Gå til innhold

Dere som fikk første dose av Astra Zeneca...dose to what 2 do?


ME97

Anbefalte innlegg

Toppfuru skrev (5 minutter siden):

Vet at gamle dyrestudier med adenovirus viser dette, men det er vel ingen som tydelig kan vise at det er selve adenovektoren som er direkte årsak? Spikeproteinet har også egenskapene til å ødelegge blodceller ved å angripe endotelet  https://www.salk.edu/news-release/the-novel-coronavirus-spike-protein-plays-additional-key-role-in-illness/. Så hva som var årsaken og hva som er risikofaktorene er vel for tidlig å si. Kanskje vi får noen svar i tiden som kommer. 

Uansett, jeg ønsker ikke å være forsøkskanin videre. Men det står respekt av og jeg sier ydmykt takk til de som tørr og gjør det! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lillepinnsvin skrev (52 minutter siden):

Vet at gamle dyrestudier med adenovirus viser dette, men det er vel ingen som tydelig kan vise at det er selve adenovektoren som er direkte årsak? Spikeproteinet har også egenskapene til å ødelegge blodceller ved å angripe endotelet  https://www.salk.edu/news-release/the-novel-coronavirus-spike-protein-plays-additional-key-role-in-illness/. Så hva som var årsaken og hva som er risikofaktorene er vel for tidlig å si. Kanskje vi får noen svar i tiden som kommer. 

Uansett, jeg ønsker ikke å være forsøkskanin videre. Men det står respekt av og jeg sier ydmykt takk til de som tørr og gjør det! 

Stemmer, og dette er årsaken til at covidpasienter er utsatt for blodpropper, og som det står er det på grunn av påvirkning på åreveggene. Men det må ikke forveksles med det kliniske syndromet man ser ved AZ vaksina, virker å være en helt annen mekasinme som innebærer lave blodplater (blir dannet antistoffer mot disse) i tillegg til blodpropper.

Endret av Toppfuru
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lambino skrev (19 timer siden):

Det du sier her er grunnen til at jeg ikke tror dette er trygt. Det skiftes mening for ofte og for fort. Først er en vaksine trygg, så dør folk av den, så bør man absolutt ikke blande to ulike doser men nå er det plutselig trygt.. Dette er et eksperiment med døden til følge, det bør respekteres at det er ganske drøyt å bli med på dette..

Uansett så vil det stenges ned igjen etter sommeren, da har vi sikkert vært for mye sammen og ny forskning sier vi må ha seks vaksiner ikke to (slik er det jo hele tiden...

Det er noe med å kunne si ting høyt flere steder, da hjelper du andre som tenker det samme. Håper du våger en dag. 

Det er ikke sikkert det stenges ned om de fortsetter å utvikle nye vaksiner med den hastighetsgraden de gjør i dag. Antagelig må vi ta nye vaksiner årlig fremover. Nye vaksiner som utvikles etterhvert som vi får stadig nye mutasjoner. Slik som ved influensavaksinen.

Samfunnet har ikke råd til å stadig stenge ned igjen. Og det et jo nettopp det denne massevaksineringen handler om. Økonomi. Vi har ikke råd til annet enn at de aller fleste vaksinerer seg nå så fort som mulig.

Her i landet har vi fortsatt valget, men ikke alle land har det. I de landene der vaksineskepsisen er størst har de valgt å innføre tvang. Det hadde med stor sannsynlighet endt slik her også om vaksineskepsisen vår lå på 80%...og ikke 20%..

Det hadde heller ikke overrasket meg om det ble vaksine tvang her også om viruset bare fortsatte å utvikle seg slik at vi når bristepunktet. Vi er enda ikke der. Men flere land er det.

Jeg tror uansett ikke vi når så langt. Dette viruset vil snart dø ut.

