AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #81 Skrevet 5. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Selvsagt bør et barn være ønsket, men du kan ikke kaste livets realiteter over baugen bare fordi de ikke passer seg eller fordi du har lurt deg selv til å tro noe annet. Anonymkode: 7cfa3...3ec Hvilke realiteter har jeg kastet over baugen? Nå er jeg spent! Anonymkode: a411c...d70 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #82 Skrevet 5. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så greit det må være for menn som bare kan leve livet uten tanke på biologiske klokken, om man er 42, 45 eller 50 så kan de alltids befrukte en ung kvinne som ordner biffen. Kvinner flest blir tvunget til å ta en tidligere avgjørelse (ja, det finnes kvinner på 42 og 45 som får sitt første barn men det er svært få) da de ikke har den samme muligheten som menn har, stor skjevfordeling fra naturens side her. Jeg klarer ikke helt sette meg inn i tankegangen da jeg alltid kun har vært tiltrukket av menn rundt min samme alder, men vet at mange ikke er det så det er sikkert håp for deg ts (heldig for deg så er du mann). Jeg ville nok sett meg om etter damer på 35-42 som også har svært lyst på barn og familie. Mulig det er enklere å ta det litt fortere fram der. Anonymkode: a0064...9ef Det er vel ingen som har hevdet at menn ikke trenger å tenke på den biologiske klokken. I noe større grad enn kvinner ja, men ikke nødvendigvis så mye. Det er jo også en vesentlig forskjell på en rundt 42 og 50 vil jeg si, ikke bare beplantningsmessig, men også i forhold til det at man blir en litt gammel far som man må tenke over. Anonymkode: a411c...d70 1
Gjest O.G. Skrevet 5. mai 2021 #83 Skrevet 5. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg ville nå ikke lagt så mye i ordvalg, mange bruker ordet jente og kvinne om hverandre, men man forstår jo at kvinne er mer beskrivende for ei på 29. Hva er creepy med å tenke gjennom hva man vil i livet? Det kan hende, men det er jo oppførsel og livsstilsvalg som gjerne er med i bildet når man ser for seg en man vil ha et lengre forhold med. Vel, det er vel litt prematurt. De må jo først bli kjent, og ta det derfra. Anonymkode: a411c...d70 TS fantaserer om denne jenten på 29 år og har alt klart for seg hva som skal skje i forholdet før han i det hele tatt har snakket med henne, og du ser ikke hvor creepy denne adferden er?
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #84 Skrevet 5. mai 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det er vel ingen som fratar noe som helst, man må selv velge hvem man vil inngå et seriøst forhold med. Vil han ikke ha barn, står man fritt til å slå opp og fatte voksne beslutninger for seg selv i form av en partner som vil det samme fra første stund. Eller risikere å ikke får barn. Anonymkode: a411c...d70 Deilig med ansvarsfraskrivelse, er det ikke? Alle menn vet at de aller, aller fleste kvinner ønsker seg et familieliv og at henimot ingen kvinner hadde blitt sammen med en mann som sier han aldri vil ha barn eller ikke planlegger barn før han er 45. Menn er ikke ærlig på dette. De lyver og utnytter heller kvinners lojalitet og fratar godtroende kvinner muligheter til å få barn i det hele tatt med drittpreik som "jeg vil ha barn, bare ikke helt enda". Noe som viser godt på norske fødselstall om dagen. Dette er de mennene som bruker å gå etter yngre og yngre damer og kanskje trøkker ut en unge av ung usikker kvinne, de kunne vært faren til når de lukter på 50. Det er menn som ønsker kontrollere kvinner og ikke bryr seg om deres fremferd er til skade for andre. Er ikke som at de bryr seg om at det ikke er gunstig for en unge med gammel far, liksom. Anonymkode: 29e1b...d4a 3
