Gå til innhold

Dagen i dag er en grusom dag,

reddelinnea

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nå kjeder jeg meg. Finner ikke på noe som er ok i livet. Vet ikke hvorfor jeg ikke finner noe jeg trives med jeg. Men jeg tror jeg bare ikke trives med livet, så da er det vanseklig å trives med noe også tror jeg :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trolletrine

Men du har jo BESTEMT deg for ikke å like noe i livet???Og selv om du selv sier det motsatte,så viser handlingene dine at det.ALLE har vi ansvar for eget liv,-det har du også!!!Og ALLE kan finne masse negativt ved livene våre hvis vi ser etter de.Men du vil også finne POSITIVE ting ved livet ditt bare du ser etter det!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du kjeder deg er faktisk et godt tegn i din situasjon. :icon_smile: For det betyr at du har behov for noe mer, og at du har lyst til å gjøre noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Nå skal jeg gi litt lyd fra meg her jeg også. Ville bare gi deg en klem, si stå på

Stå på, Linnea. Du er tøff! :tommelsmil:

Ei oppfordring? Kan ikke du være så snill og sende en PM til Hege og skifte navn til Linnea? Synes det er et nydelig navn jeg....

Endret av Remyline
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du har jo BESTEMT deg for ikke å like noe i livet???Og selv om du selv sier det motsatte,så viser handlingene dine at det.ALLE har vi ansvar for eget liv,-det har du også!!!Og ALLE kan finne masse negativt ved livene våre hvis vi ser etter de.Men du vil også finne POSITIVE ting ved livet ditt bare du ser etter det!!!!!!!!!

Jo, jeg vil like noe i livet jeg..

Men når jeg ikke klarer å like noe i livet så vet jeg ikke hva jeg skal gjøre?

Jeg har prøvd å se etter det positive, men jeg klarer ikke.

Men jeg har prøvd... :forvirra:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At du kjeder deg er faktisk et godt tegn i din situasjon. :icon_smile: For det betyr at du har behov for noe mer, og at du har lyst til å gjøre noe.

Jeg har kjedet meg gjennom hele livet jeg. kjedet meg masse i barndommen og ungdomsåra, og i voksenlivet. Kanskje jeg kjeder meg fordi jeg ikke har noen interresser. Fordi jeg er ikke intresert i noe spesielt. Synes ingenting er noe morsomt og ok. Synes ikke internetten er noe ok heller, men jeg gjør det bare for å bruke opp tida mi.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg intresserer meg for ingenting i livet. Synes inegenting er noe spesielt morsomt eller intressant. Jeg prøver å finne noe mening i livet, men jeg finner ingen mening. Skjønner ikke hvorfor livet har blitt sånn

Skjønner ikke hvorfor livet er bare helt uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuutholdelig jeg. :overrasket::tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trolletrine

En ting jeg har tenkt litt på Linnea,er at du en gang skrev om de forskjellige diagnosene dine,deriblant personlighetsforstyrrelser.Når du forteller om angsten din,så er det vel så viktig å ha de andre diagnosene i bakhodet,fordi alt påvirker angsten din.Når du sier du har angst,så tror jeg denne blir forsterket av de andre lidelsene dine,+ kompliserer det.grunnen til at jeg nevner dette,er fordi jeg vil du skal vite at det finnes mange som deg,men med litt hjelp og stor egeninnsats så greier mange tilslutt å finne en måte å leve på.

Og for å ta deg skikkelig på ordet,-hvis alt er håpløst og trist og leit og dumt,så må du innfinne deg med det,og heller lære deg å leve med det.ELLER så må du begynne å trene deg opp til å se de positive tingene i livet,lære deg opp til å ta imot ros osv.Og hvis du skal trene på dette,så må du gjøre det motsatte av hva du gjør i dag muligens.Er noe med selvoppfyllende profeti,vet du ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke: sykle, svømme, jogge,gå tur, synge, foto, lage ting, bygge ting, biler,internett, idrett, skogen, lage mat, ute på cafe, kino, ute på byen, shoppe, musikk, tv, klipping, liming, hagearbeid, seiling, båtliv, lese bok, ukeblad, spille spill, skrive dagbok, se i aviser, snakke, sosiale ting, slektsforskning, ekstremsport, kaktus, planter, reiser, utlandet, norge, sol, sommer, årstider, vinter, vår, høst, gå på ski, skøyter, hekling, brodering, strikke, sy, høre på radio, dusje, pusse tenna, pc spill, tv spill, husarbeid, bading, data, dykking, mynter, frimerker, fotball, samleobjekter, internett osv. osv.... Orker bare ikke å skrive mere.

