AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #101 Skrevet 5. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Når en mann er 13! år eldre enn en kvinne har han et aldersmessig overtak på henne. Dersom hun er 16 og han 29 er det selvsagt større enn om hun er 29 og han 42. Det betyr ikke at det er blitt ubetydelig. Den som eldst burde kunne forventes å se at et familieliv med 13 års aldersforskjell er en svært dårlig fremtidsplan for begge parter. Hvorfor er det for mye for langt at menn tenker på andre enn seg selv? Og særlig når de potensielt kan dra barn inn i den jævla egoismen sin. Anonymkode: 29e1b...d4a Fordi en på 29 i de fleste tilfeller er i stand til å tenke på seg selv og ta valg på vegne av seg selv. Man er ikke et barn som 29 åring, og jeg forventer at voksne i den alderen kan ta valg. Anonymkode: a411c...d70 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #102 Skrevet 5. mai 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Når en mann er 13! år eldre enn en kvinne har han et aldersmessig overtak på henne. Dersom hun er 16 og han 29 er det selvsagt større enn om hun er 29 og han 42. Det betyr ikke at det er blitt ubetydelig. Den som eldst burde kunne forventes å se at et familieliv med 13 års aldersforskjell er en svært dårlig fremtidsplan for begge parter. Hvorfor er det for mye for langt at menn tenker på andre enn seg selv? Og særlig når de potensielt kan dra barn inn i den jævla egoismen sin. Anonymkode: 29e1b...d4a Nå er jo ikke dette kun avhengig av alder. En 29-åring kan fint ha truffet langt flere mennesker enn en 42-åring, dannet seg flere erfaringer, kanskje reist mer, erfart flere kulturer og rett og slett tilegnet seg høyere sosial kompetanse enn den eldre parten. Dette handler om hva man faktisk gjør med livet sitt, og det er fullt mulig å gjøre og erfare langt mer i yngre alder enn det et annet eldre menneske har benyttet tiden sin til. Er man effektiv, tilegner man seg mye mer visdom på kortere tid enn f.eks et mer passivt menneske. Den yngre kvinnen kan også ha høyere utdannelse enn den eldre mannen, og derfor være vant til å tenke mer kritisk og dyptpløyende. Å kun se på alder når man skal vurdere hvor sterkt et menneske stiller i en sosial interaksjon, eller i et forhold, forutsetter at alle mennesker er like lite/mye aktive i å tilegne seg erfaringer, men det er også en enorm og fordummende forenkling. Mellommenneskelige relasjoner og psykologi er langt mer komplisert enn kun alderen alene og aldersspennet mellom to mennesker. I det hele tatt er det alt for mange variabler som spiller inn i totalbildet til at man kan predikere det mentale styrkeforholdet mellom to voksne mennesker. Anonymkode: 3b8ab...0d1 4
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #103 Skrevet 5. mai 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Nå er jo ikke dette kun avhengig av alder. En 29-åring kan fint ha truffet langt flere mennesker enn en 42-åring, dannet seg flere erfaringer, kanskje reist mer, erfart flere kulturer og rett og slett tilegnet seg høyere sosial kompetanse enn den eldre parten. Dette handler om hva man faktisk gjør med livet sitt, og det er fullt mulig å gjøre og erfare langt mer i yngre alder enn det et annet eldre menneske har benyttet tiden sin til. Er man effektiv, tilegner man seg mye mer visdom på kortere tid enn f.eks et mer passivt menneske. Den yngre kvinnen kan også ha høyere utdannelse enn den eldre mannen, og derfor være vant til å tenke mer kritisk og dyptpløyende. Å kun se på alder når man skal vurdere hvor sterkt et menneske stiller i en sosial interaksjon, eller i et forhold, forutsetter at alle mennesker er like lite/mye aktive i å tilegne seg erfaringer, men det er også en enorm og fordummende forenkling. Mellommenneskelige relasjoner og psykologi er langt mer komplisert enn kun alderen alene og aldersspennet mellom to mennesker. I det hele tatt er det alt for mange variabler som spiller inn i totalbildet til at man kan predikere det mentale styrkeforholdet mellom to voksne mennesker. Anonymkode: 3b8ab...0d1 Godt skrevet! Anonymkode: a411c...d70 1
