Gå til innhold

Fortell ting om arbeidsplassen din som andre blir sjokkerte av


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest theTitanic
AnonymBruker skrev (På 1.5.2021 den 19.27):

Jobber på 1.trinn på barneskolen. En godt voksen assistent har hver dag med seg sin private mobil inn i klasserommet med lyd på. Den både ringer og mottar meldinger. I tillegg setter h*n seg bakerst i klasserommet og scroller åpenlyst. Detter er altså en miljøterapeut som egentlig skal hjelpe elevene. 

Ellers hender det at de som jobber på AKS/SFO spiser litt av maten som serveres til barna. (Personlig synes jeg ikke det er så ille)

Anonymkode: 75a96...c36

Og ingen sier noe på at verdens dårligste forbilde hever lønn for å være i klassen og ikke gjøre jobben sin? Da er jo læreren og arbeidsgiver like ille, som lar det skje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Er ikke det svindel? 

Anonymkode: 4ba9b...4f8

Er nok ikke svindel, men noe som heter strategi.

Kunden velger selv å la være å kjøpe om kunden selv mener det ikke er verdt pengene, men de fleste som trenger noe på butikken kjøper det likevel som regel. Ergo, strategi fra butikkens side.

Anonymkode: 0d129...338

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/24/2021 at 5:12 PM, AnonymBruker said:

 

En ansatt og en forelder hadde et forhold på si. Kan godt hende det er flere som har det, men det er i alle fall én jeg vet om.

Det varierer veldig hvor nøye vi er på å bruke mobil på jobb, noen har mobilen sin med seg hele tiden og er mer opptatt av den enn av barna.

Mangler noen en smokk hender det vi tar en fra "gjenglemt" og låner barnet, uten å si det til foreldrene.

Mangler et barn skiftetøy som f.eks bukse eller genser tar vi det vi har eller lar barnet gå i bleie og uten bukse/genser. Vi har ikke lånetøy. I verste tilfelle låner vi av et annet barn.

Barna spiser brødskiver de har mistet eller kastet på gulvet

Mesteparten av dagen blir ikke bemanningsnormen holdt, selv om den blir det på papiret. Pga møter, plantid, pauser og ubunden plantid som vil si at ped.leder går tidligere eller kommer senere er vi nok voksne få timer av en hel arbeidsdag. Så hvis du lurer på hvordan et barn kan bli bitt uten at vi fikk det med oss har du i mange tilfeller svaret der- vi er rett og slett for få voksne på for mange barn. Kan være én voksen på 6 eller 8 småbarn, selv om bemaninngsnormen er én voksen på tre barn under tre år.

Vi som er barne- og ungdomsarbeidere eller assistenter blir ofte sett ned på av ped.ledere og styrer, og blir ofte behandlet deretter. Veldig synd, da det er vi som er mest sammen med ungene og har en utdannelse med mye kunnskap om alt som har med barn, barns utvikling osv å gjøre.

Jeg jobber i barnehage.

 

Seriøst?! Hadde aldri falt meg inn å bruke den til det. 😅

Anonymkode: f95a7...9b9

Beanningsnormen sier ikke hvor mange som skal være med barna til en hver tid. Så er det en med barna og resten har pause/møte er normen oppfylt 

Anonymkode: 47ba1...e27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mellion skrev (På 3.5.2021 den 22.21):

Som barnehagelærer tenker jeg ofte på de barna vi sendte avgående til skolen. Vi ser fler og fler barn som sliter med det psykososiale, i barnehagen skal vi ihvertfall i teorien har tid til å hjelpe de barna på best mulig måte. ( må understreke i teorien her, for med 3-4 barn som ikke greier og takle sine egne følelser så kommer vi til kort med få ansatte ) men som lærer som skal stå og undervise når et barn står og skriker og slår seg vrang, føler virkelig med deg! Litt fritime innimellom da burde være lov for alle sin del! 

Jeg fikk høre av mannen at hans sønn (min stesønn) egentlig ble anbefalt av barnehagen å vente ett år med å begynne på skolen. De slet sånn med ham, og visste han overhodet ikke var moden. Men han begynte rett på skolen, og da ble han et problem der.

Må være fortvilende for barnehageansatte som ser at de ikke når frem selv når de sier fra. Men ingen foreldre vil at barnet deres skal være noe unntak, eller senere igang.

