Gå til innhold

Singel mann 42 som ønsker barn

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

29år er jo heller sein alder å få første. Ble gravid som 20åring, hun er 12år idag. Perfekt! 

Å studere til de er langt opp i 30-årene er ikke mye fornuftig. 

Anonymkode: 76791...b0e

Kanskje ikke, men mange har egentlig ikke noe valg i dagens samfunn om de ønsker en noenlunde stabil jobb i livet. Kravene til utdanning og erfaring øker hele tiden. Heller ikke uvanlig at man før eller senere må omskolere seg som følge av f. eks. yrkesskade eller endret arbeidsmarked. 

Anonymkode: a411c...d70

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er vel ganske unødvendig å skrive ettersom ingen her vet hverken hvordan TS ser ut eller ter seg. Men jeg merker meg jo at en del kvinner (les: ikke alle) benytter enhver anledning til å rakke ned på litt eldre menn. Hadde aldersforskjellen vært omvendt, dvs. hun eldst så hadde svarene nok også vært annerledes. 

Hvem som er et "varp" for hvem er faktisk til syvende og sist opp til to personer som utforsker mulighetene til noe mer, enten det er liten eller større aldersforskjell. 

Grunnen til at jeg skrev "varp", var at brukeren jeg siterte brukte ordet "varp". Jeg er selv eldre enn ts, så føler ikke at jeg takker ned på eldre menn her, akkurat...😅

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

At der fins menn på 42 år som er underutviklet mentalt endrer ikke at de er sannsynlige å får helseproblemer langt tidligere enn en 29 årig kvinne. Det kjør dem heller ikke til et varp for en kvinne på 29. 

Det er så sinnsykt ekkelt at menn alltid skal prøve å legitimere sin egoisme. Alder er MYE MER enn ett tall. En 29 åring var 5 år når 42 åringen fikk stemmerett. Hvor vanskelig er det egentlig å forstå at det gir store ulikheter resten av livet?

Anonymkode: 29e1b...d4a

Det er ganske ufint å automatisk forutsette at en person er underutviklet mentalt fordi personen har en annen preferanse og et annet syn på aldersforskjell i forhold enn det du selv har. Man kan uansett aldri spå fremtiden, både du og jeg kan dø i morgen, eller vi kan leve et langt og godt liv. 

Når det kommer til egoisme, så er alle mennesker egoistiske. Det å få barn er egoistisk, og det å gå inn i et forhold, uansett alder, er også tuftet på egoisme, fordi vi i prosessen vurderer hva som er best for oss å gjøre. Alle mennesker vurderer hva man får igjen av mellommenneskelige relasjoner der man investerer tid og krefter på lengre sikt, det er også helt nødvendig både for egen sikkerhet, men også fordi man ikke ønsker å kaste bort tiden. Å gå inn i et forhold med et annet menneske er ikke veldedighet, men en handling man gjør fordi man ønsker det beste for seg selv på sikt. 

Å sitte og tenke at vedkommende var 5 år da man selv var 18 er jo bare tåpelig, det er ikke en 5-åring man evt skal etablere seg med, men et voksent menneske på 29 år. 

Mennesker bruker også som regel å finne partnere som er noenlunde like seg selv, det bidrar jo også til at forholdet er basert på store likheter og en felles grunnplattform. Og som også flere har vært inne på, det er store forskjeller på mennesker også på samme alder. Du vil både finne 29-åringer i Norge som er i gang med å ta doktorgrad, og 29-åringer som vasker alle klær på 55°C og knapt har reist utenfor sitt eget fylke. Hvem man er som menneske påvirker i stor grad hvor store forskjeller som inngår i et forhold mellom to mennesker.

Mennesker er faktisk forskjellige, ikke programmerte roboter som følger et fast utviklingsprogram der hvert alderstrinn har innkodede og statiske verdier, som man ved å lese av for alder kan predikere mentale styrkeforhold, eller objektivt måle forskjeller i forhold til andre mennesker på andre alderstrinn.

Anonymkode: 3b8ab...0d1

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.5.2021 den 18.47):

Det kommer an på hva slags sosialt lag du er i. Jeg syns den aldersforskjellen er akseptabel, og jeg ville ikke tenkt at en 42 år gammel mann er en "gris" som går etter en 29 år gammel kvinne. Jeg er selv 26 år gammel, og kunne lett datet en mann i slutten av 30-årene. Muligens ikke en på 40 år, men kommer an på. En kvinne på 30 år og litt eldre kan fortsatt få barn, så du trenger ikke begrunne at du vil ha en yngre kvinne med at hun må være "fruktbar". 30-åringer kan også være det. Du tar for øvrig for gitt at dine svømmere gjør jobben bra nok. 

