Gå til innhold

Når mener DU det er for sent å få barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når man ikke får mensen lenger, eller får kroniske sykdommer som degenerer. 

Anonymkode: 8abec...503

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

CaramelDevil skrev (På 12.5.2021 den 23.14):

Ja, du klarte å misforstå og vri det.

Misforstod jeg? Hva mente du da? Sa du ikke at du enda var ung når barna ble voksne? At du slapp styr? At du kunne gjøre diverse ting? (Husker ikke hva du skrev, men noe om vin, hobby el.?) 

Hva vrei jeg?

Du er ikke den første som sier dette... «glad jeg er ung når barna blir voksne osv...» og det ser ut som en kommentar som har gått på repeat de siste to generasjonene uten at folk egentlig tenker over hva de sier. For er det et mål egentlig, å få barn ung, så man kan leve livet når de er voksne? Får man ikke barn for å ha det gøy? Kose seg? Være en familie? På godt og vondt? 

Anonymkode: 51c35...b22

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.5.2021 den 23.51):

Synes 35 er ‘siste frist’

Anonymkode: b11ca...49c

Det spørs. For noen er det for sent etter 25, for andre er det for sent etter 30 og for noen får man en attpåklatt eller sitt første barn som 40 åring eller 48 åring. 

Uansett, så skjer det og det kan man ikke kontrollere. Hverken fertilitetsproblemer eller at man blir gravid. 

Anonymkode: de96d...521

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Synes det er umulig å oppgi ett bestemt tall. Fordi noen er fruktbare til de er 45 og går gjennom svangerskap uten komplikasjoner mens andre kommer i tidlig overgangsalder tidlig i 30-årene. Noen venter for lenge fordi de regner med at det skal gå greit å bli gravid i slutten av 30-årene, men så går det ikke slik. 

Synes at du tenker fornuftig. Man kan ikke få barn bare fordi det er det "alle andre" gjør. Ikke få barn "for sikkerhets skyld". Det må være noe du ønsker 🙂 

Anonymkode: 9d4a7...52c

Hear Hear 👏👏👏

Anonymkode: de96d...521

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter klokken 20:00, for da bør de ha lagt seg...

Erfaringsmessig fra venner og familie er det best rundt 30, da er økonomi og jobb på plass men venter man mot 40 har man ikke helt ork til barn. 50+ med tenåringer i hus gir ofte grinete foreldre som ikke tåler det minste vink fra barna. Jeg er barnløs, jeg bare observerer dette på min ferd. 

Anonymkode: b0904...29b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...