Anonymkode: bd9bb...43c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/13/2021 at 6:45 AM, AnonymBruker said:

Må man være gammel for å ha en demensdiagnose? 

Anonymkode: 42a21...c3f

Nei, men det er vanligere for eldre 

Anonymkode: 47ba1...e27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 2021-6-15 den 18.59):

Arbeider som mellomleder i et stort konsern, og oppførselen til enkelte toppledere tror jeg ville sjokkert de fleste. Det aller verste er at de slipper unna med det med mindre det havner i media. Ingen konsekvenser for gutteklubben på topp. Enkelte kan nesten minne om exit karakterene i light versjon. 

Er så glad at ingen av mine ansatte må forholde seg direkte med enkelte av disse menneskene. 

Anonymkode: 873c3...737

Jobber vi på samme plass ? Det jeg jobber gir tydeligvis en direktørtittel fripass til å oppføre seg som en drittsekk, rakke ned på andre, true, og være slibrig mot det motsatte kjønn. Stort norsk konsern.

Anonymkode: 7986c...714

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.8.2021 den 6.22):

Er ikke det svindel? 

Anonymkode: 4ba9b...4f8

Jeg kjenner på samvittigheten, får vondt av de som ikke har så mye å rutte med. 

Gjør vi det ikke, er vi ikke gode nok ansatte, ikke "på hugget", tjener ikke inn penger til lønna osv

Anonymkode: 0b174...cf7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg kjenner på samvittigheten, får vondt av de som ikke har så mye å rutte med. 

Gjør vi det ikke, er vi ikke gode nok ansatte, ikke "på hugget", tjener ikke inn penger til lønna osv

Anonymkode: 0b174...cf7

Hvorfor i all verden skulle du kjenne dette på samvittigheten? Folk med dårlig råd handler nok på billigere butikker.

Og ikke er det svindel heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PetterKanin skrev (6 minutter siden):

Hvorfor i all verden skulle du kjenne dette på samvittigheten? Folk med dårlig råd handler nok på billigere butikker.

Og ikke er det svindel heller.

Vi er en lavpriskjede som er retta mot de med dårlig råd + Ola nordmann, billigste av de billigste  ...

Enkelt og greit fordi jeg ser både kundeaspektet og sjefens grådige jubelrop og dollartegn i øynene når dette blir snakket om. 

Eks da korona kom, tok vekk alle antibakken fra hyllene, la de ved bakbordet ved kassen sin. Da kunder spurte om antibakk, var vi "dessverre tomme," men han hadde disse her småtubene på 30 ml til 99 kroner "vekkgjemt" her, hvis "det kunne være til hjelp". (Sagt med omsorgsfull stemme og medfølende uttrykk)

Han hadde tatt en prislapp over strekkoden. Kosta egentlig 40 kroner stk.

Jeg synes det er umoralsk

Anonymkode: 0b174...cf7

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.5.2021 den 11.57):

Jeg har jobbet som konsulent i flere viktige offentlige instanser.

* Hvert eneste sted har det vært et klart flertall av folk som aldri ville ha fått jobb i det private. De gjør for lite og når de gjør noe jobber de for sakte.

* De har resultatmål i det offentlige, men de er så lave at du omtrent ikke behøver å jobbe for å oppnå dem. Sammenlignet med det private.

* Alle beslutninger må tas i møter hvor alle skal involveres, mens bare ca 10% i rommet er relevante og deltar i diskusjonene.

* Det er mye kakepauser. Alt skal feires. Hver uke. Det resulterer som regel i minst en times tid innefektivitet i hele avdelingen hver eneste gang.

* Vi kunne spart milliardbeløp hvis vi stilte de samme kravene til det offentlige som vi stiller til det private. Men det ville krevd at tusenvis av ansatte måtte gå. Det er i utstrakt grad for lav utnyttelsesgrad av de ansatte og de onde tungene som beskriver det offentlige som vernet bedrift har overraskende rett.

Eller sagt på en annen måte: Satireprogram som har en ganske karakteristisk frisyre, klesstil og arbeidsmoral hos de ansatte tar de som jobber der i virkeligheten overraskende på kornet.