Gjest O.G. Skrevet 5. mai 2021 #104 Skrevet 5. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kvinner blir ikke gitt mulighet til å ta ansvar for sitt eget liv fordi menn lyger til dem og utnytter dem. Det er bare å se på denne tråden her. En 42 år gammel mann som prøver legitimere et familieliv med en 29 år gammel kvinne, når det er klart som dagen at han driter i om dette er bra for henne og disse barna han planlegger med henne. Anonymkode: 29e1b...d4a Greia her er at Ts ikke kjenner denne damen. Han bare sitter og fantaserer og har alt klart hva som skal skje mellom dem. Vet denne dama om ham i det hele tatt, lurer jeg på.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #105 Skrevet 5. mai 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det er også et helsemessig problem for menn eldre enn 40 år har enda dårligere spermkvalitet enn yngre menn. Og norske menn er fra før de mennene i verden som har aller dårligst spermkvalitet, bare så det er sagt. Det er flere indikative funn som antyder at det er en sammenheng mellom inntak av antioksidanter og spermkvalitet. Denne studien er interessant: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5203687/ Nå konsentrerer riktig nok studien seg om infertile menn, men det er positive funn og korrelasjon både på DNA-fragmentering, motilitet, morfologi og spermkonsentrasjon, i tillegg til oksidativt stress, alt sammen essensielle bestanddeler og parametere som har vært sentrale i studiene som har konsentrert seg rundt redusert spermkvalitet som en følge av økt alder hos mannen. Den skadelige effekten innenfor disse områdene angripes bredt av flere typer antioksidanter v/ekstern tilførsel. Et lite utdrag: «Abad and colleagues also carried out a study to determine the effect of oral antioxidant treatment upon the dynamics of sperm DNA fragmentation following in a cohort of 20 infertile patients diagnosed with asthenoteratozoospermia. All subjects received 1500 mg of LC, 60 mg vitamin C, 20 mg CoQ10, 10 mg vitamin E, 10 mg zinc, 200 microgram folic acid, 50 microgram selenium, and 1 microgram vitamin B12 during a period of 3 months. Results showed that a proportion of DNA degraded sperm was significantly reduced and semen analysis data showed a significant increase in concentration, motility, vitality and morphology parameters. Also a significant improvement of DNA integrity at all incubation points was observed. Findings of this study suggest that antioxidant treatment improves sperm quality not only in terms of key seminal parameters and basal DNA damage, but also helps to maintain DNA integrity. Therefore, administration of antioxidants can help in new medical treatments (57).» Her er et produkt som baserer seg på disse studiene: https://www.amitamin.com/en/shop/fertilsan-m-90days.html Anonymkode: 54804...228 1
