Gå til innhold

Når mener DU det er for sent å få barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tror grunnen til at mange sliter med å få barn nå, er fordi de venter for lenge.

Anonymkode: f8bff...ada

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De fleste venninnene mine fikk sitt første barn som 37-39, og noen er gravide med de andre nå (41). Heller barn sent med rett mann, enn tidligere og med en mann du er usikker på. 
Deilig å ha ting på stell, og bare kunne nyte barnet når det kommer. Slippe fokus på å bygge karriere men heller surfe på den man har bygget, vite at leiligheten er godt nedbetalt og at man slipper økonomiske bekymringer. Mange fordeler med å få barn sent også 💙 Og tenker som skrevet før i tråden at man har ingen garanti for hvor lenge man lever, man får kose seg sammen den tiden man har! 

Anonymkode: 2779d...d09

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forsent når man har blitt så gammel og transynt at man dømmer andre for når i livet de velger å få barn. 

Anonymkode: fb96f...3cc

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hvemsomhelst
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Denne aldersdiskusjonen er så merkelig.  Som om alle har hengt seg opp i samme ting, sier de samme tingene... bare fordi det alltid har blitt sagt.

Hva om vi tenker selv? Litt utenfor boksen.... hvorfor er da 60 så grusomt å være når barnet er 20? Hva er så galt med den alderen? Hva gjør 40 til en feil alder å få barn i så lenge man kan få barn? Jeg forstår ikke mange av dere. 

Jeg var 25 og 28 da jeg fikk mine, men ser ikke noe galt i at folk får barn så lenge de kan. Ser ikke noe galt i det uansett hvor mye jeg prøver å reflektere over det. 

Faren min fikk meg da han var 19, han døde før jeg var ni. Vi har ingen sikkerhet for levealder, alt vi har er kjærlighet så lenge vi lever, er ikke det nok? Hvorfor er det viktig å ha unge foreldre når man er 30? Hva skal en 30 åring få mer glede av i unge foreldre enn to på 70 som elsker han?

Forstår dere ikke. 

Anonymkode: 51c35...

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Denne aldersdiskusjonen er så merkelig.  Som om alle har hengt seg opp i samme ting, sier de samme tingene... bare fordi det alltid har blitt sagt.

Hva om vi tenker selv? Litt utenfor boksen.... hvorfor er da 60 så grusomt å være når barnet er 20? Hva er så galt med den alderen? Hva gjør 40 til en feil alder å få barn i så lenge man kan få barn? Jeg forstår ikke mange av dere. 

Jeg var 25 og 28 da jeg fikk mine, men ser ikke noe galt i at folk får barn så lenge de kan. Ser ikke noe galt i det uansett hvor mye jeg prøver å reflektere over det. 

Faren min fikk meg da han var 19, han døde før jeg var ni. Vi har ingen sikkerhet for levealder, alt vi har er kjærlighet så lenge vi lever, er ikke det nok? Hvorfor er det viktig å ha unge foreldre når man er 30? Hva skal en 30 åring få mer glede av i unge foreldre enn to på 70 som elsker han?

Forstår dere ikke. 

Anonymkode: 51c35...b22

Egentlig en seriøs sak som godt kan sees fra begge sider. Hva er verst?  At barnet får gamle foreldre, eller at det er tøft å bli foreldre i 40-års-alder...

tenker at barnet blir født som et etterlengtet og høyt elsket barn, kanskje med litt gammelmodige foreldre.  Foreldrene kan nok bli slitne, og ikke sikkert at de klarer besteforeldretiden ca 20-30 år etter.

Endret av Hvemsomhelst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det viktig om man er 18, 20,30 eller 40 når man får barn?  Ikke alle som finner en partner eller som blir gravide i ung alder. Skal disse da bare gi opp med å prøve å bli gravide etter de bikker 35 år? 

Ikke alle har de samme forutsetningene til å få barn tidlig. Synes derfor ikke man skal dømme de som ender opp med å få barn "sent"...

Anonymkode: 7d251...296

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns selv jeg har vært for gammel til en til i et par tre år nå, men jeg ser ikke på min alder som for gammel for andre, nødvendigvis. Har møtt flerfoldige damer som har fått barn når 40 er passert, og det er damer med god helse og mye å gi. At damer får etterlengtede barn etter 40 gjør meg glad på dems vegne. Jeg er 43.

Anonymkode: e94af...1c9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Moren min var 42 da hun fikk meg, og jeg syns ikke det er gammelt. Er 23 i dag og mamma fyller 65 snart. Hun er frisk, rask og en helt fantastisk mamma. Hun var 49 da hun fikk sitt første barn, og alderen hennes har aldri vært en issue.

Hun brukte lang tid på utdanning og jobb. Hun var en karrierekvinne, men i dag jobber hun mindre og er en sporty mamma og hun sier til meg og søsteren min at vi ikke skal stresse med å få barn. Hun skal pensjonere snart og da har vi planlagt å reise sammen endel.

Anonymkode: a6872...a7c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Moren min var 42 da hun fikk meg, og jeg syns ikke det er gammelt. Er 23 i dag og mamma fyller 65 snart. Hun er frisk, rask og en helt fantastisk mamma. Hun var 49 da hun fikk sitt første barn, og alderen hennes har aldri vært en issue.

Hun brukte lang tid på utdanning og jobb. Hun var en karrierekvinne, men i dag jobber hun mindre og er en sporty mamma og hun sier til meg og søsteren min at vi ikke skal stresse med å få barn. Hun skal pensjonere snart og da har vi planlagt å reise sammen endel.

Anonymkode: a6872...a7c

Edit, 39-40 da hun fikk sitt første barn, ikke 49😄

Anonymkode: a6872...a7c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er mindre problematisk at en 40-årig kvinne med en jevngammel parter får barn enn disse mennene i 60-årene som får kull nummer to. Biologien setter en stopper for kvinnene, men så er det liksom fritt fram for menn å formere seg og ikke leve lenger enn til russetiden til barnet? 

Anonymkode: fb6a5...420

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 35 år og prøver fortsatt. Grensa mi var egentlig 32.. Men flyttes stadig framover. 😅 Fikk mitt første og eneste barn rett etter jeg fylte 27. 

Sånn personlig tenker jeg max 38 (selv om jeg også synes det er litt sent), hva andre velger å gjøre bryr jeg meg ikke om ❤

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter klokka 21. Liker å legge meg tidlig.

Anonymkode: 50ab9...eeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så dumt å lese det mange skriver her. Skulle tro barn var en bestillingsvare. Livet er ikke slik at man bare fikser seg en kid når man er i "riktig alder". Skal man ikke få lov å prøve å få barn når man er 36, fordi det var da man møtte mannen man kunne tenke seg å få barn med? 

Etter min mening bør heller folk begynne å være litt kritiske til HVEM de får barn med, enn når de får barn. (hvertfall etter å ha lest trådene her inne) Jeg vil heller være "gammel mor" med riktig mann, enn mye av det jeg ser her inne. 

Anonymkode: 21182...000

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, rundt 40, helst for begge kjønn med hensyn til situasjon. Vet jo om en i bygda som fikk barn da hun var 52 og jeg mener det er en liten belastning for barnet. Det er jo veldig vanlig å få første barn rundt 40 nå, så det seg jeg ikke på som rart. Bedre enn å få barn med en dårlig/usikker partner. 

Anonymkode: d0ac4...b7f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

45, men kanskje et par år ekstra om formen er bra. 

Anonymkode: 07b93...4da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For kvinnen : 50 år
For mannen : anything goes 

Anonymkode: 3a1eb...ce7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Synes 35 er ‘siste frist’

Anonymkode: b11ca...49c

Hvorfor såå tidlig?!😳

Det er jo kjempevanlig å få barn i nettopp den alderen i dag. I barnehagen til ungene er gjennomsnittsalder på mødrene til de eldste +/- 40 år.

Anonymkode: 11bd7...ba3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Synes egentlig å få barn etter fylte 33 år er en skikkelig uting. 35 år er absolutt siste frist. 

Anonymkode: 3812d...a47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alle som treffer "drømmemannen" på videregående. Noen treffer ikke den rette før de er godt voksne. Og noen igjen, trenger hjelp for å bli gravide. At kvinnene har passert 40 når de endelig blir gravide, er selvsagt helt greit. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hvilken livsstil man har. Hvor sprek. Vil si 50 år. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er det helt vanlig å få første ved 35års alder, ikke no problem👍 Jeg fikk min tredje da jeg var 41. Mye synsing og gammeldags tankegang her🥳

Anonymkode: 7b5fa...5c2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...