Gå til innhold

Hva i all verden skal man stemme på til høsten?


Stina234

Anbefalte innlegg

Gjest kylling1
ABM skrev (1 time siden):

Stemme til høsten? Enkelt, MDG!.., så lenge folk ikke forstår at klimaendringene er vår største trussel på 100000 år velger jeg å lukke øya for MDG's kanskje litt manglende evner i andre spørsmål:)

Du vet at om oljenæringen legges ned i morgen går ikke strømforbruket ned, sant? Skal vi åpne et par kullkraftverk ekstra i Kina, og så er det gull og grønne skoger? For Norges tall er kanskje bittelitt bedre og det er iaf ikke OSS som forurenser? Vet du også at man i Norge utnytter gass, som er et biprodukt av oljeproduksjonen, til energi, mens eksempelvis de arabiske land bare brenner det opp? Og vet du hva det koster å la folk gå arbeidsløse, eller tror du virkelig på våset om at alle skal jobbe med havvind?

Vet du også at nestlederen i MDG kjører rundt i diger gammel diesel SUV og eier kjøpesenter med masse parkeringsplasser? Og at nye biler i dag har såpass gode luftfilter og rensesystemer som gjør at de renser luften rundt seg? Prikker på veien til mange mange tusen kroner (som forøvrig forsvant i regnvær fordi man ikke lyttet til malerens advarsel lot valgt maling) for å unngå at folk kjører forbi, men i stedet må kjøre lange omveier er ikke løsningen på verdens klima- og miljøproblem.

Ja, miljø er viktig, men MDGs metoder er jo fullstendig på trynet - ikke bare er de utrolig lite visjonære (Oslo eller Norge er faktisk ikke hele verden!), men de klarer også å skape en bevegelse mot miljøforbedringer som verden absolutt ikke trenger akkurat nå! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man stemmer et parti som ennå ikke har hivd seg på covidreligionen, wokebølgen og klimahysteriet.

Og da er det såvidt meg bekjent bare ett parti igjen og det er Demokratene.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva jeg skal stemme ennå men jeg vet hva det IKKE blir.

Det blir iallfall ikke MDG, FRP, KRF eller SV.

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kylling1 skrev (4 minutter siden):

Du vet at om oljenæringen legges ned i morgen går ikke strømforbruket ned, sant? Skal vi åpne et par kullkraftverk ekstra i Kina, og så er det gull og grønne skoger? For Norges tall er kanskje bittelitt bedre og det er iaf ikke OSS som forurenser? Vet du også at man i Norge utnytter gass, som er et biprodukt av oljeproduksjonen, til energi, mens eksempelvis de arabiske land bare brenner det opp? Og vet du hva det koster å la folk gå arbeidsløse, eller tror du virkelig på våset om at alle skal jobbe med havvind?

Vet du også at nestlederen i MDG kjører rundt i diger gammel diesel SUV og eier kjøpesenter med masse parkeringsplasser? Og at nye biler i dag har såpass gode luftfilter og rensesystemer som gjør at de renser luften rundt seg? Prikker på veien til mange mange tusen kroner (som forøvrig forsvant i regnvær fordi man ikke lyttet til malerens advarsel lot valgt maling) for å unngå at folk kjører forbi, men i stedet må kjøre lange omveier er ikke løsningen på verdens klima- og miljøproblem.

Ja, miljø er viktig, men MDGs metoder er jo fullstendig på trynet - ikke bare er de utrolig lite visjonære (Oslo eller Norge er faktisk ikke hele verden!), men de klarer også å skape en bevegelse mot miljøforbedringer som verden absolutt ikke trenger akkurat nå! 

Det er ingenting av det lille riktige du skrev jeg ikke visste fra før ( " Ja, miljø er viktig,") Resten du skriver er kunnskapsløst vås..Nye biler renser luften rundt seg? Spennende, hvor blir det av alle Karbon-,  Hydrogen-, Svovel-, og alle andre atomer bensin/ diesel er lagd av da?

Disse grunnstoffene ble skapt i det enorme trykket i en stjernes indre for milliarder av år siden...og de kan ikke forsvinne! De blander seg i kjemiske forbindelser som blåses ut fra forbrenningsmotorer og er stort sett giftige for mennesker...En annen ting er CO2, hørt om det? Kan ikke  "renses" bort det heller og det samme kan en si om  klimakrisen det forårsaker 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker SP, men er redd det blir for mye innvandring og svenske tilstander om de går i regjering med SV og MDG.

Skulle gjerne hatt mer penger til skolen. Det er en skam med alle innstrammingene der.

Veldig usikker på dette med EU.

😵😵😵

Endret av Magrat
Liten skrivefeil
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kylling1
ABM skrev (1 time siden):

Det er ingenting av det lille riktige du skrev jeg ikke visste fra før ( " Ja, miljø er viktig,") Resten du skriver er kunnskapsløst vås..Nye biler renser luften rundt seg? Spennende, hvor blir det av alle Karbon-,  Hydrogen-, Svovel-, og alle andre atomer bensin/ diesel er lagd av da?