Thyra Skrevet 5. mai 2021 #106 Skrevet 5. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 4.5.2021 den 18.43): Ønsker kone og familieliv. Ser etter ei omsorgsfull jente med godt humør. Vil gjerne bli ordentlig kjent før familie stiftes. Tenker jeg må litt ned i alder for å treffe en fruktbar kvinne. Tenker på fordommer rundt eldre menn og yngre damer. Har et godt øye til ei på 29. Hva tenker dere er sosialt akseptert? Anonymkode: c54ee...039 Jeg var eldre enn deg da jeg fikk mitt første barn. 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #107 Skrevet 5. mai 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Det er flere indikative funn som antyder at det er en sammenheng mellom inntak av antioksidanter og spermkvalitet. Denne studien er interessant: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5203687/ Nå konsentrerer riktig nok studien seg om infertile menn, men det er positive funn og korrelasjon både på DNA-fragmentering, motilitet, morfologi og spermkonsentrasjon, i tillegg til oksidativt stress, alt sammen essensielle bestanddeler og parametere som har vært sentrale i studiene som har konsentrert seg rundt redusert spermkvalitet som en følge av økt alder hos mannen. Den skadelige effekten innenfor disse områdene angripes bredt av flere typer antioksidanter v/ekstern tilførsel. Anonymkode: 54804...228 Spørs om det hjelper så veldig mye. Her er studien som indikerer at menns sædkvalitet har hatt en reduksjon på over 50% på to generasjoner. Fortsetter det sånn er norske og vestlige menn infertile i løpet av vår levetid. https://www.theguardian.com/society/2021/mar/28/shanna-swan-fertility-reproduction-count-down Anonymkode: 7cfa3...3ec
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #108 Skrevet 5. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 4.5.2021 den 19.07): Mulig jeg formulerte meg dårlig. Har ingenting i mot en dame som nærmer seg 40, så lenge hun ønsker familie. Synes bare jeg og henne på 29 har en god ting på gang, og tenker ikke over forskjellen selv. Mulig andre vil ha store innvendinger til å slå seg til ro med en i 20 årene. Samtidig blir hun 30 om et år. Anonymkode: c54ee...039 Det har ikke andre noe med. Hvis dere finner tonen, er det ingen som kan nekte dere et familieliv. Anonymkode: 04f7c...352 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #109 Skrevet 5. mai 2021 du har selvfølgelig sjans! blir irritert når folk sier at man er «på forskjellig stadie i livet», som om alle lever samme liv og har de samme erfaringene. Modenhetsgrad er også individuelt. Man har 29-åringer som har masse livserfaring og er ferdig med å utforske og feste rundt, og man har 35 åringer som nettopp har forlatt redet så og si. Alle følger ikke samme mal. Det var 20 års forskjell mellom meg og min eks, og det eneste jeg kan si var annerledes enn forhold med en jevnaldrende, var felles venner. Lettete for meg å være med hans venner på middager, enn det hadde vært for han å henge med mine venner. Tiden er bare en illusjon, og det er alder også. livserfaring derimot, er ekte. og det er ikke slik at den som har levd lengst nødvendigvis har flere erfaringer. Dessuten, jeg synes menn på 40+ er de deiligste, velger det lett fremfor menn i 20 -åra som ligner mer på gutter. hilsen en annen kvinne på 29:) Anonymkode: 46797...ca9 3
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #110 Skrevet 6. mai 2021 Ts her. Her var det mange tanker og meninger om meg tuftet på de to små innleggene jeg har skrevet. Som jeg skrev i det andre innlegget opplever jeg at vi har en god ting på gang, og tenker ikke over aldersforskjellen når vi er sammen. Hun vet absolutt hvem jeg er. Vi kjenner hverandre relativt godt, flørter og har et godt øye til hverandre. Dette er altså gjensidig. Denne tråden bekrefter hvor sterke meninger som finnes rundt aldersforskjellen. Selv hadde jeg ikke i tankene å matche med en såpass ung kvinne, det er helt tilfeldig at vi fant tonen. Føler meg ikke som en creepy type. Jeg har hatt lyst på barn lenge, det har bare ikke blitt sånn, og jeg har manglet partner. Anonymkode: c54ee...039 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #111 Skrevet 6. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ts her. Her var det mange tanker og meninger om meg tuftet på de to små innleggene jeg har skrevet. Som jeg skrev i det andre innlegget opplever jeg at vi har en god ting på gang, og tenker ikke over aldersforskjellen når vi er sammen. Hun vet absolutt hvem jeg er. Vi kjenner hverandre relativt godt, flørter og har et godt øye til hverandre. Dette er altså gjensidig. Denne tråden bekrefter hvor sterke meninger som finnes rundt aldersforskjellen. Selv hadde jeg ikke i tankene å matche med en såpass ung kvinne, det er helt tilfeldig at vi fant tonen. Føler meg ikke som en creepy type. Jeg har hatt lyst på barn lenge, det har bare ikke blitt sånn, og jeg har manglet partner. Anonymkode: c54ee...039 Ja, det er mange tenker og meninger, og som du ser - de som er mot aldersforskjellen. For å si det rett ut så virker det som om noen kvinner digger å disse menn over 40, som finner seg en yngre kvinne (merkelig nok er man gjerne ikke like kritisk dersom aldersforskjellen går andre veien). Men, jeg ville ikke brydd meg så mye, og det er flott at dere har funnet tonen. Det er uansett dere to som må finne ut av om dere passer sammen, og om dere har et felles ønske om barn i nærmere fremtid. Jeg syntes ikke denne aldersforskjellen er veldig stor, dere er begge såpass voksne at man bør være i stand til å ta beslutninger uten at det handler om at den ene utnytter den andre. Aldersforskjellen er der, men det viktig er at dere er på samme sted når det gjelder dette med barn. Man er ikke garantert noe her i livet egentlig, og jeg syntes ikke man skal kaste bort en god mulighet bare fordi det er en alderforskjell der, dersom man matcher på det andre Anonymkode: a411c...d70 3
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #112 Skrevet 6. mai 2021 Da jeg var 29, var det kvalmeste jeg visste menn på 35+ som (ofte konsekvent) la an på damer i 20-årene. Finn deg en på din egen alder! Og kan hun ikke få barn, ja så er dere for gamle til å få barn! Så enkelt er det. Anonymkode: b1acf...d98 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #113 Skrevet 6. mai 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Da jeg var 29, var det kvalmeste jeg visste menn på 35+ som (ofte konsekvent) la an på damer i 20-årene. Finn deg en på din egen alder! Og kan hun ikke få barn, ja så er dere for gamle til å få barn! Så enkelt er det. Anonymkode: b1acf...d98 Ja, dette var jo "veldig" hjelpsomt i forbindelse med hva TS faktisk har skrevet...🙄 Skal dere bare spre edder og galle, så foreslår jeg at dere gjør det et annet sted. Anonymkode: a411c...d70 4
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #114 Skrevet 6. mai 2021 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Nå er jo ikke dette kun avhengig av alder. En 29-åring kan fint ha truffet langt flere mennesker enn en 42-åring, dannet seg flere erfaringer, kanskje reist mer, erfart flere kulturer og rett og slett tilegnet seg høyere sosial kompetanse enn den eldre parten. Dette handler om hva man faktisk gjør med livet sitt, og det er fullt mulig å gjøre og erfare langt mer i yngre alder enn det et annet eldre menneske har benyttet tiden sin til. Er man effektiv, tilegner man seg mye mer visdom på kortere tid enn f.eks et mer passivt menneske. Den yngre kvinnen kan også ha høyere utdannelse enn den eldre mannen, og derfor være vant til å tenke mer kritisk og dyptpløyende. Å kun se på alder når man skal vurdere hvor sterkt et menneske stiller i en sosial interaksjon, eller i et forhold, forutsetter at alle mennesker er like lite/mye aktive i å tilegne seg erfaringer, men det er også en enorm og fordummende forenkling. Mellommenneskelige relasjoner og psykologi er langt mer komplisert enn kun alderen alene og aldersspennet mellom to mennesker. I det hele tatt er det alt for mange variabler som spiller inn i totalbildet