Hadde vi ikke gjort noe ville vi utvilsomt hatt skremmende mye høyere antall dødsfall. Men viruset ville etterhvert dødd ut av seg selv. Slik det har gjort ved alle andre pandemier oppigjennom årene, både med og uten vaksiner. Vaksinene gjør bare at det går enda litt fortere og ned enda lavere antall dødsfall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zooey skrev (På 10.5.2021 den 17.03):

Jeg vet ikke, fordi vi får ikke beskjed før vi møter opp til timen. Samtidig er jeg skeptisk, fordi da jeg tok første dose i slutten av mars så spurte jeg om bivirkningene (den hadde blitt stoppet i Norge og mediedekningen var enormt) og jeg ble avfeid som irrasjonell av legen. Så vaksineringen føles veldig politisk, altså at de gjør alt for å massevaksinere fleste mulig. Det gjør at jeg ikke klarer å stole helt på helsevesenet.

Du burde jo virkelig ha grunn til å være skeptisk. Du er modig. Har du lov å angre når du får høre hvilken vaksine det er?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justlooking skrev (På 12.5.2021 den 0.03):

Man kan ha tatt masse vaksiner hele livet, masse reisevaksiner osv. men er man skeptisk til denne er man automatisk antivaxxer, konspiratorisk, egoistisk og det som mye verre er. Det brukes hersketeknikker fordi de selv lar frykten overstyre alt dessverre.

Derfor er det lurt å starte med å si at du verken er vaksinemotstander eller konspirasjonsteoretiker. For å unngå stigmatisering. Jeg starter feks alltid med å si at jeg tar influensa vaksinen årlig. Mange glemmer jo at vi vanligvis får omslag 500 000 smittede med influensa her i landet årlig og minst 900 dødsfall. Og her dør barn også. Dette ville jo vært unngått om alle hadde tatt den.

Når dette er sagt, så hadde det sikkert ikke vært dumt med munnbind, 2 meters avstand  og spritautomater hver influensa sesong fremover, så hadde jo influensavaksinen (også) vært unødvendig. Tror vi knapt har hatt noen tilfeller med influensa denne sesongen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg og flere kolleger tatt 2 dose m pfizer. Ingen bivirkninger annet enn vondt rundt stikket i muskelen. Sovet som et barn i natt.

De som har hatt covid-19 får også 2 dose med pfizer og lever enda. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 hours ago, Jullen said:

Det er ikke sikkert det stenges ned om de fortsetter å utvikle nye vaksiner med den hastighetsgraden de gjør i dag. Antagelig må vi ta nye vaksiner årlig fremover. Nye vaksiner som utvikles etterhvert som vi får stadig nye mutasjoner. Slik som ved influensavaksinen.

Samfunnet har ikke råd til å stadig stenge ned igjen. Og det et jo nettopp det denne massevaksineringen handler om. Økonomi. Vi har ikke råd til annet enn at de aller fleste vaksinerer seg nå så fort som mulig.

Her i landet har vi fortsatt valget, men ikke alle land har det. I de landene der vaksineskepsisen er størst har de valgt å innføre tvang. Det hadde med stor sannsynlighet endt slik her også om vaksineskepsisen vår lå på 80%...og ikke 20%..

Det hadde heller ikke overrasket meg om det ble vaksine tvang her også om viruset bare fortsatte å utvikle seg slik at vi når bristepunktet. Vi er enda ikke der. Men flere land er det.

Jeg tror uansett ikke vi når så langt. Dette viruset vil snart dø ut.

Hadde vi ikke gjort noe ville vi utvilsomt hatt skremmende mye høyere antall dødsfall. Men viruset ville etterhvert dødd ut av seg selv. Slik det har gjort ved alle andre pandemier oppigjennom årene, både med og uten vaksiner. Vaksinene gjør bare at det går enda litt fortere og ned enda lavere antall dødsfall.

Hvilke land har innført tvangsvaksinering?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Coronas skrev (6 timer siden):

Nå har jeg og flere kolleger tatt 2 dose m pfizer. Ingen bivirkninger annet enn vondt rundt stikket i muskelen. Sovet som et barn i natt.

De som har hatt covid-19 får også 2 dose med pfizer og lever enda. 

