Mt3 Skrevet 5. mai 2021 #21 Skrevet 5. mai 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Ønsker hun å få barn nå, da? Regner med at du ikke ville få barn da du var 29, så det samme gjelder antagelig for henne. La henne få den tiden hun ønsker seg på å gjøre karriere først. Anonymkode: 444a6...97b Han skriver jo at han vil bli godt kjent først, nettopp derfor kan det være greit med ei som er rundt starten av 30åra og ikke i slutten, mindre stress over den biologiske klokken. Vet det var 15års aldersforskjell på mine besteforeldre, de elsket hverandre hele livet i gode og onde dager. Og selv om bestefar var eldst så ble han enkemann i noen år. 3
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #22 Skrevet 5. mai 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): En dame på 29 har mange valgmuligheter og det er ikke gitt at hun velger en 42 år gammel mann. Jeg var overhodet ikke interessert i menn på din alder da jeg var 29, men jeg kan tross alt bare snakke for meg selv. Jeg ser at mange spør hvorfor du ventet til du var 42 med å ønske kone og barn? Det er et godt spørsmål. Det er vanskelig for kvinner å finne en mann som er villig til å etablere seg med familie, men ikke omvendt. De aller fleste kvinner ønsker tross alt barn, i det minste. Som enslig og barnløs mann har du mer å forklare enn en kvinne i samme situasjon. Det kan være greit å legge fantasiene om yngre, fertile kvinner som er interessert i akkurat deg litt på siden. De var nok gira på deg på et tidligere tidspunkt, men hvordan forvaltet du dette "vinduet"? Var det viktigere med kompiser, fyll og dataspill? Jeg spør bare fordi jeg er oppriktig nysgjerrig. Jeg opplever selv at menn er gira på å utsette å bli voksen, men utsette til hva? Du blir jo ikke mer attraktiv med årene du heller. Anonymkode: 7cfa3...3ec Hvorfor har kvinner "mindre" å forklare? Egentlig er det jo faktisk motsatt, det er mye lettere for kvinner generelt å finne en partner. At det er vanskelig å finne en partner som ønsker barn er tøv, det er noe kvinner som kun satser på de aller mest attraktive mennene (best inntekt/sosioøkonomisk status, utseende, utdannelse osv.) forteller seg selv. La nå folk få velge selv, og det er mange som ikke fant sin partner før man var litt opp i årene. Som regel ikke på grunn av fyll, kompiser og dataspill men etablering i arbeidslivet. Det gjelder både kvinner og menn for så vidt. Anonymkode: a411c...d70 3
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #23 Skrevet 5. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor har kvinner "mindre" å forklare? Egentlig er det jo faktisk motsatt, det er mye lettere for kvinner generelt å finne en partner. At det er vanskelig å finne en partner som ønsker barn er tøv, det er noe kvinner som kun satser på de aller mest attraktive mennene (best inntekt/sosioøkonomisk status, utseende, utdannelse osv.) forteller seg selv. La nå folk få velge selv, og det er mange som ikke fant sin partner før man var litt opp i årene. Som regel ikke på grunn av fyll, kompiser og dataspill men etablering i arbeidslivet. Det gjelder både kvinner og menn for så vidt. Anonymkode: a411c...d70 Kvinner flest ønsker å etablere egen familie, så for en mann som virkelig vil finne seg partner å få barn med så er det faktisk mulig. Det blir flere og flere menn som ikke får barn og jeg syns det er naivt å anta at dette er ufrivillig, blant annet basert på egne erfaringer. Det er vanligere for menn å velge vekk egen familie enn det er for kvinner. Derfor står jeg fast på at barnløse menn har mer å forklare enn kvinner (dersom det blir blir spørsmål om det). Det er helt i orden å velge selv, men TS må være realistisk. Menn må lære seg at å utsette familie kan ha konsekvenser, unge kvinner er nemlig mest interessert i å etablere seg med menn ca. på sine egen alder. Anonymkode: 7cfa3...3ec 4
