Gå til innhold

Skravletråd januar/februar 2022

Amatariel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

@Prøver2021 Så leit og trist! Det virker dog som du håndterer det bra! Det er desverre slik at SA/MA er ganske vanlig å oppleve... Håper du raskt blir gravid igjen og at spiren sitter ♡ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Kan du legge meg til? Førstegangs med termin 25.februar. For en koselig skravletråd 😍

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så leit at det endte slik denne gangen @Prøver2021Godt at du har nytt hus og glede deg over og krysser fingrene for at du raskt blir gravid igjen💕

Håper du får kjapt time til undersøkelse som kan gi noen gode og beroligende svar @Frksabben

Velkommen og gratulerer @Sullamittog @pinkprincess🥰 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pinkprincess skrev (21 minutter siden):

Hei! Kan du legge meg til? Førstegangs med termin 25.februar. For en koselig skravletråd 😍

Du er med - velkommen! :smilyblomst:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos jordmor på helsestasjonen for 2 uker siden, og hun forsto min bekymring rundt dette med å miste/ ting stopper opp, så da skrev hun i søknaden om fødeplass at hun anbefalte tettere oppfølging. I går var jeg på ultralyd på sykehuset, og fikk se og høre to aktive små😊 12+3 i dag, og skal inn til en ny undersøkelse om 3 uker. 
Nå er min bekymring koronavaksinen. Jeg har fått time i morgen og er redd for at det skal påvirke fosterene. Ingen leger( for jeg har spurt flere) kan gi meg ja eller nei, alle sier at jeg må ta valget selv. Er det noen av dere som har tenkt å ta den under svangerskapet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pippien skrev (14 minutter siden):

Jeg var hos jordmor på helsestasjonen for 2 uker siden, og hun forsto min bekymring rundt dette med å miste/ ting stopper opp, så da skrev hun i søknaden om fødeplass at hun anbefalte tettere oppfølging. I går var jeg på ultralyd på sykehuset, og fikk se og høre to aktive små😊 12+3 i dag, og skal inn til en ny undersøkelse om 3 uker. 
Nå er min bekymring koronavaksinen. Jeg har fått time i morgen og er redd for at det skal påvirke fosterene. Ingen leger( for jeg har spurt flere) kan gi meg ja eller nei, alle sier at jeg må ta valget selv. Er det noen av dere som har tenkt å ta den under svangerskapet? 

Så godt at du får tettere oppfølging og å få sett at alt bra med de små💕 

Jeg klarer heller ikke bestemme meg for vaksine eller ikke. Har snakket med fastlegen som også sa det var opp til meg, men at man i områder med lite smitte og utsatt risiko ville anbefale å vente. Jeg ønsker likevel å ta vaksinen siden jeg føler meg utsatt og sårbar som gravid, særlig mtp deltavarianten. Har fått innkalling, men ikke bestilt time ennå.. 🤔 

Det er jo helt opp til hver enkelt hva man føler er riktig valg for seg selv, men vanskelig å vite hva det beste valget er 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var UL overstått og jeg fikk sett en tilsynelatende perfekt liten akrobat med veivende armer og bein  inne i magen ❤️ 

Ble målt til å være akkurat 12+4 på vei, som stemmer helt med mens-termin, og med det som ble målt sist. 

Alt så ut til å være akkurat som det skulle, og jeg kjenner veldig på en lettelse nå. Nå kan jeg endelig begynne å glede meg og dele hemmeligheten vår med familie og venner ❤️

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gode nyheter @Parv!! Kan skjønne du kan senke skuldrene mange hakk nå ♥️ Nyyyyt! Jeg føler det er en evighet til jeg skal... akkurat 2 uker igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (4 minutter siden):

Så gode nyheter @Parv!! Kan skjønne du kan senke skuldrene mange hakk nå ♥️ Nyyyyt! Jeg føler det er en evighet til jeg skal... akkurat 2 uker igjen.

Ja, De ukene frem til nå har gått aaaaalt for sent. 😅

Blir deilig og senke skuldrene litt nå. Nå fikk også jeg time til OUL  til 13. august 🥰 Ting ble plutselig veldig rellt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående korona-vaksinen fikk jeg ganske klar «melding» fra fastlege. Dersom du ikke er i noe risikogruppe anbefalte han meg ikke å ta den før svangerskapet var over, og i hvert fall ikke i 1. trimester. 
Det er vel fordi forskningen ikke er tilstrekkelig helt enda. 
Jeg bor på et relativt lite sted, med lite smitte. Så denne gangen stoler jeg på flokkimmuniteten og venter til etter svangerskapet er over! 👌 (Selvom jeg hadde sett veldig frem til det stikket nå)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippien skrev (1 time siden):

Så hyggelig å lese om ultralyden 😃

171D237F-3CC1-4240-B60D-5291117B2F0B.thumb.jpeg.ffd0bd343eda6744cf89a66b3423179e.jpegVært veldig i tvil selv. Har hengt meg litt opp i dette hentet fra Folkehelseinstituttet.. Siden jeg ikke er i risikogruppen har jeg bestemt meg for å ikke ta sjansen, siden det er for lite forskning på dette. De fraråder også vaksinasjon i første trimester. Følg magefølelsen, som regel går det nok bra 💕 Hvis du er veldig engstelig for å få covid, kan det være en hjelp for slappe mer av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Angående vaksine så ønsker jeg ikke å ta den nå. Nå er jeg fremdeles i første trimester også, så 🤷🏼‍♀️ Det er lite til ingen smitte her jeg bor. Tar ny vurdering om smitten blusser opp. Hadde forøvrig tatt den med en gang uten baby i magen. 