De på min jobb som har hatt covid og fikk AZ har ikke fått mer tilbud enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere. Da har jeg valgt å få ny dato ved neste tildeling. Så får litt mer tenketid, og resultater fra bla. engelsk studie kommer denne/ neste uke, samt observere litt hvordan det går med kollegaer. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lambino
ME97 skrev (8 minutter siden):

Hei dere. Da har jeg valgt å få ny dato ved neste tildeling. Så får litt mer tenketid, og resultater fra bla. engelsk studie kommer denne/ neste uke, samt observere litt hvordan det går med kollegaer. 

Veldig bra! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

zemer skrev (11 timer siden):

De på min jobb som har hatt covid og fikk AZ har ikke fått mer tilbud enn det.

Men da fikk de andre dose med AZ og er fullvaksinert hvis ikke fhi ol sier vi må ha en tredje dose til høsten 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Coronas skrev (25 minutter siden):

Men da fikk de andre dose med AZ og er fullvaksinert hvis ikke fhi ol sier vi må ha en tredje dose til høsten 🤔

Fikk først AZ så covid. De regnes da som fullvaksinert ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiskegrateng skrev (På 13.5.2021 den 16.16):

Hvilke land har innført tvangsvaksinering?

Beklager, så ikke denne før nå. Det står lite direkte om hvilke land det gjelder, da disse statene selv ikke ønsker å uttale seg om det i media. Men har en venninne fra Serbia som beskriver tvangsvaksinering i hjemlandet sitt og flere naboland.

https://juridika.no/innsikt/vaksinedebatt-og-juss-bryter-tvangsvaksinering-menneskerettighetene

Og så har vi begrepet vaksineplikt som kanskje er mest vanlig, men likevel på mange måter en finere måte for ‘tvang. Feks at man mister mange vesentlige rettigheter uten vaksine. Nektes å ta utdannelse, mister jobber eller blir omplassert. Fordi man er pliktig å ha tatt vaksine for å stille på (utdannelses)institusjonen. 

Innfører er land vaksineplikt i alle skoler feks, vil det jo omtrent tilsvare vaksinetvang..

Vaksineplikt vil vi nok se mer av hos oss også tenker jeg. Allerede nå er det jo i flere kommuner diskutert hvorvidt helsepersonell som ikke ønsker å vaksinere seg får beholde jobben og/eller må bli omplassert.

 

Endret av Jullen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rocka69 skrev (På 12.5.2021 den 11.46):

Jeg har fått en dose av AZ, og får dose 2 av enten Pfizer eller Moderna. Og jeg venter på den med glede, og kommer til å ta alle booster shots som blir tilbudt. Samme med alle andre vaksiner. 

Ja har du tatt Boostrix også da som skal tas hver 10ende år hele livet ;)
påfyll hver 10år av vaksine mot difteri, stivkrampe, kikhoste og polio

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rocka69
kvinne35+ skrev (3 timer siden):

Ja har du tatt Boostrix også da som skal tas hver 10ende år hele livet ;)
påfyll hver 10år av vaksine mot difteri, stivkrampe, kikhoste og polio

Er vaksinert mot difteri, stivkrampe, kikhoste, polio for mindre enn to år siden :) 

Men er vel ikke lenge før jeg trenger en boost mot TB - altså BCG. :) 

Men først Covid-19 dose 2

Endret av Rocka69
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den siste observasjonsstudien for de som er interessert:

https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(21)01115-6/fulltext?fbclid=IwAR3_iUTv5yFlmKihq5XpzJkzdCmot6wZoPz2FrheKWXONB6X3TAa1K5_EYA

Kort oppsummert ser man noe økt immunrespons som gav seg til uttrykk ved noe mer feber og bivirkninger, men kun de første 48 timer. Ingen hadde lave blodplater på dag 7. Dette er oppmuntrende, men en svakhet er jo at deltagerene var 50+.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Rocka69
Jullen skrev (4 timer siden):

Beklager, så ikke denne før nå. Det står lite direkte om hvilke land det gjelder, da disse statene selv ikke ønsker å uttale seg om det i media. Men har en venninne fra Serbia som beskriver tvangsvaksinering i hjemlandet sitt og flere naboland.

https://juridika.no/innsikt/vaksinedebatt-og-juss-bryter-tvangsvaksinering-menneskerettighetene

Og så har vi begrepet vaksineplikt som kanskje er mest vanlig, men likevel på mange måter en finere måte for ‘tvang. Feks at man mister mange vesentlige rettigheter uten vaksine. Nektes å ta utdannelse, mister jobber eller blir omplassert. Fordi man er pliktig å ha tatt vaksine for å stille på (utdannelses)institusjonen. 

