skriver inn navnet på selve dagboken??????? Har sittet å knotet litt, og hun har fått åpnet, men det hjelper lite når den ikke har fått noe navn, for da står det bare at den ikke finnes...

Kan du hjelpe oss Orakel Luthien?

:klø: :klø: :klø: :klø: :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fint at dere har funnet kirke og er enige om det valget. Det ser jo virkelig ut til at rammene deres er i ferd med å falle på plass!

Når det gjelder fargevalg må jeg først si at jeg langt fra er noen ekspert på området. Så kan jeg synse litt: Jeg tror ikke det blir blast med de tre fargene du velger, særlig ikke hvis du velger en litt mørk champagne. Tror kanskje at det blir litt mye med fire farger, men det avhenger jo av hvordan du evt ville brukt den røde. En rød detalj som gikk igjen på flere/alle trykksaker kunne jo blitt lekkert. Bare ikke gjør alt for mye av det, for det kan lett bli rotete. Selv holdt jeg meg til en veldig enkel fargeskala og er fornøyd med det.

Jeg tror at jeg generelt ville valgt å holde meg til en champagne-farge, men det er jo litt avhengig av hvor det er. F eks er det vel ikke krise hvis ikke trykksakene har samme nyanse som hans vest....

Uansett, her inne er det masevis av jenter med langt mer erfaring på området enn meg. Du får bare lene deg tilbake og ta imot alle gode råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bethina: Jeg regner med at dere allerede har gått inn på "bryllupsdagbok" og klikket på "nytt emne", slik at dere får opp tekstvinduet.

For å navngi dagboken skriver dere ganske enkelt navnet under "emnetittel" som ligger på linjen over der man kan formatere teksten (der du finner B, I, U og lignende). Under "Emnetittel" står det "emnebeskrivelse", der er det valgfritt om man vil skrive.

Prøv igjen, og se om dere får det til nå! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bett1: Takk for svar. Du setter stort sett ord på tankene mine, og skulle vi hatt den rødfargen, så måtte det være på små detaljer (noe på invittene, en eller to dyprøde roser innimellom de hvite og champagnefargede, en rød rosepynt på kaken...).

Jeg er fremdeles litt usikker på det. Skulle gjerne sett det i "levende live", for å se hvordan det tar seg ut. Jeg har alltid synes et "hvitt" tema, med en ørliten brytning er nydelig, men samtidig er jeg veldig glad i en ørliten kontrast til alt det "rene, lyse".

Vi planlegger jo å ha stua vår i rene gråtoner og hvitt (med litt italiensk, mørkt treverk et par steder for å lage det litt lunere), og da MÅ jeg bare ha dyprøde puter i sofaen og et par ting med ørlite dyprød i bare for å få litt farge på.

Vanskelig dette her....

Flere som har noen tanker om dette?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Altså.. På "bryllupsdagbok" finner du alle de andre trådene med dagbøker. Forsikre deg om at du er på rett sted først og fremst.

Klikk på "nytt tema" og du får opp tekstboksen.

Skriv et navn på dagboken i "emnetittel"-boksen og skriv et eller annet i tekstboksen, slik at det er tekst begge steder. Du må selvfølgelig være innlogget med brukernavnet og passordet ditt, for å få lov til å skrive i dagbok-forumet, så hvis du prøver som "Gjest" vil det ikke fungere.

Prøv en gang til og se om det virker nå! :klem:

Endret av Lúthien
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God aften. Jeg syns du har gjort et bra fargevalg. Syns ikke det er nødvendig med en farge til :) Høres veldig lekkert ut.

Du som har planlagt så mye, har du tenkt på bryllupsreise? Er New Zealand favoritten kanskje? :klem: God natt... *gjesp*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Revenka: Takk for synspunktet ang. fargevalg.

Her er et utdrag fra side 1 ang. New Zealand:

"Jeg sitter her og drømmer om New Zealand... Vill og vakker natur, eventyr og opplevelser, besøk i Ringenes Herre landskapet, svømme med delfiner, klatre gjennom grotter fulle av vakre ildfluer, gå i underjordiske tunneler med glasstak og vegger som åpenbarer det fantastiske undersjøiske landskapet og flotte dyreliv, ri inn i solnedgangen på myke sandstrender..... Og ikke minst, naturlige varme kilder, koselige rancher, bed&breakfasts og luksushoteller med fullservice....

Jeg tror jeg er forelsket! :hjerter_rundt: "

og på side 2 i boks nummer 12 ovenfra har jeg skrevet en masse tanker om bryllupsreisen.

Du kan jo ta en titt hvis du vil?!

Endret av Lúthien
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen du orakel :ler:

Mye mas på meg nå, beklager det :tristbla:

Skal prøve igjen vi, ellers bare sletter vi den og åpner en ny evt. Vet du hvor man gjør det også??? :icon_question: :icon_question: :icon_question: :sjenert::sjenert::sjenert::roll::roll::roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen/formiddag jenter! :vinke:

Bethina: Jeg ser det gikk bra til slutt! :klappe:

Lythande: Takk for det. Selv om det egentlig ikke var noe stress, så var det godt å få tatt en avgjørelse! :)

Er det noen flere som har noen tanker ang. fargevalget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter min mening, er det nok med disse tre fargene, det blir ikke blasst, men lekkert!

Hvis du lurer på dette med å blande kalde og varme champagnefarger, kan du kanskje prøve det ut, med blomster eller med stoffer (rester), eller med noe du har fra før, f.eks. klær, håndduker, glasshåndklær etc. etc.

Eller du kan fundere en stund, svaret kommer når det er klart...Du har jo god tid! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Corazon: Joda, vi har god tid! Jeg tror vi holder oss til de 3 fargene, så får vi heller hive på en klatt med rødt i siste liten dersom det skulle bli nødvendig! :ler:

Jeg funderer ikke mer på det i denne omgangen, men derimot sitter jeg nå og lurer på hva

..klær, håndduker, glasshåndklær etc. etc.
er for noe. :erter::hoho:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...