Anonymkode: b7330...023

Jeg jobber i en viktig offentlig instans, og vi setter ofte ut ulike oppdrag til konsulenter. *De fleste konsulentene gjør en dårlig jobb. De er pene i tøyet, gode i power point, og de er hyggelige, men de evner som regel ikke å dykke dypt nok ned i problemstillingene til at det de leverer er nyttig for oss. Problemstillinger i offentlig sektor er ofte veldig komplekse, og quick fixen konsulentene foreslår har oftest vært prøvd før eller er ikke gjennomførbar.  * De offentlige virksomhetene vet at de normalt ikke får særlig mye ut av konsulenter, så de har ikke store krav til dem, men setter ut oppdrag fordi politikerne ønsker det, eller det er «politisk korrekt» å innhente synspunkter utenfor instansen.

Anonymkode: 02d8c...af5

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Vi er en lavpriskjede som er retta mot de med dårlig råd + Ola nordmann, billigste av de billigste  ...

Enkelt og greit fordi jeg ser både kundeaspektet og sjefens grådige jubelrop og dollartegn i øynene når dette blir snakket om. 

Eks da korona kom, tok vekk alle antibakken fra hyllene, la de ved bakbordet ved kassen sin. Da kunder spurte om antibakk, var vi "dessverre tomme," men han hadde disse her småtubene på 30 ml til 99 kroner "vekkgjemt" her, hvis "det kunne være til hjelp". (Sagt med omsorgsfull stemme og medfølende uttrykk)

Han hadde tatt en prislapp over strekkoden. Kosta egentlig 40 kroner stk.

Jeg synes det er umoralsk

Anonymkode: 0b174...cf7

De med dårlig råd bør være prisbevisste nok til ikke å overbetale for ting. Den 3-pakken finnes nok hos andre butikker til en lavere pris enn tre enkle pakker hos dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber på bolig for psykisk utviklingshemmede. Hver eneste natt en viss ansatt hadde nattevakt forsvant det stesolid i store mengder hos en bruker. Det vi reagerte på var jo at brukeren er relativt stabil når det gjelder epilepsi, og vi syns det var rart at brukeren kun hadde hatt anfall når den nattevakten hadde vært på jobb 🙈 Vi hadde jo ingen bevis, men etterhvert vet jeg at hun ble flyttet på en annen bolig i kommunen. Og der forsvant det vist sterke smertestillendes når den personen hadde vært på vakt 

Anonymkode: 6bac1...e8e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Vi er en lavpriskjede som er retta mot de med dårlig råd + Ola nordmann, billigste av de billigste  ...

Enkelt og greit fordi jeg ser både kundeaspektet og sjefens grådige jubelrop og dollartegn i øynene når dette blir snakket om. 

Eks da korona kom, tok vekk alle antibakken fra hyllene, la de ved bakbordet ved kassen sin. Da kunder spurte om antibakk, var vi "dessverre tomme," men han hadde disse her småtubene på 30 ml til 99 kroner "vekkgjemt" her, hvis "det kunne være til hjelp". (Sagt med omsorgsfull stemme og medfølende uttrykk)

Han hadde tatt en prislapp over strekkoden. Kosta egentlig 40 kroner stk.

Jeg synes det er umoralsk

Anonymkode: 0b174...cf7

Å ta en prislapp over strekkoden for så å slå inn noe som "annet" i kassa er iallefall ikke lov. Strekkode skal benyttes, dette har jo med varelager å gjøre. Neste gang han prøver seg på noe ulovlig, tar du bilde, og tar kontakt med noen på et hovedkontor. 

Anonymkode: dd852...7ed

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Vi er en lavpriskjede som er retta mot de med dårlig råd + Ola nordmann, billigste av de billigste  ...

Enkelt og greit fordi jeg ser både kundeaspektet og sjefens grådige jubelrop og dollartegn i øynene når dette blir snakket om. 

Eks da korona kom, tok vekk alle antibakken fra hyllene, la de ved bakbordet ved kassen sin. Da kunder spurte om antibakk, var vi "dessverre tomme," men han hadde disse her småtubene på 30 ml til 99 kroner "vekkgjemt" her, hvis "det kunne være til hjelp". (Sagt med omsorgsfull stemme og medfølende uttrykk)

Han hadde tatt en prislapp over strekkoden. Kosta egentlig 40 kroner stk.