Anonymkode: e6dcc...b12

Men hvis han ønsker seg flere barn enn et barn så bør han finne kvinner som er under 35 år. 

Anonymkode: b55aa...557

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå vet jeg ikke noe om ditt tidligere liv, og hvorfor du er i den situasjonen du er i i dag, men jeg kom til å tenke på min eks, og lurer på om han tenker som deg om et par år.

Vi var sammen da jeg var i midten av 30-årene, og han i slutten. Fra første date, så var jeg tydelig om mitt barneønske, slik at dette ikke skulle komme som noen overraskelse på han senere. Han var helt med, og snakket om når vi skulle få familie. Etter ett år begynte jeg å snakke seriøst om å planlegge å få barn sammen, da var han plutselig usikker. 

Han ville ha barn, det var han sikker på, men han var ikke klar ennå (da var han 39). Han ønsket seg en familie en dag, og hadde en del kriterier. Måtte være sammen med dama en stund før man skulle få barn, og hun kunne i alle fall ikke ha barn fra før.  Han var jo mann, så han kunne få barn  i maange år til, sa han, og ba meg slappe av og ikke stresse med å få barn.

Etter halvannet år ble det slutt, han var fortsatt ikke villig da til å snakke seriøst om livet vårt videre sammen.

Nå er han over 40 år, bor i en campingbil, og jobber døgnet rundt. Har ikke fått seg noe ny dame heller. Det er mye mulig han egentlig aldri ønsket seg barn i det hele tatt, men om han ønsker seg det, så ser jeg ikke helt hvordan han skal finne ei yngre, barnløs dame som han kan være sammen med en stund før de får barn. Tviler på at damer rundt 30 er interesserte i en ungkar i tidlig 40-årene som bor i en campingbil..

Håper du finner ei som vil ha barn med deg, for det unner jeg alle som virkelig ønsker å få barn. Det er jo heldigvis ikke for sent for deg, men du må nok ha noe ekstra å tilby damer som er 10 år yngre, som ikke deres jevnaldrende menn kan.

Også håper jeg menn kan tenke seg godt om før de bevisst velger bort flotte, oppegående damer som ønsker å bli mor til deres barn fordi de ikke er "klare" ennå når de er i slutten av 30-åra. 

Anonymkode: f31c3...7ad

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nå vet jeg ikke noe om ditt tidligere liv, og hvorfor du er i den situasjonen du er i i dag, men jeg kom til å tenke på min eks, og lurer på om han tenker som deg om et par år.

Vi var sammen da jeg var i midten av 30-årene, og han i slutten. Fra første date, så var jeg tydelig om mitt barneønske, slik at dette ikke skulle komme som noen overraskelse på han senere. Han var helt med, og snakket om når vi skulle få familie. Etter ett år begynte jeg å snakke seriøst om å planlegge å få barn sammen, da var han plutselig usikker. 

Han ville ha barn, det var han sikker på, men han var ikke klar ennå (da var han 39). Han ønsket seg en familie en dag, og hadde en del kriterier. Måtte være sammen med dama en stund før man skulle få barn, og hun kunne i alle fall ikke ha barn fra før.  Han var jo mann, så han kunne få barn  i maange år til, sa han, og ba meg slappe av og ikke stresse med å få barn.

Etter halvannet år ble det slutt, han var fortsatt ikke villig da til å snakke seriøst om livet vårt videre sammen.

Nå er han over 40 år, bor i en campingbil, og jobber døgnet rundt. Har ikke fått seg noe ny dame heller. Det er mye mulig han egentlig aldri ønsket seg barn i det hele tatt, men om han ønsker seg det, så ser jeg ikke helt hvordan han skal finne ei yngre, barnløs dame som han kan være sammen med en stund før de får barn. Tviler på at damer rundt 30 er interesserte i en ungkar i tidlig 40-årene som bor i en campingbil..

Håper du finner ei som vil ha barn med deg, for det unner jeg alle som virkelig ønsker å få barn. Det er jo heldigvis ikke for sent for deg, men du må nok ha noe ekstra å tilby damer som er 10 år yngre, som ikke deres jevnaldrende menn kan.

Også håper jeg menn kan tenke seg godt om før de bevisst velger bort flotte, oppegående damer som ønsker å bli mor til deres barn fordi de ikke er "klare" ennå når de er i slutten av 30-åra. 

Anonymkode: f31c3...7ad

Denne mannen ble får som 55 åring.. 

https://www.nettavisen.no/livsstil/frode-kyvag-75-ble-tvillingpappa-som-55-aring-neste-onske-er-a-folge-dem-opp-kirkegulvet/s/12-95-3424096509

AnonymBruker
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Da jeg var 29, var det kvalmeste jeg visste menn på 35+ som (ofte konsekvent) la an på damer i 20-årene. Finn deg en på din egen alder! Og kan hun ikke få barn, ja så er dere for gamle til å få barn! Så enkelt er det. 

Anonymkode: b1acf...d98

29 år gamle damer som synes menn på 35 er kvalme :klo: Det er ikke normen, du får la andre leve livene sine uten at du blander deg.

Anonymkode: 85691...80f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

"Ble far" . Ja menn kan vente. Noen menn får barn både som unge og som eldre menn, 50 + 

Kjenner selv til flere slike tilfeller. Selv om det ikke er det mest vanlige. 

AnonymBruker
Skrevet

du er vel typen som skal gjøre det når det passer for deg. Ja, du, du og atter du. Håper ikke du finner deg noen yngre kvinne og at du forblir uten barn. spesielt attraktiv er du nok ikke. 

Anonymkode: 4c86e...85f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hvordan vet du at han ikke tenkte på det for 10-15 år siden? Jeg er så drittlei av kjerringer her inne som i sin enkelthet innbiller seg at verden fungerer på samme måte som dem selv, enkelt. Om en mann ikke har barn før han er 40, så er han enten en kjellerrunker eller ustabil partydude. Men verden er mer nyansert enn som så.

Jeg, og flere menn jeg kjenner, har ønsket oss barn fra vi var rundt 20. Og likevel ikke fått det nå. Fordi vi ikke traff den RETTE!! Og flere av de jeg personlig trodde var den rette ditcha meg av ulike grunner (skal vedde på at kvinner tror det var min egen skyld).
Dessuten var det andre faktorer i livet som påvirket valget. Jobb, ustabil økonomi, personlige vansker. Skal jeg bare få barn uten å bry meg om dama er den rette for meg og barnet, eller?!
Jeg var også sammen med en dame som ikke kunne få barn i nesten 12 år!! Men jeg elsket henne. Og for meg var det viktigere å beholde kjærligheten og ikke ditche henne fordi hun ikke kunne få egne barn. Så rett før vi skulle adoptere, skjedde det noe uforutsett som jeg ikke vil gå innpå her. Det måtte bli slutt.
Nå begynner det å haste. Jeg er over 40, fordi jeg har prioritert å være et medmenneske og sympatiperson, å være en mann som blir elsket for den jeg er og å være med jentene jeg ble glad i. Jeg forbereder meg nå på et liv som barnløs, for det er fremtiden min. Et ufrivillig valg.
Og det har absolutt INGENTING med at jeg ikke tenkte over det før. På toppen av det hele skal man møte så mye fordommer av spesielt damer, om at jeg er en dårlig person fordi jeg ikke har barn. Men jeg er ingen, jeg er ikke overfladisk, jeg har aldri hatt spesielt sjekketekke, har for lengst festet fra meg. Og (ofte for) unge jenter har sjekket opp meg flere ganger.

Ts, kjør på, og ikke bry deg om de negative dragene her inne. Aldersforskjellen og forholdet deres har absolutt ingen betydning så lenge dere stemmer for hverandre og respekterer hverandre.

Anonymkode: e205c...656

Men da vil du ikke ha barn. Du vil vente på ditt livs kjærlighet. Det er helt greit å gjøre det, men da har du prioritert vekk barn. Hvis barn var en enkte prioritering hadde du funnet ei som var "god nok" og så lært deg å elske henne. 

Anonymkode: 92588...20b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Men da vil du ikke ha barn. Du vil vente på ditt livs kjærlighet. Det er helt greit å gjøre det, men da har du prioritert vekk barn. Hvis barn var en enkte prioritering hadde du funnet ei som var "god nok" og så lært deg å elske henne. 

Tull. Man må jo passe sammen som partnere også for å kunne ha en god familie. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Enig med deg. Men fordelen du har som mann er at du kan vente og vente på den rette og at det ikke er for sent for dere å få barn selv om dere har passert 50-60 år. Den mulighetene har ikke vi damer. Og det er nok derfor mange damer i panikk alderen blir sammen med menn som ikke passer sammen med  dem for å rekke å få barn i tide før det er for sent..

Gjest Mysticgirl
Skrevet

Så lenge begge er voksne som jo dere er ,så er det bare å kjøre på 😄 Nå eller aldri, siden du jo er over 40 . Ville ikke ventet for lenge, så slipper konfirmanten å skjemmes over faren som er pensjonist :P  

AnonymBruker
Skrevet

Heller en mann på 42 som er villig til å få barn og familie med en som er yngre, enn menn som har fått barn og har familie med jevnaldrende kvinner som så søker yngre kvinner etter samlivsbrudd og kan ikke tilby dem annet enn smuler fordi de fortsatt er pussy whipped av sine barnemødre og derfor ikke kan gi så mye mer annet til kjæresten enn pikken sin i sine barnefri uker. Dem er kvalme. Du trådstarder, du har ingen grunn til å bekymre deg, kjør på, vil hun det samme som deg så er det bare fint for dere begge. Bare ikke bli en sånn mann som jeg nevnte over her. 

