Gå til innhold

Jeg er så flau at jeg gråter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg fant ikke kortet mitt da jeg skulle betale på kiwi i dag, plutselig borte fra lomma. Hun som jobbet i kassa betalte for meg og jeg vippset henne. Tror mange tilbyr seg å gjøre det om du står der og har handla, men "plutselig ikke finner kortet" :)

Anonymkode: 9dcfb...890

dette har skjedd meg og, på meny. 

Anonymkode: 20bf8...94e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blondie65 skrev (1 time siden):

Har du fått ordnet dette? Rema 1000 godtar Vipps. I alle fall gjør de det her.

Rema 1000 gjør det her også (Oslo) har jeg sett ved et par anledninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker på hun datteren til den gamle kjerringa. tenk å vokse opp med en mor som ikke stiller opp når man har mistet kredittkortet. Men vipps har hun. For ei hurpe.

Anonymkode: 20bf8...94e

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tenker på hun datteren til den gamle kjerringa. tenk å vokse opp med en mor som ikke stiller opp når man har mistet kredittkortet. Men vipps har hun. For ei hurpe.

Anonymkode: 20bf8...94e

Ja.. husker hun sa et eller annet om for ikke så lenge siden når vi prata i gata at hun er så redd for korona (uten underliggende sykdom) at hun nekter datteren å komme på besøk. Har ikke hatt besøk av henne gjennom hele korona tiden. Og hun hadde visst vært veldig lei seg for det da, hun datteren, men kom visst ikke på tale at hun skulle komme på besøk når det er smitte. 

Anonymkode: c1369...fe1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff... har fortsatt klump i magen... lenge siden jeg har fått et sånt slag i magen. Fikk meg til å føle meg som en liten uhøflig dum drittunge uten sosiale antenner... jeg er 30 år og ordentlig på alle måter, også svarer hun meg som om jeg var en rebelsk uoppdagen 15 åring som stod på døra for å bomme sigg. 😭 ganske ydmykende å bli snakket til på den måten... 

Anonymkode: c1369...fe1

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at det ordnet seg for deg med penger, ts! :) Og det var lurt det du gjorde, å bestille deg et Mastercard, som du kan ha liggende i reserve til et krisetilfelle om det skulle skje noe lignende igjen i fremtiden!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

^ ydmykende å bli snakket til som et barn når jeg er en oppegående voksen kvinne. 

Anonymkode: c1369...fe1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk på butikken og fremmede har hjulpet meg med sånne ting bare fordi jeg har vært distre og glemt kortet. Vippset såklart først, så betalte de. Nabodama di høres veldig spesiell ut, mildt sagt. Jeg vet ikke om jeg hadde iskaldt ignorert henne fremover eller kledd meg med verdens høfligste smil. Sannsynligvis det første.

Anonymkode: 8db22...2f2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

minister-mio skrev (1 minutt siden):

Snakk om å overdramatisere

At jeg overdramatiserer ? Nei... det syns jeg ikke. 

Anonymkode: c1369...fe1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

At jeg overdramatiserer ? Nei... det syns jeg ikke. 

Anonymkode: c1369...fe1

Det er naboen som er sprø og du er så flau at du gråter. Kan du ikke bare le av at naboen er koko og gå videre med livet og spørre en annen?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

minister-mio skrev (2 minutter siden):

Det er naboen som er sprø og du er så flau at du gråter. Kan du ikke bare le av at naboen er koko og gå videre med livet og spørre en annen?

Men hun kan gå å lage rykter av dette. 

Jeg har spurt en annen og fått hjelp. 

Anonymkode: c1369...fe1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, ikke bry deg mer om dette. Og bry deg i alle fall ikke om hva hun evt kommer til å si i nabolaget. Dette er ikke viktig, og ikke noe å tenke mer på. 

La folk tro hva de vil :)

Det kan være mange grunner til at naboen ikke hjalp deg... hun kan være kjip, hun kan være paranoid, hun kan ha misforstått, hun kan være bekymret...

Moren min har ikke vipps, synes det er så så skummelt... og hadde hun fått, kan jeg love deg hun hadde ikke en gang vippset meg... hva om jeg fikk kontonummeret? Eller en kode, eller kunne ta mere penger uten at hun visste det... osv osv... kanskje hun er som moren min? Redd for dette internettet og ikke helt forstår hvordan ting fungerer? Og om det er tilfelle, føler hun seg nok ikke så ok nå hun heller. 

Anonymkode: dd3e8...8f3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tiuren skrev (3 timer siden):

Empatien slo inn et lite øyeblikk... Kan det være at naboen ikke hadde mulighet til å hjelpe, er solid på minus, og derfor reagerte med hovmod for å skjule skammen? 

 

Men.. om jeg hadde overført pengene til henne først så har det jo ingenting å si om hun har 0 på kontoen... eller slukes de om det er minus på kontoen ? Virker ikke som en fattig person... bor jo i en stor enebolig med mannen sin

Anonymkode: c1369...fe1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men hun kan gå å lage rykter av dette. 

Jeg har spurt en annen og fått hjelp. 

Anonymkode: c1369...fe1

Men du skal jo flytte om en måneds tid uansett, skrev du ikke det tidligere i tråden? Det spiller ingen rolle hva nabospetakkelet gjør. Du flytter snart og slipper å forholde deg til både henne og evt hva hun har sladret til naboene rundt dere om.

Slapp av og vær glad det løste seg :- )

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Million skrev (1 minutt siden):

Men du skal jo flytte om en måneds tid uansett, skrev du ikke det tidligere i tråden? Det spiller ingen rolle hva nabospetakkelet gjør. Du flytter snart og slipper å forholde deg til både henne og evt hva hun har sladret til naboene rundt dere om.

Slapp av og vær glad det løste seg :- )

Jaa, får prøve det. Jeg bare hater å bli ment ting om som ikke er sant. 

Anonymkode: c1369...fe1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Men hun kan gå å lage rykter av dette. 

Jeg har spurt en annen og fått hjelp. 

Anonymkode: c1369...fe1

Du kan være lei deg for rykter når det eventuelt skjer. Folk vil alltid finne noe å snakke om, og har de ikke noe så finner de på noe. Vi kan ikke styre hva folk tenker. Du vet at du ikke har gjort noe feil, rett deg opp og gå videre. :)

Anonymkode: d22f7...f77

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg mistet bankkortet mitt og har prøvd å få tatt ut penger i post i butikk, men går visst ikke lenger an. Jeg har ingen jeg kjenner i nærheten. Og jeg er nødt til å ha penger nå for jeg har verken mat eller drivstoff... har masse penger inne på kontoen så er ikke det. 

Helt siden igår kveld har jeg mannen meg opp for å gå å spørre naboen om jeg kunne vippse henne penger først også kunne hun gå å ta ut i minibanken som er rett over gata. 

Vi har vært naboer i 5 år og alltid hatt god kontakt og slått av en lang prat når vi ser hverandre. Så jeg tenkte at er det en nabo jeg kan spørre så må det bli henne. 

Jeg gikk bort å ringte på og spurte forsiktig og sa : Hei! Dette er ganske flaut å spørre om, men jeg har mistet bankkortet mitt og har ingen som kan hjelpe meg nå i nærheten.. så lurte på om jeg kunne overført til deg så kunne du tatt ut i minibanken der? Beklager veldig, men har ingen andre til å hjelpe meg nå, men skjønner om du sier nei!! 

Hun så drit sur ut og sa "nehei! Det kan jeg altså ikke! Det gjør jeg ikke for dattera mi engang! Hade bra!" Også så hun helt paff ut 

Jeg ble helt sjokkert! Jeg skulle aldri trodd hun var sånn, alltid vært veldig hyggelig. (Og jeg har aldri bedt henne om noe form for hjelp til noen ting før) 

Jeg ble helt satt ut og nå er jeg så ufattelig flau og klarer ikke slutte å gråte. Føler meg som en tigger som ble slengt døra i trynet på!! Jeg prøvde å forklare at hun får pengene på kontoen før uttak selvfølgelig! Men det var ikke snakk om!! 

Har jeg grunn til å være flau ? Brukte så lang tid på å tørre dette..... huff... føler meg helt jævlig... 

Anonymkode: c1369...fe1

tror du kan betale med vipps på noen matbutikker.. rema tror jeg og kanskje helgø.

Anonymkode: f7210...41f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg mistet bankkortet mitt og har prøvd å få tatt ut penger i post i butikk, men går visst ikke lenger an. Jeg har ingen jeg kjenner i nærheten. Og jeg er nødt til å ha penger nå for jeg har verken mat eller drivstoff... har masse penger inne på kontoen så er ikke det. 

Helt siden igår kveld har jeg mannen meg opp for å gå å spørre naboen om jeg kunne vippse henne penger først også kunne hun gå å ta ut i minibanken som er rett over gata. 

Vi har vært naboer i 5 år og alltid hatt god kontakt og slått av en lang prat når vi ser hverandre. Så jeg tenkte at er det en nabo jeg kan spørre så må det bli henne. 

Jeg gikk bort å ringte på og spurte forsiktig og sa : Hei! Dette er ganske flaut å spørre om, men jeg har mistet bankkortet mitt og har ingen som kan hjelpe meg nå i nærheten.. så lurte på om jeg kunne overført til deg så kunne du tatt ut i minibanken der? Beklager veldig, men har ingen andre til å hjelpe meg nå, men skjønner om du sier nei!! 

Hun så drit sur ut og sa "nehei! Det kan jeg altså ikke! Det gjør jeg ikke for dattera mi engang! Hade bra!" Også så hun helt paff ut 

Jeg ble helt sjokkert! Jeg skulle aldri trodd hun var sånn, alltid vært veldig hyggelig. (Og jeg har aldri bedt henne om noe form for hjelp til noen ting før) 

Jeg ble helt satt ut og nå er jeg så ufattelig flau og klarer ikke slutte å gråte. Føler meg som en tigger som ble slengt døra i trynet på!! Jeg prøvde å forklare at hun får pengene på kontoen før uttak selvfølgelig! Men det var ikke snakk om!! 

Har jeg grunn til å være flau ? Brukte så lang tid på å tørre dette..... huff... føler meg helt jævlig... 

Anonymkode: c1369...fe1

Huff!❤Kan det være at hun misforstod deg? Skjønner ikke hvorfor hun reagerte så sterkt på det der...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...