Gå til innhold

Dere som fikk første dose av Astra Zeneca...dose to what 2 do?


ME97

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Rocka69
Fiskegrateng skrev (10 timer siden):

Spørs hva hun mener med tvangsvaksinering. Kommer helsepersonell hjem til de som ikke vil vaksinere seg og vaksinerer dem ved å bruke fysisk makt?

Etter en dom i EMD for få uker siden, så er ikke fysisk makt tillatt.

Men f.eks. fullstendig isolasjon i bolig eller annet sted(de får ikke gå i matbutikker, apotek, lege, ikke gå på jobb eller skole, ikke ha besøk), nekte de å gå på jobb/skole, nekte dem å oppholde seg på offentlig sted, kraftige bøter, fengsel og hvis barn er involvert så kan de omplasseres - dette er sanksjoner EMD har tillatt.

Altså nasjonale myndigheter kan om nødvendig plassere vakter utenfor en bolig som fysisk vil hindre de som nekter å la seg vaksinere og som ikke har en medisinsk tilstand som gjør at de ikke kan vaksineres (men da må de faktisk testes for allergi, eller ha en underliggende sykdom eller gå på medisiner som ikke kompatible med noen av vaksinene). Dvs. at vaksinemotstandere/konspirasjonsteoretikere kan faktisk holdes isolert fullstendig og vil risikere jobb og utdanning, og gå personlig konkurs.

Og samme dom fra EMD sier også at obligatorisk vaksinasjon er en forutsetning for demokrati og bevaring av menneskerettigheter. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen andre som har tatt Pfizer nå? Jeg har time imorgen og er forsatt ambivalent. Ble ikke særlig beroliget over webinaret til FHI. Har prøvd å få utsatt den en uke eller to, men fikk beskjed om at det måtte bli i morgen eller langt uti juli, tidligst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

neon_sun skrev (3 timer siden):

Er det noen andre som har tatt Pfizer nå? Jeg har time imorgen og er forsatt ambivalent. Ble ikke særlig beroliget over webinaret til FHI. Har prøvd å få utsatt den en uke eller to, men fikk beskjed om at det måtte bli i morgen eller langt uti juli, tidligst. 

Så merkelig dere ikke kan få ny time, hva med de som føler seg syk ellernoe pp vaksinasjonsdagen, blir det det samme for dem da at de må vente mange mnd? 
jeg har allerede fått ny dato idag til 27.5... ikke lang betenkningstid da jeg sikkert må svare før jeg har sett hvordan kollegaer responderer.. 

 

for øvrig har jeg hørt om kollegaer til venninner andre steder som ble litt stiv i kroppen etter pfizer, og ikke mer enn det. Men individuelt er det jo:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

neon_sun skrev (4 timer siden):

Er det noen andre som har tatt Pfizer nå? Jeg har time imorgen og er forsatt ambivalent. Ble ikke særlig beroliget over webinaret til FHI. Har prøvd å få utsatt den en uke eller to, men fikk beskjed om at det måtte bli i morgen eller langt uti juli, tidligst. 

Jeg har fått Pfizer som dose to, fikk den onsdag forrige uke. Ingen bivirkninger og alt fortsatt bra 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ME97 skrev (1 time siden):

Så merkelig dere ikke kan få ny time, hva med de som føler seg syk ellernoe pp vaksinasjonsdagen, blir det det samme for dem da at de må vente mange mnd? 
jeg har allerede fått ny dato idag til 27.5... ikke lang betenkningstid da jeg sikkert må svare før jeg har sett hvordan kollegaer responderer.. 

 

for øvrig har jeg hørt om kollegaer til venninner andre steder som ble litt stiv i kroppen etter pfizer, og ikke mer enn det. Men individuelt er det jo:)

Hadde nok gjerne fått det om det hadde vært slike grunner, aner ikke. 

