Gå til innhold

Singel mann 42 som ønsker barn

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Kjør på er helt normalt❤️ ingen blir å tenke noe over det! Og om de skulle det, hva gjør det så lenge dere er lykkelig ? 

Tror mange damer bare tenker det er creepy fordi de tenker på de ekle svette mennene som er 15-20 år eldre som tror de har sjans å ligge med dem på byen. Lite sjarmerende når du ser de samme mennene prøve seg på nye unge kvinner ute av deres liga helg etter helg. Men det høres ikke ut som deg !

Anonymkode: 38c71...8c2

Interessant tanke. Ikke tenkt over før. Men det gir mening 😃

Anonymkode: e205c...656

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Du misforstår. Jeg lette ikke etter den absolutte "rette". Men jeg kan ikke få barn med hvem som helst, og det var mange som var totalt feil. Når jeg skjønte at det ikke ville gå og at det vil bli kluss og emosjonelt helvete, så synes jeg ikke det er ansvarlig å tviholde på det kun for å få barn. Er det uansvarlig tankegang? Nei, jeg synes faktisk det r langt mer ansvarlig, for alle. Det motsatte er direkte egoistisk. Ideen er jo å få vokse opp med barnet. Ikke å bare ha litt samværsrett eller å se den nå og da.
Så med den rette, mente jeg alle andre som kunne fungere enn de som var totalt feil. Ikke glem, at det er mye lettere for en kvinne å skaffe seg partner enn en mann før dere tenker at jeg er kresen igjen.

Sånn er jeg skrudd sammen, og det synes jeg ikke betyr at man ikke ville ha barn.
Men jeg skjønner damer har en annen innstilling til dette. Og det forklarer også hvorfor det er så mange uheldige parforhold og skilsmissebarn, ulykkelige mødre og fedre i Norge.

Tror desverre en del damer stresser såpass oppi 30årene at de gjerne får barn med noen som ikke passer helt, fordi de mener det tross alt er bedre enn ingen barn. De får jo gjerne hovedansvaret med brudd og kan finne seg en passende mann etterpå. For menn er det omvendt, hvis de ikke finner rett dame er det mye større sjanse for at de ikke får se barna med brudd og må betale mye bidrag, de har dessuten tid å vente lenger så hvorfor få barn med en crazy bitch i 30 åra bare for å gjøre det? Når de kan finne noen de liker senere. 

Syntes forresten det er veldig fint og ville finne den rette! Jeg hadde lyst på kjæreste i fem år før jeg fikk det, ikke fordi jeg ikke kunne, men fordi ingen føltes rett. Som en vis mann sa til meg "det skal jo være ekte kjærlighet, hva er ellers vitsen ?". Ingen vil være alene, men mister litt troen på mennesker som noen over at man skal finne noen "god nok" å få det til å passe. Man trenger ikke en fotomodellkjæreste men man skal nå ihvertfall ikke ta til takke med noen man bare syntes er ok fordi det er ensomt! Jeg ser såå mange som gjør det, får kjæreste etter kjæreste for å ikke være alene, men det funker jo ikke i lengden om man ikke har litt gnist kjærlighet imellom seg ! 

Syntes du høres fornuftig ut TS og håper det funker mellom dere ♡ Du kommer til å bli hundre ganger lykkeligere om du går all inn for henne på 29 en om du tar til takke med du ikke trives med. Aldersforskjellen er og helt normal.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Tror desverre en del damer stresser såpass oppi 30årene at de gjerne får barn med noen som ikke passer helt, fordi de mener det tross alt er bedre enn ingen barn. De får jo gjerne hovedansvaret med brudd og kan finne seg en passende mann etterpå. For menn er det omvendt, hvis de ikke finner rett dame er det mye større sjanse for at de ikke får se barna med brudd og må betale mye bidrag, de har dessuten tid å vente lenger så hvorfor få barn med en crazy bitch i 30 åra bare for å gjøre det? Når de kan finne noen de liker senere. 