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #24 Skrevet 5. mai 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): La kvinner på 29år være. Du er altfor gammel for dem. De fortjener bedre enn å få barn med en 42 år gammel mann og er på et helt annet sted livet. Hvor var du selv for 13 år siden? Følte du at du hadde noe til felles med 42 år gamle kvinner da? Kunne du fått barn med en 42 år gammel kvinne da du var 29? Hvis du ikke kunne det: guess what: kvinner er ikke laget av et annet materiale enn menn!! Om du på død og liv må ha barn: adopter deg en unge før 45 eller få barn med prøverør eller noe med noen på din egen alder når du ikke kom på barn tidligere. Hvorfor skal du plage unge kvinner med din 40-årskrise?? Anonymkode: 29e1b...d4a Jeg ser ikke hvorfor at man automatisk er på et annet sted i livet når man er rundt 30 kontra 40. Fra ca 30 års alder til ca 40 års alder skjer det for de fleste mye mindre utvikling i livet enn det gjør fra 20 til 30 (Da er utviklingen til sammenligning gjerne stor, både biologisk og med tanke på jobb, utdanning, interesser osv.), så det er ikke gitt at en på 30 er så forskjellig fra en på 40. Ser heller ikke problemet med at en mann på 29 får barn med en på 42. For øvrig kjenner jeg et par vennepar med den aldersforskjellen "feil vei". Selv om TS kanskje ikke hadde barn da han var 29, så hadde mennene i forholdene jeg kjenner til det, og det er det viktigste: At begge, uavhengig av aldersforskjellen dem i mellom faktisk ønsker barn. Adopsjon er en ordning som har blitt svært snever, og listene er lange, og det er relativt få som blir adoptiforeldre. Prøverør/kunstig befruktning er stort sett forbeholdt par som har prøvd naturlig, men ikke fått det til en stund. Uansett bør man være to. Anonymkode: a411c...d70 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #25 Skrevet 5. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kvinner flest ønsker å etablere egen familie, så for en mann som virkelig vil finne seg partner å få barn med så er det faktisk mulig. Det blir flere og flere menn som ikke får barn og jeg syns det er naivt å anta at dette er ufrivillig, blant annet basert på egne erfaringer. Det er vanligere for menn å velge vekk egen familie enn det er for kvinner. Derfor står jeg fast på at barnløse menn har mer å forklare enn kvinner (dersom det blir blir spørsmål om det). Det er helt i orden å velge selv, men TS må være realistisk. Menn må lære seg at å utsette familie kan ha konsekvenser, unge kvinner er nemlig mest interessert i å etablere seg med menn ca. på sine egen alder. Anonymkode: 7cfa3...3ec Ja, men kvinner flest gjør det ikke med hvem som helst. Og det du sier går jo på tvers av det forskerne har funnet ut; at kvinner søker seg oppover i det sosioøkonomiske hierarkiet og at det dermed er flere menn som ikke var aktuelle. Ergo snakker man om økt ufrivillig barnløshet blant menn, så at menn har mer å forklare blir dermed ikke en riktig konklusjon all den tid det har vært kvinner som generelt har valgt hvem de skal inngå seriøse forhold med og evt. få barn med. Det kan ha konsekvenser ja, men jeg ser ikke noe galt i at en på rundt 30 og en på rundt 40 finner hverandre. Den aldersforskjellen er faktisk ikke voldsom i dag. Som skrevet skjer det mye mer utvikling fra rundt 20 til 30 enn det gjør fra 30 til 40 for de aller fleste. Anonymkode: a411c...d70 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #26 Skrevet 5. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg ser ikke hvorfor at man automatisk er på et annet sted i livet når man er rundt 30 kontra 40. Fra ca 30 års alder til ca 40 års alder skjer det for de fleste mye mindre utvikling i livet enn det gjør fra 20 til 30 (Da er utviklingen til sammenligning gjerne stor, både biologisk og med tanke på jobb, utdanning, interesser osv.), så det er ikke gitt at en på 30 er så forskjellig fra en på 40. Ser heller ikke problemet med at en mann på 29 får barn med en på 42. For øvrig kjenner jeg et par vennepar med den aldersforskjellen "feil vei". Selv om TS kanskje ikke hadde barn da han var 29, så hadde mennene i forholdene jeg kjenner til det, og det er det viktigste: At begge, uavhengig av aldersforskjellen dem i mellom faktisk ønsker barn. Adopsjon er en ordning som har blitt svært snever, og listene er lange, og det er relativt få som blir adoptiforeldre. Prøverør/kunstig befruktning er stort sett forbeholdt par som har prøvd naturlig, men ikke fått det til en stund. Uansett bør man være