Gå til innhold

Jeg er så flau at jeg gråter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ingen grunn til å være flau! Jeg hadde sagt ja til deg. Det er naboen som bør være flau for å svare deg så frekt. Håper du får nytt bankkort snart i det minste😊

Anonymkode: d73fb...9be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Bare ett oppdatering..  😑 Hun har gått forbi flere ganger når jeg har vært ute, alltid ropt hei og vinket og stoppet for å prate, nå etter denne hendelsen går hun med hodet vendt til siden når hun går forbi her. Helt sykt 🤯 

Anonymkode: c1369...fe1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Bare ett oppdatering..  😑 Hun har gått forbi flere ganger når jeg har vært ute, alltid ropt hei og vinket og stoppet for å prate, nå etter denne hendelsen går hun med hodet vendt til siden når hun går forbi her. Helt sykt 🤯 

Anonymkode: c1369...fe1

Hun har nok noen personlige problemer som absolutt ikke handler om deg. Synd det går ut over deg, men ikke ta det personlig! Men du skal vel flytte nå uansett, hvis jeg husker riktig? 

Anonymkode: 1591e...9e3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hun har nok noen personlige problemer som absolutt ikke handler om deg. Synd det går ut over deg, men ikke ta det personlig! Men du skal vel flytte nå uansett, hvis jeg husker riktig? 

Anonymkode: 1591e...9e3

Ja heldigvis. Om 2 uker 

Anonymkode: c1369...fe1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du får kortet ditt tilbake,  kjøper du en stor hekk og planter i hagen din for å sperre utsikten +++ finn et prosjekt om det så er å banke på en stein hver morgen 😅 vær kreativ.. De fleste hadde selvfølgelig hjulpet deg,  jeg hadde kjørt deg på butikken, tatt ut penger uten problem

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare si til de som sier at man bare må ta seg sammen og ikke gråte over slikt kan la være.

Kan bare snakke for meg selv som er høysensitiv og da går slike ting som det der rett i marg og bein. Det gjør fysisk vondt og skaper enormt ubehag som man bruker litt tid på å bearbeide.

Det går over, men tar gjerne litt mer tid enn hva de fleste andre bruker.

TS, så bra at alt ordnet seg :)

Anonymkode: e4465...7fc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser mange her reagerer på at du tok slik på vei, men jeg har vært borti et veldig lignende tilfelle selv. Det er vel kanskje ikke det at hun fikk nei som var det verste for ts, men å bli snakket til på den måten og få bevist at man faktisk ikke får hjelp av noen man trodde var en god nabo, når man kommer med lua i hånda og trenger hjelp som gjør at fortvilelsen kommer og man føler seg null verdt. Man begynner også å spørre seg selv hva i alle dager gjør man neste gang hvis det skjer noe enda verre (illebefinnende, innbrudd, vold, livskriser) og naboen er den eneste man får tak i. Man har allerede fått bevist en gang at det ikke er hjelp å få fra de som bor ved siden av deg. Ikke rart man blir fra seg.

Jeg sliter psykisk, gjør du også det ts? Jeg forstår reaksjonen din (fordi jeg blir sånn selv) men jeg forstår også de som sier at du overreagerer og at det kun er naboen som er teit. Jeg har selv vært der at jeg ikke har hatt noen i livet mitt som jeg kan spørre hvis det skjer noe, og har slukøret og flau henvendt meg til naboen for så å bli avvist kontant, og den følelsen unner jeg ingen. Det er da det virkelig går opp for en at man er virkelig alene. Jeg måtte gjøre noe med livet mitt etter dette på flere områder og jeg har det mye bedre i dag. Men det viktigste har vært å endre tankegangen min. 

Det er ikke oss det er noe feil med når folk opptrer på denne måten. Prøv å lær deg å takle denslags oppførsel på en annen måte enn å bli lei deg og føle deg null verdt. Prøv å tenk at du er glad dette hendte deg og at du fikk oppleve det, for da vet du hvordan det føles og du har lært at du aldri vil bli en sånn person selv eller behandle andre mennesker på den måten. 