Syntes forresten det er veldig fint og ville finne den rette! Jeg hadde lyst på kjæreste i fem år før jeg fikk det, ikke fordi jeg ikke kunne, men fordi ingen føltes rett. Som en vis mann sa til meg "det skal jo være ekte kjærlighet, hva er ellers vitsen ?". Ingen vil være alene, men mister litt troen på mennesker som noen over at man skal finne noen "god nok" å få det til å passe. Man trenger ikke en fotomodellkjæreste men man skal nå ihvertfall ikke ta til takke med noen man bare syntes er ok fordi det er ensomt! Jeg ser såå mange som gjør det, får kjæreste etter kjæreste for å ikke være alene, men det funker jo ikke i lengden om man ikke har litt gnist kjærlighet imellom seg ! 

Syntes du høres fornuftig ut TS og håper det funker mellom dere ♡ Du kommer til å bli hundre ganger lykkeligere om du går all inn for henne på 29 en om du tar til takke med du ikke trives med. Aldersforskjellen er og helt normal.

Takk for forståelse :) Enig i det du skriver. 
Også var det jo ikke sånn at jeg vasset i muligheter heller, selv om jeg kan se at jeg muligens ga det inntrykket.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.5.2021 den 18.43):

Ønsker kone og familieliv. Ser etter ei omsorgsfull jente med godt humør. Vil gjerne bli ordentlig kjent før familie stiftes. Tenker jeg må litt ned i alder for å treffe en fruktbar kvinne. Tenker på fordommer rundt eldre menn og yngre damer. Har et godt øye til ei på 29. Hva tenker dere er sosialt akseptert? 

Anonymkode: c54ee...039

Hva?! :jolie:Tull og tøys! Fulgte du ikke med i undervisningen på barne- og ungdomsskolen? :opplyser: Årsaken til at du ønsker å gå ned i alder, er kanskje noe helt annet? :lur:

Anonymkode: 46b1e...e39

• Liker 1
Skrevet
On 5/4/2021 at 6:47 PM, AnonymBruker said:

Det kommer an på hva slags sosialt lag du er i. Jeg syns den aldersforskjellen er akseptabel, og jeg ville ikke tenkt at en 42 år gammel mann er en "gris" som går etter en 29 år gammel kvinne. Jeg er selv 26 år gammel, og kunne lett datet en mann i slutten av 30-årene. Muligens ikke en på 40 år, men kommer an på. En kvinne på 30 år og litt eldre kan fortsatt få barn, så du trenger ikke begrunne at du vil ha en yngre kvinne med at hun må være "fruktbar". 30-åringer kan også være det. Du tar for øvrig for gitt at dine svømmere gjør jobben bra nok. 

Anonymkode: e6dcc...b12

Tenkte det samme hvis første intensjon med forhold er ønske om barn bør man kanskje sjekke om man selv er fruktbar. Det er ganske enkelt for en mann og få sjekket dette

Grunnen til at jeg skriver dette er at du virker veldig klar for å få barn, og hvis dette kommer før et eventuelt.kjæreste forhold kan det være greit å sjekke dette først

Fruktbarheten hos menn er jo gått ganske mye ned de siste årene og du er jo heller ikke så ung.

Skrevet
On 5/4/2021 at 7:07 PM, AnonymBruker said:

Mulig jeg formulerte meg dårlig. Har ingenting i mot en dame som nærmer seg 40, så lenge hun ønsker familie. Synes bare jeg og henne på 29 har en god ting på gang, og tenker ikke over forskjellen selv. Mulig andre vil ha store innvendinger til å slå seg til ro med en i 20 årene. Samtidig blir hun 30 om et år.

Hvis du allerede har funnet damen hva gjør du i såkalt her. Null problem med 12 års aldersforskjell hvis man vil være sammen.

AnonymBruker
Skrevet

Helt innenfor med tanke på alder. Du kan fint finne ei litt yngre dame, og mange damer i alderen 28-35 som ikke har barn eller ønsker fler3 vil npk synes at menn i din alder er attraktivt nettopp fordi man tenker at du er klar for å være seriøs og stift familie.

Anonymkode: 2a31f...65e

Skrevet
On 5/4/2021 at 10:08 PM, AnonymBruker said:

Ser mange ikke er så positive til denne forskjellen, mest fordi dama ikke vil få et tilfredsstillende liv? Jeg ser ikke helt denne. Det blir stadig vanligere å stifte familie sent. Flere får barn i slutten av 30, begynnelsen av 40 årene. Grunnen for meg er at jeg ikke har funnet den rette kvinnen. Dersom man er forelsket og glad i hverandre, har de samme målene rundt å stifte familie og ønsker det samme livet. Må alderen bety at jeg ikke kan gjøre henne lykkelig hvis jeg holder meg frisk og aktiv, og stiller opp som ektemann?