Sille4 skrev (1 time siden):

Jeg har fått Pfizer som dose to, fikk den onsdag forrige uke. Ingen bivirkninger og alt fortsatt bra 😊

Godt å høre, håper det forsetter slikt for din del :) takk for svar, virker som om de fleste tåler denne komboen bra i et kortidsperspektiv iallefall, det er jo superbra 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk Moderna idag tidlig som dose to. Fått hodepine og ble ganske trøtt, så måtte legge meg nedpå og ta en høneblund istad! Ellers i ganske fin form. Ble akkurat samme etter AZ. Men da begynte jeg også i tillegg å blø neseblod + ekstremt hovent tannkjøtt 😅  Leste også at de driver og forsker nå på om det faktisk kan ha en bedre virkning mot viruset ved å kombinere to forskjellige type vaksiner, så det blir jo spennende å se. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok Pfizer som dose nr 2 onsdag, etter mye om og men. Har vært hinsides trøtt, men ellers helt ok. Så mye bedre enn første dosen med AZ når jeg lå flat en hel helg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rocka69

I følge en spansk undersøkelse så gir komboen AZ og Pfizer veldig god beskyttelse. Trolig bedre enn to doser AZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar med glede en dose av et annet serum. Hva det er har ingenting å si. Kunne tatt AZ en gang til å jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rocka69 skrev (4 minutter siden):

I følge en spansk undersøkelse så gir komboen AZ og Pfizer veldig god beskyttelse. Trolig bedre enn to doser AZ

Får håpe det 😁 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rocka69
Smeltemann skrev (3 minutter siden):

Tar med glede en dose av et annet serum. Hva det er har ingenting å si. Kunne tatt AZ en gang til å jeg.

ditto! Men hvis det er slik som spanjolene sier at komboen AZ/Pfizer gir bedre beskyttelse enn AZ alene så bare gleder jeg meg til Pfizer om to uker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rocka69 skrev (1 minutt siden):

ditto! Men hvis det er slik som spanjolene sier at komboen AZ/Pfizer gir bedre beskyttelse enn AZ alene så bare gleder jeg meg til Pfizer om to uker

Vi får håpe spanjolene har rett👍👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, Mheihei said:

Fikk Moderna idag tidlig som dose to. Fått hodepine og ble ganske trøtt, så måtte legge meg nedpå og ta en høneblund istad! Ellers i ganske fin form. Ble akkurat samme etter AZ. Men da begynte jeg også i tillegg å blø neseblod + ekstremt hovent tannkjøtt 😅  Leste også at de driver og forsker nå på om det faktisk kan ha en bedre virkning mot viruset ved å kombinere to forskjellige type vaksiner, så det blir jo spennende å se. 

Trodde alle skulle få Pfizer som nr 2 jeg?  Vet du hvorfor du fikk moderna?

Edit, ser at de har gått tilbake på at alle skulle få samme vaksine som nr 2.

Endret av Rosa Sitron
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter mye om og men ble det vaksine på meg. Det hjalp å utsette det en uke for å se at det ikke oppstod noe unormalt med kollegaer osv. Likevel tenker jeg jo fortsatt på eventuelle senvirkninger som er umulig å vite noe om pr nå, men nå har jeg altså ‘fulgt strømmen’ og foreløpig går det veldig fint. Fikk vaksinen igår og har hatt en tung og vond arm idag. utover dette veldig lite plager. Noe muskulært i nakke og øvre del av rygg. peanuts sammenlignet med AZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tutte skrev (5 minutter siden):

Er det flere som har tatt Phizer etter AZ? 

Jaaa:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok AZ først, så Pfizer.
Fikk feber 14-15 timer etter Pfizer (på AZ fikk jeg feber ca 10 timer etter). Feberen jeg fikk av Pfizer var litt mildere og kortere.
Nå er det snart en uke siden jeg tok den. Har hatt hodepine i noen dager (men sliter med dette fra før, så kan være tilfeldig).
Kanskje LITT mer trøtt enn vanlig, men det er ikke mye forskjell. 
Ellers fin i form.
Angrer ikke på at jeg har tatt vaksinen, og håper andre gjør det også. Er selv livredd for senvirkninger, men tenker at det er verdt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok Pfizer etter AZ - det har gått helt fint. Reagerte helt vanvittig på AZ, har ikke vært så dårlig på sikkert 10 år! Kun litt vond arm etter Pfizer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...