Hvordan hun var mot deg da og hvordan hun var mot deg i ettertid er ingenting du eller jeg kan gjøre noe med, vi kan ikke styre andre mennesker. Men husk også at vi kan ikke vite hvorfor det skjedde. Kanskje hadde hun en dårlig dag og angret umiddelbart etterpå, og kanskje så det utad ut som at hun var avvisende og ikke så på deg mens hun i virkeligheten var så flau over sin egen oppførsel at hun ikke lenger tør se deg inn i øynene. Sånn må du tenke. 

Voks på denne opplevelsen og gjør den om til noe positivt. Det har jeg gjort. Og hadde jeg vært naboen din den dagen hadde jeg med den største selvfølge hjulpet deg. Etter min vonde opplevelse ble jeg enda flinkere til å se andre, strekke meg litt lenger, slå ned på urettferdighet, blitt modigere men også rausere der det trengs. Så jeg burde egentlig takke min gamle nabo for at han slengte døren i ansiktet mitt den dagen. 

Beklager lang tekst men ville bare gi deg disse ordene. Stor klem til deg ❤

Anonymkode: 443c0...23a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du medlem av Coop? Jeg tar sjelden med meg bankkort til matbutikken lengre. Betaler bare med Coopay.

Anonymkode: 7bab0...cc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Er du medlem av Coop? Jeg tar sjelden med meg bankkort til matbutikken lengre. Betaler bare med Coopay.

Anonymkode: 7bab0...cc4

Nei, kan du bruke det på andre butikker enn copp da ? Kiwi og rema f.eks ? 

Anonymkode: c1369...fe1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.5.2021 den 17.28):

Ikke fått ordnet det nei, men jeg trenger drivstoff for å komme meg til en rema. Zen er på rød strek... 

Anonymkode: c1369...fe1

Har du ikke mobiltelefon? Last ned betalingsapp (google pay for android, husker ikke hva det heter for Iphone). Da kan du betale med mobilen som betalingskort. 

Spør om noen kan ta ut penger til deg, hvis du vippser dem. 

Anonymkode: ed314...87b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Nei, kan du bruke det på andre butikker enn copp da ? Kiwi og rema f.eks ? 

Anonymkode: c1369...fe1

Nei, men går man inn på nettbanken sin, laster man bare ned app og registrerer mobilen. Jeg har aldri bankkort med meg lenger - kun telefon. 

Anonymkode: ed314...87b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Broren min har tatt ut penger fra kontoen med pass, postbank i butikken. 

Har du prøvd dette ?

Anonymkode: 40279...8a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Broren min har tatt ut penger fra kontoen med pass, postbank i butikken. 

Har du prøvd dette ?

Anonymkode: 40279...8a0

Som skrevet så er ikke det en mulighet lenger. For ikke lenge siden kunne jeg ta ut 15.000 med kontonummer og bankkort/pass i post I butikk, men det går ikke lenger. Jeg prøvde jo det. 

Anonymkode: c1369...fe1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har du ikke mobiltelefon? Last ned betalingsapp (google pay for android, husker ikke hva det heter for Iphone). Da kan du betale med mobilen som betalingskort. 

Spør om noen kan ta ut penger til deg, hvis du vippser dem. 

Anonymkode: ed314...87b

Men dette er lenge siden, jeg har fått ordnet det for over en måned siden. Var jo uansett ikke dét det handlet om i seg selv, hva jeg skulle gjøre med det, men min sure nabo. Og jeg oppdaterte bare tråden for å forklare at hun unngår meg etter dette. 

Anonymkode: c1369...fe1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blondie65 skrev (På 14.5.2021 den 17.31):

Kiwi har også Vipps betaling.

Kanskje du må vurdere å ta en buss eller sykkel til en butikk for å ta ut penger?

(Jeg glemte for øvrig å si at naboen din er den eneste i den dialogen som skulle skamme seg. Hadde du vært min nabo og jeg hadde kjent deg godt så hadde jeg selvsagt hjulpet).

Man får ikke lov å ta ut penger via vipps heller- prøvde da kortet mitt var ødelagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...