Nei såklart ikke og det er vel en helt grei forklaring at man ikke har funnet den rette før. Det er vanskelig og finne den rette og mange må nok ned i krav for å gjøre det noe som gjelder begge kjønn.

Jeg ser for øvrig ikke problemet med å få barn når man er over 40. Min eksmann var 41 år da vi fikk yngstemann. Yngstemann bøe også voksen før pappaen ble pensjonist.

Personlig setter jeg grensen til 50 år for menn men klart det er en fordel å være yngre. Men heller ikke noe problem å være over 40. Nå skal det sies at dette var siste barn for min eksmann. Men han hadde ingen problemer med å følge opp. 

AnonymBruker
Skrevet
timbar skrev (10 minutter siden):

Hvis du allerede har funnet damen hva gjør du i såkalt her. Null problem med 12 års aldersforskjell hvis man vil være sammen.

Fordi jeg ikke er ts..

Skrevet
On 5/5/2021 at 10:29 AM, O.G. said:

Vel, men bra menn av det slaget er som oftest gift og har barn allerede når de er 42 år. 

Ikke alltid har selv en sønn på 33 år, har vært i forhold i 7 år som tok slutt. Uvisst av hvilken grunn men de fikk aldri barn sammen, sånt skjer og en mann er vel ikke mindre attraktiv av den grunn. Tror han venter med å binde seg igjen men liker dårlig fasiten folk her inne sitter. Har også 2 kollegaer av den mannlige sorten mer enn middels pene ( en har vært gift uten barn) den andre er faktisk enda penere men såvidt jeg vet har han ikke vært i forhold. Ikke homofil god jobb men trolig en mann som må sjekkes opp.

Dessverre er det endel menn som mangler selvtillit uten å ha grunn til det så hvis det skal være likestilling er det vel like mye kvinnens ansvar å sjekke opp. 

Men igjen slutt å være så forutinntatt, det er mange forskjellige grunner til at menn eller kvinner forblir single altfor lenge. 

Skrevet
timbar skrev (3 minutter siden):

Dessverre er det endel menn som mangler selvtillit uten å ha grunn til det så hvis det skal være likestilling er det vel like mye kvinnens ansvar å sjekke opp. 

Nå nei.

Hvis en fyr ikke sjekker deg opp så er han egentlig ikke interessert, men tar det han får når en dame sjekker ham opp.

Skrevet
On 5/5/2021 at 9:46 AM, AnonymBruker said:

Du kommer til å bli eldre langt tidligere enn henne. Hun har 10-15 år igjen på å være attraktiv, men det har nok ikke du. Hvor lykkelig tror du hun kommer til å være? 

Anonymkode: 7cfa3...3ec

Herlighet hva er det du skriver, det finnes 60 år gamle menn og kvinner som holder seg bra og det finnes 30 og 40 årige menn og kvinner som siger ut og driver i å holde seg bra . Det er ikke alderen det kommer an på men lysten til å holde seg godt og være en god kjæreste. Hva vet du om hva hun vil tenke om 10-15 år. Du vet ingenting om disse to.  Min fetter giftet seg med en 12 år yngre dame de fikk aldri barn sammen noe som skyldtes henne etter som jeg har forstått. Selv om konen ikke forfalt gjorde heller ikke fetteren min det og det var ikke godt å se hvem som var eldst. For øvrig er min fetter i dag død ikke av alderdom, men av slike ting som rammer tilfeldig.

Skrevet
On 5/5/2021 at 10:00 AM, AnonymBruker said:

Kvinner flest ønsker å etablere egen familie, så for en mann som virkelig vil finne seg partner å få barn med så er det faktisk mulig. Det blir flere og flere menn som ikke får barn og jeg syns det er naivt å anta at dette er ufrivillig, blant annet basert på egne erfaringer. Det er vanligere for menn å velge vekk egen familie enn det er for kvinner. Derfor står jeg fast på at barnløse menn har mer å forklare enn kvinner (dersom det blir blir spørsmål om det). 

Det er helt i orden å velge selv, men TS må være realistisk. Menn må lære seg at å utsette familie kan ha konsekvenser, unge kvinner er nemlig mest interessert i å etablere seg med menn ca. på sine egen alder. 

Enig med deg til en viss grad, vi kvinner ønsker gjerne en jevnaldrende partner frem til sånn ca i starten av 30 årene. Da går sannsynligvis kriterier og forventninger ned hvis vi ikke har funnet den rette og jeg vil tro mange er villig til å fire litt for i det hele tatt å få oppfylt drømmen om barn om de har den.

Jeg tror at sånn midtveis i 30 årene vil barnløse kvinner som ikke er i forhold finne ut man må senke kravene, samtidig kommer man faktisk ikke utenom det faktum at 50% av alle forhold som iallefall ble inngått mens man var for ung går galt. Da får man altså en generasjon skilte mødre og fedre.

Men det finnes sikkert også 30 åringer som fortsatt drømmer om å finne en mann uten bagasje som det også finnes menn som gjør det. Finnes ingen fasit sier det igjen og igjen.

Skrevet
13 minutter siden, O.G. said:

Nå nei.

Hvis en fyr ikke sjekker deg opp så er han egentlig ikke interessert, men tar det han får når en dame sjekker ham opp.

Tuller du tenk om det var så enkelt som du sier.Klart en fyr du sjekker opp kan være intr.selv om han er sjenert.  Hvor enkelt er det egentlig å sjekke opp noen, jeg er middelaldrende har vært gift og har barn men å sjekke opp menn har aldri vært min greie så hvorfor forventes det at menn skal være så mye tøffere  

Og igjen finnes ingen fasit på verken menn eller kvinner så hva får deg til å tenke sånn tro? 

• Liker 1
Skrevet
On 5/5/2021 at 10:34 AM, O.G. said:

De bra fyrene ut av dem, mennene som ønsker seg familie og ikke er "usikker og vil vente litt", de er gjerne gift og har barn allerede før fylte 30 år, de. De pene som er igjen av dem, de som vil være player ute på byen eller har en plassholder av en samboer de nekter barn og ekteskap, er menn kvinner i alle aldre bør holde seg unna.

Utrolig men sant finnes også pene ungkarer på over 30 år. Men her inne er man så forutinntatt at man har laget fasit.

Skrevet
On 5/6/2021 at 11:08 AM, AnonymBruker said:

At der fins menn på 42 år som er underutviklet mentalt endrer ikke at de er sannsynlige å får helseproblemer langt tidligere enn en 29 årig kvinne. Det kjør dem heller ikke til et varp for en kvinne på 29. 

Det er så sinnsykt ekkelt at menn alltid skal prøve å legitimere sin egoisme. Alder er MYE MER enn ett tall. En 29 åring var 5 år når 42 åringen fikk stemmerett. Hvor vanskelig er det egentlig å forstå at det gir store ulikheter resten av livet?

Anonymkode: 29e1b...d4a

Fy søren så mye edder og galle som siver ut av deg. Jeg er nesten flau på mitt kjønns vegne når jeg leser enkelte kommentarer her.  Det kan for det første være mange grunner til at man er singel som 42 åring ( man trenger overhode ikke være underutviklet) noen har f.eks vært i langvarige forhold som ikke fungerte. 

Det er heller ikke sånn at en mann kan ønske seg barn uten at kvinnen også gjør det.  Noen erfarer dette seint. 

Jeg har flere attraktive kollegaer som fortsatt er enslig i 40 årene ( har gjerne vært i forhold som ikke fungerte) tidligere. De er vel ikke utgått på dato av den grunn.

Selv om jeg som kvinne ikke har vært i slike situasjoner er det skremmende hvilke holdninger enkelte her inne har, og ikke minst hvor hvordan de har laget en fasit for hvordan ting skal være. Er det rart vi har så mange single både menn og kvinner godt voksne? 

• Liker 1
Skrevet
On 5/5/2021 at 10:43 AM, AnonymBruker said:

Nettopp! 

Og mange er da også skilt i den alderen også.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg hadde vært singel så hadde det ikke vært noe problem for meg å vært i sammen med en som er 42. Er 33 nå :) 

Anonymkode: b535a...835

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...