Innfører er land vaksineplikt i alle skoler feks, vil det jo omtrent tilsvare vaksinetvang..

Vaksineplikt vil vi nok se mer av hos oss også tenker jeg. Allerede nå er det jo i flere kommuner diskutert hvorvidt helsepersonell som ikke ønsker å vaksinere seg får beholde jobben og/eller må bli omplassert.

 

EMD(https://hudoc.echr.coe.int/eng#{"itemid":["001-209039"]}) har konkludert med obligatorisk vaksinasjon er ikke i strid med Menneskerettighetene. Men fysisk tvang for å gjennomføre vaksinasjon er det, men nasjoner kan bruke andre tvangsmidler enn fysisk tvang - bøter, fengsel, full isolasjon, internering, barnevern kan ta mindreårige barn vekk fra foreldrene, nekte fysisk oppmøte på skole og arbeidsplass, ikke bruk av det offentlig rom. Dette gjaldt vaksine mot meslinger, som de fleste faktisk ikke blir så syke av i Europa(man blir syk, men de fleste dør ikke av det - og etter sykdom så blir man immun).

Videre gir EMD dommen beskjed om vaksinasjon er en forutsetning for demokrati og bevaring av menneskerettigheter, men at obligatorisk vaksinasjon/plikt til å la seg vaksinere må ha lovhjemmel i nasjonenes egne lover. 

Guess what, Norge har denne hjemmelen - så Staten har dommen bekreftet lovligheten av §3.8(https://lovdata.no/lov/1994-08-05-55/§3-8).

De som verken kan eller vil vaksineres kan i verste fall bli bli isolert fullstendig etter Smittevernloven og EMD sin dom. Da kan nok jobber ryke fordi man ikke kan møte på jobb. Isolering betyr ikke nødvendigvis at man blir satt i karantene hjemme i 10 dager - og kan jobbe på hjemmekontor, det kan bety at man blir isolert på et sted nasjonen bestemmer. Da kan man faktisk sitte i isolasjon til man faktisk gir opp og tar vaksinen.

Så hvis vaksinegraden blir lav, så kan Regjeringen(Erna eller kommende) bestemme at obligatorisk vaksinasjon skal gjennomføres og de som fremdeles nekter - kan holdes isolert inntil videre eller lar seg vaksinere.

Dog går ikke den norske lovhjemmelen så langt som dommen fra EMD sier at man kan. Så at Tsjekkia som dommen omhandler, vil bruke tvang for å vaksinere befolkningen mot Covid-19 eller de som nekter tar jeg for gitt. Likeså naboland, inkl Serbia. Trolig vil dette skje i Italia, som generelt har en liten tillit til vaksiner. Og Italia har måttet bruke tvang tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rocka69

Når man ser på dommen fra EMD, så ville EMD overveiende sannsynlig si at f.eks. karantene(både hjemme og hotell) ved innreise ikke være i strid med Menneskerettigheter for å gjøre medisinske tester mot smittsomme sykdommer. 

Dvs at Kapittel 3 Regjeringen har brukt som lovhjemmel for karantene for mistenkte smittede og isolering av smittede vil være lovlige etter Menneskerettighetene. Men karantenehotell, så kan en si at dette er tvilsomt etter Grunnlovens §106. 

Og leser man §3.2 i Smittevernloven, så kan Regjeringen i ren forskrifts form innføre tvungen testing for stort sett alle over 16 år(for de under 16 - så kan Staten pålegge foreldre å la barna undersøkes).

Og når nedstengning så bruker staten Kapittel 4 som lovhjemmel. Forholdsmessigheten er det faktisk Grunnloven som sier, ikke Smittevernloven. Staten kunne altså ha stengt samtlige skoler, arbeidsplasser (inkl matbutikker og apotek) om Grunnloven ikke har sagt noe om forholdsmessighet, så lenge pandemien varer og inntil alle er vaksinert (enten frivillig eller obligatorisk). Og dette er innbakt i Smittevernloven, at tiltakene skal bare vare så lenge det er nødvendig(men det er en vurderingssak hva som er nødvendig).

Regjeringen har med andre ord på langt nær gått så langt som de faktisk kunne og kan ev gjøre i fremtiden. Så skulle Covid-19 vise seg å mutere til en mye farligere og mer smittsom mutasjon, så kan Regjeringen(enten nåværende eller neste) bruke enda mer strengere tiltak, som f.eks. full nedstengning av flyplasser, arbeidsplasser, skoler, kollektivtransport, fysisk sperre veier mellom geografiske områder, obligatorisk vaksinering og medisinering.  

Jeg vaksinerer meg av flere årsaker:

1) Jeg har ikke lyst til å bli alvorlig syk og dø enda. 

2) Jeg vil ta vare på mitt barn til at det stort nok til å klare seg selv

3) Jeg gjør det fordi jeg vil ikke at andre i Norge skal blir alvorlig syke og dø unødvendig

4) Jeg gjør det fordi jeg vil at samfunnet og økonomien skal åpne, og at arbeidsledige/permitterte i Norge skal få komme tilbake til jobb.

5) Jeg gjør det fordi jeg føler det er min plikt som norsk statsborger å bidra til at Norge kan normaliseres. Den samme plikten man har ved en invasjon av en fremmed makt. Jeg ser på Covid-19 som en fremmed makt som angriper oss, vi kan ikke bruke jagerfly, skytevåpen, marinen, tanks osv for å forsvare Norge. Men vi bruker karantene, isolering, vaksinasjon og medisiner for å bekjempe fienden. Og om en fremmed makt angriper oss, så har vi faktisk etter Grunnloven plikt til å forsvare landet mot "fiender" - og dette har lagt i Grunnloven siden 17. mai 1814. 

Akkurat de som sto opp mot Nazi-Tyskland i 1940 og frem mot 8. mai 1945, så er det vår plikt i dag å prøve å bekjempe fienden - som i dag ikke er mennesker som angriper oss, men et virus. Vi ville også ha plikt til å forsvare oss mot fiender fra andre steder i verdensrommet, selv om vi er dømt til å tape. 

I morgen feirer vi Grunnloven, den gir oss en del rettigheter som borgere og statsborgere av dette landet, men den gir oss også noen plikter. Og for meg så er å være en god norsk statsborger som følger Grunnloven og vil forsvare Grunnloven og nasjonen Norge at jeg følger de strategier/taktikker mine "offiserer" synes er best for å slå fienden - Covid-19. Dvs vaksinering. De som faktisk ikke skjønner at Grunnloven også gir plikter, og ikke bare rettigheter - vel etter min mening har ikke grunn til å feire morgendagen - da de egentlig forkaster Norge som samfunn og nasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Jullen said:

Beklager, så ikke denne før nå. Det står lite direkte om hvilke land det gjelder, da disse statene selv ikke ønsker å uttale seg om det i media. Men har en venninne fra Serbia som beskriver tvangsvaksinering i hjemlandet sitt og flere naboland.

https://juridika.no/innsikt/vaksinedebatt-og-juss-bryter-tvangsvaksinering-menneskerettighetene

Og så har vi begrepet vaksineplikt som kanskje er mest vanlig, men likevel på mange måter en finere måte for ‘tvang. Feks at man mister mange vesentlige rettigheter uten vaksine. Nektes å ta utdannelse, mister jobber eller blir omplassert. Fordi man er pliktig å ha tatt vaksine for å stille på (utdannelses)institusjonen. 

Innfører er land vaksineplikt i alle skoler feks, vil det jo omtrent tilsvare vaksinetvang..

Vaksineplikt vil vi nok se mer av hos oss også tenker jeg. Allerede nå er det jo i flere kommuner diskutert hvorvidt helsepersonell som ikke ønsker å vaksinere seg får beholde jobben og/eller må bli omplassert.