Hvorfor finner jeg ingen hobbyer som jeg trives med? Hvorfor liker jeg ingenting?

:sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg har tenkt litt på Linnea,er at du en gang skrev om de forskjellige diagnosene dine,deriblant personlighetsforstyrrelser.Når du forteller om angsten din,så er det vel så viktig å ha de andre diagnosene i bakhodet,fordi alt påvirker angsten din.Når du sier du har angst,så tror jeg denne blir forsterket av de andre lidelsene dine,+ kompliserer det.grunnen til at jeg nevner dette,er fordi jeg vil du skal vite at det finnes mange som deg,men med litt hjelp og stor egeninnsats så greier mange tilslutt å finne en måte å leve på.

Og for å ta deg skikkelig på ordet,-hvis alt er håpløst og trist og leit og dumt,så må du innfinne deg med det,og heller lære deg å leve med det.ELLER så må du begynne å trene deg opp til å se de positive tingene i livet,lære deg opp til å ta imot ros osv.Og hvis du skal trene på dette,så må du gjøre det motsatte av hva du gjør i dag muligens.Er noe med selvoppfyllende profeti,vet du ;)

Jepp jeg har også: Unnvikende personlighetsforstyrrelse (engstelig)

Og : Avhengig personlighetsforstyrrelse? :sjenert:

Jeg er så lei av å være syk :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fant dette på lommelegen hvis noen lurer jeg...:vetikke:

Unnvikende personlighetsforstyrrelse

(Angstpreget)

Pasienten er nærtakende, redd for kritikk og avvisning, men lengter etter kontakt med andre. For å unngå avvisning holder man seg unna situasjoner der man tror avvisning kan komme. Personen overdriver farene og ubehaget ved dagligdagse situasjoner, og har innskrenket sosialt liv. Personer med unnvikende personlighetsforstyrrelser får hyppige depresjoner, og man har funnet at denne type personlighetsforstyrrelser disponerer for depressive reaksjonsmønstre.

Avhengig personlighetsforstyrrelse.

Personen trenger andre i stor grad og fungerer ikke på egen hånd, er uselvstendig og redd for å ta ansvar. Dette gjør at personen ikke tar utfordringer og ikke utnytter sitt potensiale slik han kunne. Han har problemer med å reise bort for å ta utdanning, ta jobber som krever selvstendighet osv. Det er holdepunkter for at denne forstyrrelsen også disponerer for depresjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller dette fra nettpsykologene :overrasket:

Unnvikende (engstelig) personlighetsforstyrrelse

Unnvikende (engstelig) personlighetsforstyrrelse er kjennetegnet ved at personen har lav selvfølelse, er usikker og nærtagende. Dette fører til frykt for kritikk, avvisning og for å ikke bli likt. Livet blir preget av spenning, engstelse og usikkerhet, redsel for å dumme seg ut og bli latterliggjort. Personen vil innrette livet slik at han eller hun vil være tryggest mulig, og dermed unngå mange sosiale sammenhenger eller andre situasjoner som vedkommende opplever som skremmende.

Avhengig personlighetsforstyrrelse

Avhengig personlighetsforstyrrelse kjennetegnes ved at personen oppfatter seg som ute av stand til å ta vare på seg selv. Dette gjør dem uselvstendige, de tør ikke ta dagligdagse avgjørelser og overlater mest mulig ansvar til andre. Personen frykter intenst å miste sine nærmeste og blir ute av stand til å være alene. Vedkommende vil ha en tendens til å unngå konflikter og heller legge seg flat for og appellere til den han/hun er avhengig av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje litt dumt å si hva som feiler meg her inne da.. Egentlig så tør jeg ikke å si det til noen jeg. Det er bare jeg som vet hva som feiler meg og behandlerne også.

Men her er jeg anonym :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg ikke gjort noe. Har bare sittet her og telt minuttene sånn at dagen kan bli ferdig lissom. Og nå er ivertfall halve dagen ferdig.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg skal gå å spise litt mat. Er så sulten, men jeg gidder ikke å lage mat jeg. Er så kjedelig. Jeg spiser sjokolade nå jeg. Blir jo mett av det også. Bare så synd at jeg legger på meg så innmari.. :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Linnea!

Har bare lest de siste sidene i dagboka di, og følte for å legge igjen en liten hilsen.

Det høres ikke greit ut å være deg :troest:

Du sier at du ikke finner glede i noenting i livet. Det er veldig trist å lese. Men synes du ikke det er fint å kose med en katt f.eks?

Dyr kan gi veldig mye trøst når man føler seg alene.

Sender deg en klem jeg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...