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #85 Skrevet 5. mai 2021 O.G. skrev (2 minutter siden): TS fantaserer om denne jenten på 29 år og har alt klart for seg hva som skal skje i forholdet før han i det hele tatt har snakket med henne, og du ser ikke hvor creepy denne adferden er? Han har vel egentlig ikke skrevet annet enn at han har et godt øye til henne og at han kunne sett for seg en fremtid med henne ja, jeg ser vel egentlig ikke hva som er så creepy med det. Gjør du ikke slike vurderinger selv hvis du treffer en fyr?..Jeg mener, det er jo liten vits hvis man ikke ser for seg en fremtid med en person man møter. Anonymkode: a411c...d70 4
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #86 Skrevet 5. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Deilig med ansvarsfraskrivelse, er det ikke? Alle menn vet at de aller, aller fleste kvinner ønsker seg et familieliv og at henimot ingen kvinner hadde blitt sammen med en mann som sier han aldri vil ha barn eller ikke planlegger barn før han er 45. Menn er ikke ærlig på dette. De lyver og utnytter heller kvinners lojalitet og fratar godtroende kvinner muligheter til å få barn i det hele tatt med drittpreik som "jeg vil ha barn, bare ikke helt enda". Noe som viser godt på norske fødselstall om dagen. Dette er de mennene som bruker å gå etter yngre og yngre damer og kanskje trøkker ut en unge av ung usikker kvinne, de kunne vært faren til når de lukter på 50. Det er menn som ønsker kontrollere kvinner og ikke bryr seg om deres fremferd er til skade for andre. Er ikke som at de bryr seg om at det ikke er gunstig for en unge med gammel far, liksom. Anonymkode: 29e1b...d4a Nei, det er faktisk du som argumenterer for ansvarsfraskrivelse. Som voksen med god margin er det kun du som kan bestemme og ta avgjørelser relatert til hvilket liv du ønsker å ha, og det gjelder også i relasjonslivet. Ønsker man ikke å ta sjansen på å vente på en mann, så gjør man ikke det, men det er da du som har ansvaret for å ta den beslutningen. Anonymkode: a411c...d70 2
Gjest O.G. Skrevet 5. mai 2021 #87 Skrevet 5. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Deilig med ansvarsfraskrivelse, er det ikke? Alle menn vet at de aller, aller fleste kvinner ønsker seg et familieliv og at henimot ingen kvinner hadde blitt sammen med en mann som sier han aldri vil ha barn eller ikke planlegger barn før han er 45. Menn er ikke ærlig på dette. De lyver og utnytter heller kvinners lojalitet og fratar godtroende kvinner muligheter til å få barn i det hele tatt med drittpreik som "jeg vil ha barn, bare ikke helt enda". Noe som viser godt på norske fødselstall om dagen. Dette er de mennene som bruker å gå etter yngre og yngre damer og kanskje trøkker ut en unge av ung usikker kvinne, de kunne vært faren til når de lukter på 50. Det er menn som ønsker kontrollere kvinner og ikke bryr seg om deres fremferd er til skade for andre. Er ikke som at de bryr seg om at det ikke er gunstig for en unge med gammel far, liksom. Anonymkode: 29e1b...d4a Dette er grunnen til at jeg er steinhard til yngre venninner når de kommer og klager på forholdet sitt. De forstår egentlig hva som foregår, men mangler ordet (PLASSHOLDER) på egen situasjon. Litt for mange tviholder på en tilværelse med hus og heim med en fyr som er sammen med dem for egen vinnings skyld lengre enn hva de hadde trengt. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han har vel egentlig ikke skrevet annet enn at han har et godt øye til henne og at han kunne sett for seg en fremtid med henne ja, jeg ser vel egentlig ikke hva som er så creepy med det. Gjør du ikke slike vurderinger selv hvis du treffer en fyr?..Jeg mener, det er jo liten vits hvis man ikke ser for seg en fremtid med en person man møter. Anonymkode: a411c...d70 Like presis. Han har sett henne bare og allerede har han en diger plan om barn og fremtid med henne i hodet. Han vet ikke en gang om hun kjenner til hans eksistens. Det er helt sykt...