 

Spørs hva hun mener med tvangsvaksinering. Kommer helsepersonell hjem til de som ikke vil vaksinere seg og vaksinerer dem ved å bruke fysisk makt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rocka69 skrev (12 timer siden):

Når man ser på dommen fra EMD, så ville EMD overveiende sannsynlig si at f.eks. karantene(både hjemme og hotell) ved innreise ikke være i strid med Menneskerettigheter for å gjøre medisinske tester mot smittsomme sykdommer. 

Dvs at Kapittel 3 Regjeringen har brukt som lovhjemmel for karantene for mistenkte smittede og isolering av smittede vil være lovlige etter Menneskerettighetene. Men karantenehotell, så kan en si at dette er tvilsomt etter Grunnlovens §106. 

Og leser man §3.2 i Smittevernloven, så kan Regjeringen i ren forskrifts form innføre tvungen testing for stort sett alle over 16 år(for de under 16 - så kan Staten pålegge foreldre å la barna undersøkes).

Og når nedstengning så bruker staten Kapittel 4 som lovhjemmel. Forholdsmessigheten er det faktisk Grunnloven som sier, ikke Smittevernloven. Staten kunne altså ha stengt samtlige skoler, arbeidsplasser (inkl matbutikker og apotek) om Grunnloven ikke har sagt noe om forholdsmessighet, så lenge pandemien varer og inntil alle er vaksinert (enten frivillig eller obligatorisk). Og dette er innbakt i Smittevernloven, at tiltakene skal bare vare så lenge det er nødvendig(men det er en vurderingssak hva som er nødvendig).

Regjeringen har med andre ord på langt nær gått så langt som de faktisk kunne og kan ev gjøre i fremtiden. Så skulle Covid-19 vise seg å mutere til en mye farligere og mer smittsom mutasjon, så kan Regjeringen(enten nåværende eller neste) bruke enda mer strengere tiltak, som f.eks. full nedstengning av flyplasser, arbeidsplasser, skoler, kollektivtransport, fysisk sperre veier mellom geografiske områder, obligatorisk vaksinering og medisinering.  

Jeg vaksinerer meg av flere årsaker:

1) Jeg har ikke lyst til å bli alvorlig syk og dø enda. 

2) Jeg vil ta vare på mitt barn til at det stort nok til å klare seg selv

3) Jeg gjør det fordi jeg vil ikke at andre i Norge skal blir alvorlig syke og dø unødvendig

4) Jeg gjør det fordi jeg vil at samfunnet og økonomien skal åpne, og at arbeidsledige/permitterte i Norge skal få komme tilbake til jobb.

5) Jeg gjør det fordi jeg føler det er min plikt som norsk statsborger å bidra til at Norge kan normaliseres. Den samme plikten man har ved en invasjon av en fremmed makt. Jeg ser på Covid-19 som en fremmed makt som angriper oss, vi kan ikke bruke jagerfly, skytevåpen, marinen, tanks osv for å forsvare Norge. Men vi bruker karantene, isolering, vaksinasjon og medisiner for å bekjempe fienden. Og om en fremmed makt angriper oss, så har vi faktisk etter Grunnloven plikt til å forsvare landet mot "fiender" - og dette har lagt i Grunnloven siden 17. mai 1814. 

Akkurat de som sto opp mot Nazi-Tyskland i 1940 og frem mot 8. mai 1945, så er det vår plikt i dag å prøve å bekjempe fienden - som i dag ikke er mennesker som angriper oss, men et virus. Vi ville også ha plikt til å forsvare oss mot fiender fra andre steder i verdensrommet, selv om vi er dømt til å tape. 

I morgen feirer vi Grunnloven, den gir oss en del rettigheter som borgere og statsborgere av dette landet, men den gir oss også noen plikter. Og for meg så er å være en god norsk statsborger som følger Grunnloven og vil forsvare Grunnloven og nasjonen Norge at jeg følger de strategier/taktikker mine "offiserer" synes er best for å slå fienden - Covid-19. Dvs vaksinering. De som faktisk ikke skjønner at Grunnloven også gir plikter, og ikke bare rettigheter - vel etter min mening har ikke grunn til å feire morgendagen - da de egentlig forkaster Norge som samfunn og nasjon.

Veldig bra innlegg!👏

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...