Anonymkode: 8e20b...9ed

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Mange kan passe sammen uten at de nødvendigvis er den perfekte drømmepartneren eller det mest attraktive ytre. De fleste må følge «godt nok»-prinsippet og så lære å elske den personen med tiden.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Enig med deg. Men fordelen du har som mann er at du kan vente og vente på den rette og at det ikke er for sent for dere å få barn selv om dere har passert 50-60 år. Den mulighetene har ikke vi damer. Og det er nok derfor mange damer i panikk alderen blir sammen med menn som ikke passer sammen med  dem for å rekke å få barn i tide før det er for sent..

Menn kan komme og gå, men barn har man «for alltid». Jeg ville prioritert å få barn med en som ikke var 100% etter mine ønsker, over å være barnløs og vente på «den perfekte».

Skrevet

Tråden er ryddet for brukerangrep og svar til dette.  

Perelandra, mod. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.5.2021 den 19.28):

Mange kan passe sammen uten at de nødvendigvis er den perfekte drømmepartneren eller det mest attraktive ytre. De fleste må følge «godt nok»-prinsippet og så lære å elske den personen med tiden.

AnonymBruker skrev (På 7.5.2021 den 8.06):

Du misforstår. Jeg lette ikke etter den absolutte "rette". Men jeg kan ikke få barn med hvem som helst, og det var mange som var totalt feil. Når jeg skjønte at det ikke ville gå og at det vil bli kluss og emosjonelt helvete, så synes jeg ikke det er ansvarlig å tviholde på det kun for å få barn. Er det uansvarlig tankegang? Nei, jeg synes faktisk det r langt mer ansvarlig, for alle. Det motsatte er direkte egoistisk. Ideen er jo å få vokse opp med barnet. Ikke å bare ha litt samværsrett eller å se den nå og da.
Så med den rette, mente jeg alle andre som kunne fungere enn de som var totalt feil. Ikke glem, at det er mye lettere for en kvinne å skaffe seg partner enn en mann før dere tenker at jeg er kresen igjen.

Sånn er jeg skrudd sammen, og det synes jeg ikke betyr at man ikke ville ha barn.
Men jeg skjønner damer har en annen innstilling til dette. Og det forklarer også hvorfor det er så mange uheldige parforhold og skilsmissebarn, ulykkelige mødre og fedre i Norge.

Anonymkode: e205c...656

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.5.2021 den 20.33):

La kvinner på 29år være. Du er altfor gammel for dem. De fortjener bedre enn å få barn med en 42 år gammel mann og er på et helt annet sted livet.

Hvor var du selv for 13 år siden? Følte du at du hadde noe til felles med 42 år gamle kvinner da? Kunne du fått barn med en 42 år gammel kvinne da du var 29? Hvis du ikke kunne det: guess what: kvinner er ikke laget av et annet materiale enn menn!! 

Om du på død og liv må ha barn: adopter deg en unge før 45 eller få barn med prøverør eller noe med noen på din egen alder når du ikke kom på barn tidligere. Hvorfor skal du plage unge kvinner med din 40-årskrise??

Anonymkode: 29e1b...d4a

For et utrolig fordumsfullt og stigmatiserende innlegg. Jeg er selv gift med denne aldersforskjellen og ALT stemmer hos oss. Vi føler oss ‘hjemme’ hos hverandre og har gjort det helt siden vi møttes første gang for 7 år siden. Samme interesser, film/musikksmak. Samme omgangskrets og felles venner. Samme kultur og politisk syn  - og viktigst av alt;

Samme verdier og holdninger❤️

Eneste er at jeg på 42 år kanskje er litt umoden for alderen på enkelte områder..så kanskje han vokser vokser forbi meg en vakker dag😅 Men foreløpig er vi godt gift på femte året og har hele 3 barn sammen❤️

Anonymkode: e2491...920

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kjør på er helt normalt❤️ ingen blir å tenke noe over det! Og om de skulle det, hva gjør det så lenge dere er lykkelig ? 

Tror mange damer bare tenker det er creepy fordi de tenker på de ekle svette mennene som er 15-20 år eldre som tror de har sjans å ligge med dem på byen. Lite sjarmerende når du ser de samme mennene prøve seg på nye unge kvinner ute av deres liga helg etter helg. Men det høres ikke ut som deg !

Anonymkode: 38c71...8c2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...