Gjest In absentia Skrevet 5. mai 2021 #88 Skrevet 5. mai 2021 (endret) AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Eh, ja? Ingen har vel sagt noe annet. Sannsynligvis vil det gå bra med mange av kvinnene i hans "sjikt" også. Uansett vat tilfellet her denne 29-årige kvinnen han tydeligvis har møtt. Anonymkode: a411c...d70 Poenget er at TS sikkert ville hatt sjangs på en dame i «rett alder» når han selv var i alderen 25-35. Nå når tiden har løpt fra ham og han er et uattraktivt valg skal han plutselig på banen, og forventer å kunne få drømmedama, atpåtil 10+ år yngre. Det er serdeles urealistisk og naiv tankegang. Hvis barn er en prioritet så glem alt om drømmedama og få ut fingern ASAP. Finn ei som faktisk vil ha deg, ønsker det samme og som egner seg som mor og sett i gang. Glem ung, snerten og flott. Finn et dugelig kjerringemne og bestem deg for å elske hver rynke, valke og skavank på henne. Barn > hot babe til kone. Endret 5. mai 2021 av In absentia
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #89 Skrevet 5. mai 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvilke realiteter har jeg kastet over baugen? Nå er jeg spent! Anonymkode: a411c...d70 Har du ikke argumentert i mot alder i forplantningssammenheng gjennomgående i hele tråden? Anonymkode: 7cfa3...3ec
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #90 Skrevet 5. mai 2021 42 minutter siden, O.G. said: Hvorfor skal vi som samfunn være tolerant overfor eldre menn som prøver seg på unge kvinner støtt og stadig? Hvorfor man skal være tolerante mot mennesker som har andre meninger og følelser? Jeg føler ikke at det er nødvendig å utdype dette. Anonymkode: 2f4bf...75a 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #91 Skrevet 5. mai 2021 O.G. skrev (Akkurat nå): Dette er grunnen til at jeg er steinhard til yngre venninner når de kommer og klager på forholdet sitt. De forstår egentlig hva som foregår, men mangler ordet (PLASSHOLDER) på egen situasjon. Litt for mange tviholder på en tilværelse med hus og heim med en fyr som er sammen med dem for egen vinnings skyld lengre enn hva de hadde trengt. Like presis. Han har sett henne bare og allerede har han en diger plan om barn og fremtid med henne i hodet. Han vet ikke en gang om hun kjenner til hans eksistens. Det er helt sykt... Og det kan ikke tenkes at disse venninnene faktisk er fornøyd med en del annet i forholdet? Eller at de ikke er helt sikre selv? Du kjenner dine venner best selv, men på generelt grunnlag er det jo faktisk heller ikke slik at alle kvinner er like sikre alltid. Jeg tolker det slik at han har truffet ei, han ønsker å bli mer kjent med. Utover det er det vel ingenting galt i å se for seg at man kanskje kan få et forhold sammen. Anonymkode: a411c...d70 2
Gjest O.G. Skrevet 5. mai 2021 #92 Skrevet 5. mai 2021 In absentia skrev (1 minutt siden): Poenget er at TS sikkert ville hatt sjangs på en dame i «rett alder» når han selv var i alderen 25-35. Nå når tiden har løpt fra ham og han er et uattraktivt valg skal han plutselig på banen, og forventer å kunne få drømmedama, atpåtil 10+ år yngre. Det er serdeles urealistisk og naiv tankegang. Jeg synes det er direkte creepy. Jeg har observert mer enn en gang at menn har sittet og fantasert om ting og tang for deretter og låse seg. Forumet f.eks har tonnevis med tråder hvor fyrer tror ei dame i serviseyrke liker dem fordi hun er hyggelig til dem. Og da vet dama antageligvis ikke hvem de er en gang, hun gjør bare jobben sin og samme fenomen ser vi her. AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor man skal være tolerante mot mennesker som har andre meninger og følelser? Jeg føler ikke at det er nødvendig å utdype dette. Anonymkode: 2f4bf...75a Det kommer an på meningene og følelsene de har det.
MollyJones Skrevet 5. mai 2021 #93 Skrevet 5. mai 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): La kvinner på 29år være. Du er altfor gammel for dem. De fortjener bedre enn å få barn med en 42 år gammel mann og er på et helt annet sted livet. Hvor var du selv for 13 år siden? Følte du at du hadde noe til felles med 42 år gamle kvinner da? Kunne du fått barn med en 42 år gammel kvinne da du var 29? Hvis du ikke kunne det: guess what: kvinner er ikke laget av et annet materiale enn menn!! Om du på død og liv må ha barn: adopter deg en unge før 45 eller få barn med prøverør eller noe med noen på din egen alder når du ikke kom på barn tidligere. Hvorfor skal du plage unge kvinner med din 40-årskrise?? Anonymkode: 29e1b...d4a La kvinner på 29 bestemme dette selv. 3