Disse grunnstoffene ble skapt i det enorme trykket i en stjernes indre for milliarder av år siden...og de kan ikke forsvinne! De blander seg i kjemiske forbindelser som blåses ut fra forbrenningsmotorer og er stort sett giftige for mennesker...En annen ting er CO2, hørt om det? Kan ikke  "renses" bort det heller og det samme kan en si om  klimakrisen det forårsaker 

Nå begrunner vel MdG primært bilforbud med svevestøv.  Slike partikler fanges opp i filtre som byttes på service, de spyttes ikke bare ut i luften. For nye motorer er denne prosessen såpass effektiv at om man kjører det sted med mye svevestøv fra før er luften som kommer ut av bilen renere enn luften rundt. Her er det visst du som må lese deg opp litt? Alle bransjer utenom skipsbransjen har vel forøvrig fallende utslipp som drives av teknologisk utvikling, og her tenker jeg det er smartere med økonomiske insentiver som gjør det lønnsomt å prøve ny teknologi (som elbilfordelene) enn straff og forbud som rammer så utrolig skjevt som det er tilfellet i Oslo i dag. 

Som jeg skrev over er jeg enig med mdg i at miljø er viktig, og at det å jobbe med miljø på lang sikt, fornybar energi, sirkulærøkonomi osv absolutt er fremtiden og noe av det viktigste vi kan fokusere på i dag. Men med slike fremgangsmåter og ekstremiteter som straffer folk flest får man ikke folk med seg på noe som helst - da går de hellere til motsatt enda av politikken (FrP, fnb). Da stopper utviklingen opp, og prosessene tar mye lengre tid. Jeg savner de store linjene i miljøpolitikken til MDG. Et rent Oslo/Norge hjelper absolutt ingenting om det betyr mer kullkraft andre steder. Hva er din begynnelse for å kalle dette for «kunnskapsløst vås»?

For veldig mange er bilen eneste alternativ til å komme frem i tide. Det er mange steder dårlig kollektivtilbud, og i en hektisk hverdag er det de færreste som kan bruke 3 timer en vei til jobb (må jo gjerne innom barnehager, skoler og kanskje en butikk på vei hjem). Det er ikke alle som bor på Grunerløkka - bare spør nestleder i MDG som kjører en tung diesel SUV. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal stemme blått. 
personlig tror jeg Listhaug blir en belastning for Frp. 
Erna har i mine øyne representert Norge på en god måte, og jeg gir henne lett fire år til. 
 

Jeg er skremt av tanken på høyere skatter og avgifter. Jeg har ikke noe imot at de med mye penger betaler samme % i skatt som jeg gjør. 
 

Miljøpartiet er så ekstremt at det er helt uaktuelt!! 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bekymret for privatisering. Privatisering i et lite land er noe helt annet enn i store land hvor en har flere private nasjonale aktører.. I Norge er privatisering nesten ensbetydende med å sende driften ut av landet... Føler SP ligger meg nærmest selv om en ikke er enig i alt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magrat skrev (3 timer siden):

Liker SP, men er redd det blir for mye innvandrere og svenske tilstander om de går i regjering med SV og MDG.

Skulle gjerne hatt mer penger til skolen. Det er en skam med alle innstrammingene der.

Veldig usikker på dette med EU.

😵😵😵

Hvis SP blir store nok kan de regjere alene sammen med AP.   Håper i det tilfellet da at SP blir størst slik at man kan få bukt med sentraliseringspolitikken og salget av Norge til utlandet. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har strøket alle på lista, og tenker å gi Kong Harald og Dronning Sonja en fair sjanse. 
De har iallefall omtanke for alle, og ikke så opptatt av å bløffe folket sitt 🇳🇴🇳🇴🇳🇴🙏

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knoot skrev (6 minutter siden):

Hvis SP blir store nok kan de regjere alene sammen med AP.   Håper i det tilfellet da at SP blir størst slik at man kan få bukt med sentraliseringspolitikken og salget av Norge til utlandet. 

SP er veldig populære nå..

Tror du de har en sjanse, altså? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Magrat skrev (Akkurat nå):

SP er veldig populære nå..

Tror du de har en sjanse, altså? 😊

SP har veldig god sjanse nå hvis de bare spiller kortene riktig. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes jeg ser for meg ansiktene til gjestene under et statsbesøk i Det Hvite Hus , en høytidelig middag,  når statsminister Slagsvold Vedum tar seg en god latter 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Sitronmelisse
Festlig skrev (7 timer siden):

Synes jeg ser for meg ansiktene til gjestene under et statsbesøk i Det Hvite Hus , en høytidelig middag,  når statsminister Slagsvold Vedum tar seg en god latter 

Men han er engasjert. Vi trenger en slik type nå. En som kan snakke med og til folk. Vi er trøtt på administratorer med ferdigskrevet manus.

Selv skal jeg ikke stemme Sp, men liker Trygve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitronmelisse skrev (7 timer siden):

Men han er engasjert. Vi trenger en slik type nå. En som kan snakke med og til folk. Vi er trøtt på administratorer med ferdigskrevet manus.

Selv skal jeg ikke stemme Sp, men liker Trygve.

Jeg er enig med deg, men han er ikke et statsministeremne . 
En ting er sikkert , jeg kommer ikke til å stemme Høyre igjen på laaaaange tider. 
Erna med venner har blitt så glatte og kyniske, og en merker godt at hun har hatt makten lenge . 
Det enkelte individ har ingen betydning lenger

Endret av Festlig
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Expandable86 skrev (6 timer siden):

Kanskje jeg lar være å stemme for 3. valg på rad?

Så det er det samme for deg hvem som regjerer? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...