to. Anonymkode: a411c...d70 Det er bare å være realistisk. Dersom ts er en av mange menn som kun ønsker å ta hensyn til egne biologiske forutsetninger mtp å stifte familie, kan han havne i en situasjon som ikke gagner ham. Jo lengre han velger å utsette og føle seg klar, jo større sjanse er det for at de kvinnene har har størst realistisk sjanse på, blir for gamle og går ut på dato. Dermed må ts ut av sin mest realistiske nedslagsfelt for å konkurrere med "alle andre" om yngre kvinner. Det kan absolutt gå, akkurat som en 40år gammel dame kan finne en mann som er yngre enn seg selv, men særlig god planlegging er det ikke. Ekteskapsstatistikken viser at kvinner gifter seg med menn som i snitt er ca. 2 år eldre. Undersøkelser viser at flere og flere menn forblir barnløse. Disse undersøkelsene sier imidlertid ingenting om hvorvidt det er valgt eller ufrivillig (eller skyldes dårlig planlegging). Anonymkode: 7cfa3...3ec 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #27 Skrevet 5. mai 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Du kommer til å bli eldre langt tidligere enn henne. Hun har 10-15 år igjen på å være attraktiv, men det har nok ikke du. Hvor lykkelig tror du hun kommer til å være? Anonymkode: 7cfa3...3ec Det vet man strengt tatt lite om. Folk som er attraktive som unge, er gjerne det i godt voksen alder også så lenge man holder seg noenlunde i form og tar vare på seg selv litt. I den grad det er mange som ser svært slitne og slappe ut som 40+ så handler det gjerne om livsstil. Anonymkode: a411c...d70 3
Gjest Fnuggolina Skrevet 5. mai 2021 #28 Skrevet 5. mai 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Mulig jeg formulerte meg dårlig. Har ingenting i mot en dame som nærmer seg 40, så lenge hun ønsker familie. Synes bare jeg og henne på 29 har en god ting på gang, og tenker ikke over forskjellen selv. Mulig andre vil ha store innvendinger til å slå seg til ro med en i 20 årene. Samtidig blir hun 30 om et år. Anonymkode: c54ee...039 Innafor det 🤷♀️ Menne.....halvparten av tilfellene på fertilitetsklinikker for IVF handler jo om problemer hos mannen, så jeg ville ikke tenkt at yngre kvinne gir babygaranti.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #29 Skrevet 5. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er bare å være realistisk. Dersom ts er en av mange menn som kun ønsker å ta hensyn til egne biologiske forutsetninger mtp å stifte familie, kan han havne i en situasjon som ikke gagner ham. Jo lengre han velger å utsette og føle seg klar, jo større sjanse er det for at de kvinnene har har størst realistisk sjanse på, blir for gamle og går ut på dato. Dermed må ts ut av sin mest realistiske nedslagsfelt for å konkurrere med "alle andre" om yngre kvinner. Det kan absolutt gå, akkurat som en 40år gammel dame kan finne en mann som er yngre enn seg selv, men særlig god planlegging er det ikke. Ekteskapsstatistikken viser at kvinner gifter seg med menn som i snitt er ca. 2 år eldre. Undersøkelser viser at flere og flere menn forblir barnløse. Disse undersøkelsene sier imidlertid ingenting om hvorvidt det er valgt eller ufrivillig (eller skyldes dårlig planlegging). Anonymkode: 7cfa3...3ec For så vidt enig i at man nok ikke bør vente lenger dersom man allerede er 40 og vel så det, men det som teller for TS er jo at han ønsker det nå, så det er det man bør ta utgangspunkt i. Og han trenger jo ikke nødvendigvis gå ned så mye i alder som 29, de fleste kvinner er fruktbare lenger enn det generelt sett. Men nå var jo tilfellet at han kjente en på 29 han hadde et godt øye til, og hvis det er gjensidig så er det da ikke noe i veien med det. Stemmer, men det er mange unntak, flere enn du tror. Forskningen tyder altså på at de fleste av disse mennene er barnløse ufrivillig. Altså er det hold i hypotesen om at kvinner generelt ønsker partner og barn, men ikke hvem som helst, i betydning at de faktisk heller dropper det hvis de ikke finner drømmemannen. Anonymkode: a411c...d70 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #30 Skrevet 5. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, men kvinner flest gjør det ikke med hvem som helst. Og det du sier går jo på tvers av det forskerne har funnet ut; at kvinner søker seg oppover i det sosioøkonomiske hierarkiet og at det dermed er flere menn som ikke var aktuelle. Ergo snakker man om økt ufrivillig barnløshet blant menn, så at menn har mer å forklare blir dermed ikke en riktig konklusjon all den tid det har vært kvinner som generelt har valgt hvem de skal inngå seriøse forhold med og evt. få barn med. Det kan ha konsekvenser ja, men jeg ser ikke noe galt i at en på rundt 30 og en på rundt 40 finner hverandre. Den aldersforskjellen er faktisk ikke voldsom i dag. Som skrevet skjer det mye mer utvikling fra rundt 20 til 30 enn det gjør fra 30 til 40 for de aller fleste. Anonymkode: a411c...d70 Kvinner er definitivt mer selektive enn menn, men sorteringsnøkkelen ligger altså i evnen og viljen til å få og oppdra barn. Det er rein og skjær biologi, nettopp fordi det er svært risikofylt for kvinner å forbli alene med barn. En mann som er usikker, vil utsette, bare ha 1 barn er derfor helt uaktuelle og vil oppleve at kvinner "søker seg oppover i det sosialøkonomiske hierarkiet". Det er bare snakk om noen som har ønskede gener + evne og viljen til å få og oodra/forsørge barn. Vanskeligere er det ikke. Aldersforskjellen er ikke drøy men den er urealistisk med tanke på alle valgmulighetene den aktuelle kvinnen på 29 har. Hun trenger mest sannsynlig ikke å finne en mann for å få råd til en plass og bo eller mat, så da må han vise til andre kvaliteter som menn på hennes egen alder ikke har. Norske undersøkelser viser dessuten at i snitt så velger kvinner vekk menn på 40år+ når de skal finne far til sine barn. Unntaket er om han har barn fra før av. Anonymkode: 7cfa3...3ec 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #31 Skrevet 5. mai 2021 Fnuggolina skrev (2 minutter siden): Innafor det 🤷♀️ Menne.....halvparten av tilfellene på fertilitetsklinikker for IVF handler jo om problemer hos mannen, så jeg ville ikke tenkt at yngre kvinne gir babygaranti. Det stemmer, men for i det hele tatt å prøve og evt. få tilgang til IVF hvis det ikke går naturlig, så bør man i utgangspunktet være to. Anonymkode: a411c...d70 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #32 Skrevet 5. mai 2021 Hei TS, Jeg har funnet en mann på 47 som vil stifte familie. Jeg er 39.. Vi er nok litt gamle, men det er ikke helt for sent heller. Det er mange på 40 som får barn. Anonymkode: 5ce3b...1e6 3
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #33 Skrevet 5. mai 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det vet man strengt tatt lite om. Folk som er attraktive som unge, er gjerne det i godt voksen alder også så lenge man holder seg noenlunde i form og tar vare på seg selv litt. I den grad det er mange som ser svært slitne og slappe ut som 40+ så handler det gjerne om livsstil. Anonymkode: a411c...d70 Folk som har gode gener er attraktive livet gjennom. For sine jevnaldrende, vel og merke. En 70 år gammel attraktiv mann er mer tiltrekkende for en 70 år gammel dame, enn en dame på 45. Anonymkode: 7cfa3...3ec 2
Gjest O.G. Skrevet 5. mai 2021 #34 Skrevet 5. mai 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Ønsker kone og familieliv. Ser etter ei omsorgsfull jente med godt humør. Vil gjerne bli ordentlig kjent før familie stiftes. Tenker jeg må litt ned i alder for å treffe en fruktbar kvinne. Tenker på fordommer rundt eldre menn og yngre damer. Har et godt øye til ei på 29. Hva tenker dere er sosialt akseptert? Anonymkode: c54ee...039 Jeg tenker på om denne 29åringen liker deg tilbake eller ikke. Eldre menn i førtiårene overvurderer sin tiltrekningskraft sånn til de grader, så vær forsiktig sånn at du ikke blir oppfattet som en gammel gris.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #35 Skrevet 5. mai 2021 Altså, jeg tenker at om TS er i form, trener, har utstråling, godt humør og god økonomi, hvorfor skulle ikke en dame på 30 ønske en slik mann? Synes forøvrig det er naturlig å ønske seg en dame som er ung og kan få barn. Anonymkode: 5ce3b...1e6 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #36 Skrevet 5. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kvinner er definitivt mer selektive enn menn, men sorteringsnøkkelen ligger altså i evnen og viljen til å få og oppdra barn. Det er rein og skjær biologi, nettopp fordi det er svært risikofylt for kvinner å forbli alene med barn. En mann som er usikker, vil utsette, bare ha 1 barn er derfor helt uaktuelle og vil oppleve at kvinner "søker seg oppover i det sosialøkonomiske hierarkiet". Det er bare snakk om noen som har ønskede gener + evne og viljen til å få og oodra/forsørge barn. Vanskeligere er det ikke. Aldersforskjellen er ikke drøy men den er urealistisk med tanke på alle valgmulighetene den aktuelle kvinnen på 29 har. Hun trenger mest sannsynlig ikke å finne en mann for å få råd til en plass og bo eller mat, så da må han vise til andre kvaliteter som menn på hennes egen alder ikke har. Norske undersøkelser viser dessuten at i snitt så velger kvinner vekk menn på 40år+ når de skal finne far til sine barn. Unntaket er om han har barn fra før av. Anonymkode: 7cfa3...3ec Nettopp, og når det går på evnen så dreier det seg altså ikke om frivillig barnløshet som du hevdet først. Og nei, det er slett ikke bare menn som vil ha et barn eller vil vente som opplever at kvinner søker seg oppover. Det kan hende, men vi vet ikke hvor attraktiv TS er, så du skal nok ikke se bort fra at han kan være aktuell. Dessuten var det jo her snakk om et konkret tilfelle; hvis denne 29 åringen gjengjelder hans attraksjon mot henne, så er jo det en mulighet. Verre er det ikke. Ja - alle som er uattraktive blir valgt vekk, men det handler ikke om at man er 40 år egentlig - At man blir definert som uattraktiv skjer som regel tidligere i livet enn det. Faktisk peker forskningen mot at de som er uattraktive som ung forblir det i voksen alder også. Dessverre. Er man attraktiv som 20 åring, så er man ofte det som 40 åring også, og vipps. Da kan man fint finne seg partner. Anonymkode: a411c...d70 1
Gjest O.G. Skrevet 5. mai 2021 #37 Skrevet 5. mai 2021 Fnuggolina skrev (10 minutter siden): Innafor det 🤷♀️ Menne.....halvparten av tilfellene på fertilitetsklinikker for IVF handler jo om problemer hos mannen, så jeg ville ikke tenkt at yngre kvinne gir babygaranti. Veldig godt poeng, som ikke blir brakt ofte nok opp.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #38 Skrevet 5. mai 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Altså, jeg tenker at om TS er i form, trener, har utstråling, godt humør og god økonomi, hvorfor skulle ikke en dame på 30 ønske en slik mann? Synes forøvrig det er naturlig å ønske seg en dame som er ung og kan få barn. Anonymkode: 5ce3b...1e6 Ung nok til å få barn burde vel holde. Anonymkode: 81475...a23 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #39 Skrevet 5. mai 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Folk som har gode gener er attraktive livet gjennom. For sine jevnaldrende, vel og merke. En 70 år gammel attraktiv mann er mer tiltrekkende for en 70 år gammel dame, enn en dame på 45. Anonymkode: 7cfa3...3ec Ja, det er det jeg mente - så lenge man holder en viss livsstil så er man gjerne attraktiv opp i høy alder. Primært for sine jevnaldrende ja, men ofte kan denne attraktiviteten slå gjennom både nedover og oppover i aldersgruppene også. Det er klart at en 70 år gammel mann er mest attraktiv for de eldre på sin egen alder, men så er det jo en ganske mye større aldersforskjell fra 45 til 70 enn det er fra 29 til 42, omtrent dobbelt så stor alderforskjell. Dessuten bør man nok ikke akkurat tenke på barn når man er 70. Men her snakker vi jo om to stykker der han også ennå er godt under 50, så det eksempelet blir jo ikke helt relevant. Anonymkode: a411c...d70 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #40 Skrevet 5. mai 2021 O.G. skrev (9 minutter siden): Jeg tenker på om denne 29åringen liker deg tilbake eller ikke. Eldre menn i førtiårene overvurderer sin tiltrekningskraft sånn til de grader, så vær forsiktig sånn at du ikke blir oppfattet som en gammel gris. Mange menn som ikke tar vare på seg selv noe særlig kan være litt ukritiske ja, men det finnes også en del menn som ser bra ut nesten hele livet. TS vet vel selv hvor han stiller Anonymkode: a411c...d70 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå