Gå til innhold

Jeg er så flau at jeg gråter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg mistet bankkortet mitt og har prøvd å få tatt ut penger i post i butikk, men går visst ikke lenger an. Jeg har ingen jeg kjenner i nærheten. Og jeg er nødt til å ha penger nå for jeg har verken mat eller drivstoff... har masse penger inne på kontoen så er ikke det. 

Helt siden igår kveld har jeg mannen meg opp for å gå å spørre naboen om jeg kunne vippse henne penger først også kunne hun gå å ta ut i minibanken som er rett over gata. 

Vi har vært naboer i 5 år og alltid hatt god kontakt og slått av en lang prat når vi ser hverandre. Så jeg tenkte at er det en nabo jeg kan spørre så må det bli henne. 

Jeg gikk bort å ringte på og spurte forsiktig og sa : Hei! Dette er ganske flaut å spørre om, men jeg har mistet bankkortet mitt og har ingen som kan hjelpe meg nå i nærheten.. så lurte på om jeg kunne overført til deg så kunne du tatt ut i minibanken der? Beklager veldig, men har ingen andre til å hjelpe meg nå, men skjønner om du sier nei!! 

Hun så drit sur ut og sa "nehei! Det kan jeg altså ikke! Det gjør jeg ikke for dattera mi engang! Hade bra!" Også så hun helt paff ut 

Jeg ble helt sjokkert! Jeg skulle aldri trodd hun var sånn, alltid vært veldig hyggelig. (Og jeg har aldri bedt henne om noe form for hjelp til noen ting før) 

Jeg ble helt satt ut og nå er jeg så ufattelig flau og klarer ikke slutte å gråte. Føler meg som en tigger som ble slengt døra i trynet på!! Jeg prøvde å forklare at hun får pengene på kontoen før uttak selvfølgelig! Men det var ikke snakk om!! 

Har jeg grunn til å være flau ? Brukte så lang tid på å tørre dette..... huff... føler meg helt jævlig... 

Anonymkode: c1369...fe1

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Honey Dew skrev (1 minutt siden):

Du har absolutt ingen grunn til å være flau. Det er naboen din som burde vært flau over måten hun opptrådde på. Har du andre naboer du kunne spurt?

Jeg vet hvertfall at hadde jeg fått en fortvilet nabo på døren, hadde jeg hjulpet og tatt henne med meg til en minibank slik at hun kunne fått pengene sine.

Nå tør jeg ikke spørre flere i redsel for å få et nytt sånn svar.... 

Anonymkode: c1369...fe1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man ikke vippse i enkelte butikker nå? Mener å ha lest det.

Og ja, dårlig nabo.

Anonymkode: d89ae...e88

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes ikke du trenger å være flau. Jeg synes derimot at det var unødvendig av naboen. Det må være lov å si nei, men det må da la seg gjøre på en mindre krass og hissig måte. 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som har grunn til å være flau er naboen din. Håper slike mennesker får enda større problemer selv en dag.

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nå tør jeg ikke spørre flere i redsel for å få et nytt sånn svar.... 

Anonymkode: c1369...fe1

Løft hodet og spør en annen🙂 Det kan jo ikke finnes to av slaget hennes i nabolaget:)

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun ville ikke gjort det for dattera engang? Hun høres ut som ei skikkelig hurpe. Du har ingenting å være flau over. Noen butikker tar vipps så du kan jo prøve det. Eller en annen nabo. 

Anonymkode: 564f9...78d

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blondie65 skrev (Akkurat nå):

Har du fått ordnet dette? Rema 1000 godtar Vipps. I alle fall gjør de det her.

Ikke fått ordnet det nei, men jeg trenger drivstoff for å komme meg til en rema. Zen er på rød strek... 

Anonymkode: c1369...fe1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du pass så kan du fint ta ut kontanter i banken eller post i butikk. 

Anonymkode: ac984...260

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor bor du? Vil gjerne hjelpe. 

Anonymkode: 4e2e3...281

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ikke du som skal være flau her, det er jo naboen! 

Du kan betale med vipps i ganske mange butikker, sjekk de som er i nærheten. Evt spør noen andre, du trenger ikke å være flau over det. Du må kanskje forvente at noen sier nei, men de bør da svare på en høflig måte ihvertfall. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har du pass så kan du fint ta ut kontanter i banken eller post i butikk. 

Anonymkode: ac984...260

Nei jeg har prøvd. De har endret reglene, men får kun tatt ut med bankkort nå. Vet det gikk før, for jeg gjorde det senest for et år siden 

Anonymkode: c1369...fe1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det høres ikke ut som om hun skjønte hva du mente 🙄 Hvem ville ikke hjulpet, spesielt om de får vippset pengene i forkant 🙄 Om du bor på et lite sted, eller du har en lokal butikk hvor du går ofte, hjelper de deg garantert 😊

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler å ha et kredittkort på lur hjemme i tilfelle du skulle miste/bli frastjålet kort ved en senere anledning. Jeg har et med bare sånn 5000 i grense liggende i en skuff just in case.

Har du mulighet til å ta taxi (om det er mulig å få faktura eller vipps) til en butikk som støtter vipps og så kan du ta ut kontanter til drivstoff der?

Anonymkode: ae57c...5a3

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ikke fått ordnet det nei, men jeg trenger drivstoff for å komme meg til en rema. Zen er på rød strek... 

Anonymkode: c1369...fe1

Spør en annen nabo. Jeg er sikker på at en eller annen vil hjelpe deg.

Hvor bor du?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ikke fått ordnet det nei, men jeg trenger drivstoff for å komme meg til en rema. Zen er på rød strek... 

Anonymkode: c1369...fe1

Kiwi har også Vipps betaling.

Kanskje du må vurdere å ta en buss eller sykkel til en butikk for å ta ut penger?

(Jeg glemte for øvrig å si at naboen din er den eneste i den dialogen som skulle skamme seg. Hadde du vært min nabo og jeg hadde kjent deg godt så hadde jeg selvsagt hjulpet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...