til at man kan predikere det mentale styrkeforholdet mellom to voksne mennesker. Anonymkode: 3b8ab...0d1 At der fins menn på 42 år som er underutviklet mentalt endrer ikke at de er sannsynlige å får helseproblemer langt tidligere enn en 29 årig kvinne. Det kjør dem heller ikke til et varp for en kvinne på 29. Det er så sinnsykt ekkelt at menn alltid skal prøve å legitimere sin egoisme. Alder er MYE MER enn ett tall. En 29 åring var 5 år når 42 åringen fikk stemmerett. Hvor vanskelig er det egentlig å forstå at det gir store ulikheter resten av livet? Anonymkode: 29e1b...d4a 2
Thyra Skrevet 6. mai 2021 #115 Skrevet 6. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ts her. Her var det mange tanker og meninger om meg tuftet på de to små innleggene jeg har skrevet. Som jeg skrev i det andre innlegget opplever jeg at vi har en god ting på gang, og tenker ikke over aldersforskjellen når vi er sammen. Hun vet absolutt hvem jeg er. Vi kjenner hverandre relativt godt, flørter og har et godt øye til hverandre. Dette er altså gjensidig. Denne tråden bekrefter hvor sterke meninger som finnes rundt aldersforskjellen. Selv hadde jeg ikke i tankene å matche med en såpass ung kvinne, det er helt tilfeldig at vi fant tonen. Føler meg ikke som en creepy type. Jeg har hatt lyst på barn lenge, det har bare ikke blitt sånn, og jeg har manglet partner. Anonymkode: c54ee...039 Selvsagt ikke noe galt i at en på 42 finner tonen med en dame på 29. Det mange reagerer på er menn på 42 som ser på jevnaldrende som gamle utdaterte kjerringer. Og som kun er ute etter en mye yngre partner. 1
Thyra Skrevet 6. mai 2021 #116 Skrevet 6. mai 2021 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): At der fins menn på 42 år som er underutviklet mentalt endrer ikke at de er sannsynlige å får helseproblemer langt tidligere enn en 29 årig kvinne. Det kjør dem heller ikke til et varp for en kvinne på 29. Det er så sinnsykt ekkelt at menn alltid skal prøve å legitimere sin egoisme. Alder er MYE MER enn ett tall. En 29 åring var 5 år når 42 åringen fikk stemmerett. Hvor vanskelig er det egentlig å forstå at det gir store ulikheter resten av livet? Anonymkode: 29e1b...d4a Er jo ikke egoisme om to personer i ulike aldersgrupper finner tonen. Uansett hvem som er eldst. Stor aldersforskjell kan selvsagt by på noen utfordringer. Men det kan også gå helt fint. En mann på 42 er i utgangspunktet ikke noe "varp" for en kvinne på 29, det står ikke 29-åringer i kø, men det kan jo være at akkurat den mannen er den rette for akkurat den kvinnen. 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #117 Skrevet 6. mai 2021 Thyra skrev (30 minutter siden): En mann på 42 er i utgangspunktet ikke noe "varp" for en kvinne på 29, det står ikke 29-åringer i kø, men det kan jo være at akkurat den mannen er den rette for akkurat den kvinnen. Det er vel ganske unødvendig å skrive ettersom ingen her vet hverken hvordan TS ser ut eller ter seg. Men jeg merker meg jo at en del kvinner (les: ikke alle) benytter enhver anledning til å rakke ned på litt eldre menn. Hadde aldersforskjellen vært omvendt, dvs. hun eldst så hadde svarene nok også vært annerledes. Hvem som er et "varp" for hvem er faktisk til syvende og sist opp til to personer som utforsker mulighetene til noe mer, enten det er liten eller større aldersforskjell. Anonymkode: a411c...d70 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #118 Skrevet 6. mai 2021 In absentia skrev (På 5.5.2021 den 11.01): Dette skulle du tenkt på for 10-15 år siden. Hvordan vet du at han ikke tenkte på det for 10-15 år siden? Jeg er så drittlei av kjerringer her inne som i sin enkelthet innbiller seg at verden fungerer på samme måte som dem selv, enkelt. Om en mann ikke har barn før han er 40, så er han enten en kjellerrunker eller ustabil partydude. Men verden er mer nyansert enn som så. Jeg, og flere menn jeg kjenner, har ønsket oss barn fra vi var rundt 20. Og likevel ikke fått det nå. Fordi vi ikke traff den RETTE!! Og flere av de jeg personlig trodde var den rette ditcha meg av ulike grunner (skal vedde på at kvinner tror det var min egen skyld). Dessuten var det andre faktorer i livet som påvirket valget. Jobb, ustabil økonomi, personlige vansker. Skal jeg bare få barn uten å bry meg om dama er den rette for meg og barnet, eller?! Jeg var også sammen med en dame som ikke kunne få barn i nesten 12 år!! Men jeg elsket henne. Og for meg var det viktigere å beholde kjærligheten og ikke ditche henne fordi hun ikke kunne få egne barn. Så rett før vi skulle adoptere, skjedde det noe uforutsett som jeg ikke vil gå innpå her. Det måtte bli slutt. Nå begynner det å haste. Jeg er over 40, fordi jeg har prioritert å være et medmenneske og sympatiperson, å være en mann som blir elsket for den jeg er og å være med jentene jeg ble glad i. Jeg forbereder meg nå på et liv som barnløs, for det er fremtiden min. Et ufrivillig valg. Og det har absolutt INGENTING med at jeg ikke tenkte over det før. På toppen av det hele skal man møte så mye fordommer av spesielt damer, om at jeg er en dårlig person fordi jeg ikke har barn. Men jeg er ingen, jeg er ikke overfladisk, jeg har aldri hatt spesielt sjekketekke, har for lengst festet fra meg. Og (ofte for) unge jenter har sjekket opp meg flere ganger. Ts, kjør på, og ikke bry deg om de negative dragene her inne. Aldersforskjellen og forholdet deres har absolutt ingen betydning så lenge dere stemmer for hverandre og respekterer hverandre. Anonymkode: e205c...656 3
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #119 Skrevet 6. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 5.5.2021 den 12.37): Nå er jo ikke dette kun avhengig av alder. En 29-åring kan fint ha truffet langt flere mennesker enn en 42-åring, dannet seg flere erfaringer, kanskje reist mer, erfart flere kulturer og rett og slett tilegnet seg høyere sosial kompetanse enn den eldre parten. Dette handler om hva man faktisk gjør med livet sitt, og det er fullt mulig å gjøre og erfare langt mer i yngre alder enn det et annet eldre menneske har benyttet tiden sin til. Er man effektiv, tilegner man seg mye mer visdom på kortere tid enn f.eks et mer passivt menneske. Den yngre kvinnen kan også ha høyere utdannelse enn den eldre mannen, og derfor være vant til å tenke mer kritisk og dyptpløyende. Å kun se på alder når man skal vurdere hvor sterkt et menneske stiller i en sosial interaksjon, eller i et forhold, forutsetter at alle mennesker er like lite/mye aktive i å tilegne seg erfaringer, men det er også en enorm og fordummende forenkling. Mellommenneskelige relasjoner og psykologi er langt mer komplisert enn kun alderen alene og aldersspennet mellom to mennesker. I det hele tatt er det alt for mange variabler som spiller inn i totalbildet til at man kan predikere det mentale styrkeforholdet mellom to voksne mennesker. Anonymkode: 3b8ab...0d1 Veldig godt poeng! Anonymkode: e205c...656 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #120 Skrevet 6. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 4.5.2021 den 21.05): Ønsker hun å få barn nå, da? Regner med at du ikke ville få barn da du var 29, så det samme gjelder antagelig for henne. La henne få den tiden hun ønsker seg på å gjøre karriere først. Anonymkode: 444a6...97b 29år er jo heller sein alder å få første. Ble gravid som 20åring, hun er 12år idag. Perfekt! Å studere til de er langt opp i 30-årene er ikke mye fornuftig. Anonymkode: 76791...b0e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå