Unika Skrevet 25. oktober 2021 #281 Del Skrevet 25. oktober 2021 BeKind82 skrev (9 minutter siden): Han skulle kun hatt samvær under oppsyn av fagpersoner, hvis han nå absolutt har fått innvilget foreldrerett er det helt sykt. Og han burde hatt kontakt -og besøksforbud mot Maren…. Så offentlig han har vært i uttalelsene og hva hun har fortalt så har han jo helt opplagt hatt en makt over henne…. Han har da hatt foreldrerett hele tiden... Det skal mye til for å miste foreldreretten, da er det utallige runder i barnevernet først hvor man prøver ut ulike tiltak.. (med mindre det er snakk om grov vold eller misbruk). Dessverre så er nok Andreas "bare" konservativ kristen.... Sikker like skadelig det, men vanskelig å fradømme noen foreldrerett av den grunn. Stakkars Maren og barna 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
moroklompen Skrevet 25. oktober 2021 #282 Del Skrevet 25. oktober 2021 BeKind82 skrev (13 minutter siden): En av de som ‘døpte’ (jepp, døpte i anførselstegn for det der de holder på med er bare bullshit) sin eks kommenterte under bildet og, skulle ønske jeg tok screenshot, men hun skrev at han var en ond kvinnemishandler, så mon tro hva A holder på med bak husets 4 vegger. Og at han hadde besøksforbud mot henne (eks kona). 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BeKind82 Skrevet 25. oktober 2021 #283 Del Skrevet 25. oktober 2021 Unika skrev (11 minutter siden): Han har da hatt foreldrerett hele tiden... Det skal mye til for å miste foreldreretten, da er det utallige runder i barnevernet først hvor man prøver ut ulike tiltak.. (med mindre det er snakk om grov vold eller misbruk). Dessverre så er nok Andreas "bare" konservativ kristen.... Sikker like skadelig det, men vanskelig å fradømme noen foreldrerett av den grunn. Stakkars Maren og barna Ja han har nok det…. Den ekstreme tankegangen hans og påvirkningen på små barnesinn er ikke bra….uff…. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheEmpress Skrevet 25. oktober 2021 #284 Del Skrevet 25. oktober 2021 Marvelous skrev (2 timer siden): Men hun (eller Andreas?) ga inntrykk av at det var en hyggelig samtale de hadde med barnevernet og det var det, mao så ble saken henlagt. Men nå vet man ikke om de snakker sant da. Hvis du så innlegget, ble det skrevet at det var to kvinner som møtte opp. Det er heller ikke tilfeldig både i forhold til religion og det virker avvæpnende. Man ønsker å skape en relasjon, vise seg også for å indirekte si at du kan kontakte oss. Selvsagt opptrer de på en korrekt måte, hvis de hadde gått inn og oppført seg "truende" oppnår de hvertfall ingen tillit hos Maren. Det er det man ønsker i første omgang. Det betyr ikke at saken legges vekk for det. Det er en grunn til at de i det hele tatt rykket ut til dem, det er de færreste tilfeller de rykker ut på så kort tid. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cyndaquil Skrevet 25. oktober 2021 #285 Del Skrevet 25. oktober 2021 BeKind82 skrev (39 minutter siden): En av de som ‘døpte’ (jepp, døpte i anførselstegn for det der de holder på med er bare bullshit) sin eks kommenterte under bildet og, skulle ønske jeg tok screenshot, men hun skrev at han var en ond kvinnemishandler, så mon tro hva A holder på med bak husets 4 vegger. jeg har skjermdump av det 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammatil3-83 Skrevet 25. oktober 2021 #286 Del Skrevet 25. oktober 2021 Cyndaquil skrev (1 time siden): Hvem er liz ? Vil gjerne bli med. Kan du sende meg en pm? Jeg vil også gjerne være med i denne gruppen, hvem skal jeg kontakte? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BeKind82 Skrevet 25. oktober 2021 #287 Del Skrevet 25. oktober 2021 Cyndaquil skrev (5 minutter siden): jeg har skjermdump av det 😓har en så dårlig magefølelse og jeg kjenner ikke Maren engang….😨 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 25. oktober 2021 #288 Del Skrevet 25. oktober 2021 TheEmpress skrev (3 timer siden): Jeg er så glad du skriver det. For det er så viktig å få frem det, at han og den menigheten, ikke representerer kristne i Norge. Jeg er vanlig medlem av statskirken, og har et veldig avslappet forhold til religion og tenker at folk må få tro på det de ønsker. Men det er synd med personer som han, at han skal "representere" religion, det blir bare så feil. Helt enig med deg. Jeg er vokst opp i misjonsforbundet, men er konfirmert i sammen med en menighet som etter en tid omtalte seg som pinsevenner. Det er også en menighet jeg har tilbrakt mye tid i. Det er lite som skiller misjonsforbundet og pinsevenner, så jeg er praktisk talt pinsevenn. Andreas er overhodet ikke representativ for oss. Jeg tror som sagt at religion for han bare er et skalkeskjul. Han hadde vært like kontrollerende og kvinneundertrykkende uansett hvilken religion han bekjente seg til. Så han er bare gal, og på ingen måte et ansikt utad for pinsevenner. Det virker mer som at han lever på 1800-tallet, samtidig som han drar alle kristne med seg ned i søla. Han setter oss alle i et elendig lys, og er ingen god representant for kristne. Han henger oss egentlig bokstavelig talt ut og fremstiller oss som fullstendig nedsnødde huleboere. Som sagt, jeg er pinsevenn i troen (selv om jeg ikke er medlem), og er ikke enig i noe av det han står for. Det eneste jeg er skeptisk til er abort, ellers er jeg veldig liberal. Jeg lever i verden, ikke på 1800-tallet. Synes synd på Maren. 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schmidtherin Skrevet 25. oktober 2021 #289 Del Skrevet 25. oktober 2021 (endret) Hele denne saken er surrealistisk. Vi er i 2021, men dette kjennes ut som en roman fra 1900-tallet. Venter bare på et nytt innlegg der det står: du har nettopp vært vitne til et sosialt eksperiment, der de skal finne ut av bystander-effekten og hvordan denne fungerer i sosiale medier-tidsalderen. Føler jeg sitter å ser på en true crime serie, hvor det kommer til å skje noe skikkelig ille i neste episode. Grusomt! Håper virkelig at offentlige etater følger med. Endret 25. oktober 2021 av Schmidtherin skrivefeil 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DianaV Skrevet 25. oktober 2021 #290 Del Skrevet 25. oktober 2021 Er oppriktig dårlig. Min bestemor brøt med sin religøse/kult familie på 50 tallet. Alle vendte henne ryggen, men hun sto i det og takket være henne slapp vi å vokse opp med religion. Har selv levd sammen med en narsissist og de menneskene kan knuse deg for evig og alltid. Og denne fikk tak i henne da hun var en sårbar tenåring. Jeg vil ikke tenke på hvordan den mannen behandler døtrene sine Når jeg så det bildet av Maren som blir døpt ble jeg fysisk dårlig. Det har vært så herlig å se henne ta livet tilbake på Instagram. Det er ufattelig for meg at dette er noe hun har gått tilbake til med fri vilje og av eget valg. Og helt borte fra sosiale medier, det sier vel sitt. Det er trist og det er frustrerende og det er ikke rart folk blir bekymret. Håper noen kan gjøre noe. Men for en vanskelig situasjon. 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Hanne Z Skrevet 25. oktober 2021 Populært innlegg #291 Del Skrevet 25. oktober 2021 Nekter å tro at barnevernet er ferdig her. Om de var der i helgen så var det vel for å sjekke om barna var i akutt fare-men ferdig?! nei da mister jeg troen på alt og alle. 56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 25. oktober 2021 #292 Del Skrevet 25. oktober 2021 Da jeg leste om Marens nye liv, syntes jeg det var litt rart at Andreas bare skulle godta at hun flyttet ut og at barna skulle være hos henne. Nå ser det ut til at han ikke gjorde det. Jeg tror Maren tenker at hun velger det minste av to onder her. At hun prøver å gjøre det som er best for barna. 