Gå til innhold

Skravletråd januar/februar 2022

Amatariel

Anbefalte innlegg

Julie97 skrev (5 minutter siden):

Hei dere, idag våknet jeg opp med litt lysebrun utflod i trusa. Vet at dette er normalt tidlig i svangerskapet, men jeg er livredd for at noe skal gå galt 😭 i tillegg har jeg heller ikke vondt i brystene slik jeg har hatt helt siden eggløsning, og jeg er heller ikke kvalm (noe som har gått litt opp og ned)

Så vondt i høre ❤️ Men det trenger ikke bety at du mister!! Jeg blødde friskt blod sammenhengende i én uke før det ga seg. Hvor mange uker er du nå? Blør du mer nå eller var det bare litt da du våknet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

HannaNO skrev (27 minutter siden):

Woho! Enda en liten milepæl 😂 Når begynte dere å merke på kroppen at dere var gravide? 

Gratulerer med perfekt hcg-økning! 😄 Jeg har ikke i noen av mine svangerskap kjent fysisk på kroppen at jeg har vært gravid før bikket uke 6. Et par ganger har kvalme slått inn da, men det har jeg ikke fått denne gangen (takknemlig!). Det som har vært mellom 6-9 her nå for meg har kun vært ømme bryst og økende tretthet/energimangel.

Julie97 skrev (10 minutter siden):

Hei dere, idag våknet jeg opp med litt lysebrun utflod i trusa. Vet at dette er normalt tidlig i svangerskapet, men jeg er livredd for at noe skal gå galt 😭 i tillegg har jeg heller ikke vondt i brystene slik jeg har hatt helt siden eggløsning, og jeg er heller ikke kvalm (noe som har gått litt opp og ned)

Skjønner godt du ble redd av dette. Jeg fikk selv en brun utflod ved to dobesøk for få uker siden, og jeg klarte knapt sove eller spise det døgnet. Men det gikk over, og det er heldigvis normalt. Spesielt brunt. Det er gamle rester av noe oppi der, helt ufarlig. Men håper du slipper å se det mer så du blir bekymret :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HannaNO skrev (7 minutter siden):

Så vondt i høre ❤️ Men det trenger ikke bety at du mister!! Jeg blødde friskt blod sammenhengende i én uke før det ga seg. Hvor mange uker er du nå? Blør du mer nå eller var det bare litt da du våknet?

Er i uke 4+4, og nå kom det mer blod, og nå var det ferskt 😭 føler på med at jeg kommer til å miste..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julie97 skrev (6 minutter siden):

Er i uke 4+4, og nå kom det mer blod, og nå var det ferskt 😭 føler på med at jeg kommer til å miste..

Da er du på dagen like langt på vei som meg.. det som er så vondt med dette her er at det eneste man kan gjøre er å vente å se, men jeg blødde som sagt friskt i en uke. Hadde ingen smerter, da.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julie97 skrev (15 minutter siden):

Uff så trasig at man skal oppleve å bli så skremt. Det er liksom ingenting man kan si eller gjøre nå. Jeg har opplevd blødninger (ferskt blod) tidlig i svangerskap mange ganger, og noen ganger har det gått bra, andre ikke. Rett og slett ingen fasit på det før det får gått noen dager. Om du er ekstremt bekymret så ville jeg tatt en blodprøve hos legen i dag for å måle hcg, og en ny på torsdag. Da bør du til og med få svar på fredag, altså før helgen, hvordan utviklingen ser ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 11+1 idag. Skal på svangerskapskontroll imorgen.  Kjempe spent. Da skal vi få høre hjertelyden.  Noen som er 3gangs gravid og som har fått mage enda? Jeg har fått litt mage. Men vanskelig å se den på bilder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonymous 91 skrev (26 minutter siden):

Jeg er 11+1 idag. Skal på svangerskapskontroll imorgen.  Kjempe spent. Da skal vi få høre hjertelyden.  Noen som er 3gangs gravid og som har fått mage enda? Jeg har fått litt mage. Men vanskelig å se den på bilder

Lykke til på kontrollen! :smilyblomst: Jeg har fått senere og senere mage for hvert svangerskap... har nok sammenheng med at jeg aldri har gått ned alle kiloene jeg fikk på i forkant av nytt svangerskap. Så babybumpen ligger godt skjult da. Med nr.3 fikk jeg ikke mage før uke 25 ca. Spent på denne fjerde gangen - kanskje jeg må over uke 30 😛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (Akkurat nå):

Lykke til på kontrollen! :smilyblomst: Jeg har fått senere og senere mage for hvert svangerskap... har nok sammenheng med at jeg aldri har gått ned alle kiloene jeg fikk på i forkant av nytt svangerskap. Så babybumpen ligger godt skjult da. Med nr.3 fikk jeg ikke mage før uke 25 ca. Spent på denne fjerde gangen - kanskje jeg må over uke 30 😛 

Takk. Jeg er spent på hvor stor magen blir denne gang. Med de to andre så var jeg en del kg tyngre når jeg ble gravid.  Jeg er normal vektig denne gang,  men har også hatt bukplastikk.  Så spent på hvor magen blir. Samboer både kjenner og ser babybumpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julie97 skrev (2 timer siden):

Mamma blødde hele svangerskapet med meg. Noen ganger kan det skje uten at det er noe farlig. Sikkert lurt å ta kontakt med fastlege og ta prøver for å sjekke om verdiene synker. Tenker på deg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HannaNO skrev (Akkurat nå):

Hvordan går det med deg, @Julie97?

Blør bare mer og mer.. skal til legen kl 14 men det er jo ingenting å gjøre med.. ganske sikker på at det er spontanabort nå siden jeg i tillegg har mistet alle symptomer 😭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julie97 skrev (6 minutter siden):

Blør bare mer og mer.. skal til legen kl 14 men det er jo ingenting å gjøre med.. ganske sikker på at det er spontanabort nå siden jeg i tillegg har mistet alle symptomer 😭

Så leit å høre - sender deg mange klemmer og tanker. Skal sies at det er fryktelig tidlig med symptomer enda, jeg har ikke et eneste symptom, selv om det sikkert er individuelt. Skal uansett ikke gi noe falsk håp, du må vel bare høre hva legen sier ❤️ Sender deg uansett alle lykkeønskninger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HannaNO skrev (4 timer siden):

Woho! Enda en liten milepæl 😂 Når begynte dere å merke på kroppen at dere var gravide? 

3370425B-F385-43B4-A0B8-C8843780C14E.jpeg

Så gøy, fint å se stigning! 

Jeg begynte å merke det rundt 11-12 dpo, ømme bryster, ekstra følsom og luft i magen 😅 4+4 idag! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så ekkelt med blødning @Julie97Krysser fingrene for at det går bra med spiren❤️

Gratulerer med fin test @HannaNOAlltid godt å se svart på hvitt at det går riktig vei😊

Var selv på TUL idag. Var tidligere enn planlagt, men skulle tilfeldigvis i nabobygget så bestemte meg for å ta det nå. Ble ikke så god opplevelse jeg hadde håpet. Jordmoren målte den lille til kun 0,5 cm.

Etter mine beregninger skulle jeg vært omtrent 7+0 idag, men målene tilsa kun 6+1..hjertet banket, men ble veldig urolig nå da det ser ut som embryoet er alt for lite.. 😟 Må nok bestille en ny time om ikke for lenge for å se om det er håp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå det skjønner jeg ikke var en hyggelig opplevelse @Påske-egget :troest: Er du helt sikker på når EL var? Godt tegn at hjertet banket i det minste. Får håpe det utvikler seg som det skal heretter. Jeg har vært på mange tidligere UL før, og de fleste som tar undersøkelsen sier det er vanskelig å måle korrekt så tidlig. Bare små feilmålinger utgjør mye på lengden. Så håper det bare et noe slikt og at det ser fint ut senere. Du får kanskje time om èn uke igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Amatariel skrev (24 minutter siden):

Åå det skjønner jeg ikke var en hyggelig opplevelse @Påske-egget :troest: Er du helt sikker på når EL var? Godt tegn at hjertet banket i det minste. Får håpe det utvikler seg som det skal heretter. Jeg har vært på mange tidligere UL før, og de fleste som tar undersøkelsen sier det er vanskelig å måle korrekt så tidlig. Bare små feilmålinger utgjør mye på lengden. Så håper det bare et noe slikt og at det ser fint ut senere. Du får kanskje time om èn uke igjen?

Takk for oppmuntring @AmatarielEr sikker på eggløsning ja. Egget kan jo såklart ha festet seg litt senere enn antatt, men fikk jo positiv test 8 dpo etter antatt EL, så tror det stemmer. Bestiller meg en ny sjekk i slutten av neste uke tenker jeg og krysser alt for at det ikke skjer noe negativt før den tid🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påske-egget skrev (2 timer siden):

Huff, så ekkelt med blødning @Julie97Krysser fingrene for at det går bra med spiren❤️

Gratulerer med fin test @HannaNOAlltid godt å se svart på hvitt at det går riktig vei😊

Var selv på TUL idag. Var tidligere enn planlagt, men skulle tilfeldigvis i nabobygget så bestemte meg for å ta det nå. Ble ikke så god opplevelse jeg hadde håpet. Jordmoren målte den lille til kun 0,5 cm.

Etter mine beregninger skulle jeg vært omtrent 7+0 idag, men målene tilsa kun 6+1..hjertet banket, men ble veldig urolig nå da det ser ut som embryoet er alt for lite.. 😟 Må nok bestille en ny time om ikke for lenge for å se om det er håp

Håper alt utvikler seg som det skal. 🤞🍀 

Som @Amatariel skriver; det kan jo være vanskelig å få helt 100% nøyaktige mål så tidlig, og egget kan ha festet seg litt senere. Det er jo millimeter som avgjør. ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Påske-egget 
En venninne av meg som ble «satt tilbake» på TUL ble også veldig engstelig og skuffet, men det har gått helt strålende fint, og hun nærmer seg termin nå. 
Det er mye med menneskekroppen vi ikke klarer å regne oss frem til, ting går ikke alltid helt som planlagt - virket den som gjorde undersøkelsen engstelig også eller?☺️ 
krysser virkelig fingrene for deg! 🤞

Ellers er det faktisk sånn at om du går til en kompetent gynekolog/jordmor er målingene som gjøres tidlig i svangerskapet svært pålitelige. Nettopp fordi det er utrolig små variasjoner blant foster på den tiden, senere i svangerskapet er det større «normalvariasjoner» på barnet. 
KK i Bergen endrer svært sjelden på termindato satt på TUL nettopp pga. dette. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det akkurat en uke siden ultralyd, og jeg er allerede livredd for at det ikke lengre er noe liv. Hvordan holde ut dette?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...