Jeg synes det er umoralsk

Anonymkode: 0b174...cf7

Mr. Krabs :fnise:

 

 

E22EAF6D-AEF6-4F13-A84C-557757DC7C69.gif

Anonymkode: 49df4...d16

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Å ta en prislapp over strekkoden for så å slå inn noe som "annet" i kassa er iallefall ikke lov. Strekkode skal benyttes, dette har jo med varelager å gjøre. Neste gang han prøver seg på noe ulovlig, tar du bilde, og tar kontakt med noen på et hovedkontor. 

Anonymkode: dd852...7ed

Tror ikke de hadde brydd seg så mye, vi er ganske selvstyrt. De er dessuten bare opptatt av tall, lederen over min leder får utbetalt bonus ettersom hvor bra butikkene i hennes distrikt gjør det, så tror ikke hun vil sette en stopper for noe som drar inn penger 🤷🏽‍♀️

Uansett, jeg anbefaler folk til å være obs over hva de virkelig betaler for. Jeg har vært med på innkjøp, og butikken vår prøver i alle fall alltid å ta det vi MAKS kan ta for en vare, uansett hva 🤷🏽‍♀️ om du får det billigere en annen plass, større kvantum til laver pris, bedre kvalitet  (nææææsj, ligner jo sånn, kan sikkert ta den prisen for våre ting også 😎😎😎💰💰💰), har ingenting å si.

Eks 2 pk tennisballer: koster 9 kroner å kjøpe inn, prisa til 79,90💰

Jeg glemmer aldri de eldre kundene jeg hadde i kassa i bg av pandemien, som syntes det var dyrt for antibakk, men trengte det sårt pga risiko. Tydelig minstepensjonister 😔

Anonymkode: 0b174...cf7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjenferdet skrev (På 1.5.2021 den 20.24):

Jeg jobber i tilknytning til et omsorgssenter, og det som sjokkerer meg er hvordan eldreomsorgen er lagt opp. Mange pasienter på slike steder er gamle, syke og demente, og det er så mange forskjellige pleiere ut og inn hele døgnet. For en person som er forvirret, i utgangspunktet, må det være ekstremt utfordrende å skulle forholde seg til så mange ulike mennesker. Noen av de er så demente at de ikke engang kjenner igjen pleierne. Burde det ikke da vært et poeng at de skulle fått noen få og samme personer å forholde seg til? Jeg synes det er uforsvarlig slik systemet er lagt opp. Nå er jeg nok særlig relasjonell og trygghetssøkende av meg, og trenger noen faste å forholde meg til når jeg er sårbar. Jeg hadde overhodet ikke taklet daglig pleie av masse forskjellige mennesker ut og inn, mennesker jeg ikke engang ante hvem var eller kjente igjen. Og jeg er ikke dement engang. Tenk på de som er demente? Det må jo være helt håpløst forvirrende med så mange folk ut og inn hele tiden? Stakkars mennesker som blir en kasteball mellom alle pleierne som er på vakt. Jeg er glad jeg ikke er pleier, og jeg heller mot å si at jeg håper at jeg aldri havner på gamlehjem.

Enig! Jobber på omsorgssenter og her blir enkelte av pasientene aggressive/veldig redde når de ikke kjenner igjen de ansatte. Vi har endelig tatt dette alvorlig nå og har faste personer på dementavdelingen. Nå er det så mye mer harmonisk her. 

Anonymkode: 6a8e2...213

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Å ta en prislapp over strekkoden for så å slå inn noe som "annet" i kassa er iallefall ikke lov. Strekkode skal benyttes, dette har jo med varelager å gjøre. Neste gang han prøver seg på noe ulovlig, tar du bilde, og tar kontakt med noen på et hovedkontor. 

Anonymkode: dd852...7ed

Hvilken lov sier dette? Meg bekjent skal verdi av varelager være basert på inn-priser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PetterKanin skrev (11 timer siden):

Hvilken lov sier dette? Meg bekjent skal verdi av varelager være basert på inn-priser.

Det stemmer, men hvordan tror du varelageret vil se ut om det selges varer som ikke blir registrert? 

Anonymkode: dd852...7ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det stemmer, men hvordan tror du varelageret vil se ut om det selges varer som ikke blir registrert? 

Anonymkode: dd852...7ed

Det er vel årsaken til at man praktiserer varetelling, og ikke stoler blindt på registrering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...