Gå til innhold

Hva i all verden skal man stemme på til høsten?


Stina234

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med å ta en eneste politiker seriøst, uansett hvilket parti de kommer fra.  Andre som deler denne oppfatningen?

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg føler akkurat det samme. Har ikke anelse hva jeg skal stemme på i år. På noen områder er jeg ganske liberal og progressiv, men på andre er jeg mer konservativ. 

Endret av Callisto83
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter veldig.

Jeg er opptatt av næringspolitikk, men er sliten og lei av Høyre

SV og Rødt er negative til næringsliv, så det er uaktuelt. De ser på Exit og tror det er dagliglivet på børsen.

SP er i praksis negative til naturvern, og helt uaktuelle.

Venstre har mye bra på næringssiden, så mye rare meninger.

Frp med Listhaug - orker ikke kommentere

AP er har bra næringspolitikk. Jeg er tilhenger av høye skatter for de som tjener mest, men man må gjøre det riktig så man ikke dreper bedriftene i samme slengen. Den skjønner AP. Problemet er at maktkampen er verre enn Game of Thrones. Dessuten vet man ikke om det blir med SP eller SV.

 

Vi får se hva det blir.

Endret av Isambard
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stina234 skrev (1 time siden):

Jeg sliter med å ta en eneste politiker seriøst, uansett hvilket parti de kommer fra.  Andre som deler denne oppfatningen?

Er sånn at jeg har ikke lyst til å stemme på noen av dem. 

Det er som å velge mellom onder.. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isambard skrev (2 minutter siden):

Jeg sliter veldig.

Jeg er opptatt av næringspolitikk, men er sliten og lei av Høyre

SV og Rødt er negative til næringsliv, så det er uaktuelt. De ser på Exit og tror det er dagliglivet på børsen.

SP er i praksis negative til naturvern, og helt uaktuelle.

Venstre har mye bra på næringssiden, så mye rare meninger.

Frp med Listhaug - orker ikke kommentere

AP er har bra næringspolitikk. Jeg er tilhenger av høye skatter for de som tjener mest, men man må gjøre det riktig så man ikke dreper bedriftene i samme slengen. Den skjønner AP. Problemet er at maktkampen er verre enn Game of Thrones. Dessuten vet man ikke om det blir med SP eller SV.

 

Vi får se hva det blir.

Det vet vi jo. AP vil samarbeide med både SV og SP, det går de til valg på. Hadde de valgt kun ett av partiene så hadde det blitt mindretallsregjering og de hadde slitt med å få gjennomslag for politikken.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det litt motsatt. Jeg synes det er ganske tydelig hvor de fleste politiske partiene står i ulike saker og jeg skjønner ikke helt hvorfor så mange ikke vet hva de skal stemme, med mindre de faller midt imellom to parti. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zooey skrev (3 minutter siden):

Det vet vi jo. AP vil samarbeide med både SV og SP, det går de til valg på. Hadde de valgt kun ett av partiene så hadde det blitt mindretallsregjering og de hadde slitt med å få gjennomslag for politikken.

AP vil det, men SP ville ikke det sist jeg leste om det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isambard skrev (Akkurat nå):

AP vil det, men SP ville ikke det sist jeg leste om det. 

Det stemmer, men de kommer ikke til å bli store nok til å sitte alene og AP kommer til å presse på for å få med SV.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år er det en del viktige saker som avgjør hva jeg stemmer. Hvor partiene står ifht.  Ruspolitikk, aktiv dødshjelp, stat/kirke og abortsyn. Derfor har jeg ikke bestemt meg helt enda.  Men bekymret for fremtiden er jeg, det blir fler og fler skrudde mennesker her i landet som ønsker amerikanske tilstander. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å stemme Høyre, men er nå drittlei. Blir sikkert Høyre uansett. Kan ikke forestille meg å stemme på verken det ene eller andre på venstresiden. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sliter med det samme selv. Jeg har noen hjertesaker som styrer hva jeg vil velge, men de samme partiene som har disse på sine programmer, har samtidig andre saker som jeg er helt i mot. I mitt syn blir årets valg som å velge mellom Pest, eller kolera slik det ser ut til nå.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk elimineringsmetoden. Høyre er et rikmannsparti som er mest opptatt av skattelettelser til de rike, Frp er et useriøst dramaklovneparti, Krf er kristent, Venstre er et knøttlite innvandringsvennlig parti som tar lett på narkotika, SP har ikke mye respekt for dyrene (rovdyr, pelsdyr), MDG er ekstremister som vil gi avkall på oljeinntektene asap og ha oss til å leve på kaninføde, SV vil ikke engang at vi skal være med i NATO og er også i overkant innvandringsvennlige, Rødt er kommunistisk og et litt ekstremt parti som også virker for positive til innvandring. Da har du egentlig bare AP igjen. Ikke alltid enig med AP, men i sum det beste alternativet. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

norw skrev (19 minutter siden):

Bruk elimineringsmetoden. Høyre er et rikmannsparti som er mest opptatt av skattelettelser til de rike, Frp er et useriøst dramaklovneparti, Krf er kristent, Venstre er et knøttlite innvandringsvennlig parti som tar lett på narkotika, SP har ikke mye respekt for dyrene (rovdyr, pelsdyr), MDG er ekstremister som vil gi avkall på oljeinntektene asap og ha oss til å leve på kaninføde, SV vil ikke engang at vi skal være med i NATO og er også i overkant innvandringsvennlige, Rødt er kommunistisk og et litt ekstremt parti som også virker for positive til innvandring. Da har du egentlig bare AP igjen. Ikke alltid enig med AP, men i sum det beste alternativet. 

Jeg skjønner tankegangen. Problemet mitt med AP er at jeg tror de sliter for mye innad i partiet til å komme med noe konstruktivt. På den ene siden har du liksom pampeveldet, og på den andre siden har du de unge feministene. Jeg vil helst ikke støtte noen av dem. Ble også temmelig overrasket over Støre sin dom over rusreformen.

Mitt viktigste punkt må nok være at jeg ikke vil at Norge skal ende opp som Sverige. Det er skrekkeksemplet på selvutslettelse i min verden.

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Stina234 skrev (3 timer siden):

Jeg sliter med å ta en eneste politiker seriøst, uansett hvilket parti de kommer fra.  Andre som deler denne oppfatningen?

Etter å ha gått gjennom alle de ''store'' partiene, dvs med reell sjanse for å komme inn på Stortinget i høst, har jeg funnet ut at ingen av dem appellerer nok til meg. Med mindre jeg endrer mening før valget, blir det ''proteststemme'' til Pensjonistpartiet her. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter med det samme, tenker å kikke litt i småpartiene eller stemme blankt.

Regjeringen er som er AS og alle krangler om å få være direktør..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rocka69

Håper på en samlingsregjering av Høyre og SP. 

Og håper at følgende parti havner under sperregrensen: MDG, Rødt, SV, KrF og Venstre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rocka69 skrev (8 minutter siden):

Håper på en samlingsregjering av Høyre og SP. 

Høyre og Senterpartiet er hovedmotstandere i to veldig viktige spørsmål: sentralisering og EU. Derfor kan ikke de sitte i samme regjering

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...