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schmidtherin Skrevet 25. oktober 2021 #293 Del Skrevet 25. oktober 2021 Hvor lenge var M og A fra hverandre - noen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spirå12 Skrevet 25. oktober 2021 #294 Del Skrevet 25. oktober 2021 Schmidtherin skrev (Akkurat nå): Hvor lenge var M og A fra hverandre - noen som vet? Tror hun gikk fra han i januar/februar 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheEmpress Skrevet 25. oktober 2021 #295 Del Skrevet 25. oktober 2021 Orly skrev (2 timer siden): Veldig lett å Skrive at hun burde stått opp mot han, virkeligheten er dessverre ikke så enkel. En grunn til at mange blir årevis i forhold som de ikke burde vært i. Hun var ute og hadde et liv men har valgt å gå inn igjen. Det er nærliggende å tro at han har truet med å ta med seg barna, men det er her hun burde sett etter hjelp. Selvsagt vet jeg at det er utrolig vanskelig å komme seg ut av destruktive, selvutslettende og voldelige forhold. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 25. oktober 2021 #296 Del Skrevet 25. oktober 2021 TheEmpress skrev (3 minutter siden): Hun var ute og hadde et liv men har valgt å gå inn igjen. Det er nærliggende å tro at han har truet med å ta med seg barna, men det er her hun burde sett etter hjelp. Selvsagt vet jeg at det er utrolig vanskelig å komme seg ut av destruktive, selvutslettende og voldelige forhold. Hva om ingen kan hjelpe? Hva om det ikke finnes noen lovlig måte hvor hun kan få foreldreansvaret alene? 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Unika Skrevet 25. oktober 2021 #297 Del Skrevet 25. oktober 2021 Thyra skrev (1 minutt siden): Hva om ingen kan hjelpe? Hva om det ikke finnes noen lovlig måte hvor hun kan få foreldreansvaret alene? Her tror jeg vi har hele svaret og sannheten. 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NewStart87 Skrevet 25. oktober 2021 #298 Del Skrevet 25. oktober 2021 Nå kjenner jeg at jeg blir ordentlig bekymret! 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schmidtherin Skrevet 25. oktober 2021 #299 Del Skrevet 25. oktober 2021 TheEmpress skrev (5 minutter siden): Hun var ute og hadde et liv men har valgt å gå inn igjen. Det er nærliggende å tro at han har truet med å ta med seg barna, men det er her hun burde sett etter hjelp. Selvsagt vet jeg at det er utrolig vanskelig å komme seg ut av destruktive, selvutslettende og voldelige forhold. Men han har skrevet at han har «juridisk» omsorg for barna. Det betyr jo at en eller annen offentlig instans må ha gitt han denne omsorgen (gitt at det han skriver stemmer). Hadde jeg vært henne og en eller annen saksbehandler der ute hadde gitt HAN omsorg, etter alt han har sagt offentlig om oppdragelse osv - så hadde jeg også mistet håpet og kanskje tenkt at det eneste jeg kan gjøre for å beskytte barna er å være der med de. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheEmpress Skrevet 25. oktober 2021 #300 Del Skrevet 25. oktober 2021 Thyra skrev (Akkurat nå): Hva om ingen kan hjelpe? Hva om det ikke finnes noen lovlig måte hvor hun kan få foreldreansvaret alene? I hennes tilfelle, kunne hun ha fått hjelp flere steder. Det finnes flere instanser og foreninger som kan bidra. Antar at hun også har krav på fri rettshjelp. Hun kunne krevd å få barna på heltid, det tar tid før disse sakene kommer opp i rettsystemet. Tiden hadde også jobbet til hennes fordel. Men man må snakke med folk, rekke ut en hånd og faktisk søke hjelp. Det er lett å tenke at han med "de i menigheten" sitter med makten, men til andre som sitter der ute så må jeg bare si at det er ikke sånn. Kjemp på! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå