Gå til innhold

Singel mann 42 som ønsker barn

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mannen her var 44 da vi fikk sistemann, jeg var 34 :) Det er jo vanligere og vanligere å stifte familie sent, så det er jo fortsatt mulig tenker jeg .. 

Jeg fikk min første da jeg var 20, og føler meg langt tryggere og bedre i rollen som mor nå «på mine eldre dager». Har landet mer i meg selv. 

Dere menn har den fordelen at dere kan produsere barn til dere er rimelig gamle og grå hehe, og hvis 29-åringen liker deg - Why not. Det er 10 år mellom meg og mannen, og jeg lever et veldig tilfredsstillende til jeg altså 🤓

Anonymkode: a97a9...77c

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Og forbausende mange sliter med å innse at det finnes kvinner som liker menn som er eldre. Det er jo en grunn til at de tror det er mulig, fordi at de ser at det faktisk er mulig. Mennesker er forskjellige, og det er det egentlig ganske så sjokkerende og uforståelig at så mange mennesker bare ikke evner å se eller forstå dette. Mennesker generelt har mistet evnen til å være tolerante for hverandre. De har funnet "fasiten", og forventer derfor at resten av verdens befolkning har funnet den samme "fasiten" som de har funnet selv, og man klarer ikke å se utenfor sin egen lille boble at verden ikke nødvendigvis følger deres valg, tanker, moral eller verdier.

Anonymkode: 2f4bf...75a

Kvinner liker at menn er litt eldre enn dem, men vi er nok uenig om hvor stor denne aldersforskjellen skal være. Dersom den aktuelle mannen er så gammel at det er grunn til å bli mistenksom (dårligere spermkvalitet, årsaker til at han har utsatt/blitt valgt bort tidligere osv). Statistikken over inngåtte ekteskap viser at mannen i snitt er 2 år eldre enn kvinnen. Altså har han kanskje kommet blittelitt lengre i livet (etablert seg i arbeidslivet f.eks.) men de har like fremt samme referanserammer. 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det handler ikke om hva jeg selv mener eller føler, men om nettopp biologi. En mann som har gode gener vil være det større deler av livet, og dette kan til en viss grad også opprettholdes av god livsstil. Selvsagt handler det ikke om at man kan få en ung partner når som helst i livet, men vi snakker ikke om en 70 år gammel mann som skal ha en 45 år gammel dame her, men vi snakker om en mindre aldersforskjell på 13 år. 

Som sagt, ikke nødvendigvis. Gener avgjør i stor grad, og det gjør også livsstil. Risiko for skadet sperm er det, men det kan ofte gjøres noe med. 

Anonymkode: a411c...d70

Jeg mener at 13 år kan være ganske kristisk spesielt i forplantningssammenheng. Her er det sosiale forhold å ta hensyn til ; hvorfor han ikke ts etablert seg og fått barn før? Har han kastet bort tiden til både seg selv og sine tidligere partnere eller har han blitt valgt vekk? Det er også et helsemessig problem for menn eldre enn 40 år har enda dårligere spermkvalitet enn yngre menn. Og norske menn er fra før de mennene i verden som har aller dårligst spermkvalitet, bare så det er sagt. 

Anonymkode: 7cfa3...3ec

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
O.G. skrev (1 minutt siden):

Alle de bra fyrene jeg kjenner som er pene har samme mønsteret uansett hvor de bor: De finner dama de vil tilbringe livet ilag med i alderen 21-25 og de gifter seg og får barn med henne før fylte tredve år, uansett sosioøkonomisk status. Når en fyr vil noe, så er det ingenting som stopper ham og han vil ikke komme med unnskyldninger som "akkurat nå", "er ikke sikker på om det er rett tid til det n¨å", eller noe annet latterlig noe.

Er du ilag med en fyr, bor ilag med en fyr, eier et hus ilag med en fyr og han ikke har begynt å  snakke om ekteskap og barn og gjennomfører det han sier iløpet av en to årstid, men istedet begynner å avfeie spørsmålet med latterlige unnskyldninger, så er dama en plassholder.  Han driter i henne, hun er der for å hjelpe ham med fitte og utgiftene. Ingenting annet. 

Da har vi nok forskjellige erfaringer. De aller fleste jeg kjenner fant absolutt ikke en partner i årene 21-25, men betydelig senere. Og jo, sosioøkonomisk status har en del å si, en fyr på 21-25 vil ofte ikke være kapabel til å kunne tenke på familie. 

Hvorfor det? Han må jo velge selv om han vil ha barn nå, vente eller ikke i det hele tatt. Så får det være opp til hans partner å velge om hun vil forholde seg til det eller prøve å finne en annen som vil det samme fra første stund. Ofte handler slike uenigheter at man nok ikke har gått inn i forholdet med samme hovedønsker for livet, og det er jo en svakhet for ethvert forhold, men det er altså ikke snakk om at noen bruker den andre så lenge det er snakk om to voksne som har ansvaret for seg selv til syvende og sist. 

• Liker 1
Gjest O.G.
Skrevet

Hvorfor skal man ikke tolerere at noen har yngre partner så lenge det er frivillig for begge?

TS vet ikke en gang om denne "jenta på 29 år" liker ham en gang, men han har allerede begynt å se for seg unger med henne. Dog vil han "bli kjent" først....

Gjest In absentia
Skrevet

Dette skulle du tenkt på for 10-15 år siden. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg mener at 13 år kan være ganske kristisk spesielt i forplantningssammenheng. Her er det sosiale forhold å ta hensyn til ; hvorfor han ikke ts etablert seg og fått barn før? Har han kastet bort tiden til både seg selv og sine tidligere partnere eller har han blitt valgt vekk? Det er også et helsemessig problem for menn eldre enn 40 år har enda dårligere spermkvalitet enn yngre menn. Og norske menn er fra før de mennene i verden som har aller dårligst spermkvalitet, bare så det er sagt. 

For noen menn kan det være kritisk beplantnignsmessig, men ikke for alle. Og det er det jo mulig å finne ut av hvis man vil, ved å ta spermtest. Jeg syntes ikke det handler om å kaste bort tiden, det kan være mange grunner til at han ikke har etablert seg, alt fra å ikke ha evne til det til å ikke ha hatt lyst på barn. Og det siste bør være førende, først og fremst syntes jeg man må ha lyst til å få barn, hvis ikke det ingen vits. Uansett om man er 28 eller 40. Det kan også være andre grunner som samlivsbrudd av ulike årsaker. Det er faktisk ikke uvanlig at de som blir sammen i tyveårene holder sammen livet ut, langt der i fra. Spermkvalitet kan som sagt testes, og så får man ta det derfra. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
O.G. skrev (5 minutter siden):

TS vet ikke en gang om denne "jenta på 29 år" liker ham en gang, men han har allerede begynt å se for seg unger med henne. Dog vil han "bli kjent" først....

Er vel ikke noe i veien for å se for seg livet man ønsker å ha, bare man ikke tar helt av. Og vel, man må jo nødvendigvis bli litt kjent først for å se om det kan bli noe mer, det gjelder jo uansett aldersforskjell. 

Gjest O.G.
Skrevet

Da har vi nok forskjellige erfaringer. De aller fleste jeg kjenner fant absolutt ikke en partner i årene 21-25, men betydelig senere. Og jo, sosioøkonomisk status har en del å si, en fyr på 21-25 vil ofte ikke være kapabel til å kunne tenke på familie. 

Vel, men hva mener du er forskjellen på en pen fyr som er bra og en pen fyr som er av typen du vil råde venninner til å holde seg unna da?

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvorfor det? Han må jo velge selv om han vil ha barn nå, vente eller ikke i det hele tatt. Så får det være opp til hans partner å velge om hun vil forholde seg til det eller prøve å finne en annen som vil det samme fra første stund. Ofte handler slike uenigheter at man nok ikke har gått inn i forholdet med samme hovedønsker for livet, og det er jo en svakhet for ethvert forhold, men det er altså ikke snakk om at noen bruker den andre så lenge det er snakk om to voksne som har ansvaret for seg selv til syvende og sist. 

Eller mannen har løyet og fått kvinnen til å tro at det var et oss der som skulle vare livet ut med ekteskap og barn snart, og hvorfor skulle ikke damerne tro det når han er så ivrig etter å stifte livslang gjeld med dem?

AnonymBruker
Skrevet
In absentia skrev (5 minutter siden):

Dette skulle du tenkt på for 10-15 år siden. 

Det kan man si til man blir blå i ansiktet, men hadde man ikke lyst og/eller evne til barn for 10-15 år siden, så hadde man ikke det. Og det aller viktigste er at barna er ønsket, det skylder man et oppvoksende barn syntes jeg. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

For noen menn kan det være kritisk beplantnignsmessig, men ikke for alle. Og det er det jo mulig å finne ut av hvis man vil, ved å ta spermtest. Jeg syntes ikke det handler om å kaste bort tiden, det kan være mange grunner til at han ikke har etablert seg, alt fra å ikke ha evne til det til å ikke ha hatt lyst på barn. Og det siste bør være førende, først og fremst syntes jeg man må ha lyst til å få barn, hvis ikke det ingen vits. Uansett om man er 28 eller 40. Det kan også være andre grunner som samlivsbrudd av ulike årsaker. Det er faktisk ikke uvanlig at de som blir sammen i tyveårene holder sammen livet ut, langt der i fra. Spermkvalitet kan som sagt testes, og så får man ta det derfra. 

100% av menn har bedre spermkvalitet når de er yngre vs. når de er eldre. Det er faktisk ikke til å komme unna, det spiller ingen rolle om det er ubehagelig å tenke på. 

Dersom du ikke har lyst på barn før du er 42, så har du ikke lyst på barn. Så enkelt er det. Den aktuelle mannen må faktisk ta hensyn til langt flere forhold enn bare de som angår han direkte, slik som "jeg har ikke lyst" og "jeg er ikke klar" osv. Dette er faktisk veldig umodent tenkt. 

AnonymBruker
Skrevet
O.G. skrev (2 minutter siden):

Vel, men hva mener du er forskjellen på en pen fyr som er bra og en pen fyr som er av typen du vil råde venninner til å holde seg unna da?

Eller mannen har løyet og fått kvinnen til å tro at det var et oss der som skulle vare livet ut med ekteskap og barn snart, og hvorfor skulle ikke damerne tro det når han er så ivrig etter å stifte livslang gjeld med dem?

Man bør jo se an interesser litt og hvordan man lever, og det gjelder for så vidt uavhengig av alder. Hvis man flyr på byen hver eneste helg, fester hardt og viser liten vilje til å ta ansvar for seg selv for eksmpele, så tyder jo det på at man nok ikke bør satse på denne partneren dersom man selv ser for seg å etablere seg. 

Enig i at løgn ikke er bra, men det er jo et dårlig karaktertrekk i seg selv. Har han reelt sett løyet bare for å holde henne på gress er det dårlig, men det kommer jo ofte for en dag etter hvert. Mitt forrige svar til deg tok utgangspunkt i at han faktisk ikke visste om han ville ha barn og ønsket å vente (uten at det er løgn) eller ikke ønsket. Da må hun ta stilling til det, og se om hun kan leve med det eller ikke. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Prøv å se det hele fra den aktuelle kvinnen på 29 sitt perspektiv. Hvorfor skulle hun velge en velholden mann på 42 når hun kan velge en velholden mann på 28-35? Hva er argumentet? At "jammen jeg ville ikke ha barn før" og "jeg var ikke klar før" holder bare ikke. Hun driter jo i det. Det er faktisk hennes jobb å finne det beste farsemnet for sine barn, slik kvinner har gjort siden tidenes morgen. 

• Liker 3
Skrevet (endret)

Synes det er helt innafor!

Du må jo nesten gå ned i alder om du ønsker barn. 

Kjenner flere par med såpass i aldersforskjell, tenker ikke noe spesielt om dem. Dersom det hadde vært VELDIG stor forskjell (altså enda større, 20 år og 60 år liksom) kunne jeg kanskje tenkt at fyren var rik 😛 Men det er bare sånn bittesmå hverdagsfordommer, ikke noe jeg tror dere vil kjenne noe på kroppen. Hadde bare gitt faen i det jeg.

Kjør på. Har dere kjemi, så har dere kjemi. Det vil også folk rundt se og forstå. 

Endret av Cuntzilla
  • Liker 1
Gjest In absentia
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det kan man si til man blir blå i ansiktet, men hadde man ikke lyst og/eller evne til barn for 10-15 år siden, så hadde man ikke det. Og det aller viktigste er at barna er ønsket, det skylder man et oppvoksende barn syntes jeg. 

Joda, men det er like sentralt å ha noen å få barna med.

Nå er TS endelig klar, men damene i hans sjikt er ikke lenger like fertile. 

Hvis jeg var TS ville jeg satt meg et mål og laget en plan. Du har ikke tid til å prøve og feile, TS, så jeg ville slått fra meg idéen om kvinner tidlig i 30-årene. Konsentrer deg heller om segmentet 37-42. De fleste kvinner vil ha en mann på sin egen alder. Vær helt åpen på at du ønsker barn og familie fra første stund. Finn noen som er klar og som ønsker å starte ganske snart (innen ett år). 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

100% av menn har bedre spermkvalitet når de er yngre vs. når de er eldre. Det er faktisk ikke til å komme unna, det spiller ingen rolle om det er ubehagelig å tenke på. 

Dersom du ikke har lyst på barn før du er 42, så har du ikke lyst på barn. Så enkelt er det. Den aktuelle mannen må faktisk ta hensyn til langt flere forhold enn bare de som angår han direkte, slik som "jeg har ikke lyst" og "jeg er ikke klar" osv. Dette er faktisk veldig umodent tenkt. 

Selvsagt er det bedre spermkvalitet når man er yngre, men det betyr heller ikke at det er kritisk dårlig spermkvalitet når man er 40-45. For meg er det slett ikke ubehagelig å tenke på, for jeg ser hele tiden rundt meg at menn mellom 40-50 fint kan få barn. Ikke alle selvsagt, men for de fleste går det bra. 

Ofte ikke, men la nå heller folk ta det valget for seg selv. Enig i at det er flere forhold som forsørgerevne osv. som må inn i den vurderingen, men ønsket om barn må være til stede mener nå jeg. Det er alt for mange barn som vokser opp med foreldre som ikke bryr seg, og som ofte ikke ønsket dem i utgangspunktet. Barn skal være ønsket. 

• Liker 1
Gjest O.G.
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Er vel ikke noe i veien for å se for seg livet man ønsker å ha, bare man ikke tar helt av. Og vel, man må jo nødvendigvis bli litt kjent først for å se om det kan bli noe mer, det gjelder jo uansett aldersforskjell. 

TS prøver seg på å "plukke" opp en 29-åring som han omtaler som jente, han ser allerede for seg barn og hele pakken med henne før han blir kjent. Det er sinnsykt creepy.

Man bør jo se an interesser litt og hvordan man lever, og det gjelder for så vidt uavhengig av alder. Hvis man flyr på byen hver eneste helg, fester hardt og viser liten vilje til å ta ansvar for seg selv for eksmpele, så tyder jo det på at man nok ikke bør satse på denne partneren dersom man selv ser for seg å etablere seg. 

Men dette er jo noe en pen fyr som ikke er bra vil gjøre uansett sosioøkonomisk status. Like som en pen fyr som er bra vil få dama si til å føle seg verdsatt og trygg på at det er dem uansett sosioøkonomisk status.

Enig i at løgn ikke er bra, men det er jo et dårlig karaktertrekk i seg selv. Har han reelt sett løyet bare for å holde henne på gress er det dårlig, men det kommer jo ofte for en dag etter hvert. Mitt forrige svar til deg tok utgangspunkt i at han faktisk ikke visste om han ville ha barn og ønsket å vente (uten at det er løgn) eller ikke ønsket. Da må hun ta stilling til det, og se om hun kan leve med det eller ikke. 

Menn vet godt hvilke kvinner de vil gifte seg med og få barn med.  Hele premisset for denne tråden er jo at TS har sett en 29 årig jente han vil smelle på tjukken. 

Endret av O.G.
AnonymBruker
Skrevet
In absentia skrev (5 minutter siden):

Hvis jeg var TS ville jeg satt meg et mål og laget en plan. Du har ikke tid til å prøve og feile, TS, så jeg ville slått fra meg idéen om kvinner tidlig i 30-årene. Konsentrer deg heller om segmentet 37-42. De fleste kvinner vil ha en mann på sin egen alder. Vær helt åpen på at du ønsker barn og familie fra første stund. Finn noen som er klar og som ønsker å starte ganske snart (innen ett år). 

Et spesielt fornuftig innspill som TS bør merke seg! 

Selvsagt er det bedre spermkvalitet når man er yngre, men det betyr heller ikke at det er kritisk dårlig spermkvalitet når man er 40-45. For meg er det slett ikke ubehagelig å tenke på, for jeg ser hele tiden rundt meg at menn mellom 40-50 fint kan få barn. Ikke alle selvsagt, men for de fleste går det bra. 

Ofte ikke, men la nå heller folk ta det valget for seg selv. Enig i at det er flere forhold som forsørgerevne osv. som må inn i den vurderingen, men ønsket om barn må være til stede mener nå jeg. Det er alt for mange barn som vokser opp med foreldre som ikke bryr seg, og som ofte ikke ønsket dem i utgangspunktet. Barn skal være ønsket. 

Selvsagt bør et barn være ønsket, men du kan ikke kaste livets realiteter over baugen bare fordi de ikke passer seg eller fordi du har lurt deg selv til å tro noe annet. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
O.G. skrev (5 minutter siden):

TS prøver seg på å "plukke" opp en 29-åring som han omtaler som jente, han ser allerede for seg barn og hele pakken med henne før han blir kjent. Det er sinnsykt creepy.

Men dette er jo noe en pen fyr som ikke er bra vil gjøre uansett sosioøkonomisk status. Like som en pen fyr som er bra vil få dama si til å føle seg verdsatt og trygg på at det er dem uansett sosioøkonomisk status.

Menn vet godt hvilke kvinner de vil gifte seg med og få barn med.  Hele premisset for denne tråden er jo at TS har sett en 29 årig jente han vil smelle på tjukken. 

Jeg ville nå ikke lagt så mye i ordvalg, mange bruker ordet jente og kvinne om hverandre, men man forstår jo at kvinne er mer beskrivende for ei på 29. Hva er creepy med å tenke gjennom hva man vil i livet? 

Det kan hende, men det er jo oppførsel og livsstilsvalg som gjerne er med i bildet når man ser for seg en man vil ha et lengre forhold med. 

Vel, det er vel litt prematurt. De må jo først bli kjent, og ta det derfra. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så greit det må være for menn som bare kan leve livet uten tanke på biologiske klokken, om man er 42, 45 eller 50 så kan de alltids befrukte en ung kvinne som ordner biffen. Kvinner flest blir tvunget til å ta en tidligere avgjørelse (ja, det finnes kvinner på 42 og 45 som får sitt første barn men det er svært få) da de ikke har den samme muligheten som menn har, stor skjevfordeling fra naturens side her. 

Jeg klarer ikke helt sette meg inn i tankegangen da jeg alltid kun har vært tiltrukket av menn rundt min samme alder, men vet at mange ikke er det så det er sikkert håp for deg ts (heldig for deg så er du mann). Jeg ville nok sett meg om etter damer på 35-42 som også har svært lyst på barn og familie. Mulig det er enklere å ta det litt fortere fram der. 

Anonymkode: a0064...9ef

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
In absentia skrev (9 minutter siden):

Eh, ja? Ingen har vel sagt noe annet. 

Sannsynligvis vil det gå bra med mange av kvinnene i hans "sjikt" også. 

Uansett vat tilfellet her denne 29-årige kvinnen han tydeligvis har møtt. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...