Jeg har fått innkalling til OUL! 🤩 Men, jeg har fått time den dagen jeg er 16+4. Er ikke det litt tidlig? Når har dere andre fått? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HannaNO skrev (7 timer siden):

Jeg tror alt og ingenting er normalt i et svangerskap. Noen kan sikkert ha småblødninger i noen uker som ender i abort, noen kan blø ila noen dager og noen kan blø uten at det er noe problem. Det er ingen fasit her. Det man skal være obs på er om man blør og får smerter. Ellers er stort sett alt innenfor «normal-bilde». 
Jeg skjønner at du hater det, men det er ingen på dette forumet som VET at alt skal gå bra med lille i magen. Det er mange av oss som både har blødd, mistet symptomene uten å få noe bekreftelse på at alt er ok. Men thats a part of the game. Det er usikre uker, måneder, uten noen garantier. Det eneste man kan gjøre er å vente og se.

Du må prøve å roe hodet ned litt for dette er ikke noe godt for deg. Alle her inne er bekymret for spiren sin. Alle er redde for at noe skal skje og alle har nesten garantert vært redd for at det ikke er liv inni der. Men heldigvis så går det som oftes bra!! Ellers hadde ikke du og jeg og så mange andre - vært her i dag. I bunn og grunn så kan du ikke vite noe for sikkert før du har vært til ultralyd, så i mellomtiden får du håpe og tro at alt er fint med lille spiren. ❤️

Ja, det er sant. Er vanskelig og usikkert å være gravid! Det er både sikker og vist. Takk for gode og kloke ord 🌸

Idag blør jeg igjen med litt kramper i rygg og mage så da klarer kanskje kroppen får ordner opp litt alikevell. Min andre SA på et halvt år. Det positive er jo at ovitrelle og letrozol funker godt for min del så får vi se om jeg må prøve noe mer for å holde på spiren neste graviditet. 

Glad jeg fikk ta del i denne termintråden en liten periode og ønsker alle sammen masse lykke til videre i svagserskapet!! Krysser fingrene for masse friske, fine bebiser🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sai skrev (39 minutter siden):

Jeg har fått innkalling til OUL! 🤩 Men, jeg har fått time den dagen jeg er 16+4. Er ikke det litt tidlig? Når har dere andre fått? 

Det er litt tidlig ja. Det skal være siste mens de baserer innkallingen på. Jeg er 18+3 på OUL. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Per nå har jeg ikke tenkt til å ta vaksinen når jeg kommer i 2-3 trimester. Jeg har tatt 1 dose, men det er flere måneder siden. Fikk ikke tatt dose nr 2 pga kjemisk og planlagt ivf. 

Jeg bor i Oslo og jobber som helsepersonell. Jeg er ikke i risikogruppen utenom overvekt. Vis smitten øker kraftig til høsten skal jeg revurdere det. Men jeg tar ikke vaksine som gravid for å stå i jobb (møter mange personer i jobben). Da får jeg heller få svangerskapspenger synes jeg. 

Kjipt med blødninger @Frksabben :( Krysser fortsatt fingrene for at det bare er en vanlig svangerskapsblødning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (49 minutter siden):

Det er litt tidlig ja. Det skal være siste mens de baserer innkallingen på. Jeg er 18+3 på OUL. 

Aner ikke hva det er basert på. Hadde TUL denne uken og da sendte gyn henvisning. Ble målt til samme termin og lengde da som egen regning. Men, så har jo jeg evig lang syklus, så de tok utgangspunkt i menstermin to uker før EL (men så var den jo egentlig 18 dager før der igjen..) Ville du spurt om å flytte den? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sai skrev (1 time siden):

Aner ikke hva det er basert på. Hadde TUL denne uken og da sendte gyn henvisning. Ble målt til samme termin og lengde da som egen regning. Men, så har jo jeg evig lang syklus, så de tok utgangspunkt i menstermin to uker før EL (men så var den jo egentlig 18 dager før der igjen..) Ville du spurt om å flytte den? :) 

Jeg ville ringt og sagt i fra i alle fall, så får du høre hva de sier om saken. Jeg hadde egentlig time på 19+1, men måtte bokstavelig krangle meg til å flytte den til 18+3. Hun på telefonen var sååå streng og sa at jordmødrene ikke ville ha timen for tidlig og at dette var nøye bestemt. Men jeg klarte å få det til da, men var absolutt ikke mulig å få den en dag tidligere (ønsket meg egentlig enda et par dager før).

Jeg vet om folk som har vært på time i uke 16 og blitt bedt om å komme tilbake om 2-3 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sjelden aktiv her, men er inne å leser hver dag! 

Ville bare meddele at jeg i går var hos jordmor for første gang, noe som ble en veldig positiv opplevelse. Jordmor skulle lytte på hjertet til lillen, men fant ikke fosteret. Så hun hentet et lite håndholdt ultralyd-apparrat og da fant hun fosteret med en gang. Og herlighet så stort spiren i magen har blitt! Var masse bevegelser, han/hun tok nærmest saltoer inni magen haha! Det var så herlig å se på ❤️ Ble helt overlykkelig. Jeg er også 12+0 uker i dag, noe som føles så utrolig bra! Så er virkelig på et godt sted for tiden. Gleder meg nå til neste ultralydtime som blir om 3 uker, får da vite kjønn forhåpentligvis. 

En ting jeg likevel syntes er litt vanskelig er at jeg har fått mye ny (eller gammel?) sorg i sammenheng med at moren min døde for snart to år siden. Kjenner veldig på det savnet nå, og er utrolig vondt å ikke kunne dele med henne eller det å stille spørsmål om saker og ting. Er det noen andre her inne som er i samme båt og som kjenner på noe av det samme? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...