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #94 Skrevet 5. mai 2021 In absentia skrev (3 minutter siden): Poenget er at TS sikkert ville hatt sjangs på en dame i «rett alder» når han selv var i alderen 25-35. Nå når tiden har løpt fra ham og han er et uattraktivt valg skal han plutselig på banen, og forventer å kunne få drømmedama, atpåtil 10+ år yngre. Det er serdeles urealistisk og naiv tankegang. Hvis barn er en prioritet så glem alt om drømmedama og få ut fingern ASAP. Finn ei som faktisk vil ha deg, ønsker det samme og som egner seg som mor og sett i gang. Glem ung, snerten og flott. Finn et dugelig kjerringemne og bestem deg for å elske hver rynke, valke og skavank på henne. Barn > hot babe til kone. Det kan hende han hadde, men hadde han evne og ønske om barn? Det er litt mer nyansert enn at man bare skal være i rett alder, det er faktisk litt mer enn det som bør klaffe. Jeg har vel heller ikke lest noe om at TS forventer en plettfri drømmedame, bare at han har truffet en på 29 han ønsker å bli mer kjent med. Jeg kan vel ikke akkurat se det kontroversielle i det. Man bør jo faktisk like og være tiltrukket partneren sin da, og det finnes vel en mellomting mellom "kjerringemne" og plettfri, perfekt partner... Anonymkode: a411c...d70 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #95 Skrevet 5. mai 2021 Just now, O.G. said: Det kommer an på meningene og følelsene de har det. Deg om det. Jeg synes det vitner om dårlige holdninger, og det er ikke mennesker jeg ønsker å omgås med. Anonymkode: 2f4bf...75a 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #96 Skrevet 5. mai 2021 3 minutter siden, MollyJones said: La kvinner på 29 bestemme dette selv. DETTE! Anonymkode: 2f4bf...75a 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #97 Skrevet 5. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har du ikke argumentert i mot alder i forplantningssammenheng gjennomgående i hele tråden? Anonymkode: 7cfa3...3ec Egentlig ikke nei, men jeg har nyansert bildet litt. Jeg er ikke uenig i at man har bedre sperm jo yngre man er, men det betyr jo som sagt ikke nødvendigvis at man har kritisk lav spermkvalitet som 40+. Og det er det viktige når det gjelder det biologiske. Anonymkode: a411c...d70 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #98 Skrevet 5. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei, det er faktisk du som argumenterer for ansvarsfraskrivelse. Som voksen med god margin er det kun du som kan bestemme og ta avgjørelser relatert til hvilket liv du ønsker å ha, og det gjelder også i relasjonslivet. Ønsker man ikke å ta sjansen på å vente på en mann, så gjør man ikke det, men det er da du som har ansvaret for å ta den beslutningen. Anonymkode: a411c...d70 Kvinner blir ikke gitt mulighet til å ta ansvar for sitt eget liv fordi menn lyger til dem og utnytter dem. Det er bare å se på denne tråden her. En 42 år gammel mann som prøver legitimere et familieliv med en 29 år gammel kvinne, når det er klart som dagen at han driter i om dette er bra for henne og disse barna han planlegger med henne. Anonymkode: 29e1b...d4a
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #99 Skrevet 5. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kvinner blir ikke gitt mulighet til å ta ansvar for sitt eget liv fordi menn lyger til dem og utnytter dem. Det er bare å se på denne tråden her. En 42 år gammel mann som prøver legitimere et familieliv med en 29 år gammel kvinne, når det er klart som dagen at han driter i om dette er bra for henne og disse barna han planlegger med henne. Anonymkode: 29e1b...d4a Det er ingen her inne som taler for å utnytte noen. En kvinner på 29 er for øvrig voksen med god margin og bør være i stand til å fatte avgjørelser for sitt videre liv. Det du skriver er jo selve definisjonen på ansvarfraskrivelse, "blir ikke gitt mulighet til". Jo, det har de aller, aller fleste voksne nordmenn mulighet til å bestemme. Det finnes noen unntak som f. eks. via tvangsekteskap osv. i noen kulturer, men det er ikke beskrevet noe som tilsier en slik bakgrunn her, så det er egentlig ingen grunn til at det er noe sånt som ligger til grunn. Anonymkode: a411c...d70 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #100 Skrevet 5. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er ingen her inne som taler for å utnytte noen. En kvinner på 29 er for øvrig voksen med god margin og bør være i stand til å fatte avgjørelser for sitt videre liv. Det du skriver er jo selve definisjonen på ansvarfraskrivelse, "blir ikke gitt mulighet til". Jo, det har de aller, aller fleste voksne nordmenn mulighet til å bestemme. Det finnes noen unntak som f. eks. via tvangsekteskap osv. i noen kulturer, men det er ikke beskrevet noe som tilsier en slik bakgrunn her, så det er egentlig ingen grunn til at det er noe sånt som ligger til grunn. Anonymkode: a411c...d70 Når en mann er 13! år eldre enn en kvinne har han et aldersmessig overtak på henne. Dersom hun er 16 og han 29 er det selvsagt større enn om hun er 29 og han 42. Det betyr ikke at det er blitt ubetydelig. Den som eldst burde kunne forventes å se at et familieliv med 13 års aldersforskjell er en svært dårlig fremtidsplan for begge parter. Hvorfor er det for mye for langt at menn tenker på andre enn seg selv? Og særlig når de potensielt kan dra barn inn i den jævla egoismen sin. Anonymkode: 29e1b...d4a 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå